työ kotona, onko lapsi sillojn virikehoidossa?
Teen töitä kotoa käsin, päiväkodissa luulevat että makaan kotona päivät ilmeisestik kun hoitaja sanoi että "kun kerran lapsesi on täällä virikehoidossa"....mitä olisitte ajatelleet? Onko päivähoito kaikille virikehoitoa? Mulle tärkeintä on että lapsi on hyvässä hoidossa, toki hyvä jos samalla on jotain järkevääkin toimintaa.
Kommentit (10)
Korjasin asiallisesti, etten minä "ole" kotona, vaan että teen töitä kotona.
Sehän on lähinnä keskustelupalstojen käyttämää leimaavaa kieltä.
miten hänkin tekee töitä kotona, eikä silti ole laittanut lastaan päiväkotiin! :D :D
*popparit esiin*
Sehän on lähinnä keskustelupalstojen käyttämää leimaavaa kieltä.
piti tulla oikeen varmistamaan täältä että oliko tässä jotain loukkaavaa mutta ilmeisesti tarkoitti just sitä mitä luulinkin.
Ikävä juttu.
miten hänkin tekee töitä kotona, eikä silti ole laittanut lastaan päiväkotiin! :D :D
*popparit esiin*
Mutta asiaan. Mulle sanoi jopa yksi kaveri tästä kerran. Sille oli jotenkin hankala ymmärtää, että vaikka olinkin pyjama päällä kotona, niin tein TÖITÄ ja samat deadlinet mulla oli kuin muillakin, ellei jopa kireämmät kun halusin näyttää, että kotoa käsin työskentely voi toimia. Mutta ei voi kauhalla ottaa, jos on lusikalla annettu.
että teen perheyrityksen töitä kotona muutaman päivän viikossa ja isompi lapsi on ne kaksi päivää viikossa päiväkodissa. MUTTA minulla on myös pieni vauva joka on kanssani kotona (yrityksessämme minun on mahdotonta jäädä täysin varsinaiselle äitiyslomalle, enkä kyllä haluaisikaan jättää töitä kokonaan) Ja tätä yhtälöä ei päiväkodissa ymmärretä alkuunkaan - eivät siis usko, että vauvan kanssa voin todella hyvin tehdä töitä kotona, mutta huomiota ja koko ajan peräänkatsomista vaativan leikki-ikäisen kanssa en.
Omassa kunnassamme on käytäntö, että virikelapsien hoitoaika on enintaan klo 9-15 ja joka hoitajalle olen saanut vääntää rautalangasta, miksi tuomme lapsen jo aamupalalle ja haemme vasta klo 16
Sinuna ottaisin myös yhteyttä pk:n johtajaan ja kertoisin haluavani korjata ilmenneen väärinkäsityksen.
Minä teen joskus töitä kotona lasten sairastaessa, eikä siinä totta puhuen pysty tekemään kumpaakaan hommaa kunnolla :/
Lapset tulee hoidettua yhdellä kädellä ja työteho on todella heikko. Silti ne päivät ovat todella raskaita.
ei kotona työskentelystä tule mitään jos siinä on lapsi kokoajan vahdittavana. Itse olen tehnyt etätöitä paljonkin, ja lapsi ollut päivähoidossa sen ajan, eikä meidän tarhassa sanottu mitään.
Mitä se tarhatädeille kuuluu mitä teet kotona? Sano seuraavan kerran että et tykkää tuollaisesta syyllistämisestä kun olet kotona töissä etkä makamaassa.
kyllä että lapsi ei ole täällä virikkeiden takia vaan siksi että teen töitä kotona. Ei näyttänyt ymmärtävän. itse asiassa mun työpäivä ei lopu lapsen hoitopäivän loppumiseen vaan teen illalla vielä n. 5 tuntia lisäksi töitä. Viikonloppusinkin on töitä n. 5 tuntia per päivä. Teen töitä ainakin kaksinkertaisesti tavalliseen työssäkäyväön nähden, siksi tuntuu loukkaavalta.
ap
En pystyisi millään keskittymään, jos lapseni olisivat läsnä. Koululainenkin teitää, että jos työhuoneen ovi on kiinni, niin häiritsevät leikit on kielletty.
Olen joutunut myös tuohon samaan tilanteeseen, että kunnallisessa päivähoidossa kritisoitiin tätä. Vasta kun selvitin juurta jaksaen helle toimenkuvani, niin pitkin hampain ymmärsivät.
Onneksi pääsimme mukavaan yksityiseen päiväkotiin pian tämän jälkeen ja siellä ei kysytty mitään.
Mutta otahan johtajaa hihasta ja sano, että tuollainen puhe on loukkaavaa ja lopetettava heti. Varsinkin jos maksat normi päivähoitomaksun. Jo se kertoo, että olet töissä.