Kysymys raskautestistä ? Ensikertalainen
Kuukautiset on nyt viikon myöhässä ja tein apteekin testin tänään. Siihen tuli todella vaalea haamuviiva. Onko normaalia ? kun olen lukenut että testin voisi tehdä jo päivän päästä menkkojen jäämisestä. Mulla kuitenkin nyt jo seitsemän päivää myöhässä ja silti ihan haalea tulos. Tein siis tänään elämäni ensimmäisen testin.
Kommentit (17)
raskaushormonien määrä nousee koko ajan, huomenna, ylihuomenna, ensi viikolla saisit aina vain vahvemman viivan (jossain vaiheessa ne taas laskee, ne arvot siis joita testeillä mitataan, noin 10 vk:n tienoilla ehkä, en muista varmasti). Plussa on aina plussa, olet raskaana.
Vahva viiva tuli vasta kun menkat oli myöhässä kaksi viikkoa. Raskaana kuitenkin olin kummallakin kerralla. Haaleakin viiva tarkoittaa raskautta, joten ONNEA!
Juu ei ne testit virheellisesti plussaa näytä. Voit toki tehdä uuden testin varmistuaksesi jos haluat, myöhemmin sitten. Mutta kyllä tuo nyt kuitenkin niin on, että vauva tulee jos kaikki menee hyvin :) Onnea.
minulle koskaan tullut muuta kuin haamuviiva. En kyllä osannut edes huolehtia asiasta, sillä ohjeissa sanottiin, että viivan tummuusasteella ei ole väliä. Jos haaleakin viiva näkyy, raskaana ollaan.
Siihen tummuuteen ei vaikuta vain hormonin määrä vaan esimerkiksi myös se, onko juonut paljon vettä jne.
Apteekista ostin perjantaina raskaustestin jossa 2 puikkoa mukana. Perjantaina näytti jo haamuviiva. Ja nyt uusin testin aamulla niin sama vastaus, ehkä hivenen tummempana kuin perjantaina. Mitenköhän tuo nyt sitten on kohdallani? Ajatteelin heti huomenna soittaa terveyskeskukseen, että laittavat lähetteen labraan ,niin saan kiikutettua sinne vitrsat, jotta saan varman vastauksen.
Uskokaa nyt vain hyvät naiset, että se ns. haamuviivakin on plussa. Se tarkoittaa että olette raskaana, ja aiemminhan joku totesikin että pelkkä hCG hormonin määrä ei testituloksen tummuusasteeseen vaikuta vaan myös esim. se paljonko on juonut vettä ennen testin tekemistä.
Ja monilla hCG hormonin taso on ihan alkuraskaudessa todella matala, eikä kaikilla jotkut ei niin herkät testit näytä plussaa heti alkuun. Kuitenkin oli se viiva sitten miten haalea tahansa, se on merkki siitä että hormonia on ja raskautuminen on tapahtunut.
Apteekin testit ovat yhtä varmoja kuin labroissa käytettävät. Ei raskaustestiä tarvitse varmistella. Seuraavaksi soitatte neuvolaan ja varaatte ensimmäisen neuvola-ajan.
Kyllä huomaa, että on ensikertalaisia liikkeellä.
No, 9 ei kyllä ole ensikertalainen. On kaks lasta ennestään, on vaan ollu liian monta pettymistä välissä, niin siksi haluan ihan varman vastauksen :)
Onko ihan normaali alkuraskauden oire kovat vatsakivut. Eli siis sellaiset menkkamaiset kivut mutta mulla nää on kovemmat kuin menkoissa? Ei kyllä kestä yhtäjaksoisesti niin kauan kuin menkoissa mutta koko ajan on sellanen tunne, että nyt ne alkaa. Ei mitään pientä nippailua vatsassa vaan ihan sellasta, että joutuu oikein pysähtymään ku sattuu.
Onko ihan normaali alkuraskauden oire kovat vatsakivut. Eli siis sellaiset menkkamaiset kivut mutta mulla nää on kovemmat kuin menkoissa? Ei kyllä kestä yhtäjaksoisesti niin kauan kuin menkoissa mutta koko ajan on sellanen tunne, että nyt ne alkaa. Ei mitään pientä nippailua vatsassa vaan ihan sellasta, että joutuu oikein pysähtymään ku sattuu.
Mulla oli ihan hirveät kivut alkuraskaudessa, siis juuri hedelmöittymisen jälkeen. En silloin edes tiennyt olevani raskaana, oletin että menkat alkaa ja popsin iloisesti Ibumaxia... :S
Niin ja itse tein testin muistaakseni kun menkat oli 2 päivää myöhässä, vahva positiivinen tuli.
No, 9 ei kyllä ole ensikertalainen. On kaks lasta ennestään, on vaan ollu liian monta pettymistä välissä, niin siksi haluan ihan varman vastauksen :)
IHAN samanlaisella testillä kuin kotitestit... Eli millään tavalla varmempaa tulosta et sieltä saa. Jos on väriä, olet raskaana. Keskenmenohan voi tulla siltikin.
Mutta taisin kuvitella sen, sillä seuraavan päivän varmistuksessa sitä ei ollut. Taisi olla toivenäky tuo haalea viiva tai jos testi saattoi kärsiä pakkasesta kun sen talvella kannoin apteekista kotiin.
Muutoin vaaleimmatkin haamut ovat pitäneet paikkansa ja tummuneet.
Olen kolme kertaa todella ollut raskaana ja joka kerta tehnyt vähintään kaksi testiä kun en ole uskonut/olen halunnut näyttää miehelle tuloksen ihan tikusta :D Lisäksi muutamat negat testit, kun menkat ovat vain olleet myöhässä. Eli kokemusta on varmaan melkein kymmenestä testistä vaikka lapsia lopulta vain kaksi :)
Onko sinulla yleensä täsmälliset vai epäsäännölliset menkat? Ajattelin, kun viikon kuitenkin odottelit ennen testiä.
Tuntui että kaikki enteili menkkoja ja vielä tavallista vahvempana. Vatsa kipeämpi, selkäkin kipeä, rinnat turpeammat, vatsa sekaisin... Ei käynyt mielessäkään, että nyt tällä kertaa juuri olisin raskaana, niin selkeinä oli menkkojen ennusmerkit. Ovat olleet myöhemminkin samantyyppiset merkit mutta voimakkaampina silloin kun olenkin sitten ollut raskaana.
T:16
en tarkoita pahalla tietenkään, hyvähän se niin.
ite vaan tuli teininä noita muutama tehtyä paniikissa kun menkat nyt oli sillon mitä sattuu. (no mulla on kyllä edelleenkin, he)
en tarkoita pahalla tietenkään, hyvähän se niin.
ite vaan tuli teininä noita muutama tehtyä paniikissa kun menkat nyt oli sillon mitä sattuu. (no mulla on kyllä edelleenkin, he)
ei ap kyllä kertonut tilanteestaan mitään. ikää tai olisiko lapsi toivottu. kaikki vaan olettaa vauva-palstalla että näin olisi.
Testin tein. Lapsi on toivottu ja toivottu jo useamman vuoden. Testiä en ole koskaan tehnyt koska kierto on aina ollut tasan 28 ja aina yöllä on menkat alkanu. Joten miksi tehdä niitä testejä turhaan jos ei tarvetta. Eli nyt vasta ensimmäistä kertaa menkat myöhässä. T. AP
Tiedän tapauksia, joissa viiva ei ole tummunut missään vaiheessa alkuraskautta.
Tai sitten hyvin mahdollista sekin, että ovis on ollut myöhemmin.