Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsi osaa pukea itse?

Vierailija
08.09.2012 |

Siis missä iässä teidän lapset ovat alkaneet harjoitella pukemista ja minkä ikäisenä ei ole enää tarvinnut juurikaan/lainkaan auttaa?

Kysyn tätä, koska mieheni 3-vuotias poika ei osaa vieläkään oikeastaan yhtään pukea. Housuista saa toisen lahkeen jalkaan, toinen ei onnistu kun pistää aina toistakin jalkaa samaan lahkeeseen. Paitaa ei ole tainnut koskaan saada itse päälle. Sukat menevät jotenkuten, jos ne ovat tarpeeksi löysät ja lapsi jaksaa keskittyä. Useimmiten hän myös luovuttaa samantien, ei edes viitsi yrittää tosissaan, mutta silloinkin kun viitsii niin eipä tuo oikein onnistu. Mietin vaan, että missä vaiheessa pitää alkaa huolestua tuosta motorisesta kehityksestä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa riisua housun, vaipan, sukat, kengät.

Ei osaa paitaa, eikä saa takista vetoketjun puolia erilleen.

Osaa pukea sukat, joskus pyytää apua kun kantapää jää epähuomiossa ylöspäin. Housut on kai kerran saannut jalkaan. Paita menee kun auttaa pään paikoilleen.

Hyvin pitkälle riippuu myös vaatteista. Ja on aktiivisesti ja omasta halusta harjoitellu pukemista vajaa 2 kk.

Vierailija
2/5 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukee itse housut, sukat ja ulkovaatteet. Paitaa ei vielä osaa laittaa. Riisuminen onnistuu kaikkien osalta ;) Ja on viime keväästä asti ollut kiinnostunut aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että 1,5-vuotias voi osata jo pukea itse esimerkiksi housuvaipan, housut, pipon, sujahtaa haalareihin ja melkein jo paidankin. Sitten jotkut 2,5-vuotiaat osaavat pukea vasta housut eivätkä edes ole kiinnostuneita opettelemaan eikä motoriset taidotkaan riitä.

Vierailija
4/5 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tyttö 3vuotta 5 kk osaa pukea esim sukkahousuja, muut kyllä. Sukkahousut ja housut tuntuu olevan ne vaikeimmat, muut kyllä menee. Kaikki saa pois kyllä.

Vierailija
5/5 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vielä tuosta mieheni pojasta, että riisuttua hän saa housut, sukat ja vetoketjulliset hupparit. Kumpparit saa jalkaan ja pois jalasta, tarrakenkiä ei. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi