Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä sellaisia lasten kavereita...?

Vierailija
08.09.2012 |

Joiden kotiin ei koskaan pääse leikkimään? Mun pojalla on kaksi sellaista kaveria joiden luokse ei koskaan pääse mutta he pääsevät kyllä joka kerta meille (vanhempana antavat joka kerta luvan tulla meille).

Jotenkin pidän tätä omituisena koska vuoroin vieraissa pitäis olla enkä itse kehtaisi lastani toisten luokse aina päästää jos omaan kotiini he eivät koskaan olisi tervetulleita!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina leikitään meillä tai ulkona, mutta ei koskaan heillä. Mikäs sen kätevämpää kuin laittaa muksu meille ja nauttia itse rauhasta kotona....

Olen käynyt heidän kotonaan joten häpeästä tms. tämä ei johdu.

Kait tuosta voisi vihjaista mutta ei edes viitsi.

Vierailija
2/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ulkopuolinen saa tulla kotiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin "kaikki hyvin", mutta minä en vain pidä ajatuksesta että täällä pyörii muita omien lasten lisäksi. En jaksa sitä sotkua enkä melua oman työpäivänäi päätteeksi ja vkonloppuisin on parasta olla vaan perheen kesken eikä niin että kotona hyppää muita lapsia.

Olen kai allerginen kaikelle "ylimääräiselle" häsäämiselle ja äänelle, työskentelen lasten parissa..

Vierailija
4/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin yksi tyttö ei koskaan halua olla heillä. Eli ovat sitten aina meillä tai joskus ulkona. Tyttö kai jotenkin pelkää/häpeää isäänsä. Tunnen isän ja muutakin perhettä, mutta en oikein tiedä mistä tuo tilanne johtuu.

Kuopuksen eräs kaveri on tosi rasittava ja olen huomannut, että usein kaveri tulee meille tai jollekin muulle kaverille. Eivät juurikaan pyydä heille leikkimään. Tosin ymmärrän kyllä äitiä, lapsi on niin kovaääninen ja rasittava, että varmaan äiti tarvitsee välillä lepotaukoa lapsesta.

Vierailija
5/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tarkoita "ei koskaan", kyllä meillä nytkin on tyttären kaveri kylässä ja pojallakin on ollut kavereita kylässä, yökylässäkin.

Meillä on todella pieni asunto ja lapset jakavat yhteisen pienen huoneen. Kokemuksesta tiedän, että tietyille pojille tulee jossain vaiheessa tylsää, kun ei saa pelata Wiitä/tietokonetta tms (ei kuulu minusta lasten yhteisiin leikkeihin) eikä meillä ole pihaa jossa leikkiä (ja lähipuisto on aika tylsä, mitään metsää tai pallokenttää ei lähellä ole). Joten näiden poikien luokse lapset saavat mennä, heitä en kuitenkaan mielelläni ota tänne. Ja siis ihan normaaleja poikia nuokin kaverit ovat, vain tottuneet vapaampaan menoon kotonaan.

Vierailija
6/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäisistä.

ärsyttää kun ne ei pese käsiään vessassa käynnin jälkeen, ja on heti kinuamassa ruokaa, sottaa ja sotkee leluja.

meillä on kaikki hyvin ja ollaan ihan normaali perhe, mutta en vain pidä siitä että joudun jatkuvasti paapomaan muiden kakaroita.

Vierailija
7/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eristät oman lapsesi muista vain itsekkyyttäsi! Todella noloa ja moukkamaista jos koskaan lapsi ei saa kutsua kavereitaan kyllään. Luuletko että se oma mukulasi ikuisesti saa olla muiden kodeissa vai? Vai onko sulle sitten ihan sama kun ja jos jää yksin? Eikö sua kiinnosta ollenkaan tavata lapsesi kavereita?

Sori mutta et todellakaan kuulosta ihan täyspäiseltä.

ap

Vierailija
8/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palsta mammalle ole olemassa kultaista keskitietä?

Minäkään en pidä normaalina sitä ettei koskaan lapset sais pyytää omia kavereitaan kylään.

Maiju

Vierailija
9/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat kavereita vuosikausia mutta vähitellen kaveruus loppui osin tästä syystä. Luulin ensin että johtui vauvasta mutta vauva ehti kasvaa eskari-ikäiseksi. Luulen että todellinen syy oli äidin neuroottisessa siisteydessä. Harmi juttu kyllä

Vierailija
10/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäreitä lukuunottamatta tälle kaverille ei oikeasti päässyt koskaan. Olisi ollut ymmärrettävää jos oli päässyt edes muutaman kerran vuodessa!

Vierailija
11/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillekkään saanut tulla, koska mä en halunnut meille ketään.

Vierailija
12/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppujen lopuksi tuo erottaa lapsen kavereistaan. Kyllä taas on vanhempien itsekkyys huipussaan :(

Sitä paitsi millainen vanhempi ei ole sen vertaa kiinnostunut millaisessa seurassa on että joskus edes haluaisi kutsua näitä kavereita kotiinsa?

Vierailija
13/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-4-

ps, lapseni on erittäin suosittu luokassansa ja ylipäätänsä lapsena ja kaverina, hällä on ainakin 6 "parasta ystävää" ja ollut 1-luokasta lähtien (ovat nyt 11v) ja lisäksi hoitaa koulutyönsä kiitettävästi kaikissa aineissa.

Mutta ehkä se johtuukin siitä ettei meillä ole kaikki hyvin vaan pitäisi tehdä ls-ilmoa siitä ja tästä.

eristät oman lapsesi muista vain itsekkyyttäsi! Todella noloa ja moukkamaista jos koskaan lapsi ei saa kutsua kavereitaan kyllään. Luuletko että se oma mukulasi ikuisesti saa olla muiden kodeissa vai? Vai onko sulle sitten ihan sama kun ja jos jää yksin? Eikö sua kiinnosta ollenkaan tavata lapsesi kavereita?

Sori mutta et todellakaan kuulosta ihan täyspäiseltä.

ap

Vierailija
14/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan liioiteltua.

Mun koti nyt vaan ei ole naapurin kakaroiden syöttölä, juottola, wc eikä leikkipaikka.

Se on meidän perheen koti ja oksettaa pennut, joilla ei ole mitään käytöstapoja saati edes alkeellisia siisteys/hygienia tapoja.

Sikala on sitä varten että sinne voi mennä sottamaan, ei meidän koti.

Vierailija
15/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin veisivät kotiinsa, mutta koskaan ei pääse.

Toisella on ollut kaksi kertaa vuoden aikana.

Ihan tavallisia perheitä ovat.

Inhoan tällaisia vanhempia, koska se rasitus on aina meillä ja minäkin tarvitsisin rauhaa, mutta en sitä koskaan saa.

Toinen soitti juuri ja missäköhän sekin olisi ajatellut lapseni kanssa olla, kun ulkona sataa.

Mielummin tuen lastani olemaan kavereiden kanssa joiden kotiin pääsee kyläänkin.

Näissä perheissä lasten kaveruus suhteita arvostetaan.

Onnettomia on lapsetkin kun tajuavat, että muilla saa vierailla.

Niistä lapsista tulee ulkona luuhailevia.

Vierailija
16/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He vaan etsivät aina jonkun kenen kotiin mahdollisesti pääsisi.

Lisäksi näillä lapsilla on huonot vanhemmat ja säälittävät.

Teini-iässä alkaa ¨sitten ongelmat.

16

Vierailija
17/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin "kaikki hyvin", mutta minä en vain pidä ajatuksesta että täällä pyörii muita omien lasten lisäksi. En jaksa sitä sotkua enkä melua oman työpäivänäi päätteeksi ja vkonloppuisin on parasta olla vaan perheen kesken eikä niin että kotona hyppää muita lapsia.

Olen kai allerginen kaikelle "ylimääräiselle" häsäämiselle ja äänelle, työskentelen lasten parissa..

Ehkäpä se toinen perhe ajattelee samalla tavalla mutta ei kehtaa sanoa, koska haluavat, että lapsilla on leikkikaveri.

Vierailija
18/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 8v. Meillä kylässä se jonka kotiin pääsee ja se on nyt yksin kenen kotiin ei pääse koskaan.

Yli 8v. lapset osaa käyttäytyä ja monesta pojasta mulla on kokemusta.

16

Vierailija
19/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin veisivät kotiinsa, mutta koskaan ei pääse.

Toisella on ollut kaksi kertaa vuoden aikana.

Ihan tavallisia perheitä ovat.

Inhoan tällaisia vanhempia, koska se rasitus on aina meillä ja minäkin tarvitsisin rauhaa, mutta en sitä koskaan saa.

Toinen soitti juuri ja missäköhän sekin olisi ajatellut lapseni kanssa olla, kun ulkona sataa.

Mielummin tuen lastani olemaan kavereiden kanssa joiden kotiin pääsee kyläänkin.

Näissä perheissä lasten kaveruus suhteita arvostetaan.

Onnettomia on lapsetkin kun tajuavat, että muilla saa vierailla.

Niistä lapsista tulee ulkona luuhailevia.

meidän lapsella on myös useampikin lapsi, joiden kotona lapseni ei ole koskaan käynyt :( vain synttärinä.

noi lapset asuvat meillä, eli koulun jälkeen heti tuleva, ehkä soitetaan klo 17 syömään, tuolla reissula lapsi on ehkä 20 min ;), ja sit meille taas, kotiin soitetaan klo 19.30 iltapalalle.

ja tätä jatkuu ja jatkuu..

sanomattakin on selvää,e tlopetin se... pikku hiljaa meille tuli menoja iltaisin...harrastusta kauppareissua.... nooo ,yt sama lapsi roikkuu samaan tahtiin naapurissa....

ja kyllä lapsen äiti on kasvatuksen àmmattilainen `vaan en ikinä veisi lastan ihänen hoteisiin.....

säälin tuota perhettää, heiltä jää täysin kokonaan oman lapsen kasvun ja kehityksen näkeminen, kaikki yhdessä olo, lapsen kavereihin tutustuminen jn e jne pian tuo lapsi roikkuu kartslla ja vetää kaljaa jne jne....

eli ottakaa ja päästäkää lapsennen kavereita kotiinne !!!!!! ei ole oikein, et ette päästä...

vuoroin vieraissa käydään!! ei tarte edes tasan menneä, mut edes joskus !!!!

jos ette itse jaksa, niin miten kuvittelette ,et joku muu jaksaa AINA ???

kyllä se naapurin äitikin kaipaa omaa aikaa....

ja laselle tekee hyvää tuoda kavereita omaan kotiinsa, näyttää lelujaan jne jne

eli lopetin tämän kyseisien ja parin muunkin kaverin täyshoidon kotonani !

nyt on lapselle tullut tilalle ihania uusia kavereita, joiden kanssa leikkivät välillä myös heidämn kotona :)

Vierailija
20/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He vaan etsivät aina jonkun kenen kotiin mahdollisesti pääsisi.

Lisäksi näillä lapsilla on huonot vanhemmat ja säälittävät.

Teini-iässä alkaa ¨sitten ongelmat.

16

eikä ketään jaksa syöttää noita isoja teinpoikia päivittäinn.....

eli kyl ne jää pian ilman paikka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän