Mitäpä rouvat teette tänään ruoaksi perheellenne?
Kommentit (43)
ja jälkiruoaksi omenapiirakkaa vaniljakastikkeella. Huomenna mies tekee jotain tuosta häränpaistista.
illalla italialainen illallinen
- Alkuruoaksi antipasto lautanen
- pääruokana kanaa saltimbocca ja vuohenjuusto-perunapyree
- jälkiruokana tiramisu
Lounaaksi jauhelihakastikkeella täytettyjä kesäkurpitsoita
Päivälliseksi perunamuusia ja nakkeja.
Ja sit varmaan lisäks salaattia ja jotain kasviksia (höyrytettynä ehkä)
ei ole muita ruokittavana kuin oma maha.
ja kanttarellipiirakkaa vihersalaatilla. Jälkiruoakana minimokkapalat
Siistin jo rintapalat luista ja kohta paistamaan.
Kasviksien sekaan kookosmaitoa, omaan satsiin punaista pestoa. Taaperoille ei kovin tulista raaski laittaa.
Mä välttelen lisättyä sokeria, niin meillä on jälkkäriä tosi harvoin (jos hedelmiä ei lasketa).
Mielenkiintoista. Ehkä mun mies olis kateellinen (vaikka aina väittää tykkäävänsä mun hoikkuudesta ;).
voisilmällä, juomaksi kraanavettä. Muuhun ruokaan ei yksinkertaisesti ole varaa. Hyvin kuitenkin pärjätään näinkin, vaikka joskus tökkiikin puurokökkö.
uunikasviksia, fetasalaattia ja varmaan ranskalaisia kun ei oikein muuta ole.
Iltapäivä kahvivieraille kinkkupiirakka ja mangoporkkanakakkua..
Naudan ulkopaistista tehtyä kastiketta, perunaa tai riisiä, ja salaattia.
Tein valtavan laatikon jo eilen, mutta lapset eivät oikein tykänneet, vaikka rakastavat katkarapuja. Saas nähdä, uppoaako kohta yhtään paremmin. Kurjaa olisi heittää roskiin noin valtava annos, mutta itse en voi syödä, kun olen pussikuurilla ja mies ei syö kalaa...
lounas,karibialaista maissisalsaa,raakana paistetut valkosipuliperunat,lihakasvisvartaita ja jälkkäriks grillattuja omenoita ananasvaniljakastikkeella. Illalla tehdään pitsaa
sen seurana kananmunia. Illasta varmaan kauppareissun yhteydessä Heseen. Ei tyypillinen päivä, koska arkisin mies hoitaa ruokapuolen (hyvää perusruokaa. Nyt mies töissä ja mulla siivous yms. jutut - haluan päästä helpolla
kikhernesosetta ja röstiperunoita. Resepti jostain lehdestä napattu, vaikutti hyvältä.
Jälkkäriksi puolukkapiirakkaa.
oli kinkkukiusausta :D piti tehä jo viikolla, mut jäi kaikkea aikasempaa niin paljon et tehtiin vasta nyt.
Olis tuossa pöydällä lämpeämässä pala naudan lapaa ja luunpala.
Reseptiä just nettailin. Joku pataruoka siitä tulee. Lähinnä pähkäilen laitanko linssejä tai perunaa sekaan vai keittäiskö riisiä lisäksi...
Omppujakin olis iso pussi...piirakka tai uuniomenaa väli- ja/tai iltapalaksi.
kaalia, porkkanaa ja pieni määrä ohraryynejä.
mantelikalaa, kukkakaalia, paistettuja kesäkurpitsa suikaleita.
jälkkäriksi kuningatarmarjat kermavaahdolla (ilman sokeria kummatkin).
perunamuusia ja lihamureketta.