Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikainen vuokrasopimus ja avioero-miten käy sopimuksen?

Vierailija
08.09.2012 |

Jos aviopuolisot eroavat, eivätkä pääse sopuun kumpi jää asuntoon, mikä on vuokrattu määräaikaisella sopimuksella.

Itse pohdin asiaa ja asuntomme on iso eli miehen ei olisi järkevää tähän yksin jäädä. Minä voisin lasten kanssa. Kumpikin on allekirjoittanut vuokrasopimuksen. Jos itse joudun etsimään uuden asunnon sen vuoksi ettei mies suostu sopuratkaisuun ja hakemaan omaa asuntoa niin joudunko silloin maksamaan tästäkin vuokran, uuden kodin lisäksi niin kauan kuin sopimus voimassa?

Miten tälläisessä tilanteessa tulisi toimia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo sopimukset voi purkaa mutta joutuu maksamaan jonkun sopimussakon.

Eli tavaa se vuokrasopimus uudestaan ja/tai juttele vuokranantajan kanssa. Avioerotilanteessa saattaa jopa löytyä ymmärrystä enemmänkin.

Vierailija
2/8 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään miten elämänne järjestätte. Keskenään teidän on asia sovittava. Jos mies ei poistu ja hänellä on varaa maksaa vuokra, asukoon vaikka linnassa. Jos sinun nimi on sopimuksessa, olet velvollinen maksamaan puolet vuokrasta asuit siinä tai et.

Voit tietysti alivuokrata oman osuutesi eteen päin jos joku haluaa muuttaa miehesi kämppikseksi, tällöin et joudu maksamaan vuokraa itse.

Määräaikaista vuokrasopimusta ei voi irtisanoa kesken kauden eron vuoksi ja vuokranantajalle on varmaan aivan sama kuka asunnossa asuu, kunhan vuokra ilmestyy tilille kokonaisuudessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää sopia kuka sinne asuntoon jää, mutta vuokranantajahan sen päättää. Ehkei halua jatkaa sopimusta teidän kummankaan kanssa.

Meneillään olevasta vuokrasopimuksesta maksat vuokraa tasan tarkkaan niin kauan kuin se sopimus sinua velvoittaa. Ei uusi asunto siihen mitään vaikuta.

Miten tällaiset perusasiat voi olla niin vaikeita ymmärtää?

Vierailija
4/8 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehelle tuleekin maksuvaikeuksia jossain vaiheessa tmv.? Ei kai voi olla juridisesti niin, että käytännössä hän voi jäädä tähän niin, että minä maksan viulut?

ap

Vierailija
5/8 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Vuokranantajaa sitoo määräaikaisuus vieläkin enemmän kuin vuokralaista.

Niin kauan kuin vuokra tilille tulee eikä asunnossa olla häiriöksi niin sopimus on pitävä, eikä jatkon haluista tarvitse keskustella.

Vierailija
6/8 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehelle tuleekin maksuvaikeuksia jossain vaiheessa tmv.? Ei kai voi olla juridisesti niin, että käytännössä hän voi jäädä tähän niin, että minä maksan viulut?

ap

niin vastaat vuokrasta, vaikka itse asuisit Timbuktussa. Vuokrasta vastataan yhteisvastuullisesti eli vuokranantaja voi periä halutessaan sinulta vaikka koko vuokran.

Laita ne sopimusasiat kuntoon.

Vierailija
7/8 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Jos sun nimi on sopimuksessa maksat,asuit siellä sitten tai et.

Jos sovitte että mies asuu ja maksaa koko vuokran, olet silti vastuussa osuudestasi jos miehen maksukyky ei riitä.

Jos saatte sopimusta muutettua kokonaan miehen nimiin, et ole velvollinen maksamaan.

Vierailija
8/8 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Vuokranantajaa sitoo määräaikaisuus vieläkin enemmän kuin vuokralaista.

Niin kauan kuin vuokra tilille tulee eikä asunnossa olla häiriöksi niin sopimus on pitävä, eikä jatkon haluista tarvitse keskustella.

Kyllä vuokranantajalle samoin kuin taloyhtiölle pitää ilmoittaa, jos jompi kumpi muuttaa kesken kaiken pois. Toisin sanoen pitää tehdä uusi sopimus. Ja kun määräaikainen sopimus päättyy, vuokranantaja voi valita sinne muut vuokralaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi