Kierrätättekö vaatteet esikoiselta nuoremmille?
Mun mielestä on tosi epäreilua, jos esikoiselle ostetaan aina kaikki uutena ja nuoremmat käyttävät aina toisen vanhoja vaatteita.
Meillä isommat lapset ovat samaa sukupuolta ja ikäeroa reilu vuosi eli koon puolesta olisi voinut kaiken kierrättää. Silti molemmat ovat saaneet pääsääntöisesti omat vaatteet. Toki joitain vaatteita ovat käyttäneet peräjälkeen, mutta suurin osa vaatteista on ostettu molemmille omia. Usein tosin olivat samanlaisia, mutta ehkä eri värisiä.
Ovat nyt jo isompia ja nuorempi saa aina itse valita, jos isomman vaatteissa on jotain sellaista, jota haluaa käyttää.
Luistimet, sukset, fillarit yms. meilläkin on yleensä kierrätetty, mutta vuosi sitten saivat molemmat uudet Jopot ja esim. jotkut harrastusvälineet ovat saaneet aina molemmat omat tilanteen mukaan.
Nuorin on eri sukupuolta ja pitemmällä ikäerolla, niin ei ole painetta kierrättää isompien tavaroita, ja olen siitä tyytyväinen.
Lapset on olleet aina ihan innoissaan, kun olen hakenut isomman sisaruksen vanhoja vaatteita vaatehuoneesta ja ollaan pengottu niitä pusseja.
Ei pienet ymmärrä kuka saa kaupasta ja kuka ei.