Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mukaan synnytykseen

Vierailija
07.09.2012 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelin

esim. kelakortti

lapsen isä sekään ei ole pakollinen

tekemistä esim. lulemista

lompakon voi ottaa

vaatteet vauvalle ja äidille

vauvalle voi tutin ottaa mukaan sekään ei ole pakollinen

eipä tuu nyt muuta mieleen mut mä saatoin unohtaa jotain tosi tärkeetä. Sorry, jos listasta puuttuu jotain.

Vierailija
2/10 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesti synnytyksen aikana (tai sen jälkeen) tarvitsin puhelinta ja laturia, soittelin ja otin kuvia. Henkilökohtaiset hygieniavälineet ja meikkipussi oli myös tarpeen. Mies oli toki mukana.

Lähdin sairaalasta seuraavana päivänä samoilla vaatteilla kuin sinne menin. Mies toi vauvalle kotiutumisvaatteet.

Mä olin synnytystä edeltävän päivän tarkkailussa, jolloin tarvin lukemista ja naposteltavaa ja juotavaa. Mutta synnytyksessä en paljoa lehtiä lueskellut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketti yösiteitä, juomapullo, mulla myös oma kauratyyny (hyväksi havaittu esikoista synnyttäessä), imetysliivit, liivisuojia, henk.koht. hygienia

Vierailija
4/10 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketti yösiteitä, juomapullo, mulla myös oma kauratyyny (hyväksi havaittu esikoista synnyttäessä), imetysliivit, liivisuojia, henk.koht. hygienia

Vierailija
5/10 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Rahapussi, jossa Kelakorttisi.

* Neuvolakortti.

Rahaa tai pankkikortti jolla maksaa pysäköinti, kolikot voi ottaa autoon odottamaan hyvissäajoin.

Näillä pärjää alkuun jos pidät huolen että kännykässä riittää aina virta.

* Mies voi tuoda myöhemmin laturin (saa niitä sairaalassakin unohtuneista tavaroista lainaan).

* Hygieniatuotteita (oma ihana shampoosi, harjan, hammasharja ja -tahna jne) voi mies tuoda myöhemmin.

* Luettava tai ainakin lehtien selaaminen voi olla hyvää ajankulkuun, vaikka osa vaan tuijottaa lasta, opettelee hoitoa tai nukkuu.

* Luumuja ja juotavaa on hyvä olla myös omassa huoneessa.

Kotiinpaluuvaatteet tarvitset vasta lähtöpäivänä, mies tuo ne jos ette ole perhehuoneessa.

Vierailija
6/10 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ollut mitään, kun lähdin toista lasta synnyttämään. Miehellä oli puhelin ja siinä onneksi kamera.

Jos matkaa synnytyssairaalaan on paljon, niin kantsii ehkä jokin laukku pakata, mutta jos asuu suht koht lähellä niin äkkiäkös sinne mies tuo tarvittavat tavarat. En vaan keksi yhtään mitään, mitä siellä oikeesti tarvitsisi. Puhelin ehkä, niin voi äitille ja siskoille soittaa.

Sairaalasta saa vaatteet itselle ja vauvalle ja tarvittavan määrän ruokaa. Jotain lehtiä ja telkkarikin siellä on, niin ei sinne ainakaan minusta kantsi paljon tavaraa viedä. Hammasharjan mies osti kanttiinista mulle ja haki auton hanskalokerosta kamman :) Mitäpä muuta siellä tarttee, jos kaikki menee normaalisti ja pääsee pois suht äkkiä. Sitten tietysti vauvalle mies toi vaatteet pois lähtöä varten, itse lähdin niissä missä tulinkin.

Vierailija
7/10 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinne kantsi raahata edes niitä luumuja. Ainakin Jyväskylässä äidit sai 2007 ja 2008 hakea hedelmiä ja mehuja ympäri vuorokauden. Luumunektari oli hyvää ja varmaan ihan tarpeen esikoisen synnyttyä :)

Imetysliivit ja liivinsuojat olisi ollet ainakin mulle myös ihan turhia, koska maito nousi molempien synnytysten jälkeen kunnolla vasta kotona kolmantena päivänä. Imettäminen onnistuu kätevästi kun valitsee napillisen mekon niistä vaatteista. Ja jos olisin itse ostanut imetysliivit ennen synnytystä, olisin varmasti valinnut väärän kuppikoon.

Vierailija
8/10 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies jos sen haluat mukaan. Sairaalaan voi pakata imetyrintaliivit, terveyssiteitä, vaihtovaatteita, vauvalle kotiasu, pesuaineet, harja jne.

Vierailija
9/10 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalan putkisukat on ihan hanurista.

Vierailija
10/10 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pelkkän neuvolakortti kun kävelin synnärille. Mies toi kassin jossa mulle ja vauvalle kotiutumisvaatteet ja laturi,sekä tietysti iso muki ja hammasharja. En muista oliko hiusharjaakaan. En oikein tehny muuta kun lepäsin sängyssä ja hoidin vauvaa ja söin. Synnytyksessä en paljon ehtiny kuvailemaan ja mies oli niin paniikissa ettei sekää ottanu kuvia. Osastolla sitten muutamia kuvia räpsittiin puhelimella.

Siteet saa sairaalassa,sairaalassa saa myös vaatteita äidille ja vauvalle ja saippuaa tietty. Kova synti ei ole sekääb,että sairaalasta lähtiessä omissa housuissa on sairaalan side ja vauvalla sairaalasta otettu vaippa. Rahalla en tehny mitään koko aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän