Työkaveri valittaa, että on hankala tehdä töitä, kun olen etänä
1-2 pv viikossa. Hänelle ei siis riitä puhelin, instant messengeri ja kuva- ja äänipalaverit. Mun naaman näkeminen on ilmeisestu jotenkin työtä helpottavaa? Itse ei ole etänä, koska heillä ei toimi netti.
Kommentit (4)
ei ole poikkeus meidän keskinäiset palaverit
tottumuksesta.
Itse tein vuosia töitä työkaverin kanssa, jonka toimipiste oli Tampereella ja minä Helsingissä. Itse olin päivän etänä viikosta omassa kodissa. Netti, skanneri, puhelin ja muut pelit ja vehkeet, ei siinä naamakontaktia tarvittu.
jos sulla kerran on etätyöhön esimiehen lupa! Sanot sille, että kun on tarve nähdä nenäkkäin, niin että hänen pitää bookata teille palaveri, ja että sovittuun tapaamiseen tietysti saavut paikalle.
Itsekin teen päivän viikossa etätyötä ja minulle yksi syy siihen on juuri se, että vieressäni avokonttorissa astuu hölösuu-höpöttäjä jonka työtapa on hyvin erilainen kuin omani ja hän häiritsee minua. Minä tarvitsen rauhaa ja keskittymistä ja HILJAISUUTTA, tuon toisen tapa tehdä työtä on taas keskustella ja puhua ääneen koko ajan omista ajatuksistaan ja tekemisistään.
Joissain keskusteluissa on parempi olla naamatusten. Samoin jos vaikka on palaveri kymmenelle osallistujalle ja yksi on langan päässä niin kyllä se etäilijä vähän ulkopuoliseksi jää silti.