Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistänkö välit poikki tuttavaperheeseen?

Vierailija
20.08.2012 |

Tuttavaperhe kasvattaa pientä prinsessaa, jonka hoviin en halua kuulua! Suututtaa.

Tapahtui sunnuntaina. Olimme ensin ulkoilemassa hetken metsässä heidän kanssaan ja päätimme tehdä yhdessä ruokaa heillä, joten menimme ruokakauppaan. Heidän 8 vee sai päättää mitä syömme. Lapsemme mukaan se ruoka oli ihan ookoo ja kelpasi myös heille. Kaupassa alkoi kitinä ja huuto. Pitää olla aina luomua ja sitä kalliimpaa raaka-ainetta tai alkoi kauhea huuto ja mekastus, äiti yritti hillitä ja antoi kuitenkin jokaisessa asiassa periksi. Omat lapseni tuijottivat lasta suu auki, että onko tuo oikeasti noin diiva. Pahinta oli jälkiruuan kohdalla. Lapsi halusi 15 euron jäätelöpaketin, koska se on kallista ja hyvää. Äiti yritti ehdotella tavallista Valiota, ei käy huusi lapsi ja meni maahan makaamaan. 10 minuutin neuvottelun jälkeen ostimme sitten kalliimpaa kotijäätelöä. Sai kiukuttelemalla myös karkit ja suklaakastiketta mukaan jätskiannoksiin.

Ei millään pahalla, mä olisin kantanut ipanan ulos ja käskenyt kotiinsa. Illalla meidän lapset sitten kyselivät koko illan, että miksi toinen saa käyttäytyä noin? En osannut vastata. Prinsessalla ei ole montaa ystävää, koska koko maailman pitää alistua hänen tahtoonsa ja kun ei alistu, ei leiki sitten hänen kanssaan.

Pitäisikö pistää välit poikki koko perheeseen. En halua lapsilleni tuollaista mallia, että kaiken saa huutamalla!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi-kuusivuotiaalta vielä ymmärtäis... No toi on kyllä jo vanhempien syytä eikä vaan lapsen luonteesta.

Vierailija
2/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sinä annoit myös periksi ja osallistuit jäätelön tms. kustannuksiin? Itse olisin sanonut etten näe mieltä laittaa 15 euroa jätskipakettiin, joten ostakoon itse kukin omalle perheelleen ruuat.

Sinänsä on oikein suojella lapsia huonoilta esimerkeiltä. Kasvatuksellisestihan tuossa ollaan menty aika metsään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hyvä kun on tuttavapiirissä tommonen, johon voi aina vedota, että haluatteko todella olla tommonen itkupilli?

Vierailija
4/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono malli. Meillä on näin ollut ja kyllä lapseni ovat tajunneet heti että diiva käyttäytyy typerästi ja eivät itse halua olla samankaltaisia.

Meillä tilanne meni diivan osalta siihen ettei enää tullut meille koska meillä oltiin meidän säännöillä. Meillä ei saanut lyödä äitiään, eikä muutoinkaan käyttäytyä huonosti.

Lapsi oli 7-vuotias kun lakkasi käymästä meillä.

Äitiään pompottaa edelleen. Kyseinen lapsi sai pienenä itkupotkuraivareita kaupassa.

Äidin kanssa ollaan edelleen yhteyksissä. Emme keskustelu nykyään kasvatusasioista, lapset ovat murrosikäisiä.

Mielestäni voit sanoa teidän kodissa säännöt joten teillä toimitaan, kotonaan lapsi tekee niin kuin vanhempansa sallivat. Ei kuitenkaan saa satuttaa fyysisesti muita.

Mainitsemassasi perheessä lapsi käyttää valtaansa ja on kyllä kamala Hitler.

Vierailija
5/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe kuitenkaan syytä laittaa välejä poikki. Opettele vaan sanomaan ei, meille tämä ei käy!

Ja se siitä ongelmasta.

Sitä selkärankaa kaivataan niin monessa av:n viestissä.

Vierailija
6/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karsinut huonosti kasvatettujen lasten perheet pois tuttavapiiristä, koska niitä ei vain jaksa.

Vierailija
7/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on hyvä tilaisuus jutella miksi tuollainen ei käy, ja mitä haittaa siitä on lapselle myöhemminkin elämässä.

En usko että omat lapsenne erehtyvät kuvittelemaan että hekin voisivat samalla systeemillä pompottaa teitä, eiköhän heille ole jo selvää millä säännöillä teidän perheessä käyttäydytään.

Vierailija
8/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli ihan sama ostetaanko vaikka 30 euron jäätelöä.

siis sinä annoit myös periksi ja osallistuit jäätelön tms. kustannuksiin? Itse olisin sanonut etten näe mieltä laittaa 15 euroa jätskipakettiin, joten ostakoon itse kukin omalle perheelleen ruuat.

Sinänsä on oikein suojella lapsia huonoilta esimerkeiltä. Kasvatuksellisestihan tuossa ollaan menty aika metsään.

Jos tehdään ruokaa yhdessä ja vietetään aikaa yhdessä, minusta on turha ruveta tappelemaan jäätelön hinnasta kun riita on jo päällä, ka kun ei se hinta maata kaada ja mun lapset seisoivat enimmäkseen suu auki katsoen showta.

Teimme spaghettia ja jauhelihakastiketta, joten heidän perheensä äiti sanoi maksavansa ruokalaskun kassalla. Ehkä sitä hävetti?

Kiva perhe muuten ja mukava äiti, mutta lasten kasvatus on aika hukassa. Ja minä osaan olla joviaali kyllä...

Heidän lapsensa käytös usein harmittaa varsinkin meillä, koska en halua olla hovipalvelija. Usein sanomme lapsesta selän takana, että hänen kuninkaallinen korkeutensa, koska yrittää meilläkin pitää minua palvelijana, vaikka tietää, että meillä asiat ei toimi niin. Kolmen lapsen kanssa käytetään demokratiaa tai sitten tärkeissä asioissa vanhemmat päättää...

ap

Vierailija
9/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa ap, toi on ihan kauheeta.

Vierailija
10/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin sanonut että noin kallista ei osteta ja ajattele mitä muuta sillä rahalla saa.

Olisin samalla ottanut sen halvemman jäätelöpaketin ja kävellyt kassalle tai sitten sanonut että nyt taitaa olla meidän parempi jättää kyläily tekemättä jos siitä nousee noin kova huuto ja mekkala ja kävellyt kylmästi pois omien lasten kanssa. Eiköhän olisi ääni muuttunut kellossa.

Vierailija
11/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai ja saa yhä (nyt jo nuori aikuinen) kaiken, mitä ikinä keksi haluta. Juttelin usein tämän kaverin äidin kanssa kasvatuksesta ja olimme ihan eri linjoilla. Mutta sekä äiti että tyttö ovat omalla tavallaan tosi hyviä tyyppejä. Oma tyttäreni tajusi nopeasti, että on erilaisia tapoja tehdä asioita. Joskin hänkin oli jo varhain (ja on yhä) sitä mieltä, että tyttö hemmotellaan pilalle. No, onneksi tytöllä oli/on niin vahva oma persoona ja on niin älykäs, ettei ihan pilalle kuitenkaan mennyt. Mihinkään tavis-elämään hän ei tule koskaan tyytymään, mutta toisaalta, eipä se haittaa.

Vierailija
12/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli ihan sama ostetaanko vaikka 30 euron jäätelöä.

Jos tehdään ruokaa yhdessä ja vietetään aikaa yhdessä, minusta on turha ruveta tappelemaan jäätelön hinnasta kun riita on jo päällä, ka kun ei se hinta maata kaada ja mun lapset seisoivat enimmäkseen suu auki katsoen showta.

Teimme spaghettia ja jauhelihakastiketta, joten heidän perheensä äiti sanoi maksavansa ruokalaskun kassalla. Ehkä sitä hävetti?

Kiva perhe muuten ja mukava äiti, mutta lasten kasvatus on aika hukassa. Ja minä osaan olla joviaali kyllä...

Heidän lapsensa käytös usein harmittaa varsinkin meillä, koska en halua olla hovipalvelija. Usein sanomme lapsesta selän takana, että hänen kuninkaallinen korkeutensa, koska yrittää meilläkin pitää minua palvelijana, vaikka tietää, että meillä asiat ei toimi niin. Kolmen lapsen kanssa käytetään demokratiaa tai sitten tärkeissä asioissa vanhemmat päättää...

ap

ja naureskeli partaansa ja sitten tulee tänne valittamaan. Sähän annat ton lapsen pompottaa myös itseäsi vaikka muuta väitätkin kun et puutu asiaan mitenkään.

Vierailija
13/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla meidän lapset sitten kyselivät koko illan, että miksi toinen saa käyttäytyä noin? En osannut vastata.

Oma käytöksesi petti...eikö se ole sinun syysi?

Kyllä, toinen perhe saa toimia toisin kuin sinä, mutta miksi sinä et osannut puhua siitä omille lapsillesi?

Vierailija
14/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 8-vuotias makaa lattialla ja huutaa kuin palosireeni kaupassa tai hakkaa äitiään, mä en halua mennä siihen väliin, koska se on niiden välistä. Äidin mielestä lapsella pitää olla oikeus näyttää tunteensa ja välillä vähän rähjätäkin, mutta siis kierros alkoi menemään pieleen jo sipulihyllyllä. Äiti oli ottamassa normaalia sipulia ja lapsi ilmoitti haluavansa luomua. Äiti vaihtoi. Sitten valkosipulin kohdalla mun lapset halusi sitä ja heidän lapsensa huusi täysiä, että ei haluaaa!!! Sama kastikeosastolla, pastahyllyllä ja salaattiosastolla. Kun mun lapset ja me äidit halusimme jotain, heidän lapsensa sai hepulin ja huusi ja kiukutteli. Lopulta lapselta petti ihan hermo jäätelösosastolla ja hän sai sellaiset raivarit, että koko kauppa vain tuijotti. En jaksanut enää osallistua, lapseni tuijottivat suu auki ja äiti yritti hyvällä, pahalla, uhkailulla ja lopulta antoi periksi. Siinä vaiheessa en edes tiennyt mitä mun olisi pitänyt tehdä ja olisiko ollut järkeä mennä väliin. Jos mä olisin saanut päättää, lapsi olisi heitetty kassan jälkeen oleville penkeille, kuten munkin lapset, jos menee hermot kaupassa.

Meillä on meidän säännöt, lapsi usein koettelee niitä, mutta tietää, että meillä ei tuollainen käytös onnistu.

Ap

Vierailija
15/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla meidän lapset sitten kyselivät koko illan, että miksi toinen saa käyttäytyä noin? En osannut vastata.

Oma käytöksesi petti...eikö se ole sinun syysi?

Kyllä, toinen perhe saa toimia toisin kuin sinä, mutta miksi sinä et osannut puhua siitä omille lapsillesi?

Mikä tässä nyt on vaikeeta? Mikset osannut puhua lastesi kanssa??? Minä olisin sanonut, että en minäkään ymmärrä moista käytöstä, että se on minusta huonoa käytöstä, mutta ihmiset ja perheet ovat erilaisia. Olisin kertonut, että jos lapsi saa aina kaikessa tahtonsa periksi, hän hämmentyy eikä tiedä enää itsekään, mitä oikeasti haluaa. Hän ei opi ottamaan muita huomioon, mistä seuraa ongelmia ihmissuhteissa jne. Tämähän olisi tarjonnut loistavan mahdollisuuden keskustella omien lasten kanssa hyvinkin kasvattavasti.

Vierailija
16/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh. Osasinhan mä nyt sen verran sanoa, että minä en ymmärrä, miksi toisissa perheissä hyväksytään moinen käytös. Olen jopa lukenut tuon kirjan, mutta miksi joku tekee noin, siihen en osaa vastata.

Ylihuolehtivat vanhemmat. Curling-perhe parempaan tasapainoon

Carling, Maria - Cleve, Elisabeth

Ylihuolehtivat vanhemmat tekevät kaikkensa, että lapset välttyisivät pettymyksiltä ja kokisivat vain positiivisia tunteita. Vähitellen valta siirtyy lapsille – jotka itse asiassa tarvitsisivat myös rajoja voidakseen hyvin. Miten palauttaa perheen tasapaino, mitä lapsilta voi ja pitää vaatia? Ylihuolehtivat vanhemmat antaa asiantuntevia vastauksia ja kertoo myös, kuinka eri perheet ovat ratkaisseet arkensa palapelin.

Miksi siis joku haluaa olla curling-vanhempi. Kertokaa mulle, niin osaan vastata lapsillenikin.

ap

Vierailija
17/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ap:kin olisi sotkeutunut tuohon show´hun.

Jos 8-vuotias makaa lattialla ja huutaa kuin palosireeni kaupassa tai hakkaa äitiään, mä en halua mennä siihen väliin, koska se on niiden välistä. Äidin mielestä lapsella pitää olla oikeus näyttää tunteensa ja välillä vähän rähjätäkin, mutta siis kierros alkoi menemään pieleen jo sipulihyllyllä. Äiti oli ottamassa normaalia sipulia ja lapsi ilmoitti haluavansa luomua. Äiti vaihtoi. Sitten valkosipulin kohdalla mun lapset halusi sitä ja heidän lapsensa huusi täysiä, että ei haluaaa!!! Sama kastikeosastolla, pastahyllyllä ja salaattiosastolla. Kun mun lapset ja me äidit halusimme jotain, heidän lapsensa sai hepulin ja huusi ja kiukutteli. Lopulta lapselta petti ihan hermo jäätelösosastolla ja hän sai sellaiset raivarit, että koko kauppa vain tuijotti. En jaksanut enää osallistua, lapseni tuijottivat suu auki ja äiti yritti hyvällä, pahalla, uhkailulla ja lopulta antoi periksi. Siinä vaiheessa en edes tiennyt mitä mun olisi pitänyt tehdä ja olisiko ollut järkeä mennä väliin. Jos mä olisin saanut päättää, lapsi olisi heitetty kassan jälkeen oleville penkeille, kuten munkin lapset, jos menee hermot kaupassa. Meillä on meidän säännöt, lapsi usein koettelee niitä, mutta tietää, että meillä ei tuollainen käytös onnistu. Ap

Vierailija
18/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ihan normaaleja uhmaikäisillä. Ennemmin outoa jos jollain tuota vaihetta ei ole ollenkaan.

Lapsi oli 7-vuotias kun lakkasi käymästä meillä.

Äitiään pompottaa edelleen. Kyseinen lapsi sai pienenä itkupotkuraivareita kaupassa.

Vierailija
19/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis.

Eivät lapsesi saa mallia, että kaiken saa huutamalla, jos teillä kotona on kerran tehty selväksi, ettei sellainen vetele. Toisten mölli esimerkki vain vahvistaa opittua.

Vierailija
20/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkaista välit, niin siitä vaan. Minä en laittaisi, minusta ei ole ollenkaan huono asia, että omat lapset näkevät eri tapoja elää ja olla.

Ja jos tuo olisi mun kaveri, niin en senkään vuoksi laittaisi noin mitättömästä välejä poikki.

"Pitäisikö pistää välit poikki koko perheeseen. En halua lapsilleni tuollaista mallia, että kaiken saa huutamalla! "

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme