Mikä tuo yhdyssana on yhdyssana yhteisö on?
Mä kirjotin sinne vahingossa yksi päivä kun piti kirjottaa omaan statukseen. En ole valitettavasti mikään yhdyssana asiantuntija ja minulla on lukihäiriö niin alkoi heti kauhea ilkkuminen siellä. Enkä muutenkaan mietin mitään yhdyssana sääntöjä jos kirjotan kavereille kuulumisia. Jotkut oli käynyt tutkimassa mun profiiliakin siellä ja siitä kirjoittelivat siellä kaikille. Mulle tuli jotenkin kauhen paha mieli. :( Mikä tuon ryhmän idea oikein on? Jouduin poistamaan ne ilmotukset mun profiilista mitä kaikki kommentoi siellä ja nyt en ilkeä laitaa enää ilmotuksia jos menevät tutkimaan taas mun profiilia. Onko tuollanen ihan normaalia vai olenko liian herkkä? Kohta mä en uskalla enää laittaa mitään koko fbhem. :(
Kommentit (9)
kirjoittaa tuonne yhteisöön, ja kertoa, että sulla on lukihäiriö. Ei ketään saa pilkata tuolla tavalla. Kaikki eivät vain ole lahjakkaita juuri kirjoittamisessa, se pitäisi kielinatsienkin hyväksyä.
Terv. kielen ammattilainen, YO:ssa pääaineena suomen kieli
Ei sen ryhmän juttuja niin vakavasti kannata ottaa. Häntä pystyyn! :) (Tosin onhan tuo stalkkaaminen hieman ilkeääkin.)
No, siinähän koetettiin selvittää, trollailitko. Siksi kävimme tutkimassa profiiliasi. Kun sieltä profiilistasikin löytyi sitten yhdyssanavirheitä, todettiin, että tuskin trollasit.
Miten ihmeessä onnistuit kirjoittamaan statuspäivityksesi juuri Yhdyssana on yhdyssanan sivulle? Ja kai nyt opit, että ristiäiskakku on yhdyssana?
Älä ota vakavasti.
Mä näin ko.tapauksen, mutta siinä vaiheessa tekstiäsi oli kommentoinut vain yksi ryhmän jäsen, ja mielestäni ihan asiallisesti. Yoy on ryhmä kielipoliiseja, joita ärsyttää ja naurattaa kielioppivirheet. Useimmiten postataan kuvia mainoksista ja kylteistä joissa on (hauskojakin) virheitä ja raportoidaan lehdissä ja netissä nähtyä huonoa kieltä. Jotkut ilkkuvat kavereidensa statuspäivityksiä, mutta moni on sitä mieltä, ettei se ole oikein. Missään nimessä ketään ei stalkata, eikä kukaan tule profiiliisi kiusaamaan. Olit vain kirjoittanut ryhmän seinälle ja epäonnisesti juuri teit yhdyssanavirheen. Näin ulkopuolisesta tilanne oli huvittava, en tosin nähnyt kuin ne yhdet kommentit joten en tiedä menikö ilkeäksi myöhemmin. En vaan oikein ymmärrä, miksi olet moisen ryhmän jäsen, tai miksi olet sen seinällä ollut? Kun kirjoitat omaan profiiliisi, teksti ei tietenkään tule mihinkään ryhmiin, mutta ei pidä kirjoitella näihin ryhmiin! Suosittelen, että eroat ryhmästä (selvästikään ei sinulle) JA lukitset profiilisi niin, ettei muut kuin ystäväsi näe sitä. Ja rentoudu - kukaan ei vakoile sua!
että on lukihäiriö. Nyt mua mietityttää sekin että miten te ryhmäläiset löysitte tämänkin kirjotusken. :( Enkä mä tahallaan ole liittynyt ryhmään tai sinne kirjottanut että oikeuttaisi ilkeilyyn.
Yhdyssana on yhdyssana -yhteisö perustuu leikkimieliselle piikittelylle ja hyväntahtoiselle naureskelulle. Älä ota liian vakavasti! ;)
Sivulle kerätään kielioppi- ja kirjoitusvirheitä. Voisit ottaa sen oppimisen kannalta, älä kirjoita itse.
Lukihäiriötä voi hoitaa aikuisenakin, ja mielestäni sinulla olisi paljon syitä tehdä niin. Huono kielitaito, johtui se sitten lukihäiriöstä tai sivistyksen puutteesta, jättää varsin heikkoon asemaan yhteiskunnassa.
Lukihäiriö on sitä paitsi periytyvä vaiva, joten tulevia tai nykyisiä lapsiasi ajatellen voisit satsata ongelman hallintaan. Silloin kykenisit paremmin tukemaan lapsiasi heidän törmätessään samaan asiaan.
niin ei pääse tuntemattomat kiusaamaan.