Minkä värinen parketti/laminaatti sopisi tämän väriseen sisustukseen?
Meillä on keittiössä vaniljanväriset kaapinovet, ja tummanruskea pöytä jossa on lasi päällä.
Olohuoneessa on tummansininen kangassohva, siniseksi petsattu vitriini, harmaa tv-pöytä ja keskiruskeat olohuoneen pöytä ja keinutuoli. (Joo ei sovi toisiinsa). Nyt olisi tarkoitus tehdä lattiaremontti. Aluksi valittiin tummanruskea parketti alakertaan ja saman värinen laminaatti yläkertaan ja portaisiin.
Mutta onko se sitten liian tummaa? Seinät on valkoiset.
tummanruskea keittiön pöytä on hyvännäköinen vaaleaa seinää vasten, mutta hukkuuko se sitten tummaan lattiaan? Nyt olen kallistunut valkopetsattuun parkettiin, mutta mies ei tykkää siitä.
Kertokaa vinkkejä!
Kommentit (5)
Laittaisin tumman parketin.. mutta pöydän alle vaalean maton. korostaa kauniisti teidän pöytä.
Klassinen tammiparketti on paras vaihtoehto. Nämä jonkin aikaa muodissa olleet tummat puut ja valkopetsaukset ovat jo vähän niinko last season.
Minua ahistaisi enemmän vaniljan väriset kaapit, sininen sohva ja vitriini yhdistettynä keinutuoliin :)
Pystyisitkö näkemään mahdollisena että miettisitte sitä olohuoneen sisustusta uusiksi? Tuohon em. settiin ei sovi oikeasti yhtään minkään värinen lattia riitelemättä kalusteiden kanssa.
Mä äänestän aina klassista tammiparkettia tai jos taloon muuten sopii, kokonaan valkoiseksi maalattua lankkulattiaa :)
Ja herran tähden laittaakaa samaa materiaalia koko asuntoon, eli ei sekä parkettia ja laminaattia vaan pelkästään jompaa kumpaa. Jos joskus myytte asuntoa voi mahdolliset ostajat kokea ongelmana epäyhtenäiset lattiamateriaalit.
meillä just vaihdettiin lattiat. Kannattaa pyytää kaupasta mukaan malleja, niin saatte kotona katsottua mikä väri on hyvä. Tosi valkoisessa lattiassa näkyy lika heti (on kokemusta) ja oikein tummassa taas pöly. Itse otin tammea, mikä on vähän vaaleammaksi käsitelty kuin natural, mutta kuitenkin selkeästi tummempi kuin valkolakattu. Puu myös tummuu ajan myötä. Sitten kannattaa kiinnittää huomiota onko parketti country (paljon oksia ja puusyiden vaihtelua) select (valikoidusta puusta) tai siltä väliltä. Ne myös vaikuttavat valintaan ja hintaan. Ja käsittelyyn myös syytä kiinnittää huomiota, onko lakka, öljy vai vaha. Toiset kuluu helpommin.
Laittakaa sellaiset materiaalit, jotka teitä mielyttävät. Me ei esim. laitettu samaa materiaalia koko taloon käytännöllisyyden takia. Mutta ei ollakaan taloa myymässä.
Menkää kauppaan ja valitkaa 5 vaihtoehtoa kummatkin. Yhdessä sitten katotte meneekö mikään valinta yksiin ja valitsette sen mukaan.
Kummatkin tyytyväisiä.