HEI nyt pinoon konstit; tavaroiden/tuotteiden käyttäminen useampaan tarkoitukseen!
Eli laitetaan tänne pinoon kaikki vinkit, miten samaa tuotetta voi käyttää usealla eri tavalla!
Esim.
- Pukamavoidetta silmäpusseihin
- Etikkaa huuhteluaineena
- Vaniljasokeria pölynimurin raikastimena
Kommentit (14)
Sukkikset päähän kun tarttee kommandonaamioitua.
Mies pesee vessan lavuaarin pyykinpesujauheella.
suodatinpussilla voi kiillottaa esim. Vesihanat ja tiskipöydän/altaat :)
leivinjauhetta voi käyttää puhdistusaineena. Suodatinpussia voi myös käyttää grillimakkaran syönnissä hyödyksi, makkara ei polta näppejä kun on suodatinpussissa.
Itse käytän kukkaruukkuja (suojaruukku) ja lasisia hillopurkkeja kynätelineinä. Ai niin ja yhdessä kukkaruukussa tai siis sellaisessa suojaruukussa on harjoja ja kampoja (omiani) pystyssä vessan kaapissa.
ulkoisesti. Sattuu niin pirusti, mutta 1-3 käsittelyn jälkeen ei kutise enää!
olemme jatkokäyttäneet perunoiden ja porkkanoiden kasvualtaina. Reiät pohjaan ja hyvin toimii :)
-Rikkimenneet (erit. puuvillaiset) sukat, alushousut yms. rievuiksi likaisiin hommiin, esim. auton/pyörän huollossa, remontissa, kenkien lankkaamisessa...
-teepuuöljy on oikea ihmeaine, sillä lähtee finnit, lieventää kutinaa esim. hyttysenpistoissa, voi desinfioida haavat...
-kuitit, käytetyt kirjekuoret jne. muistilappuina
-lelut (esim. barbit) on joskus hirtetty pakkaukseen tosi tehokkaasti kiinni muovitetuilla rautalanganpätkillä. Itse olen säästänyt ne, sillä ne ovat tosi kestäviä! Olen korjannut niillä mm. pyykkitelineen ja lapsen nukenvaunut
-tyhjiä jogurtti- yms. pikareita voi käyttää vaikka vesiväreillä maalatessa huuhtelukippona tai kertakäyttölaseina (esim. retkellä)
-ylimääräiset muovipussit: niistä voi itse tehdä sellaista paksua muovikangasta esim. kasseihin: leikkaa muovipussit sileiksi arkeiksi. Laita alle leivinpaperia, päälle muutama kerros muovipusseja ja päälle taas leivinpaperia, silitä kakkosella. Tuloksena on sellaista paksumpaa pressumaista muovikangasta, josta voi ommella vaikka kasseja
-itse käytän vanhentuneita aurinkorasvoja, sopimattomat kasvorasvat yms. jalkavoiteena
Aalto-vaasi kynä-yms. sälän telineenä. Toimii myös kaukosäädintelineenä, mutta nyt on täynnä sitä sälää joten kaukosäätimet ei mahdu.
Samoin Mariskooleja on epämääräisen pikkutilpehöörin säilytyspurkkeina.
voi työntää käytetyn muovipussin. Säästää tilaa, ei tursuile ja on helppo heittää ostoskassin pohjalle.
joken laitoin palapelit pakasterasioihin. Jäätelörasioissa on pikkulegoja ja yhdessä kyniä. Folio-vuoat pahvikansineen sopii myös näihin tarkoituksiin. Kanteen saa kätevästi kirjoitettua sisällön.