Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIstä tietää onko itsellä PCO?

Vierailija
07.09.2012 |

Todetaanko se ihan normaalilla gynekäynnillä? Olisiko gynet jo sanoneet, että on monirakkulaiset munasarjat? Pitääkö sitä kysyä erikseen vai olisiko se jo ilmoitettu?

Mietin vain, kun toista lasta ei kuulu. Olen 36v ja mielestäni ovuloin. Gynellä olen käynyt säännöllisesti. Loop-hoito on tehty aikoinaan, kun papa oli 3. Olen normaalipainoinen ja pömppövatsainen. Kuukautiset ovat aina olleet säännölliset.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitetaanko PCO ihan rutiininomaisesti vai pitääkö sitä erikseen kysyä?

Vierailija
2/3 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan ilmoiteta rutiininomaisesti, ei se ole mikään pikkujuttu, josta ohimennen puhutaan. Sitä varten käyt myös labrassa erinäisissä kokeissa, googlaa. Myös muut oireet kartoitetaan liikakarvoitus muiden muassa, eli kasvaako sulla parta?)Kyllä kuule gyne ihan toisin suhtautuisi sun raskaaksitulo haaveisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan normaali gyne huomannut, kun kävin ultrassa kun ei moneen kuukauteen tullut menkkoja ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Jälkikäteen ajatellen silloin oli ihan selvä "helminauha" näkyvissä.

Jokunen kuukausi myöhemmin menin lapsettomuusklinikalle ja siellä munasarjat oli jo reikäjuuston näköiset ja verikokeet tuki myös PCOS-diagnoosia.

Raskauden jälkeen kävin perhesuunnitteluneuvolassa laitatuttamassa kapselin ja siellä ultrasivat ja totesivat että selvät PCOS-munasarjat, mutta olin itse kertonut siitä jo etukäteen