Miksi kirjoitat nimesi lyhentäen näin?
Esim. Pirkko Peräpää lyhentää nimensä "Pirkko.P".
Mikä logiikka tuossa on? Ymmärrän, että joku ekaluokkalainen kirjoittaa noin, mutta huvittaa kun näkee välillä aikuistenkin kirjoittavan noin.
Kommentit (24)
Se on vakuuttunut siitä, että nimien väliin tulee aina piste. On ahkera onnittelukorttien lähettelijä, joissa pitää aina olla lasten koko nimirimpsa.
Paljon, onnea, syntymäpäivänä, onnea, 1000, kiloa, Simo. Seppo. Samueli. !!!!
Hän on myös ihminen, joka pystyy välimerkeillä korvaamaan kokonaisen lauseen tekstistä. Esim. kysymysmerkeillä, taito se on sekin, lukijalle vaan hankalaa.
Luulisi, että täällä olisi joku joka kirjoittaa juuri noin ja voisi perustella tämän.
En tosiaan itsekään ymmärrä, mutta ainoa (löyhä) johtolanka joka tulee mieleen, olisi yhteys sähköpostiosoitteeseen... eli kun jonkun osoite saattaa olla joko m.meikalainen tai matti.m @jotain, niin siitä olisi sitten repäisty "allekirjoitus" matti.m ...Jossain tekstiviestissä olen nimittäin itsekin tuon joskus nähnyt. Eipä silt, ei tuokaan selitä, miksi joku sitä käyttää.
Ei tiedä että se piste tulee vasta sen sukunimen kirjaimen jälkeen eikä siihen väliin. Tai sitten ne luulee että se on sama juttu kuin kirjoittaisi P. Peräpää. Varmaan jotain tekemistä niitten pellejen kanssa jotka sanoo "se on viis piste kuus millii". Suomessa kun siinä käytetään pilkkua eikä pistettä. En tiedä...
Se on vakuuttunut siitä, että nimien väliin tulee aina piste. On ahkera onnittelukorttien lähettelijä, joissa pitää aina olla lasten koko nimirimpsa.
Paljon, onnea, syntymäpäivänä, onnea, 1000, kiloa, Simo. Seppo. Samueli. !!!!
Hän on myös ihminen, joka pystyy välimerkeillä korvaamaan kokonaisen lauseen tekstistä. Esim. kysymysmerkeillä, taito se on sekin, lukijalle vaan hankalaa.
Nää on näitä samoja tyyppejä, jotka stressaa siitä, että kai sä nyt osasit laittaa ylös sen mun sähköpostiosoitteen oikein, kun mun osoitteessa on siis se ISO KIRJAIN ensin.
Ei helkkari. Mistähän lie se PIRKKO on sitten lyhenne, kun se pitää pisteellä panna poikki. Pirkkoliisa Peräpää? Silti väärin, koska Peräpää-Peen jälkeen kuuluisi joka tapauksessa piste.
Mutta mä nyt olen niin nipo, että ärsyttää sekin ihan suunnattomasti, että lukujen ja määreiden perään ei lyödä välilyöntiä. 100%, 5h, 20€.. VÄÄÄÄÄRIIIIN!!!
Kekkonen. P ja Mattila. S
Sukunimet siis keksitty, mutta ymmärrätte mitä tarkoitan.
Ei aina ole sitä isoa kirjainta, esim. minulla. Vaan koko osoite on yhtä pientä kirjainta. Minä kyllä muutenkinvarmistan koska nimessä on kaksoisvokaali joka jää usein pois lähettäjätä jos ei varmista.
Nää on näitä samoja tyyppejä, jotka stressaa siitä, että kai sä nyt osasit laittaa ylös sen mun sähköpostiosoitteen oikein, kun mun osoitteessa on siis se ISO KIRJAIN ensin.
Ei aina ole sitä isoa kirjainta, esim. minulla. Vaan koko osoite on yhtä pientä kirjainta.
Sähköpostiosoitteessa se on ihan sama, kirjoittaako isolla vai pienellä :D
niin kuin postilaatikossa usein, niin kaikki eivät osaa sitä niksiä, miten siihen saa tyhjän välin, ja käyttävät pistettä välilyönnin korvikkeena
Yksi kirjoittaa enään, toinen sydämmellisesti, yhdys sanat kirjoitetaan väärin, pilkkujen paikat on vähän sinnepäin ja nimi lyhennetään väärässä paikassa olevalla pisteellä.
Tyhmyyttään, osaamattomuuttaan, koska ei välitä tarpeeksi oikeinkirjoituksesta... Onhan näitä syitä. Itselleni on tärkeää, että kirjoitetaan oikeaoppisesti, mutta varmaan minullakin on joku sokea piste, missä systemaattisesti teen virheen.
Itselleni on tärkeää, että kirjoitetaan oikeaoppisesti, mutta varmaan minullakin on joku sokea piste, missä systemaattisesti teen virheen.
Ehkä tämä aloitus auttaa joitakin huomaamaan oman sokean pisteensä.
Mä kirjoitan aika usein noin, koska minulla on suht harvinainen etunimi ja sukunimeni on pidempi kuin Uusipaavalniemellä. Kukaan tervejärkinen ei halua kirjoittaa siis sukunimeäni.
Terkkuja tutuille ;-)
Mä kirjoitan aika usein noin, koska minulla on suht harvinainen etunimi ja sukunimeni on pidempi kuin Uusipaavalniemellä. Kukaan tervejärkinen ei halua kirjoittaa siis sukunimeäni.
Terkkuja tutuille ;-)
Kirjoitat siis Pirkko. P vai Pirkko P.?
.. ja kielenkäyttötilanne on epämuodollinen eli sukunimi olisi "liikaa".