Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

osaisko joku infota mikä mielenterveydellinen sairaus mulla oikein on??

Vierailija
19.08.2012 |

välillä masentuneisuutta ja sitten painun sellaseen sekavaan, sumuiseen olotilaan joskus. tuntuu että todellisuuden taju katoiais osittain. enkä kykene ajattelemaan mitään!! ja jos yritän pinnistellä ja ajatella niin mun päähän alkaa vaan sattumaan!! ja kun sekavuus on päällä nii mun näkökenttäkään ei toimi kunnolla. en näe selvästi.

ja sit se menee ohi.

näitä tulee sillein kohtauksina. eikä niille kohtauksille oo tarkkaa aika väliä.

joskus voi mennä näin:

ti 13.päivä tuo sekavuus kohtaus.

ke 14.päivä normaali päivä

to 15.päivä sekavuus kohtaus

pe 16.päivä sekavuus kohtaus

tai sitten voi olla piiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkiä. useiden viikkojen jopa ellei päälle kuukaudenkin välejä ettei koko kohtausta tuu!!

se alkaa myöskin semmosella ärtymyksellä hyvin usein kun se kohtaus on tulossa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä migreeniä eikä ainakaan sekavuutta, vituttaa vaan kun tietää kohtauksen kestävän. Tosin oireet yksilöllisiä, jotkut eivät pysty edes puhumaan kun kohtaus meneillään.

Vierailija
2/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tod.näk. ahdistuneisuushäiriö, ja saat paniikkikohtauksia. T. alan ammattilainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina mitään huomiotaherättäviä kouristeluja suusta tulevine vaahtoineen ole. Must kuulostaa samalta kuin kaverin migreeni, jolloin se ei näe mitään eikä kykene mihinkään muuhun kuin makaamaan pimeessä. On täysin toimintakyvytön. Migreeniin voi kuulua ennakko-oire, ns. aura. Se voi olla outo tunne tai aistimus.

Vierailija
4/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko olla pahat pms-oireet? Masennukseen ja alakuloon taipuvaiset naiset saattaa oireilla eniten juuri kuukautiskierron tietyssä vaiheessa. Taisi oll noin viikkoa ennen kuukautisia. Migreeniin kuuluisi kyllä järjetön päänsärky. Onko sulla sitä?

Vierailija
5/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkituta se.

Mua tutkittiin eri lääkäreillä monta buotta, tukkaa lähti ja oli vuotoja ja noita kohtauksia, mutta kukaan ei ottanut kilpirauhaskoetta.

Lopulta hoidettiin masennuksena ja tuputettiin masennuslääkkeitä ja unilääkkeitä. Mielenterveysdiagnooseja löytyi sitten vaikka mitä. Kunnes yksi lääkäri tajusi tehdä kilpirauhaskokeen ja lääkityksen jälkeen poistui kaikki ongelmat.

Selvitä siis ensin fyysiset oireet, sillä mielenterveyspuoli kyllä keksii vaivat jos ei muuta löydy.

Vierailija
6/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa nykypäivänä itkeä ja rukoilla, että pääsee laitokseen mielenterveyttään hoidattamaan. Ei siis pelkoa, että itse tehdyllä diagnoosilla laitostuisi. Ei sinne oteta suurinta osaa oikeasti sairaistakaan.

Vierailija
7/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kohtaukset kuulostaa paniikkikohtauksilta tai sitten migreenikohtauksilta. Voi olla siis myös aurallinen migreeni. Kannattee mennä lääkäriin niin voivat tutkia paremmin.

Vierailija
8/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat varmaan lähetteen neurologille.

Vierailija
9/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on se, kuten myös ahdistuneisuutta ja paniikkikohtauksia.

Vierailija
10/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan neurologiselta ongelmalta. Esimerkiksi lievät epileptiset kohtaukset ovat kuvaamasi kaltaisia poissaolokohtauksia.

Vierailija
11/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mielenterveysongelmalta vaan ihan neurologiselta vaivalta. Mulla migreeni oireilee juuri noin, tulee näköhäiriöitä, omituinen poissaoleva ja sekava olo, päänsärkyä (mulla ei aina tule särkyä lainkaan kyllä).

Vierailija
12/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa käydä lääkärissä.

Vierailija
13/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkikohtauksiksikin lukea.

kun sillon mulla alkaa sydän yleensä tykyttämään ja en saa kunnolla vedettyy henkee.

sillon kun olin joskus aikaisemmin kovasti stressaantunu nii stressi oireina mulla ei ollu koskaan noita kahta edellä mainittuja. oli vaan se et pelkäsin erittäin kovasti ja olin pelosta ja ahdistuksesta jäykkänä ja tuntu et jalat tutis alta. tai sit mulla koski mahaan kun olin stressaantunu. tai hiuksia lähti vitusti.

eli stressioireet oli aivan erillaiset. onneks se vaikee elämäntilanne on itsessään ohi, mutta oispa menny nämäki häiriöt samalla ohi, mutta kun ei, vaan nämä jäi kaupanpäälitteeks siitä mun vaikeesta elämäntilanteesta.

tuleeko mun päänuppi olemaan koko loppuelämän ajan tällänen :(( ei tälläsen kans jaksais elää.

Vierailija
14/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin osittain.

Vierailija
15/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvot? Noi oireet sopii hyvin moniin juttuihin, masennuskin voi johtua monesta tekijästä.

Vierailija
16/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene vaan rohkeasti lääkäriin. Et ole hullu vaan tuon taustalla voi olla hoidettava sairaus. Ja vaikka kyseessä olisi ahdistuneisuuden aiheuttama oireilu, siihenkin on lääkkeitä. Älä yritä itse tehdä diagnooseja vaan turvaudu nyt lääkäriin.

Vierailija
17/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkin varmasti.

ja kilpirauhaseski vois olla jotain... se pitäs kyl tutkii. koska mulla on joskus välivuotoja ja joskus lähtee hiuksii harjaamal enemmän ja mullon tosi mustat silmänaluset joten jos niillä ois yhteistä tekijää sitten.

mut kun aina nuo kohtaukset ei tule sillein että oisin huonosti syöny. niinäki päivinä kun oon syöny hyvin saattaa välil tulla. epilepsiaa en usko mulla kuitenkaan olevan...

Vierailija
18/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut sit siinä seki et kun meen tälleen valittamaan et

" joo tuntuu et mulla on tälläsiä vitun pahoja mielenterveys ongelmia joista en selvii. "

nii sit kun ne listaa mut sinne listoille.

niin saatan joutuu johonki iänikuseen laitoshelvetti kierteeseen tai jotain paskaa. koska toteavat mielisairaaksi.

Vierailija
19/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on melkeinpä vaikeaa saada itseään laitoshoitoon, koska kaikki kynnelle kykenevät hoidetaan avohoidossa JOS epäiltäisiin sinulla mielisairautta. Kerro lääkärille päänsärystä, näköhäiriöistä ja sumuisesta olosta. Se antaa lääkärille luultavimmin ajatuksen neurologille lähettämisestä. Eikä haittaa jos mainitset masennuksesta ja ahdistuneisuudesta. Ne ovat niin yleisiä ongelmia, että siitä ei mikään laitoskierre ala. Moni joutuu anelemaan osastohoitoa, kun ei enää jaksa. Kai nyt tärkeintä olisi saada selvyys oireittesi laadusta ja syystä? Sinulla on aivan turhia pelkoja.

Vierailija
20/20 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut sit siinä seki et kun meen tälleen valittamaan et

" joo tuntuu et mulla on tälläsiä vitun pahoja mielenterveys ongelmia joista en selvii. "

nii sit kun ne listaa mut sinne listoille.

niin saatan joutuu johonki iänikuseen laitoshelvetti kierteeseen tai jotain paskaa. koska toteavat mielisairaaksi.

Jos esität lääkärille asiasi kuten ensimmäisessä viestissäsi, niin varmasti saat apua ja lähetteen tarvittaviin jatkotutkimuksiin. Taas lainaamani viestin tyyliä ei kannata käyttää, koska "vitut pahat mielenterveys ongelmat" eivät kerro lääkärille mitään.

Oireesi kuulostavat siltä, että pääsi olisi hyvä kuvata kertaalleen. Mene lääkäriin.

T. lääkäri