Millaisia eroja olette huomanneet: kun vertaatte 1990-1995 syntyneitä lapsia ja nyt
2000 luvulla syntyneitä lapsia.
Vai oletteko huomanneet mitään?
Kommentit (8)
jos lapset pukeutuisivat samalla tavalla vuosikymmenestä riippumatta...
Nykyään on vauvoille jopa pillifarkkuja!
Eipä 1995 syntyneillä vauvoilla mitään semmosia ollukkaan. Kunnon villapöksyt jalkaan vaan ja villapaita päälle, mitään hienostelematta.
Käytöskin niillä on ihan erillaista. Nykylapset on tosi törkeitä, tönitään mummot ojaan ja kaikkee paskaa. Kyllä sitä mun tuntemat 1990 - 1995 syntyneet ovat ainakin ihmetelleet. Ja sitä jatkuvaa suunsoittoa, räkimistä, jonneilua, energiajuomien kulutusta. Jonne termikin tuli kyseisestä henkilöstä vähän aikaa sitten vasta käyttöön.
Tämä -96 syntynyt on itse kovasti sitä mieltä että hänellä oli niin kovempi lapsuus jne, meitä vanhempia se huvittaa..onpa iso ero varmaan joo saman perheen lasilla vajaa 8 vuoden erolla:)
menkääs nyt takaisin sinne Ylilaudalle, tai mistä nyt tällä kertaa sitten tulittekaan.
2000 luvulla nytten...
Joten mitäs huvittavaa siinä sitten on. En tiedä vaan mitä tuolla kovempi sanalla meinaa, ollaanko muka nälkää nähty tai jotain?? Et siinä mielessä huvittaa, kun ei olla kuitenkaan millään sota ajalla sentään eletty
vuoden 1991 lapsi, ja väittäisin, että lapsuuteni oli hyvin erilainen kuin 2000-luvun lapsilla. Ei mulla ollut ekaluokkalaisena saati sitä nuorempana kännykkää, tutustuin internetiin joskus 10 ikävuoden jälkeen, kotiin tuli laajakaista kun olin 14 jne... Suurimmat erot siis ovat varmasti tuossa elektroniikassa.
Nykyään myös kytätään lapsia paljon enemmän. Kännykät mukaan leikkipuistoon sadan metrin päähän sun muuta. Me vain mentiin ja tultiin kotiin silloin kun oli sovittu.
ja sitten kanssa kunnioitus vanhempiakin kohtaan oli ihan erillainen..
" No mä olen
vuoden 1991 lapsi, ja väittäisin, että lapsuuteni oli hyvin erilainen kuin 2000-luvun lapsilla. Ei mulla ollut ekaluokkalaisena saati sitä nuorempana kännykkää, tutustuin internetiin joskus 10 ikävuoden jälkeen, kotiin tuli laajakaista kun olin 14 jne... Suurimmat erot siis ovat varmasti tuossa elektroniikassa.
Nykyään myös kytätään lapsia paljon enemmän. Kännykät mukaan leikkipuistoon sadan metrin päähän sun muuta. Me vain mentiin ja tultiin kotiin silloin kun oli sovittu. "
tunnen tosin vain yhden 1995 tai 1996 syntyneen pojan.