Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisinko tässä tapauksessa soittaa synnärille

Vierailija
06.09.2012 |

Kolme yötä supistellut kipeästi 5-10min välein. Aamuyöstä sitten aina loppuu.

Olen saanut n.1-2 tuntia nukutuksi yössä ja alan oleen jo ihan loppu. Päivälläkin supistelee, mutta aika epäsäännöllisesti..

Mietin että jos pääsis edes tarkistuttamaan että onko mitään tapahtunut..

Mä aina ajattelen et turhaan soittelen tm, eli on korkea kynnys soittaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus soitat vaan. Koita nukkua päivällä jos supistelee vähemmän. Siskolla oli sama tilanne, supisteli monta yötä peräkkäin eikä nukkumisesta mahtanut tulla mitään. Kävi tarkistuttamassa tilanteen kun sairaala oli lähellä. Ei vielä ollut kauheasti mitään tapahtunut kohdunsuulla, mutta ottivat osastolle ja antoivat lääkkeitä että saa nukkua. Ei oo kovin kiva lähteä synnyttämään jos on jo valmiiksi kauheat univelat kun se varsinainen synnytyskin voi venyä aika pitkäksi. Seuraavana päivänä olivat sitten vähän avittaneet synnytystä käyntiin kun ei muuten tahtonut edistyä millään.

Vierailija
2/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen soittamiseen tarvitse lupaa kysyä. Paikalle ei pidä mielellään lähteä ilman että on ensin soittanut ellei ole tosi kiirus, mutta soittaa saa aina jos yhtään siltä tuntuu. Kyllä he sitten puhelimessa kertovat mitä pitää tehdä. Jos osastolla vaikka sattuu olemaan hiljaista niin hyvinkin voivat pyytää tulemaan käymään ihan vaan katsomaan missä mennään, ja sitten tosiaan voivat antaa jotain lääkkeitä jotka auttavat nukkumaan. Jos taas sairaalassa on hirveä härdelli eivätkä ota sinne kuin tosissaan kiireellisiä niin sanovat sitten kyllä että pysy kotona vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä soittamisesta ole mitään hyötyä. Synnärille ne ei vielä tuossa tilanteessa ota, ja hyvin todennäkösesti nuo supistukset ei kovin kummosia ole vielä alakerrassa aikaan saaneet. Ehkä lähinnä kypsyttäneet paikkoja.

Ja ihan myötätunnolla tätä kirjotan, itse olin aikalailla samoissa tunnelmissa. Olikohan mulla 40+4 kun kolme - neljä yötä valvoin supistusten kourissa. Ahisti ja väsytti. Sitten kun tositoimet alko ja oli oikeesti aika mennä, sen kyllä tiesi. Ei tietenkään synnytyksen kannalta kovin kiva tilanne kun moneen yöhön ei ollu nukkunu, mutta minkäpä teet.

Vierailija
4/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sinulla on viikkoja? Itsellä ollut tuollaista aina n. viikon ajan ennen synnytystä, lapsia 3kpl. Jos riittävästi viikkoja kasassa, niin eipä siinä turhat tarkistelut valitettavasti paljon auta... Synnytys käynnistyy kunnolla, kun on käynnistyäkseen.

Vierailija
5/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassakin voi käydä tarkistuttamassa tilanteen. Itse kyllä menisin jos matka ei olisi pitkä. Meiltä vain synnärille on 90 km yhteen suuntaan joten se on ainoa kynnys.

Eli todellakin voit. Itse olin 3 päivää synnärillä raskausviikolla 27. Alkoi jo kaduttamaan kun lähdin tarkistuttamaan tilanteen eikä ne meinannut päästää minua kotiin ollenkaan. :)

Vierailija
6/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 7 minuuttia, joten lähdin todella myöhään...

Vierailija
7/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan on ihan lyhyt matka..

Alkaa vaan tää valvominen ahistaa. Oli aiempi synnytys pitkä myös ja silloin puhkastiin kalvot sairaalassa...

-ap

Vierailija
8/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 27 harmitti, koska eivät päästäneet kotiin? Siihen taisi olla aika pätevä syy!

Vierailija
9/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan yliaikaisuus kontrolli neuvolaan ihan näinä päivinä. Odottelisin sinne ainakin itse. Voihan sinne synnärille soittaakkin mutta ei ne mitään tee jos synnytys ei kunnolla käynnistynyt.