Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua,raskauden seerumiseula "hälytti".Mitä nyt? Olen ihan paniikissa :(

Vierailija
05.09.2012 |

Niskaturvotus oli ultrassa sallitun rajoissa,sikiön nenäluu näkyi hyvin(ilmeisesti down-sikiöillä ei näy),kaikki näytti muutenkin sikiössä normaalilta.

Mutta nyt tuo seula sitten hälytti,ikää minulla alle 30v enkä suoraan sanottuna tällaista tulosta uskonut saavani.

En saanut edes siihen vastausta että mitkä kaikki häiriöt tuossa seulassa hälyttävät paitsi tuo down,hoitaja vain puhui tosiaan downin syndroomasta.

Menisin jatkotutkimuksiin mutta pelottaa se keskenmenoriski,ainahan sekin jollekin tapahtuu.

Entä jos en mene,voiko siihen päästä rakenneultran jälkeen jos sikiössä näkyy jotain epänormaalia?

Olisin kiitollinen kaikista vastauksista!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin meni ihan surkeaksi kun kerroin ja minä taas olen itkenyt koko illan yksin kotona kun mies joutui lähtemään töihin :(

Aion aamulla soittaa uudestaan ja pyytää nuo tarkat tulokset,minusta sain tosi epämääräistä tietoa,haluaisin tietää mikä oli se hälyttävin seikka.

Lueskelin netistä että jo ikäni 29v ja noinkin iso niskaturvotus voisi sen positiivisen tuloksen aiheuttaa.

Jos nyt päätän mennä jatkotutkimuksiin,ilmeisesti ensin on ultra? Voinko vielä sen jälkeen paeta paikalta ja jättää punktion väliin? ap

Vierailija
22/28 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottovasti pääset pian sikiötutkimusyksikköön. Se käynti rauhoitti mieltäni hyvin. Saimme paljon tietoa hoitajalta ja sitten oli lääkärin kanssa keskustellu ja sitten ultra. Lääkäri tarjosi sitä, mutta ei minkäänlaista painostusta suuntaan tai toiseen. Päätös oli ihan mun (meidän) käsissä. Lääkäri ei nähnyt mitään hälyttävää ultratessaan ja sain kysellä häneltä kaikenlaista. Kun päätin olla ottamatta punktiota, niin lääkäri sanoi siis ton " ettei koskaan voi antaa takuuta terveestä lapsesta kuitenkaan, tää ei ole kellosepäntyötä, jossa voi antaa 10 v takuun!

Koin kohtelun hyvin ystävällisenä, ymmärtäväisenä ja puoluettomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi uusia palstailijoita paikalla

Vierailija
24/28 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisemmin juuri tuo seula näytää ihan mitä sattuu. Eikö sulle kerrottu tätä ennen näytteenottoa? Monessa kunnassa noista seuloista on luovuttu jo ajat sitten ja siirrytty ultraan kun tuota turhaa hässäkkää oli riittävästi. Käsitykseni mukana seula toimii kunnolla vasta yli 40v odottajilla.

Vierailija
25/28 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon vuoksi en mennyt mihinkään seuloihin tiesin että murehtisin itseni kuoliaaksi, enkä kuitenkaan keskeyttäisi raskautta, tuli mitä tuli.

Koska oli selvää että vammaistakaan en abortoisi, niin mitä hyötyä olisi stressata itseään etukäteen jo mahdollisella tiedolla vammaisesta lapsesta. Ei siis mitään seuloja.

Vierailija
26/28 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä piti parissa minuutissa päättää että menenkö,no päätin sitten mennä kun kuulemma kaikki menee siihen.Ei olisi pitänyt!

Neuvolassa puhuttiin kyllä seulasta,mutta lähinnä niskaturvotuksesta th selitti,ei tästä verikokeesta. ap

Vierailija
27/28 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne sairaalaan jossa tutkimus tehtiin ja kysele heiltä lisää. Voi olla että uusi ultra tehdään ensin mutta kromisomihäiriötä ei voi todeta eikä poissulkea ultrassa, ei edes siinä myöhemmin tehtävässä rakenneultrassa. Siinä myöhemmin tehtävässä ultrassa voidaan kyllä nähdä paljon muuta mutta ei kromosomihäiriöitä.

Vierailija
28/28 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee sentään asiantuntijoiden hoteisiin ja ensin siellä on ultra ja kartoitetaan tarkemmin riskiä kuulemma,sitten vasta lapsivesipunktio jos haluan.

Olen kyllä todella alkanut epäillä tämän verikokeen luotettavuutta,ilmeisesti tosiaan meikäläisen ikäryhmässä toimii huonoiten tuo seula.

Mutta toisaalta,kyllähän niitä down-vauvojakin syntyy aina jollekin.

En usko että tekisin keskeytystä jos vauvalla on down,sitten varmaan tekisin jos joku muu trisomia ilmenee.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme