Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokeat täplät & välkkyminen silmissä?

Vierailija
04.09.2012 |

Eilen illalla kun katsoin tv:tä, huomasin etten jotenkaan näe kunnolla koko kuvaa, aivan kuin olisi sokea täplä edessä. Menin sitten koneelle ja kun yritin lukea tekstiä näytöltä, en nähnyt siitä kuin sen sanan johon tarkensin, viereinen sana ei näkynyt ollenkaan "sokean täplän" takia. Pian tuon jälkeen näkökentässä alkoi näkyä kummallista sateenkaarenväristä välkettä, mikä laajeni ja voimistui. Pian välkkyi niin paljon etten meinannut nähdä oikein mitään. Päänsärkyä tai muuta kipua ei ollut, enkä ole varma olik tuo vain toisessa silmässä vai molemmissa. Välke kuitenkin näkyi myös silmät kiinni ollessa.

Soitin päivystykseen ja sieltä sanottiin että silmät olisivat rasittuneet ja että niiden on annettava levätä. Ehdottivat myös särkylääkkeen ottamista vaikka sanoin ettei pää edes särje.

Peitin silmät liinalla ja kohta välke lähtikin. Kohtaus kesti n. 30 min. Mitä ihmettä toi oikein oli? Päivystyksestä vaan sanottiin että lääkäriin jos uusii. Oli todella pelottava kokemus kun ei ole koskaan ennen ollut tuollaista... Kohtauksen jälkeenkään ei ollut päänsärkyä tai muuta kipua. Onneksi en ollut ulkona liikkellä kun ei olisi nähnyt ollenkaan eteensä välkkymisen takia.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa vaan kun mulla ei ole koskaan ennen ollut tuollaista, ja pelkään että jos näkö ei palaakaan joskus ennalleen jos kohtaus iskee taas... Sitten tietty juuri nuo aivoinfrakti- ja verenvuotoriskit, vaikka lievät mahdollisuudet onkin.

Tavallista migreeniä ollut niin monta kertaa, etten osaa pelätä sitä, vaikka todella ikävää sekin.

ap

Vierailija
22/22 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kohtaus onkin pelottava, eikä se myöhemminkään mukavaa ole, mutta, pelossa on turha jäädä vellomaan, se kun ei hyödytä mitään.

Kohtaus tulee jos on tullakseen, eikä sitä pysty itse ennakoimaan, eikä poistamaan.

Syitä kohtauksiin voi olla monia, väsymys,hormonaaliset tekijät mm.

Eli elämäntavoilla voit tietysti yrittää vaikuttaa.

Akupunktio on joillekkin tuonut helpotusta.

Kun olet yhden kohtauksen saanut, se aurallinen taipumus sinulla on. Välillä voi olla vuosiakin kohtauksettomina ja sitten taas jonkun kuukauden, viikottain.

Minulle on lääkäri sanonut, että jos kohtaukset ovat pahoja ja toistuvat usein, olisi mahdollista aloittaa estolääkkeeksi jonkun sortin epilepsia lääke, niissä vaan saattaa sivuvaikutukset olla itse kohtauksia epämiellyttävämpiä.

Myös kaikki hormoonivalmisteet ei sovellu aurallisesta migreenistä kärsiville.

Elämä on tälläistä, toisilla on epilepsia, toisilla diapeettes ja joillakin nämä migreenit.

Onneksi tämä vaiva ei kuitenkaan ole sieltä pahimmasta päästä, vaikka ei niin kiva olekkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla