Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin Rahoista tulee yhteisiä!

Vierailija
04.09.2012 |

Meillä lasten myötä

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutettiin yhteen.

Vierailija
2/25 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutettiin yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin alettiin pitää yhteistä taloutta, tehdä matkat yhdessä, ostaa yhteisiä tavaroita. Helpompaa kun rahatkin olivat yhteisiä.

Vierailija
4/25 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla ei koskaan.

En osaa sanoa, onko meillä yhteiset rahat.. ehkäpä ei. On sekä omat että yhteinen tili ja kaupassa, ravintolassa, lomilla tmv käydessä ei lasketa, kumpi maksaa (vuorotellaan toki) ja perus asumismenot (esim. laina, sähkö, vakuutukset) menevät yhteiseltä tililtä, mutta molemmat käyttävät omia rahojaan muutoin ja säästämme omiksemme kumpikin halunsa mukaan. Ehkä toki syynä myös se, että tilit ei ole koskaan tyhjiä ja molemmilla on säästössäkin, niin ei ole tarttenut edes miettiä, mitä rahoja käytämme..?

Vierailija
5/25 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Kataiselta. Kai niistä tuli yhteisiä euron myötä tai viimeistään silloin, kun Etelä-Eurooppa ajautui vaikeuksiin.

Vierailija
6/25 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutettiin yhteen. Alettiin pitää yhteistä ruokarahastoa, muuten hankittiin tavaroita vähän vuorotellen. Yhteistä tiliä ei ollut. Lisäksi tuli erilainen intressi toisen taloudenpitoon - oliko rahaa maksaa vuokraa jne.

Sittemmin ollaan hankittu yhteinen tili, mihin molemmat pistävät könttäsumman kuussa. Siitä sitten syödään, ostetaan lapsen tarvikkeita jne. Molemmilla kuitenkin on edelleen omat tilit, en osaisi elää ilman. Enhän minä sieltä yhteiseltä tililtä "voisi" ostaa mitään selkeästi omia juttujani.

Vierailija
7/25 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä sieltä yhteiseltä tililtä "voisi" ostaa mitään selkeästi omia juttujani.

Kyllä minä pidän niitä rahoja ihan yhtä ominani kuin jos olisivat eri tilillä. Ainoa huono puoli on, jos haluaa ostaa toiselle lahjan, toinen näkee paljonko siihen on rahaa nostettu.

Vierailija
8/25 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti vasta silloin huomaa onko rahat todella yhteisiä. Vie myös helposti aikaa oppia käyttämään toisen tienaamia rahoja ilman lupaa. Siis että kysyisi saanko ostaa paidan, jos tietää, että paitaan on hyvinkin varaa tai ostaa meikkejä, käydä kampaajalla tms., joka ei ole suoraan yhteiseen hyvää.

Vierailija
9/25 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään lapsen syntyessä oli yhteiset rahat yhteisellä tilillä. Meillä nää kaikki tapahtui aika samoihin aikoihin, joten en ihan tarkkaan muista missä kohdin se yhteinen pankkitili tuli.

Vierailija
10/25 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 4.9.2012 23:13 (6/11)

Katainen tietää

Lainaus:

Kysy Kataiselta. Kai niistä tuli yhteisiä euron myötä tai viimeistään silloin, kun Etelä-Eurooppa ajautui vaikeuksiin.

Siis ääni tälle

Vierailija
11/25 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö muita tämmöisiä? Asuttu yhdessä jo 12 vuotta, uusperhe missä mun sun ja meidän lapset. Silti minulla omat rahat ja miehellä omansa. Isompia laskuja maksetaan puoliksi. En edes tiedä paljonko miehellä tilillä eikä hänkään tiedä että mulla noin 10000e tililläni. Näin menty tosiaan jo 12v ja hyvin mennyt.

Vierailija
12/25 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toinen kuolee. Eloon jäävä korjaa potin..;)

Vierailija
13/25 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka miehellä oli lapsia entisestä liitosta.

En eritellyt miehen lasten menoja jos maksoin jotain.

Vierailija
14/25 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on perua lapsuudenkodista, missä vanhemmilla oli omat rahat eikä koskaan riitoja siitä, kuka maksaa ja mitä.

Meillä perhe on yhteinen, mutta sen kuluja maksetaan siinä suhteessa kuin itse katsotaan tarpeelliseksi. Mies halusi ihan liian suuren television ja maksoi sen yksin, minä taas ostin ompelukoneen sen enempiä miettimättä, pitääkö tästä neuvotella jonkun kanssa. Talo ja kaikki sen kulut ovat miehen, mutta jos halua puutarhaan omenapuun, menen sen ostamaan.

Omistajaperiaate on meille sopivin tapa hoitaa taloutta. Ei tarvitse kysyä, onko meillä varaa vaan riittää, että tietää oman taloudellisen tilanteensa.

Vanhimmat lapset asuvat jo omillaan. Tytön poikaystävän mielestä on hieno juttu, että tyttö on taloudellisesti itsenäinen. Pojan tyttöystävän taas valittaa sitä, kun ei ole yhteisiä rahoja.

Voisiko tästä päätellä, että yhteiset rahat ovat naisen tapa käyttää miehen tuloja?

Vierailija
15/25 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täälläkään.

Ihan absurdi ajatus meille. Kummallakin on varoja toisaalta, eli kummankaan ei tarvitse laskeskella riittääkö rahat, tai yrittää siipeillä. Laskut maksaa se jonka nimellä ne tulee, ostoksia maksellaan vuorotellen, isommat jutut (remontti, lomareissut) about puoliksi. Senniinväliäoo.

Vierailija
16/25 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten myötä

Vierailija
17/25 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rahoista tuli yhteisiä maistraatissa käynnin jälkeen.

Vierailija
18/25 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taisi tulla suunnilleen siihen aikoihin kun aloin odottaa ekaa yhteistä lasta. Ei asuttu vielä yhdessä vaan seurusteltiin.

Vierailija
19/25 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tilit ja kulut jaetaan jotakuinkin puoliksi.

Vierailija
20/25 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kuitenkin on edelleen omat tilit, en osaisi elää ilman. Enhän minä sieltä yhteiseltä tililtä "voisi" ostaa mitään selkeästi omia juttujani.

Mä kävin eilen kampaajalla ja siistittiin samalla kulmakarvat ja laitettiin kestoväri ripsiin. Tuli myös ostettua shampoo ja hoitoaine. Koko käynti oli suunnittelematon, ei siis ollut varattua aikaa ja mieskin kuuli vasta töistä lähdettyään.

Tuli törsättyä siis yllättäen 200€. Yhteiseltä tililtä ja yhteisiä rahoja. Miehen kommentti puhelimessa oli vaan, että näyttääkö hyvältä, tykkäätkö? Ja kun näki, niin sanoi, että wau, sun pitää tehdä tuo useammin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi