Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOSET UUTEEN VIIKKOON 28.11.***

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aagh, olen aina imettänyt vauvaa niin, että nukahtaa siihen tissille. Nyt on mies tuolla hyräilemässä vauvaa nukkumaan. Itkua ja vaikerrusta kuuluu... Mies tuli äsken tohon ovelle, että ei onnistu. Oli kulunut viisi minuuttia, sanoin että varaudu puoleen tuntiin. :) Mies on päässyt tässä lapsenhoidassa aika helpolla.

Ollaan siis nukuttu viime aikoina perhepedissä ja nyt koitetaan laittaa vauvaa omaan sänkyyn. Tyttö söi viimekin yönä 3 tai 4 kertaa tissiä, (en pysy puoliunisena laskuissa) ja nyt olis tarkoitus, että yksi syöttökerta vois riittää pikkuhiljaa. Katotaan kuinka tämä alkaa sujumaan.

Itku jatkuu ja haukotuksia kuuluu väliin... voi pientä, se on ihan ihmeissään.

Vierailija
22/51 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkertaisen syväluotaavan psykologisen

testin tekeminen vie vain

30 sekuntia ajastasi.

Asunnossasi tapahtuu samaan aikaan 5 asiaa, joissa sinun pitää toimia:

1.- puhelinsoi.

2.- vauva itkee.

3.- joku koputtaa ovea tai soittaa ovikelloa.

4.- pyykki on ripustettu ulkona ja rupeaa satamaan.

5.- keittiön vesihana on auki ja vesi rupeaa menemään lavuaarin ylitse.

Missä järjestyksessä hoidat nämä asiat?

Merkkaa paperin palaan valintasi ja

katso sitten vastaus joka on alempana.

TEE TESTI REHELLISESTI!

VASTAA ENSIN, KATSO SITTEN VASTA

MIELENKIINTOISET VASTAUKSET!

>>

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

>>'

Vastaus:

kaikki asiat kertovat jotakin omasta elämästäsi...

Tässäovat tulkinnat:

1. puhelin - työ

2. vauva - perhe

3. ovi - ystävät

4. pyykki - raha

5. vesi - seksi

Järjestys, jonka valitsit, kertoo, mikä tärkeysjärjestys asioilla on

elämässäsi.

Ja HEI!!! --

Ketkä kaikki sulkivat vesihanan ensin ???

Niin ja Millacamilla,sullahan on jo hyvät viikot siellä kertynyt :D Liikkeetkin taitaa jo tuntua??? Onnea nyt hirmuisesti,jos en oo muistanut aiemmin onnitella!

mulla on sämpylät uunis,joten taas joskus paremmalla aijalla ;)

Mutta ei täällä vielä ryömitä eteenpäin eikä istuta eikä puhuta eikä näy hampaita,joten niitä odotellessa... *vilkuttaa ja poistuu*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan pino pinnalle. Jätän ihan omaan tietoon mikä tuli tulokseksi ;)

Vierailija
24/51 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hönttä:

Asunnossasi tapahtuu samaan aikaan 5 asiaa, joissa sinun pitää toimia:

1.- puhelinsoi.

2.- vauva itkee.

3.- joku koputtaa ovea tai soittaa ovikelloa.

4.- pyykki on ripustettu ulkona ja rupeaa satamaan.

5.- keittiön vesihana on auki ja vesi rupeaa menemään lavuaarin ylitse.

Missä järjestyksessä hoidat nämä asiat?

Tässäovat tulkinnat:

1. puhelin - työ

2. vauva - perhe

3. ovi - ystävät

4. pyykki - raha

5. vesi - seksi

Järjestys, jonka valitsit, kertoo, mikä tärkeysjärjestys asioilla on

elämässäsi.

Ja HEI!!! --

Ketkä kaikki sulkivat vesihanan ensin ???

Mä kyllä sulkisin sen vesihanan ensin, koska vesivahinko on se kaikkein hankalin korjattava seuraus mitäs noista voi tulla... Sitten vauva syliin, ovi auki ja puhelimeen. Pyykeistä viis (ja meillä ne kuivuu sisällä kumminkin). Mutta en kyllä pidä missään nimessä seksiä korkeimmalla tärkeysjärjestyksessä =). Oikein mietin perusteluita tähän =) . Taisi olla testi suunniteltu niin että suurin osa valitsee seksin?

nimimerkillä tosikko =D

Mies tuolla makkarissa nukuttaa meidän J:tä. Oli anopilla iltapäivällä hoidossa eikä nukkunut päikkäreitä, kun mummi ei uskaltanut laittaa ulos nukkumaan koska olen kertonut että kotona J nukkuu aina sisällä. *Huoh* millä sen mummin sais uskomaan että ihan vapaasti saa kokeilla, minä vaan nukutan sisälle kun se on _mulle_ sopivampaa...

Nyt sitten yliväsynyt poika ei meinaa nukahtaa melkein millään.

Tosi kumma kun sitten J oli itkeskellyt ja mummi oli koittanut lauleskella muttei sekään auttanut. Kysyin myöhemmin että lauloitko Hottentottilaulua (se on meidän ylivetosuosikki, joka rauhoittaa lähes aina pojan) niin anoppi sanoo että " jospa mummilla ois omat laulut" . Eli jotkut mun konstit kelpaa ja jotkut ei. Kunpa vain tietäis miä mummille uskaltaa ehdottaa ja mitä ei...

Ens viikolla tapaamiseen!

-sannael ja J

Vierailija
25/51 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas mekin pinouduttais pitkästä aikaa, siis minä ja neiti! (Kiitos Hönttä patisteluista... tosin en ole pariin viikkoon ehtinyt edes lukemaan teidän kuulumisia.)

Ranskanmaalle tai Turkuun Töötsille täältäkin tsemppitoivotukset!

Kiva kuulla Liiniliistäkin. Meilläkin on sama tilanne, että imetyspaidat joutavat tämän imetyksen jälkeen myyntiin, vaikka itsellä kyllä hieman se neljäskin kuumeiluttais. Miehelle tämä kolme riittää. Hän ajattelee varmaan enemmän järjellä, ts. auto- ja asuntoasioita! Miten muuten Hönttä, onko teidän suurperhe kasassa nyt vai toivotko vielä lisäystä?

Meillä neiti on ryöminyt jo kuukauden päivät. Se näkyy kyllä iltanukutuksissa, kun hän ei meinaa rauhoittua millään. Pyrräilee ja hetkuttaa itseään konttausasennossa. Joudun sitten kaksin käsin pitelemään paikallaan, että rauhoittuu nukkumaan. Puolikin tuntia voi välillä mennä.

Meillä tuo tissimaito maistuu ja kiinteät maistuvat vielä suht huonosti. Hedelmäsoseet menevät paremmin. Kahdesti päivässä annan tällä hetkellä kiinteitä. Yöllä syödään maitoa pari kertaa. Nyt on onneksi ollut pari parempaa yötä, mutta pari viikkoa oli aika horroria, kun tuli hampaita ja oli nenä tukossa. Neiti heräili tunnin välein vähintään ja minä olin ihan zombie. En jotenkin raaski jättää miestä yöllä neidin kanssa taistelemaan, kun hänellä pitää aivojen toimia päivisin töissä. Mulla niitä ei niin tarvi... =) Mies nukkuukin sitten työhuoneessaan ja isommat lapset lastenhuoneessa.

Olisi muuten kiva treffata Helsingissä, mutta en kyllä saa järkättyä ensi perjantaiksi asioita niin, että pääsisin...

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

apinaemo ja neiti

Vierailija
26/51 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaseltaan,kun pakko lähtee ulos näin ihanalla ilmalla!!!

Apinaemo:hauska " nähdä" suakin ;) Me laitoimme isännän kanssa joulupukille yhden toiveen ja olemme olleet hyvin,hyvin kilttejä ja ahkeria, saas nähdä toteutuuko se toive ;D Mutta nyt pihalle laskemaan pulkkamäkeä. Mukavaa viikonlopun jatkoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
27/51 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönttäkin on tainnu sulkea ensin vesihanan... ;) (Siinä taas paljastin itseni..) Toivotaan että Höntän ahkeruus palkitaan! ;)

Vierailija
28/51 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu, mies on korjaamassa autoa ja minä katon salkkareiden uusintoja... :)

Kirjoittelin torstaina siitä unikoulusta. Lopetettiin se ennen kuin edes aloitettiin. Päätettiin, että kukin nukuttaa lastaan omalla tyylillään ja me niin, että vauva nukkuu meidän kanssa samassa sängyssä ja saa nukahtaa tissille, koska se on helpointa ja vauvasta parasta. Enää en kuuntele muiden neuvoja nukuttamisesta. Olen niin helpottunut, kun olen päätynyt omaan ratkaisuun. Piti jutella vähän äidinkin kanssa ja se kannusti tekemään niin kuin hyvältä tuntuu, eli nukuttamaan lasta vieressä.

Olin sen " unikouluyön" jälkeen niin poikki ja stressaantunut, että olin ihan raivon partaalla. Olen saanut nukuttua tosi hyvin vaikka vauva tarviikin tissiä yöllä pari kolme kertaa. Mutta toi kyseinen yö sai mut tajuamaan, että tarvin lepoa ja nukutan vauvaa vieressäni. Mies oli torstain ja perjantain töistä pois, koska oli kipeänä. Painelin sit perjantaina kaupungille yksin hoitelemaan asioita ja vauva jäi parvekkeelle nukkumaan ja isän hoitoon. Lähdön hetkellä hiha tarttui vessan ovenkahvaan ja huusin ihan täysiä vi**usaatanaa... en yleensä huuda. Mies oli aika äimänä ja ymmärsi, että nyt tuulettumaan hetkeksi. Täytyy myöntää, että oli aika mukavaa kiertää kaupat ilman vaunuja. No mutta nyt on kaikki hyvin ja toin kaupungilta pari joulukoristettakin. :)

Vauva on niin touhukas ja ihana. Se ryömii huoneesta toiseen ja on ihan ymmällään, kun huomaa uusia juttuja. Kaikki tekninen kiinnostaa. Kaukosäätimet, kamerat, kännykät, tietokone, yms. ovat pop. Ylähuuli törröllä ja kädet ojossa se niitä hamuaa. Ehkä se on niin, että se mikä on kiellettyä on kiinnostavinta. Toinen lempitouhu on pomppiminen. Meillä on tuttavaperheen vanha hyppykeinu ja siinä vauva viihtyy. Se on sellainen sukkamalli, ihan kuin se roikkuis jostain uimapuvusta :)

Mukavaa sunnuntaipäivää!!!

Illalla taas Idols. Kukakohan tippuu?

Vierailija
29/51 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönttä... Jaahas että vesihana on tippunut. bd bd bd...

Suursyömäri: Hienoa että löysitte ¿sielunrauhan¿. Neuvoja on monenlaisia, mutta tärkeintä on, että omat tavat hoitaa vauvaa tuntuvat itsestä hyviltä. Loppujen lopuksi vauva nukkuu teidän välissä lyhyen ajan... kohta se jo muuttaa kotoa pois! Meilläkin muuten tietokone on kova sana. Ois kiva sotkea kaikki iskän säädöt. Samoin tuo pomppiminen. Sylissä pompitaan, kun ei oo hyppykiikkua. Kädet saa vanhemmilla hyvää treeniä. Ihania ilmeitä siinä... Tuolla tuo neiti nyt tutkii pöydänjalkaa. Vauvalelut ei paljon enää kiinnosta, kun tarjolla on kaikkea uutta ryömien saavutettavaa.

Olikos se tänään muuten se viimeinen Idols-finaali? En ole kauheasti seurannut, mutta tiedän sentään, ketä ollut finaaleissa?

apinaemo ja neiti

Vierailija
30/51 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla taas hyvissä ajoin ekana aloittamassa pinoa. Lindan laitoin tossa hetki sitten sänkyyn, mutta ei nuku ihan vielä...Välillä siis tuttia lykkimään suuhun. Meillä on sen verran uutta, että toinen hammas ilmestyi viikonloppuna alas. Nyt siis molemmat on alhalla.

Tuli sitten oltua pikkujouluissa lauantaina ja kyllä oli kivaa. Ihanat ruuat alkuillasta ja jalalla koreaksi myöhemmin baarissa. Kotona olin jo hieman kahden jälkeen ja Linda ei varmaan ollut edes huomannut, että olin poissa ollutkaan. Sisko oli lapsenlikkana ja syötti kerran siinä alkuyöstä. Hyvin siis meni sekin ilta. Seuraavaksi olisi nyt viikonloppuna kaverin vaavin ristiäiset. Olen kummi, joten täytyy käydä ostamassa kummilahja tässä lähipäivinä. Ajattelin semmosta kehystä, jossa tulee savea mukaan. Siihen saa sitten vaavelin käden ja jalanjäljen ikuistettua. Olisi ollut kiva saada sellainen itsekkin silloin, kun Linda kastettiin.. =)

Annoin eilen ekaa kertaa kalaa Lindalle. Se oli bona-merkkistä ja ihmetytti siinä se, että siinä oli jo paloja. Eikös vasta n.8kk paikkeilla tule ruokaan " purtavia paloja???No jokatapauksessa melkein tuli oksennus pikkusella..Ei siis ollenkaan hyvää. Täytyy tänään sitä laittaa pienemmäksi soseeksi ja koittaa uudestaan. Kalan maku on kuitenkin aika erikoinen, niin miten muilla sen maistatus tai syöminen on sujunut??

Eipä tässä nyt tällä kertaa muuta. Täytyy mennä tuttia taas sullomaan suuhun. =)

T: Wera ja Linda (huomenna 6kk)

Vierailija
31/51 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten 2 pinoa...

Vierailija
32/51 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidettiin aloittaa samaan aikaan... ;)

Vierailija
33/51 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kuuluu oikeastaan tosi hyvää. Daniel on nykyään melkoisen tyytyväinen poika. 6kk:den neuvola on vasta keskiviikkona, joten strategiset mitat tulen kertomaan sitten. Yöt menee nyt paremmin. Nukkumaan poika meni ennen mukisematta, mutta nyt itkua tulee hetken. :' ( Ensimmäinen herätys on vieläkin klo 24, mutta poika ei enää tuolloin vaadi tissiä, ja nukahtaa uudestaan noin kymmenessä minuutissa. Kädestä pitää pitää kiinni. :) (Nukkumaan poika laitetaan klo 20.30 (21).) Tämän jälkeen Daniel syö 03-04 välillä. Onneksi poju nukahtaa heti uudetsaan syötön jälkeen omaan sänkyyn. Edellisenä yönä poju nukkui tuosta eteenpäin kahdeksaan! Tänään jouduttiin tankkaamaan klo kuus, mutta sitten nukuttiin klo puol kahdeksaan.

Miten muut toukot nukkuvat? Puolivuotiaanhan tulisi periaatteessa pystyä nukkumaan yön läpi? Itse en vielä ole raaskinut kokeilla. Tuo yksi syöttä tuntuu tällä hetkellä kahden kuukauden kahden tunnin yöheräämisten jälkeen ihan hyvältä. Mutta kyllähän sitä mielellään läpi yön nukkuisi... Ehkä sitten kun poju syö viis ateriaa päivässä. Tällä hekellä syö kolme, ja liha ja viljat (paitsi riisi) on kokeilematta.

Päikkäreitä Daniel nukkuu kahdet tai kolmet. Ensimmäisille päikkäreille menee klo 9 aikoihin, ja nukkuu kaks-kolme tuntia! Seuraaville päikkäreille mennään noin kahden kolmen tunnin päästä. Nämä päikkärit onnistuvat ainoastaan liikkeellä ja kestävät ehkä 30-40 minuuttia. Kolmannet päikkärit nukutaan noin klo 16-18, riippuen onko poju nukkunut noita lyhkäsiä päikkäreitä välissä. Kestoltaan nämä päikkärit ovat 40-60 minsaa.Usein nämä päikkärit jäävät myös pois, mutta silloin ilta on kitinää. Eli päiväunia poika nukkuu hyvin.

Valveilla ollessaan poika touhuaa hullun lailla. Selällään poika ei pysy ollenkaan. Välillä käännän kun näyttää että pään kannattelu väsyttää...mutta ei, heti täytyy kääntyä takaisin. Osaa kyllä myös itse kääntyä takaisin. Daniel liikkuu vielä ainoastaan sivusuunnassa ja taaksepäin. Luulen kuitenkin, että ryömiminen on vain ajan kysymys. Aika liikkuvainen kun on...

Syömisestä meillä on tällä hetkellä hieman erimielisyyksiä. Ennen Daniel söi tosi hyvin, mutta nyt lakkoilee kasvissoseiden kanssa. Olen tehnyt kaikki kasvissoseet itse (paitsi maissin) ja nyt näitä soseita saa urakalla yrittää saada uppoamaan. Kaupan maissi/perua-maissi uppoaa kyllä. Argh... Samoin puuro ja marjat menee mukisematta. En haluaisi siirtyä kokonaan kaupan sörsseleihin... Onko jotain vinkkejä?

Pikkujoulu vietettiin eilen momin ja mofan luona. Pojat, Daniel ja serkkunsa, saivat pikkujoululahjat. Söimme poroa ja jälkkäriksi pipareita ja glögiä. Danielin serkku (1v4kk) söi ensimmäisen piparinsa kuorrutuksella. Ai sitä ilmettä! :D Joulukoritseet on nyt laitettu esille. Odottelen innolla Ifistä tilaamiani joulukortteja. Jipii, pian se joulu koittaa!!! (Enhän mä mikään jouluhullu ole!)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille Toukoille!

Mamma ja Daniel, tänään tasan 6kk

ps. Tiesittekö että pojilla ei ole sukkuksia, vaan ne ovat seikkailutrikoot! :D

Olisiko muuten kiinnostusta tapaamiselle Sanomatalossa? Glögien merkeissä?

Vierailija
34/51 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meinaan melkoinen myrsky. Tulin juuri ulkoa lenkiltä tyttöjen kanssa(Viivi ja koiruus). Ihmiset varmaan ihmettelivät, kun lumiukko ulkoilutti koiraa vaunujen kanssa. ;D

Kirjoitin jo aikaisemmin juttua tänne, mutta tuo minun pikku apuri hävitti kirjoituksen bittiavaruuteen. On se hyvä, että Viivi itse sensuroi näitä juttuja, häntähän nämä jutut koskee eniten.

Osaa tuo apuri tehdä muutakin. Eilen olin tyhjentämässä tiskikonetta ja Viivi oli taas apuna. Tyhjensin koneen ylätasoa, kun mies käski katsomaan tyttöä. Siinä Viivi seisoi konetta vasten. Ja näytti vielä uudestaan äitille, miten osaa nousta, kun en ekalla kerralla nähnyt. Istumistakin harjoitellaan kovasti. Viivi jo nousee ihan hyvin istuma-asentoon, mutta kallistuu siitä jalkojensa päälle. Ja sitten yrittää lähteä liikkeelle. On se vähän hassu! Eipä voi muuta ihmetellä, kuin että mihin hävisi se avuton pikku vauva ja tilalle tuli tämmöinen vauhtiviivi!

Viime yönä Viivi nukkui taas pitkästä aikaa koko yön syömättä ja oikeastaan heräämättä. Nuo yöt on ollut nyt vähän risaisia, varmaan johtuen noista uusista hampaista, joita on siis tullut kaksi lisää. Meillä on päivärytmi nykyään tällainen: herätään 8-9 (jos ei ole valvottu koko yötä, silloin herätään vähän myöhemmin), aamupuuro ja maito, ekat päikkärit n.10-11, 11.30-12 lounas (lihakasvissosetta), tokat päikkärit n.13-14 (yleensä n.30-45min.), n.klo 15 välipala, kolmannet päikkärit n.klo 17 ja iltapuuro n.klo 19.30. Nukkumaan mennään n. klo 21-22 nykyään. Ja korviketta juodaan päivällä muutoinkin kuin ruualla. Taysin lääkäri käski syöttämään tytön vielä yöllä, jos tyttö tuntuu sitä haluavan, koska korviketta ei mene kamalasti vuorokaudessa. Siksi olen syöttänyt vielä öisin, jos tyttö herää. Ruuasta vielä, että olen itse tehnyt nuo kasvissoseet ja niissä on kyllä ollut vähän isompiakin murusia (esim. porkkanaa) ja hyvin on maistunut tytölle. Ei siis ole mikään sihtikurkku.

Kysyinkin jo tuossa viikonloppupinossa, että onko muilla vauvoilla vielä merkkejä eroahdistuksesta? En tiedä onko tuo meillä sitten sitä, mutta en saisi hetkeksikään kadota näkyvistä. Heti alkaa kamala huuto. No, eihän tuota tyttöäkään voi hetkeksikään jättää vahtimatta, kun on niin vilkas, mutta silti. Ei saisi pisullakaan käydä yksin...

No ei tässä muuta. Ylpeänä kuitenkin ilmoitan, että sain eilen jouluverhot vaihdettua ja kynttelikönkin etsin esille. Hyvä minä! Siitä se joulun odotus meillä alkaa. ;)

-Saibu ja Viivi-

Vierailija
35/51 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että kun on ihanan lumista :D (tulis vaan jo mies kotia,kun en jaksa tuota suojalunta pihasta aurata :))))

Wera: ostin kans kerran Eetulle sitä Bonan kalasosetta kokeeks ja yökkihän siitä tuli,kun se oli niin rakeista. Soseutin sen sitten sauvasekoittimella ja heti maistui :D Mutta auta armias,jos lattialta löytyy tai KUN löytyy roskia,niin oitis suuhun ja maiskis,kurkusta alas :D

Saibu: en määkään kerenny yhtään mitään sillon,ku tuo esikoinen oli pikkuvauva :D Mutta nyt kun nuo isommat pitää seuraa toisilleen ja Eetullekin,niin ehtii paljon paremmin tehdä. Ja sit kun ehdin jotain tehdä,niin teen siitä oitis ison numeron ja hehkutan täällä :DDDD

Joo,oon vähentänyt paljon täällä vauvapalstalla käyntiä just tän lynkkausmielialan vuoksi. Kun teki itekin mieli vastata ilkeesti joillekin,niin oli parempi,kun ei sit tullut ees lukeen. Mutta meidän pino on onneks mukava, HYVÄ ME :))

Toukokuukos kysyi yöheräämisistä/syötöistä... Eetu syö edelleen kahdesti,joskus yhden aikoihin ja sit 4-5 aikoihin. Meille ei puolen vuoden neuvola-aikaa annettukaan,vaan vasta sit joulukuun puoles välis käydään mitat ottamas samalla,kun on tuon typykän 2 vuotisneuvola.

Nyt täytyy lopetella ja lähtee laittaan tiskit koneeseen...miksei kukaan ole keksinyt itse-koneeseen-käveleviä-astioita ??? ;)

Muuten,kaikki te jotka siellä luette,mutta ette pinoudu,niin olkaapas ahkeria ja laittakaa kuulumisia ;) Huhuu,Töötsistäkään ei oo kuulunut aikoihin, ja Henskuuuuu ym. ym.

Vierailija
36/51 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin minusta tuli äiti

Ennen kuin minusta tuli äiti,

Tein ja söin lämpimiä aterioita.

Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.

Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Nukuin niin myöhään kuin halusin, enkä kantanut huolta siitä, kuinka myöhään menin nukkumaan.

Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.

Siivosin kotini joka päivä.

En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.

En tullut ajatelleeksi olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.

En miettinyt koskaan rokotuksia.

Minun päälleni ei oltu koskaan oksennettu

kakattu

syljetty

pureskeltu

pissitty

eikä nipistelty pienillä sormilla

Minulla oli täydellinen mielenhallinta,

- ajatuksieni

ja vartaloni hallinta.

Nukuin koko yön.

En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, jotta lääkärit voisisivat tehdä kokeita tai antaa rokotuksia.

En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt.

En ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen yksinkertaisesta hymystä.

En ollut koskaan istunut myöhään yöllä katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti.

En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, vain sen vuoksi,

etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.

En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan miljooniksi

palasiksi, kun en voinut lopettaa kipua.

En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi vaikuttaa elämääni niin paljon.

En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.

En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

En tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.

En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää nälkäistä vauvaa.

En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.

En tiennyt, että jokin niin pieni voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.

En ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin välein tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.

En ollut koskaan tuntenut sitä lämpöä

iloa

rakkautta

sydänsärkyä

ihmetystä

tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.

En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...

Ennen kuin minusta tuli äiti.

- tuntematon

Vierailija
37/51 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönttä:tunsin terävän piston sydämessä,minä oon niin laiska kirjottaan,luen kyllä ahkeraan,mutta nyt koitan kirjottaa,mikäli ehdin.

Ulkona aivan ihana ilma.Lunta sataa tosi paljon.Just tulin lasten kans pihalta ja tehtiin ihana lumilyhty.Ai että tuli nätti! :)

Meillepä kuuluu ihan hyvää.Tytöllä tuli viime viikolla puoli vuotta täyteen ja esikoisella 2v.(Meillä muuten höntän kans aika saman ikäset kaks nuorimmaista.Tai siis ei mulla ookkaan ku kaks :) )

Meillä koitetaan maistella kiinteitä.Aloitin vasta nyt 6kk ikäisenä.Tyttö naureskelee vaan ku yritän lusikkaa suuhun.Tuntuu ettei se ikinä voi oppia syömään...Miten teillä muilla jotka alotitte vasta puolen vuoden paikkeilla?Neiti tosi hyvin kasvanu pelkällä tissimaidolla.Perjantaina vasta on neuvola.Yöllä syö yleensä kahdesti.Päivällä suunnilleen 2-3 tunnin välein.Miellä ei edelleenkään käännytä.Kyljelleen sujuvasti menee,mutta siihen jää... :) Aivan niin samanlainen kuin isoveljensä.Yhtä laiska.vaikka meillä esikoinen syntyi kyllä keskosena,että hänen " myöhäinen" kehittyminen johtuu vähän siitä,mutta näyttää se vähän perimässä olevan...No eikähän tuo vielä kerkiä!Oon oppinu sen etten ota ressiä,enkä vertaile toisiin.

Mutta nyt täytyy varmaan leikkiä tuon isomman kans.Odottaa lattialla palapelin kans.Hyvää viikkoa kaikille ja oikein lumisia ja jouluisia tunnelmia kaikille!!

Jotto+lapsoset puolivuotias neiti ja 2v poitsu

Vierailija
38/51 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönttä kiitti taas piristyksestä.Aivan ihana tuo juttu.Noin se juuri on!Nautitaan lapsistamme!Kyllä tää äitinä olo kuitenkin enemmän ihanaa!

Vierailija
39/51 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi sitten tuli ja suli. Aivan kamala loskasää täällä Helsingissä. Hetken kerkesi viikonloppuna nauttia lumesta. Puut oli kyllä upean näköisiä sunnuntaina, kun lunta oli oksilla ja aurinko paistoi. Voi, kun tulisi nopeesti lunta ja pakkasta!

Joulukortit oon saanut jo tehtyä, kodin koristelu on vielä vähän kesken. Torttuja leivoin sunnuntaina. Ne maistuu aina yhtä hyvältä!

Meillä podetaan pientä flunssan poikasta. Hyvällä tuulella Siiri on ollut, vaikka unet on nyt katkonaisempia kuin normaalisti. Siiri nukkuu yleensä 2 - 3 päikkärit (á 1-2 h). Yöunille mennään klo 20-22 ja yöllä syödään yleensä kerran. Aamulla noustaan n. 8 aikaan. Siirillä on ihme tapa touhuta klo 3-5 välillä. Tätä ei tapahdu joka yö, mutta ainakin pari kertaa viikossa. En ymmärrä mikä tän aiheuttaa.

Saibulle: Meillä on aika sama juttu, että Siiri alkaa heti itkeä, kun katoan näköpiiristä. Alkaa itkeä vaikka mummo jäis seuraksi. Taitaa siis olla sitä eroahdistusta. Tietääkö kukaan kauan kestää? On aika rasittaavaa, kun ei todella vessaan voi yksin mennä...

Meillä syödään tällä hetkellä aamulla kaurapuuroa, päivällä lihaa ja kasvista, illalla kasvista ja ennen nukkumaan menoa vielä riisihiutalepuuroa. Viikonloppuna Siiri söi kaikkea ruokaa todella suurella ruokahalulla, mutta tänään on taas kaikki muu tökkinyt paitsi puurot. Itse oon tehnyt kasvis- ja lihasoseet, kaupankin ollaan kyllä kokeiltu.

Toukokuu20:lle: kannattaa kokeilla hedelmäsoseen antamista, jos " kunnon ruoka" tökkii. Meillä se auttoi hetken, mutta ei enää. Nyt teen sillai, että syön aina itse jotain samaan aikaan kun syötän Siiriä. Jos vaikka matkis mua ja söis kunnolla!

Meillä huudellaan ja jokellellaan nykyään koko ajan. Siiriltä tulee todella ihmeellisiä ääniä, korkeita ja matalia. Ja äiti on tietenkin kuulevinaan ihan oikeita sanojakin... No, ei kait vielä sentään.

Me voitais Siirin kanssa kyllä mahdollisesti tulla jouluglögeille Sanomataloon. Mikä ois hyvä päivä?

Hauskaa viikkoa kaikille!

Elina ja Siiri (6.5.)

Vierailija
40/51 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli löytyiskö kiinnostuneita tulla juomaan glögit ja juttelemaan puolen vuoden kuulumiset Helsingin Sanomataloon ja Wayne' s kahvilaan? Olisko sopiva aika ens perjantai (9.12.) klo 14?