Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kamu2 voisitko vastata???

28.11.2005 |

luin eräästä viestiketjusta että olet hämeenlinnasta,joten kun itsekkin olen täältä ja justiinsa (5.12 ) menossa ekalle lapsettomuuslääkäri käynnille,niin haluaisin kysyä että mimmoiset jonot olivat tays:siin silloin kun viimeksi olit siellä hoidoissa,me tosin olemme menossa icsi:n mutta kuitenkin.onko icsi:llä ja ivf:llä eri hoitojonot?tiedätkö yhtään paljon se maksaa?onko se sairaala lähellä rautatieasemaa?

kiitos niistä vastauksista jo etukäteen mitä sinulla oli antaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis IHAN KAIKKI ketkä vähääkään tietävät icsi/ivf hoitojonosta tays:ssa saavat vastata.muutenkin kaikki tietous on tervetullutta!

Vierailija
2/3 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Taysissa kolmessa ivf:ssä vuonna 2003. Kaikki seurantaultrat ja lääkityksen seurannat tehtiin mulle Riihimäen aluesairaalassa. (Asuin silloin Turengissa, nyt Riksussa). Jonotilanne riippui Riihimäestä eikä Taysista. Lääkäri vain ilmoitti sinne milloin olemme tulossa ivf:ään. Riihimäellä ei ollut silloin jonoja eli hoidot meni omien kiertojeni ja aikataulujeni mukaan. (3 ivf:ää ja 1 passin yritys samana vuonna)

Uskoisin, että Hämeenlinna toimii samoin eli hoitojen suunnittelu ja toteutus ovat Hämeenlinnassa ja vain punktio ja siirto tehdään Taysissa. Ne ovat nopeita toimenpiteitä, joten hoituvat varmasti Taysissa kuten ennenkin eli silloin kun sinulle sopii. Olen käsittänyt, että Hämeenlinnassakaan ei ole liiemmin jonoja, joten jos ivf:ään tai icsiin päädytte etenee hoito sinun kiertojesi mukaisesti paitsi kesäloman aikana, jolloin tulee tauko. Muutoinkin kannattaa osuttaa hoitoja samalle vuodelle, jos eka hoito ei tärppää. Siten tulee säästöä lääkekuluissa.

Luulisin, että ivf:llä ja icsillä ei ole omia hoitojonoja. Samanlainen temppuhan se on, icsissä vaan labra tekee vähän enemmän töitä. Muutoinkin Taysin jonot koskevat vain heidän oman alueensa potilaita. Me ollaan Kanta-Hämeen aluetta.

Ivf kaikkine ultrakäynteineen maksoi noin 150 euroa eli 22 euroa/ultra, punktio 72 euroa ja siirto 22 euroa + lääkkeet. Icsi maksaa käsittääkseni saman, mutta en ole varma.

Taysin sairaala on muutaman kilometrin päässä rautatieasemasta, joten bussilla tai taksilla kannattanee mennä loppumatka. Itse kävimme siellä aina autolla, kun Kela korvaa matkat sitenkin.

Toivottavasti pääsette hoitoon ripeästi!!!

Itse soitin juuri Väestöliiton lääkärilleni ja mulla alkaa sumut 19.12. ja ivf on tammikuun puolen välin paikkeilla. Kolme Hämeenlinnassa tehtyä inssiä ei tuottanut tulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kiitoksia vastauksesta.toivoin että hoidot alkaisivat nopeasti,mutta nyt liittoasiat takkuilee ja ois pärjättävä hetki miehen koulunkäyntiavustajan palkalla,ei hyvältä näytä.siihen sitten sekin että jos heti tammikuussa yli 600 ¿ lääkekulut,ihanaa.tietää ainakin mitä syödään:kaurapuuroa tai makaroonia.heh

ei uskos että tätä kaiken hehkutuksen jälkeen sanoisin,mutta toivoisin että hoidot alkaisivat vasta tammikuun ja helmikuun vaihteessa,eivätkä tammikuun alkupuolella,ihan jo rahallisesti ajatellen.Menen nyt huomenna hiukan kovistelemaan liiton immeisiä erinäisistä asioista,josko he saisivat raha-asiani taas kulkemaan,niin olisi rahaa keskittyä siihen kaikkein tärkeimpään:meidän kullanmurun aikaansaamiseen.

kaikille huvää joulua ja uuttavuotta 2006 sekä kauhiasti plussa onnea!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi