Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosi tylsää, jos kummi antaa vain pehmeän paketin?

Vierailija
28.11.2005 |

Ostin 4-vuotiaalle kummilapselle joululahjaksi vaatetta, ihan hyvälaatuista ja mukavan näköistä ja äitinsäkin maun mukaista. Tiedän, että äitinsä siis ainakin tykkää tällaisesta lahjasta (asiasta on juteltu). Mietin vaan, että 4-vuotias itse ei kyllä varmasti kamalasti innostu mistään lahjasta. Synttäreilläkin oli tosi pettynyt, jos paketista paljastui jokin vaate, vaikka niillä sitten myöhemmin olikin käyttöä. Olen lapsen ainoa kummi (tai siis toinen ei ole hänen elämässään enää), niin että pitäisiköhän ostaa lisäksi jotakin lelua tms.? Vai luotanko siihen, että joulupukki tuo kuitenkin isovanhemmilta ja muilta leluja ilahdukseksi (ja niitä on lapsella ennestäänkin paljon), niin että vaatepaketti kummilta ei olisi kamala pettymys?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo lähettää postissa (ei nähdä jouluna). Eipä mua ainakaan kiinnosta, onko tylsä lahja vai ei. Ei olla muutenkaan juuri väleissä kummilapsen vanhempien kanssa, joten ihan sama, mitä ostetaan, kun ei miellytä kuitenkaan.

Vierailija
2/12 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatepaketti on mielestäni hyvä!

Itse toivoin lapsen kummilta josko veis lapsen ulos,kahdenkeskistä aikaa viettämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kyl varmaan nää isovanhemmat hoitaa sen lelu puolen. Meillä ainakin on 4v tyttö ollu iloinen saamiinsa vaatepaketteihin syntymäpäivänä ja aina on vielä kiittäny kauniista vaatteista.

Vierailija
4/12 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet tulevat aina kuitenkin käytetyiksi, lelut voivat hukkua tavarapaljouden sekaan.

Ellei sitten ole sellainen perhe, josta tietää, ettei lapsilla ole paljoa leluja...

Vierailija
5/12 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä lapsella on siis tosiaan leluja ennestään, ei nyt järjettömästi, mutta kuitenkin tarpeeksi vanhempiensa pikkutunneilla kompastella :) Vaateidea siis tuli hänen äidiltään, niin että siinä mielessä vanhemmat eivät ainakaan taida kaivata sinne lisää leluja minun taholtani. Uskon tosiaan, että isovanhemmilta ainakin tulee leluja. Itse oikeastaan jo käytin lahjabudjettini tähän vaatepakettiin, mutta toisaalta jokin pieni ilahdus, lisäosa junarataan tms, nyt ei paljoa maksaisi.

Vierailija
6/12 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua ajatella että joku ostaa vain yhden lahjan kummilapselleen...

minä eilen paketoin loput kummi-poikani lahjat ja niitä kertyi 8 kpl!!!

ja on itsellänikin omia lapsia että en sen takia ostele vain yhdelle ja sille niin paljon.

mutta ostan aina niistä samoista ryhmistä eli vaatetta,kirjan,askartelu juttuja,videon,pelin ja karkkia niin ja unohtamatta lelua!

Vierailija
7/12 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja on itsellänikin omia lapsia että en sen takia ostele vain yhdelle ja sille niin paljon.

mutta ostan aina niistä samoista ryhmistä eli vaatetta,kirjan,askartelu juttuja,videon,pelin ja karkkia niin ja unohtamatta lelua!

Vierailija
8/12 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta ainakaan minä!

Sattuu olemaan nimittäin 5 kummilasta, joista 4 vielä synttäri loka-joulukuussa, joten ehdenkin lahjan keksiminen kaikille on työn ja tuskan takana. Lisäksi nykyajan lapset hukkuvat tavaraan, yritän keksiä jotain muuta. (Suinkaan aina ei onnistu.)

Mutta, että ostaisin 8 lahjaa per lapsi olisi yhteensä 40 lahjaa!!!

Vierailija
9/12 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ostaisin sille neidille vaikka kuun taivaalta on se mulle niin tärkeä.

ja niin on onneksi omat lapseni myös heidän kummeilleen!

Vierailija
10/12 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ei sinänsä ole mikään tärkeä asia. Nuo ostamani vaatteet maksoivat aika paljon. Samalla hinnalla olisi kyllä helposti saanut vaikka kymmenen lelua, kirjaa tai muuta pienempää. Mutta minusta tuntuisi hassulta kiikuttaa suurta kasaa " turhaa tavaraa" lapsiperheeseen, jonne jo valmiiksi kertyy kamaa jos jonkinlaista, varsinkin kun suvun tapa on tosiaan ollut pitää lahjamäärät aika pieninä, korvata se paremmalla laadulla.

ap

Vierailija
11/12 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse parin lapsen äitinä kauhistelen sitä pakettien määrää, mikä lapselle kertyy jouluna. Toisen kummi on vielä sellainen että aluksi hänkin osti 5-10 lahjaa, kun ei osannut yhtä kunnon lahjaa valita.

Molemmat lapset on sitten todenneet aikanaan pukille saatuaan n. 10 pakettia, että vie loput muille lapsille, en halua enää. Lahjoista ei osaa nauttia kun pakettimäärä ahdistaa. Kivempi saada muutama oikein hyödyllinen ja toivottu lahja, kuin 10 kynää eri pakettissa.

Kummit mieluummin viekööt vaikka elokuviin tai teatteriin, kuin raahatkoon kassikaupalla lahjoja. Niitä kun tulee myös mummeilta, vaareilta ja tädeiltäkin.

Itse olen aina ostanut vain yhden lahjan kummilapsille, eikä kukaan ole pitänyt lainkaan hassuna. Kyllä niissäkin laatu korvaa määrän. Sama budjetti kun kuitenkin on käytettävissä.

Ja alkuperäiselle, kyllä vaatelahja on todellakin ihan hyvä 4-vuotiaan joululahja. Oppii lapsikin, että joulupukki ei tuo pelkästään leluja vaan myös hyödyllisiä lahjoja. Hän uskoo kuitenkin joulupukkiin, eikä osaa sinuun syyttävää sormea osoitella huonon lahjan vuoksi. Oman poikani joulupukin kirjeessä luki viime vuonna Puuha-Pete college, villasukat ja radio-ohjattava. Ikää 4 vuotta. Eikä äidin tarvinnut sanoa, että toivo villasukkia, mutta kun ne sieltä paketista löytyi, niin poika oli tosi iloinen, kun pukki toi mitä toivottiin.

Vierailija:

Vierailija
12/12 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se minunkaan lahjojen hinta sit kuitenkaa korkeaksi nouse vaikka lahjoja onkin monta.kalliimmat ovat just ne laadukkaat vaatteet ja lelu(legoja yleensä)

tämä mun kummi lapseni vain on 9 lapsisesta perheestä jossa vain ei ole varaa käyttää rahaa paljon lapsiin ja niiden leluihin...sen vuoksi käärin kaikki kynät ja piirustuspaperitkin pakettiin sillä niitä tosiaankin arvostetaan!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi