sk-78 ja muut IVF/ICSI vko 35-36
Hei sk-78,
aloitin uuden pinon, koska ei viitsi enää käyttää sitä Pikkutintin aloittamaa - silloin oli vielä Pikkutintillä kaikki hyvin ja se on niin iloinen ja toivoa täynnä oleva viesti... ja siis näissä olosuhteissa on ehkä parempi aloittaa tälle uusi pino.
Toivotan Pikkutintille todella paljon jaksamista surun keskellä.
Ja vähän omaa napaa... Viikonloppuna tuntui, että olen kyllä pieniin päin, mutta nyt se tunne on taas kerran kadonnut... Saas nähdä miten keskiviikon testissä käy.
Miten sulla tilanne? Tänäänhän oli PAS?
Kommentit (34)
Kiitos onnitteluistanne Tuulia ja SaraMaarika. Ne olivat kuitenkin hiukan aikaisia, sillä tilanne on sama kuin tuoresiirron jälkeenkin sillä erolla, että arvot ovat vain vieläkin matalammat tässä vaiheessa. Eli viikon päästä olen menossa uuteen verikokeeseen, mutta mitään toiveita ei oikeastaan annettu. Tällä hetkellä mieli on todella maassa ja itkin äsken puolitoista tuntia tuolla työpaikan sosiaalitiloissa. Sattuipa sinne muutama työkaverikin paikalle eli nyt muutama heistäkin tietää missä mennään, sillä en pystyny selittämään millään muulla itkemistäni ja toisaalta halusi puhua jonkun kanssa. Nyt täytyy toivoa, että pienokainen selviäisi kuitenkin hengissä ja saisimme sen oman nyytin kotiin elokuussa. Kauheat itsesyytökset oon taas käyny läpi ja miettiny, että mikä mussa on vikana, vaikka eihän tälle mitään mahda.
Palaillaan!
Itken kanssasi SK-78! Olen itse oppinut sen, että suru pitää surra ja itkut itkeä, jotta jaksaa taas katsoa eteenpäin. Odotin niin kovasti viestiäsi viivan vahvistumisesta. Oliko hcg alle 50? Tule ihmeessä kertomaan tilanne uuden verikokeen jälkeen. Ikuisena optimistisena toivon, että pikkuisenne olisi jaksanut sinnitellä.
Halauksin, Tuulia
Olen todella pahoillani sk-78... :-(
Toivotaan kuitenkin, että on ollut myöhäinen kiinnittyminen ja kaikki olisi ok...? Menkat sulla ei kait sitten vielä ole kuitenkaan alkaneet... vai oletko vielä lugeilla?
Itse huomasin syksyllä keskellä alhaisia hcg arvoja, että aloin toivoa todellakin puhdasta negaa tai puhdasta plussaa, ettei tarvitse olla epätietoisuudessa. Noh, vikasta yrityksestä tulikin sitten puhdas nega - ei se kyllä sittenkään lohduttanut.
Nyt pidetään kuitenkin vielä peukkuja, että kaikki on hyvin!
Mulla huomenna kohduntähystys alakautta, ja sitten itse saan vähän selvyyttä tuohon kiinnittymisongelmaan - siis toivottavasti tulee selvyys ja ratkaisu...
Eli se tarkka arvo meni hieman korvien ohi, mutta on alle 50 ja myös alle 25, joka oli viimeksi se lähtöarvo. Joka tapauksessa arvo oli kuitenkin positiiviseksi luokiteltava eli yli rajan 5 ilmeisesti. Hoitaja sanoi arvosta, että sinänsä se on hyvä merkki, sillä jotain on tapahtunu varmasti, kun mulla ei tällä kerralla voi olla edes Pregnylin jäämiä.
Vuotoa ei edelleenkään ole ja hormoneja (Progynova ja Lugesteron) jatkan edelleen normaalisti.
Kiitos kaikista tsemppauksista, sillä niitä tarvitaan. Voimat alkaa olla aika loppu, kun olin jotenkin niin varma, että tällä kertaa on onnistunut. Sitä vaan ihmettelen, että kotitestillä tuli positiivinen tulos (testin herkkyys 25)?
... joten taidan jättää palstailun, ellei joku jaksa hengailla mukana...
Eli - tänään kohduntähystyksessä näkyi kiinnikkeitä vasemmalla, ja sinne kerääntyy nestettä ja sitten neste pulahtaa ulos sattumanvaraisesti, joten alkionsiirtoja on turha tehdä, kun neste vie mennessään alkiot - kuten todennäköisesti kävi viimeisimmässä alkionsiirrossa.
Otetaan nyt siis kiinnikkeet pois ja sitten yritetään uudelleen... Ja koska toimenpide yleisellä, niin oletusarvo on, että seuraava IVF luokkaa helmikuu/maaliskuu... :-(
sk-78: miten sinä voit?
Moikka sk-78,
silloin, kun mulla oli hcg 24, niin testasin Apteekin raskaustestillä heikkoa plussaa ja kun oli hcg 29, niin heikkoa plussaa tuli Clear Bluella, Apteekin raskaustestillä ja sit vielä quick vue testilläkin...
Eli testit, joiden herkkyys on hcg25, niin antaa kyllä heikkoa plussaa silloin, kun veritesti antaa luokkaa 25 arvon... Mun viivat oli sellaisia selviä haaleita viivoja, mutta ei niistä voinut mitenkään riemuita - näkyi toki matkan päähän, mutta ei selviä...
Noi nykyiset herkät testit on vähän ikäviäkin, kun antavat niin herkästi sitä tietoa. Joskus tekisi mieli testata vasta sitten, kun on ns. kuukautisten poisjäämisestä viikko tai jotain, niinku luomuilevat tekee, niin tulee selkeitä tuloksia - silloin ei näy enää epämääräiset kiinnittymisyritykset, vaan tulos on selkeä... Tai sit käyttää testiä, jossa herkkyys on hcg100 tai jotain...
Ensinnäkin vuotoa ei näy edelleenkään, mutta luultavasti luget pitää poissa. Edelleen rinnat on arat sekä maha turvoksissa ja kramppeja silloin tällöin. Kyllä mä ite oon jo menettäny toivon täysin sillä viime torstaina tehdyn testin mukaan pitoisuus on silloin pitäny olla ainakin lähelle sen 25 ja nyt verikokeessa arvo oli jopa alle kymmenen (edelleenkään en tarkkaa arvoa muista, mutta hoitaja sanoi, että positiiviseksi kuitenkin luetaan). Tuo siis vaikuttaisi siltä, että alkio on kiinnittynyt, mutta nyt tulossa jo pois, kun arvo laskee. En oikein mitään muutakaan selitystä keksi.
Eli itse todellakin olen käynyt läpi jo surutyötä. Tänään olin kuuntelemassa kuoromme joulukonserttia kirkossa ja voin sanoa, että kyllä tuli myös itkettyä, kun kuorokaverit lauloivat " Joulun aatto nyt saa" -laulua. Lisäksi kun menin kirkkoon, niin sytytin sinne kaksi kynttilää meidän pienille enkeleille, vaikka enhän tiedä onko tuolla kohdussa edes ollut elämää, mutta ajattelen kuitenkin, että meillä on nyt kaksi pientä enkeliä tuolla syntymättömien lasten taivaassa.
Päivä kerrallaan siis elellään ja voi olla, että oma yritys siirtyy myös myöhemmäksi keväällä, sillä en tiedä mitä lääkärit aikoo tän jälkeen ja toisaalta mä haluan itse selvittää, että missä on vika, kun alkio kiinnittyy, muttei kuitenkaan jaksa kasvaa. Toisaalta mua myös pelottaa ajatus uudesta ICSI-hoidosta, kun se edellinen oli niin fyysisesti rankkaa sen henkisen puolen lisäksi ja jouduin todellakin sänkypotilaaksi kuukauden ajaksi. Pakkasessa meillä on vielä kaksi alkiota, mutta en todellakaan halua siirtää niitä ennen kuin on selvitetty, että mistä tää kaikki johtuu. Lapsen kaipuu on suuri, mutta toisaalta mielestäni on turha yrittää, jos jotain onkin vialla ja hoidot ei sen vuoksi onnistu.
Hyvä, että sinulla SaraMaarika löytyi edes joku selitys sille, miksi hoito ei ole onnistunut ja hyvä, että pääset nopeasti sen hoidattamaan. Sinulle todella toivon sitä onnistumista tämän raskaan vuoden jälkeen. Voi olla, että piinailemme sitten keväällä jälleen yhtä aikaa. Käy kuitenkin kertomassa kuulumisiasi aina välillä. Voi olla, että itsekin siirryn hieman taka-alalle, kun tällä hetkellä olisi varmaan parasta unohtaa asiat joksikin aikaa. Olen jopa miettinyt sitä, että lähtisin terapiaan selvittelemään päätäni, sillä tää tuttavapiirin " kaksi vauvaa kuukaudessa" -tahti on sen verran uuvuttava, että en oikeasti tiedä kuinka kauan vielä jaksan.
Kerron taas kuulumisia, kun niitä on.
terveisin, sk-78
...eli taidetaan nyt sitten molemmat jättäää tämä foorumi hetkeksi. Itse saatan ottaa muutaman viikon lomaa ja lähteä ulkomaille ja ajattelin, jos vaikka nyt väliaikana ottaisi ihan rauhassa ja miettisi muita asioita. En tiedä onnistuuko, kun itkettää koko ajan, mutta eiköhän se tästä... En oikein vielä osaa ottaa tätä taukoa hyvästä, kun tiedän, että endo jyllää koko ajan ja saattaa tauon aikana pahentua vaan.
Toivon sinulle sk-78, pikkutintille, pewinalle (joka hetken piipahti kejussa) sekä Tuulia73:lle ja muillekin tutuille hyvää joulua ja onnellisia plussansäteitä uudelle vuodelle.
Ensi vuonna taas linjoilla, ja silloin toivottavasti paremmalla mielellä :-)
Huhuillaan sitten jossain vaiheessa kuulumisia uudessa ketjussa? Taustailen varmaan välillä...
Pewina: sen verran kuitenkin, että mitä PAS:ille kävi?
Kaikesta surusta huolimatta Oikein Onnellista Joulua sinulle ja sk-78:lle!! ja Tuulialle ja Pewinallekin!
Ja ennen kaikea TOIVEIDEN TÄYTTÄMÄÄ uutta vuotta 2005!
Itsekin olen miettinyt palstataukoa, sillä PAS-siirto kannattaa varmaan aikaisintaankin helmi-maaliskuussa.
Ja elimistö varmaan kaipaisi vahvistusta ennen sitä. Olen edelleen sairaslomalla. hemoglobiini ei tahdo nousta, maha koko ajan ripulilla ja olen laihtunut (tämä varmaan johtuu surusta). Vuoto on loppu, mutta ultrassa epäiltiin, että kaavinnasta huolimatta kohtuun on jäänyt jotain :(. Saatan siis joutua vielä uudelleen kaavintaan. Yhdestä kaavinnasta kun on selvitty toiseen meno pelottaa: riskit ovat todella pienet, mutta itse pelkään, että silloin viimeistään vahingossa vaurioitetaan kohtua...
Kun todella huonosta tuurista on jo kokemusta.
Henkisesti olen oikeastaan ollut vielä tuskaisempi kuin aiemmin.
Ehkä kohta alkaa helpottaa ja suru saa uuden muodon, kun olen vastikään päässyt hyvästelemään pikkuisen elämänalun pienessä pahvilaatikossa. Tänään olimme mieheni kanssa viemässä kukat nimettömien muistolehtoon ja pappi siunasi syntymättömän toiveemme.
Nyt vain toivon, että saan olla pitkään sairaslomalla (minulla on erittäin stressaava ja ahdistavakin työ, josta haluan eroon - kunhan jaksan alkaa hakea uutta työtä). Haluaisin antaa aikaa surulle, että pääsen siitä yli. Lisäksi haluaisin erityisesti vauvahaaveiden takia saada elimistöni fyysisesti kuntoon - lepoa, ravintoa ja kuntoilua vähitellen.
Pikkutiitiäinenhän sai alkunsa ekasta ICSIstä. Samasta satsista meillä on 4 alkiota (kaksi ilmeisesti erit hyvälaatuista) yhdessä oljessa. Joskus keväällä (helmi-toukokuussa) on sen aika, kunhan ensin on jälkitarkastus ja kohdun tilanne selviää. Silloin selviää myös, oliko km muita syitä kuin bakteeritulehdus (harvinaisia viruksia on yritetty jäljittää ja sikiö on ollut patologian tutkimuksissa).
Suurta Onnea ja Ihmettä teille kaikille (ja itselleni ;) ) vuonna 2006 toivoen
pikkutintti
Taidetaan Pikkutintti olla siis samassa vaiheessa tuolloin helmikuun tienoilla! :-)
Meille kaikille (sinulle, sk-78:lle ja itselleni) määrään nyt päivittäistä ulkoilua, hyvää ruokaa ja juomaa! Katsellaan talven kuurankukkia ja kelmeää aurinkoa ja nautitaan siitä, mitä meillä on.
Mutta kiva, jos saisi saman joukon - ja ehkä uusiakin ystäviä - kasaan keväällä piinailemaan oikein toden teolla.
Pikkutintillä olisi silloin top alkiot käytössä, minulla uusi hieno kohtu ilman kiinnikkeitä, sk-78:lla ehkäpä selvitettynä aikaisten keskenmenojen syy (ellei sitten syynä ole ollut vain todella huono tuuri...).
Aloitan tällä viikolla jo muuten hoidot ensi kevättä varten - eli popsin jotain ihmelääkettä lääkärini määräyksestä seuraavat 3 kuukautta, ja sen pitäisi ehkä, jos hyvin käy, lisätä munarakkuloiden/solujen määrää - ja näin olisi enemmän pelivaraa... Tämä on joku uusi amerikkalaisjuttu, enkä tiedä vielä, antaako se kunnon tuloksia, kun kunnon tutkimuksiakaan ei ole eikä se ole yleisesti Suomessa käytössä. Mutta se ei ota eikä anna, kun tauko on joka tapauksessa tulossa.
Ja sen lisäksi varasuunnitelmakin on tehty, ja adoptiopaprut lähtee myös eteenpäin tällä viikolla... Prosessi kun on niin pitkä, ja tästä minulla ainakin tuntuu olevan niin epävarma tulos, että täytyy ajatella nyt ihan kaikkia vaihtoehtoja avoimesti.
Palstataukoilu siis alkaa nyt kuitenkin aika huonosti, kun hengailen täällä koko ajan ;-)
...mutta en toivota vielä hyviä jouluja, sillä palailen maanantaina toisen verikokeen jälkeen vielä palstalle. Olo ei ole muuttunut mihinkään suuntaan, eikä vuotokaan ole vielä alkanut. Onneksi tässä on nyt muutakin ajateltavaa, sillä huomenna meillä on muuttotarkastus ja nyt toivomme sen muuttoluvan heltiävän. Saa sitten nähdä miten käy, mutta mitään valitettavaa ei pitäisi enää löytyä, kunhan saamme paikat tänään siivottua (viimeksi kun tarkastaja valitti vähän siitä ja tästä).
Meitä todellakin näyttää kertyvän keväälle mukava porukka uuteen piinailuun. Toivottavasti Pewinan PAS kuitenkin onnistuu jo nyt. Missäs vaiheessa olet menossa?
Nyt täytyy kuitenkin jatkaa jälleen töitä. Mukavaa loppuviikkoa teille kaikille ja minä palailen viimeistään maanantaina kertomaan tuoreimmat kuulumiset.
terveisin, sk-78
Eli negatiivinenhän se tämän aamun verikoe oli ja näin ollen kyseessä jälleen biokemiallinen raskaus. Nyt katseet siirtyvät ensi vuoteen, vaikka joulu menee varmaan vielä aika masennutuneena. Juttelin sen hoitajan kanssa puhelimessa aika pitkään ja ilmeisesti ne etsii multa jotain polyyppejä tms. siinä ultrassa, joka mulle tehään. En oikein ymmärtänyt mitään mitä se hoitaja mulle selitti, mutta sen verran ymmärsin, että ne ruiskuttaa johonkin keittosuolaliuosta ja tutkii sen avulla. No tää kuitenkin tehään näillä näkymin vasta tammikuun vuodon jälkeen, sillä naikkarilaiset aloittaa joululomansa tällä viikolla ja siellä on kahden viikon ajan vain yksi huone, jossa on toimintaa. Näin ollen siirtoyritykseen päästäneen vasta helmikuun lopun vuodon jälkeen. Nyt taidan jäädä itsekin siis palstatauolle, jos siihen pystyn ja palailen, kunhan jotain taas pääsee tapahtumaan.
Hyvää joulua ja parempaa uutta vuotta 2006 teille kaikille rinnalla kulkeneille!
terveisin, sk-78
Olen todella pahoilla sk-78...
Voi olla, etta ne katsovat loytyyko kohdusta jotain sellaisia elementteja, jotka estavat kiinnittymisen. Itsellanihan ei loytynyt mitaan polyyppeja eika kystia, mutta kiinnikkeita kylla...
Kirjoittelen tata muuten jenkeista, joten ei ole kaikkia kirjaimia kaytossa...
Ollaan sitten samassa vaiheessa silloin helmi-maaliskuussa, joten huhuillaan Pikkutintti mukaan silloin piinailemaan!
Hyvat Joulut ja Uudet vuodet sinulle ja muillekin palstailijoille, jotka sattuvat tata lukemaan.
Toivon myös kovasti, että viiva vahvistuu maanantaihin.
Itsekin tein pp11 (tai 12) testin ja silloin viiva oli haalea, mutta heti muutaman päivän sisällä vahvistui huimasti. Onnea siis!
Toivottelee Tuulia rv 16+4