missä viihdyit eniten ala-aste, yläaste, lukio/amis, yliopisto/amk
Kommentit (46)
1. yliopisto
2. lukio
3. ala-aste
4. yläaste
Viihdyin parhaiten AMK:ssa, ala-asteella ja yläasteella en viihtynyt, lukio joten kuten menetteli.
Yliopisto opiskelu Hankenilla. Mahtava tunnelma ja kivat opiskelukaverit:)
Yliopisto, alakoulu, lukio, yläkoulu
En ole koskaan viihtynyt koulussa tai yliopistossa. Ehdottomasti pahin oli kuitenkin ylä-aste, se oli hirveää aikaa. Minua kiusattiin rankasti, sama jatkui vielä lukiossakin, mutta fyysisesti ei enää pahoinpidelty. Yliopistossa taas oli tosi huono ilmapiiri ja ilkeä henkilökunta. Opinnot jäivätkin kesken.
Kaikista eniten työelämässä, mutta nämä kysytyt tässä järkässä:
lukio
amk
ylä-aste
ala-aste
Ehdottomasti yliopisto! Muissa en viihtynyt ollenkaan.
Peruskoulun ala-aste oli OK. Ylä-aste helvettiä. Lukion kävin iltakouluna, OK. AMK menetteli, yliopistossa OK, sain lukea itseäni kiinnostavia juttuja ja tapasin samanhenkisiä tyyppejä.
Eli lukitsen vastauksen yliopisto.
No ei ole ihme, että uusilta ( ja osittain nykyisiltä ) yliopisto-opiskelijoilta leikataan jatkuvasti oikeuksia, koska niissä aiemmin opiskelleilla on ollut aivan liian etuoikeutetut ja mukavat oltavat. Tämänkin ketjun kommentit sen todistavat ( "en olisi halunnut milloinkaan lopettaa opintoja" jne...). Joten kiittäkää itseänne, kun omilla lapsillanne tulee olemaan paljon tiukemmat opiskeluajat edessä. Tuhlasitte lyhytnäköisesti oikeuksianne niinkuin monet tuhlaavat luonnonvaroja - ja seuraava sukupolvi joutuu siitä maksamaan.
Lukiossa. Vaihtelevaa tekemistä, leppoisaa päämäärätöntä hengailua.
Parhausjärjestyksessä itselläni ollut:
-ala-aste
-yläaste
-iltalukio
-yliopisto
-ammattikoulu
-ammattikorkea
Toistaiseksi en ole AMK:ssa viihtynyt (luokka on perseestä) ja olenkin "vaihtamassa" yliopistoon. Mutta parasta aikaa oli Lukio ja Ala-aste, yläaste oli perseestä, minua kiusattiin todella paljon. Ihme että selvisin sieltä hengissä.
Vastaan: ala-aste. Yläastetta oikeastaan vihasin ja lähes siihen ajanjaksoon liittyvä oksettaa mua edelleen. Sen jälkeen olenkin opiskellut vain sairaanhoito-oppilaitoksessa - jossa oli kyllä ihan ok olla; helppoa, rentoa, mutta työharjoittelua oli aivan liikaa suhteessa opiskeluaikaan ja siksi koin opinnot turhauttavina, liian käytännönläheisinä. Ala-asteella oli niin lempeää ja olin aina onnellinen.
Lukiossa oli hauskinta, ei vielä huolta huomisesta, hyviä kavereita ja paljon bileitä :-). Opiskelu oli vielä kohtuullisen helppoa.
Yläaste, yliopisto, lukio, ala-aste.
Yliopistossa. Muista ei oo ku lähinnä huonoja muistoja.
Täälläkin yliopisto! Oman mielenkiinnonmukainen tutkinto, mukavia ystäviä, etenemistahdin sai itse määrätä. Minua ei ainakaan mene syyttää siitä, että tulevaisuudessa opiskeluaika todennäköisesti rajoittuu, sillä opiskelin maisteriksi vajaassa neljässä vuodessa.
Yläasteella oli ihaninta, ala-asteella toisiksi parasta. Yliopistossa oli ihan kivaa, lukiossa aivan helvetin tylsää sekä opintojen että sosiaalisen elämän kannalta.
viihdyin peruskoulussa parhaiten. Sekä ylä- että ala- asteella. Siitä alkoi alamäki.