Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kipeän 8-vuotiaan kanssa jäädä kotiin?

Vierailija
03.09.2012 |

8-vuotias taitaa olla kuumeessa,oli nukkumaan mennessä kipeän oloinen..Pitääkö häntä jäädä hoitamaan,vaikka on vain kuumeessa?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaannatkuttaja täällä ärsyttää muita vastaamaan. Ehkä Psykomammalla ei ollut just nyt muuta tekemistä.

toki sillä on niin pahat angstit työelämää kohtaan että voishan se ollakin. Kuka hullu lähtisi mukaan tuollaiseen "annan kaikkeni työlle vaikka minulla on perhe" skeidaan, lihottamaan jonkun yrittäjän rahapussia?

Opettele sinäkin tekemään työtä. Ei tarvi sitten valittaa kalliista hinnoista tai kun ei pääse lääkäriin. Raha pyörittää tätä maailmaa. Ei ihanat puheet tai lämpö. SE ei ole lapsesta huolehtimista että ollaan 8 vuotiaan kanssa kotona. Vaan sitä että tehdään työtä niin lapsella on ruokaa. Luuletko oikeasti pääseväsi työssäsi eteenpäin jos olet jatkuvasti hoitamassa lapsiasi. Juuri tuolla naiset estävät itseään etenemästä urallaan.

Vierailija
22/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ihan senkin takia että saattaa tarvita lääkitystä jne. Mutta ehkä voit aamulla jättää muutamaksi tunniksi yksin ja käydä hoitamassa pakolliset hommat, lounalla pari kolme tuntia kotona ja iltapäivälllä meet takas töihin jolloin ehkä sun mies jo kohta tuleekin kotiin jso saa sovittua lyhyemmän päivän.

Missä työssä noin voi tehdä? 8 vuotias ei todellakaan tarvitse enään mitään hoitajaa. Eikä sellaisen takia pitäisi saada edes olla pois töistä.

Eikä se ole tosiaankaan vielä 8-vuotiaan yksin oltavaksi sopiva aika. Jättääkö jotku oikeasti esim. lauantaina noin pienen yksin kotiin ja häipyvät vaikka päivän shoppailureissulle?? Uskomatonta... sillä eihän sillä ole merkitystä, minkä syyn vuoksi lapsi jää, vaan sillä, että jää. Käsittääkseni lakikin antaa mahdollisuuden olla töistä pois vielä 10-vuotiaankin lapsen hoidon järjestämiseksi, joten siitä voisi varmaan päätellä, minkä ikäinen mahdollisesti alkaisi pärjätä työpäivän ajan. Ei niitä ikärajoja ihan hatusta vedellä.

Tokihan työnantajat ovat iloisia, jos ette lähde kotiin lapsen takia, mutta minä ainakin asetan perheeni työn edelle. Mitään niin tärkeää ei ole, miksei voisi tarvittaessa kotiin lähteä. Ja jos muka on, panisin työpaikan vaihtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ainoastaan työnteko tuo rahaa. Rahalla ostetaan ruokaa ja maksetaan asunto. Ei kivalla kotielämällä. Mitä luulet laman jälkeen tapahtuvan? Kyllä suurin osa kaikista eduista poistuu. Myös pohjoismaat ovat menossa Yhdysvaltojen suuntaan. Koska muuhun ei ole varaa. Kun sinä olet pois työstä on jonkun muun tehtävät työsi. Eli sinulle maksetaan turhasta.

psykomamma, sulla on rahat niin vähissä että jutut on sitä luokkaa :)

Kukaan muu ei tee tällä hetkellä töitäni. Teen niitä kotoa käsin ja loput sitten kun lapsi on terve.

Minkäs takia itse muuten olet tällä palstalla, etkä tekemässä sitä rahaa? Vai onko sossun lotto jo vetämässä ;)

Vierailija
24/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi suomessakin on pitkälti uudissa työpaikoissa menty vuokratyöhön ja aliurakointiin. Kukaan ei halua palkata vakituiseksi ketään. Kun siitä ei pääse eroon jos se rupeaa laiskottelemaan.

ne ihmiset ei sitoudu mihinkään ja ne laiskottelee jo aloittaessaankin, koska tietävät että tekevät vaan satunnaisen keikan ja sitten lähtevät pois. Ihmiset pitää saada sitoutumaan työhönsä ja inhimillinen käyttäytyminen on yksi tapa siihen.

Sitoutumaan työhönsä. Et voi olla sitoutunut työhösi ja perheeseesi. Työntekijä on vain yhtä varten yrityksessä: rahan tekemistä varten. Työnantaja ei ole sosiaalitoimisto. Se maksaa sinulle palkkaa tehdystä työstä. Sinun lapsesi ei tienaa heille rahaa. Eikä se että haluat vaikka lomailla. Mitä sitoutumista se on että ei tehdä ylitöitä, ollaan monta kertaa vuodessa sairaslomalla ja hoidetaan vielä lapsia työajalla? Tai se että jäädään äitiyslomalle? Missä kohtaa sitoutuminen näkyy? Jos laitat kaiken aina työsi edelle niin miten se sitoutuminen ilmenee? Kun työnantaja kuitenkin elättää sinut.

Vierailija
25/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutumaan työhönsä. Et voi olla sitoutunut työhösi ja perheeseesi. Työntekijä on vain yhtä varten yrityksessä: rahan tekemistä varten. Työnantaja ei ole sosiaalitoimisto. Se maksaa sinulle palkkaa tehdystä työstä.

joo, tänäänkin saan palkkaa tehdystä työstä. Olen tehnyt sitä klo 6:sta asti täältä kotoa käsin. Mikä tässä on se sinun ongelmasi? Missä viipyvät potkut? Kuinka monta kysymystä pystyt esittämään peräkkäin? Milloin se seuraava lama tulee? Kuka voittaa BB:n tänä vuonna?

Vierailija
26/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ainoastaan työnteko tuo rahaa. Rahalla ostetaan ruokaa ja maksetaan asunto. Ei kivalla kotielämällä. Mitä luulet laman jälkeen tapahtuvan? Kyllä suurin osa kaikista eduista poistuu. Myös pohjoismaat ovat menossa Yhdysvaltojen suuntaan. Koska muuhun ei ole varaa. Kun sinä olet pois työstä on jonkun muun tehtävät työsi. Eli sinulle maksetaan turhasta.

psykomamma, sulla on rahat niin vähissä että jutut on sitä luokkaa :) Kukaan muu ei tee tällä hetkellä töitäni. Teen niitä kotoa käsin ja loput sitten kun lapsi on terve. Minkäs takia itse muuten olet tällä palstalla, etkä tekemässä sitä rahaa? Vai onko sossun lotto jo vetämässä ;)

Minä en sosiaalitoimistoa tarvitse. En ole sinä. Minä en pummi himassa samaan aikaan kun toiset tekee töitä sun duunissa. Voin itse päättää työaikani. Äläkä nimittele siellä. Se kertoo vain sinun säälittävyyden. On ihan hyvä että tulee lama. Silloin aina kaikki laiskat ihmiset lentää pihalle. Samaan aikaan poistetaan tukia ja etuja. Siinähän sitten valitat kun kengän kuva on perseessä. Ehkä se kakarasi sitten maksaa sun menot kun itse aiheutti potkusi. Mitä sitten kun miehesi löytää paremman? Kuka sut sitten elättää? Kun työnteko ei maistu

Vierailija
27/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas erikoinen keskustelu.

Minä kysyin pari viikkoa sitten, että miksi (tervettä) ekaluokkalaista viedään autolla kouluun. Silloin sitä pidettiin niin tavallisena turvallisena ratkaisuna ja sitten parin viikon päästä 8-vuotias voidaan ihan hyvin jättää kotiin yksin sairastamaan. Outoa.

No, ei täällä tietenkään samat henkilöt ole näihin vastaamassa, mutta jotenkin tuntuu, että ihan kahdessa ääripäässä tuntuu jengi olevan.

Vierailija
28/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta samapa se mulle vaikka ap:n äpäräkersalla olisi keuhkokuume ja tuhkarokko ja alkkisäippä ap lähtisi parille. Huono äiti olet.

Vierailija
29/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta samapa se mulle vaikka ap:n äpäräkersalla olisi keuhkokuume ja tuhkarokko ja alkkisäippä ap lähtisi parille. Huono äiti olet.

"taitaa olla" kuumetta... Kyse ei taida olla mistään kuolemantaudista, en ymmärrä miksi ei voisi olla päivää yksin ja katella videoita...

Vierailija
30/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 8 vuotias pärjää itekseen siitä ei varmasti ole epäilystäkään.

Miksi 8 vuotiaan pitäisi pärjätä? en ymmärrä miksi vanhempi ei näkisi sitä vaivaa, että viettäisi päivän tai kaksi sairaan lapsensa kanssa. Vaikka muksu nukkuisi suurinman osa. Lapsella on turvallisempi olo, kun olokaan ei ole normaali.

Voittehan te aina siivota sen ajan, kuten mun mutsi teki. Mä vihasin silloin sitä imurin ääntä ja tietty sitä, miten oma äiti syyllisti mua ansion menetyksestä.

Vierailija
31/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"taitaa olla" kuumetta... Kyse ei taida olla mistään kuolemantaudista, en ymmärrä miksi ei voisi olla päivää yksin ja katella videoita...

Aika välinpitämätön äiti olet, kun et pienen lapsen perheeseen ole edes kuumemittaria ostanut. Kävikö niin että alkkisäipällä meni ja menee kaikki rahat viinaan niin ei mihinkään kuumemittareihin enää liikene? Ja nyt kun pojalla "taitaa olla kuumetta" niin se voi jäädä kotiin kattoon videoita ja sää jäät kotiin vahtimaan = vetämään viinaa?

Kuvottava loiseläjä sinä olet etkä äiti, toivottavasti lapsesi otetaan huostaan ja pian!!!

Vierailija
32/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ihan senkin takia että saattaa tarvita lääkitystä jne. Mutta ehkä voit aamulla jättää muutamaksi tunniksi yksin ja käydä hoitamassa pakolliset hommat, lounalla pari kolme tuntia kotona ja iltapäivälllä meet takas töihin jolloin ehkä sun mies jo kohta tuleekin kotiin jso saa sovittua lyhyemmän päivän.

Missä työssä noin voi tehdä? 8 vuotias ei todellakaan tarvitse enään mitään hoitajaa. Eikä sellaisen takia pitäisi saada edes olla pois töistä.

Vierailija
33/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 8 vuotias pärjää itekseen siitä ei varmasti ole epäilystäkään. Miksi 8 vuotiaan pitäisi pärjätä? en ymmärrä miksi vanhempi ei näkisi sitä vaivaa, että viettäisi päivän tai kaksi sairaan lapsensa kanssa. Vaikka muksu nukkuisi suurinman osa. Lapsella on turvallisempi olo, kun olokaan ei ole normaali. Voittehan te aina siivota sen ajan, kuten mun mutsi teki. Mä vihasin silloin sitä imurin ääntä ja tietty sitä, miten oma äiti syyllisti mua ansion menetyksestä.

Koska pitää olla töissä. Sitä kutsutaan työnteoksi. Potkut sellaiselle pitää antaa joka on tuollaisen asian takia himassa.

Vierailija
34/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele sitä turvattomuuden tunnetta, oletpa julma, lakisääteisesti voit pitää vaikka joka kuukausi lapsen vuoksi vapaata.

Sitten vielä ihmetellään että miksi naiset eivät etene urallaan ja palkat on pienet. Tuollaisesta pitäisi saada potkut. Sinulle maksetaan palkkaa työnteosta eikä kotona olemisesta. Jää sinne kotiin sitten ja anna niitteen ihmisten tehdä työt joita työntekeminen kiinnostaa. 8-vuotias ei tarvitse mitään hoitajaa. Tässä paistaa läpi selvästi vanhemmman laiskuus ja saamattomuus. Millä tahansa syyllä kun vaan pääsee töistä pois niin hyvä.

Vierailija
35/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet töissä ns alempiarvoisessa ammatissa kuten kampaajana, siivoojana tai tarjoilijana voit jäädä kotiin. Jos sensijaan olet lääkäri, ohjelmoija, key account manager, ei ole suotavaa että jäät kotiin. Soita lapsellesi hoitaja.

Vierailija
36/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin nautin suunnattomasti niistä päivistä, jolloin olin lapsena kipeä juuri sen takia, koska se oli ainut aika milloin sain olla aivan yksin. Minulla oli 5 sisarusta. Kouluikäisen pitäisi jo pystyä ja haluta olla yksin kotona ilman äidin helmoihin turvautumista

Vierailija
37/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä lakia ole turhaan tehty!

Kyllä 8-vuotias pärjää yksin kotona, mutta jos hän on SAIRAS, kuka jättää 8-vuotiaan silloin yksin kotiin?

Voi, minustakin, vaikka olen jo tosi iso tyttö (40v)olisi niin ihana, jos joku olisi kanssani, kun olen sairas.....

Vierailija
38/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takertujaa.

Vierailija
39/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki vois muutaman tunnin käydä töissä, mutta ei mitään 8-9 tuntia.

Missä ne teidän lasten isät on, tosiaan? Kun ette itse voi pientä lasta ajatella, niin eikö se isä vois?

Vierailija
40/68 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos äidin on vaikea joidenkin erityisten työtehtävien takia jäädä kotiin, niin isä hoivaa kuumepotilasta!

Ellei sitten äiti ole keksinyt lapselle pientä kuumeilua jotta voisi jäädä kotin pitämään rokulia. Sen kun, ei ole multa pois.

Kun miehellä on sellainen työpaikka, että saa palkan lastenhoitopäiviltä, niin miksi se silti pitää olla äiti, joka ottaa vaikka palkatonta?

En ymmärrä, mutta minun mieheni onkin ollut lasten vuoksi kotona aina kun on ollut tarpeen.

Joo, miehen työ on tietenkin niin tärkeää - mutta hautausmaatkin ovat täynnä toinen toistaan tärkeämpiä ja korvaamattomia ihmisiä.

Ja palkka on niin paljon parempi - mutta mitä väliä, jos niiltäkin päiviltä maksetaan palkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi