Työhön liittyvä "ongelma".
Olen koulutukseltani vain merkonomi. Saan nykyisessä työssäni palkkaa 2600 euroa (sis kokemusvuosilisät, kielilisät ja yhden henk koht lisän). Nykyisellä työpaikalla ei oikein ole etenemismahdollisuuksia. Haluaisi tehdä jotain muuta mutta tuosta palkasta en voi tiputtaa yhtään. Muualla en taas saa tuollaista palkkaa. Eli vaihtamalla ei parane.
Olisiko ideoita miten päästä "eteenpäin", mutta silti menettämättä palkkaa? Mä en näe tästä itse enää mitään vaihtoehtoja.
Kommentit (4)
tuo kouluttautuminen. Mutta mihin ja miten?
Aspan taustatuessa olen tällä hetkellä töissä. Kokopäiväiseksi opiskelijaksi ei ole varaa heittäytyä. Iltaopiskelua en jaksa. Nykyinen työnantaja ei päästä kurrsseille ym.
ap
Hae joko Ulkoministeriöön sihteeriksi, jolloin maailmalla kiertäessäsi pääset luksuksen makuun (pakolliset Suomi-jaksot ovat kylläkin matalapalkkaisia), tai sitten EU-hommiin (Neuvosto, Komissio, Parlamentti, virastot, pankit) joko kilpailussa tai muussa täsmähaussa.
Jos olet vain paperia pyörittävä merkonomi etkä osaa mitään, et varmaan voi. Mutta jos sulla on jokin erityistaito mitä joku haluaa, voit alkaa myydä sitä konsulttina.
Voit perustaa toiminimen ja laskuttaa vaikkapa osuuskunnan kautta.
mitään sellaista erityistaitoa, että kannattaisi ryhtyä yrittäjäksi.
Taitaa vaan nyt olla varmaan niin, että tällainen kouluttamaton moukka joutaa vetää ittensä vaikka kiikkuun tai sit kokea hidasta kuolemaa nykyisessä työpaikassa.
Ulkomaille en oikein haluaisia lähteä, viihdyn liian hyvin Suomessa.
ap
Jos olet vain paperia pyörittävä merkonomi etkä osaa mitään, et varmaan voi. Mutta jos sulla on jokin erityistaito mitä joku haluaa, voit alkaa myydä sitä konsulttina.
Voit perustaa toiminimen ja laskuttaa vaikkapa osuuskunnan kautta.