*~*~*~HEINÄSIRKKOJEN maanantai*~*~*
Kommentit (38)
Tänään plussasin ja heinäsirkkoihin taidan kuulua:) La näyttäis olevan 22.7. Neljäs pienokainen tuloillaan, isommat syntyneet -00, -02 ja -04. Väsymys aivan valtava, onneksi saan olla lasten kans kotona ettei töissä tarvi kulkea. Ja taas vaivaa liitoskivut jo alkumetreiltä:( Edellisessä raskaudessa liikut oli aika vähissä, just töihin ja töistä kotiin kävellen pääsi. Mutta vaivoista huolimatta iloisella mielellä.
sanio, rv 6+2 (?)
Tänne ei juurikaan mitään uutta. Olen aika laiska pinoutumaan :(
Meitä on muten valtavan monta heinäkuista! Tuntuu että paljon enemmän kuin muissa pinkoissa ;) Hieno juttu! paljon heinävauvoja siis tiedossa, kunhan ei kaikki ihan samaan aikaan runnitä synnärille, eihän...hih...;)
Pahoinvointi jatkuu kauheana. Olen taas maannut päivän sängyssä, äitini hoitaa esikoista. Milloin tämä loppuu? Nyt ollaan jo kymmenennellä viikolla joten malttamattomana odottelen parempia aikoja.
Suuret pahoittelut Kuonokkaalle :( hali*
Tervetuloa uusille!
sandin rv 9+2
Kuonokkaalle pahoittelut. Tuun niin surulliseksi noista keskenmenoista. huaah. Koittakaahan pärjäillä!
Uusimamma: Ei sun mun mielestä kuulu tuntea kauheit omantunnon tuskia. Pitää nostaa vaan hattuu niille, jotka pystyy menee töihin huonossa olossa, mut mä on oon ollu viikon aikana tasan tunnin koulussa. Enkä oo ees oksentanu! Mut mul on niin huono olo koko ajan on oon ihan älyttömän väsyksis, ni ei vaan oo pystyny. Nytkin on ihan hirvee olo, oksentaminen saattais auttaa, mut tähän mennes oon viel hyvin pidätelly.
Juu.Kävin mäki eilen illal kattelees tääl,mut pinoo ei löytyn,ni en sit enää siin vaihees viittin käyä rustailemaa.
Sinda: Pidän peukkuja sulle. Eiköhän kaikki oo hyvin, ku ne tosiaan tuntuu olevan niin yleisiä ne vuodot alkuraskaudessa. Toivottavasti kellekkään meistä ei enää tuu keskenmenoa! Toivon koko sydämestäni.
Voikaa hyvin kaikki. Mullakin jo 8 viikko nyt menossa.hurjaa:)
Laura rv 7+1
eilen oli ihanaa kun oli lunta.tein illalla lumiukon.en ees muista milloin oon viimeks tehny. oli hauskaa.
mut tänään.....sataa että! sniif.se siitä sitten.
KUONOKAS: melkein tuli itku kun luin tilanteestasi! Parempaa onnea toivon jatkoon sinulle!
NIINAEMO: me taidetaan tuntea kvi:n sivujen kautta?
Täällä mennään tasaseen tahtiin, töissä olen ollut, mutta tänään kun olisi pitänyt siirtää painavaa sohvaa käytävällä niin en olevinaan kuullut kun tytöt huhuili kantoapua... en halua riuhtaista tai tehdä mitään äkillistä mikä saattaisi olla vaaraksi tuolle pienelle ihmisen alulle.
Minäkin haluaisin käydä ultrassa jo, mutta mulle on varattu eka neuvola vasta viikoille 10+6! pitäisi mennä yksityiselle jos haluaisi katsoa onko siellä edes ketään. Luotan kuitenkin että on, testin viivat olivat niin selvät.
Mulla on ällötystä, mut ei oo ollu kuitenkaan sellasta oksettavaa oloa vielä ollenkaan. edellisessäkään raskaudessa ei ollut suurempia oireita, paitsi väsy ja nälkä.
Uuusi viikko on taas alkanut. Ensimmäinen raskauteni todettiin tuulimunaksi juuri rv9-10. Mutta nyt olen paremmalla mielellä. Oireet kun ovat vahvoina pysyneet. ... eikä eää yhdetkään farkut mene kiinni :D
UusiMamma: Samanlaisia tunteita mullakin oli silloin kun olin pahimmillaan pahoinvoivana... ajatus vatsan pyöristymisestä ja jopa vauvasta oksetti kun olin niin väsynyt. Nyt kun olen antanut itselleni nukkua vaikka 16 tuntia päivässä, on olo parempi.
Ilmoittauduin mamma-jooga ryhmään joka alkaa tammikuussa (siihen kuuluu 8 kertaa ja yksi luento aktiivisesta synnyttämisestä). Ajattelin että näin ekakertalaisena sitä pitää yrittää auttaa kroppaa ja mieltä sopeutumaan uuteen asiaan ja valmistautumaan synnytykseen. Onko muut ajatellut jotain mamma-liikuntaa harrastaa?
Huomenna onkin sitten neuvola... voi kun sydänäänet kuuluisivat.
Ninni rv 9+2
Ihanaa kun on muitakin sellaisia, joilla ei ole hirveää pahoinvointia. Välillä aina alkaa ihan hirvittämään, että onkohan kaikki tosiaan kunnossa kun ei tarvitse oksennella ja sitten kun lukee vielä noita ikäviä uutisia:(
Muita oireita tosiaan on sitten pahoinvoinninkin edestä. Väsymys ja vilu edelleen hurjia. Ja eilen taisin pillittää 3 kertaa jotain ihan älyttömiä juttuja. Ja tänäänkin yhden kerran;) Tänä aamuna onneksi oli taas sellaista lievää kuvotusta, jotta tietää, että kyllä ne hormoonit edelleen jylläävät. Sinänsä vielä ihan hölmöä murehtia tuota pahoinvoinnin puutetta, kun en ole oksentanut kuin yhdessä raskaudessa kolmesta (tai siis nyt neljästä) ja silloinkin vain pari kertaa.
Ylihuomenna pääsee sitten ultraan katsomaan onko siellä ketään. Jospa nuo huolet sitten hieman hellittäisivät kun näkee, että kaikki on toivon mukaan kunnossa. Ihan hyvät fiilikset minulla muuten on tästä raskaudesta. Aavistin olevani raskaana jo viikkoa ennen positiivista testiä ja sain selvät viivat jo samana päivänä kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Joten ehkä se ensimmäinen kesävauva ja meidän perheen tuleva kuopus (ja viimeinen lapsi) on sitten tulossa:)
Pahoittelut vielä Kuonokkaalle:( Voimia ja onnea uuteen yritykseen. Ja nyt ei kukaan enää tipu, sovitaanko näin?
Jaja ja pikkarainen rv 7+0
Eli viime viikon tiistaina tullut verinen vuoto vain jatkuu. Siteeseen ei tule mitään, mutta vessakäyntejä saa pelätä joka kerta. Sellaista ruskeaa tulee, ei joka kerta, mutta aina ponnistuksen jälkeen. Soitin tänään neuvolaan ja ne sanoi siellä, että on tosi yleistä ja voi tulla enemmänkin kuin mulla tulee. Joillakin tulee sen ensimmäisen kolme kuukautta. Varsinkin niinä aikoina ku menkat pitäis tulla. Mulla just nyt se aika menossa. Jotku vuotaa rv 16 asti. Toivottavasti ei. On tämä sen verran stressaavaa. Ja vaikka näki viime tiistaina ultrassa, että kaikki oli ok, niin silti sitä huolehtii ihan hulluna. Tämän viikon perjantaina uusintaultra -taas. Jännittää kovasti.
Kuonokkaalle pahoittelut keskenmenosta. On ne niin ikäviä juttuja. :( Jaksamisia teille.
MollyJii, joka joskus haluaisi kertoa jotakin positiivista
KUONOKAS: Pahoittelut, ei voi kuvitella miltä tuntuu keskenmeno kun ei ole sitä itse kokenut. Tsemppiä jatkoon (=
Tupakasta: poltin ennen ekaa raskautta yli kymmenen vuotta ja lopetin touhun alkuraskaudesa...ennen ekaa neuvolaa rv 8. Sen jälkeen oon polttanut, jos oon ollut " ulkoilemassa" ...maistuu muka niin hyvälle siiderin kanssa! No nyt kun ei käytä mitään alkoholia, niin ei tarvii polttaakaan. Oon yllättyny et oon pystyny olla polttamatta aktiivisesti. (=
Saara ja pikkuruu rv 6+6
Pahoittelut Kuonokkaalle! Parempaa uutta vuotta!
Olis pitäny iloita vaan puolentoista viikon pahoinvoimattomuudesta sillä viikonloppuna iski taas ja toissa yönä jouduin 3 aikaan juomaan, kun olo oli ihan hirvee! Viime yö meni paremmin kunhan sain unenpäästä kiinni. Oli hieman vaikeaa, kun etoi niin kovaa! Ja nyt tuli sitten hikka, ja tuntuu kurkun pääs olevan tulos jotakin joka hikkaisulla.. Onneksi enää muutama harjoittelupäivä jäljellä, mut sitten pitäis alkaa tenttiin lukemaan ja luulen sen olevan mahdottomuus.
Kerrottiin miehen vanhemmille eilen tulevasta ensimmäisestä lapsenlapsesta. Nyt vaan tuntuu ettei se ookaan enää meidän salaisuus.Katos jotenkin hohto, kun ne sai tietää. Vielä pitäis mun vanhemmille kertoa lähiaikoina.
Täytyy hetkeksi oikaista, jos vaikka hikka helpottais!
AnnaMaria ja salarakas 7+4
Hei taas! Täältäpä sitä taas itsensä löytää... :)
kuonokas->pahoittelut ja voimahali...' halaa'
Tänne oli kertynyt taas melkoinen pino ja ajattelin liittyä joukkoon. Muutamaan päivää en oo kerenny kirjotella, koska on muutto tohinat päällä ja tenttejäkin vielä siihen lisäksi...Onneksi joululoma häämöttää kolmen viikon päässä.
Huomenna se sitten on!!Eka ultra!!Jännittää ja pelottaa ihan hirveesti, että onko siellä ketään...Tuntuu muillakin olevan jännittäviä päiviä tulossa...
vaakku rv7+0
Täällä mä edelleen kärvistelen, vatsakin on menny ihan sekasin tästä hermoilusta. Positiivista on se, että vaaleanruskea turhu on vähentynyt nyt kahden viime päivän aikana ja täänän lorahti ihan kunnon kirkasa valkkaria:)
Mä soitin yksityiselle monen mutkan kautta (pompottivat mua ympäriinsä julkisella, eivätkä kuulemma ultraa ilman lähetettä, kuin jos verenvuoto on runsasta ja kovia kipuja)..yksityiselle pääsen torstaina. Eli kolme yötä ja sitten pitäisi saada tietää jotain. En odota, että siellä vielä sykettä näkyisi, koska silloin vasta rv 6+1..lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, että silloin kannattaa jo tulla, mä kun lähden matkalle ens viikon sunnuntaina ja stressaan matkalle pääsyäni keskenmenon pelossa ihan kauheesti..Salailu meni pieleen meidän äidin osalta, ei lähteny kulumallakaa tänään ja jouduin soittamaan sitten ultraan..kuuli vissiin oven läpi ja kyseli heti, onko murheita...kauheen iloinen oli, ei tiennyt meidän yrityksestä (jota kuitenkin 10 kk)..mutta ymmärsi tietenkin huoleni keskenmenosta. En antanut lupaa kertoa vielä isälleni..ajattelin, että on helpompaa selvitä pettymyksestä, mitä vähempi ihminen tästä tietää..Kolme yötä siis nyt vielä tuskissani jodottelen, ja seurailen tilannetta. Mä niin kovasti toivon, että kaikki olisi hyviin!
Tsemppiä Sinda ja Mollyjii, vuotojen tuoma epävarmuus on ihan kauheeta! Halirutistus!
justagirl 5+5
Kuonokas: ((())), tosi ikävää että kesken meni. Toivottavasti et joudu kaavintaan. Hyvää joulun odotusta ja jatkoa, ja uskon että perästä päin kuuluu :)
Mulla vaan jaksaa tuhrutella, tänään vähän vähemmän kuin aikasemmin mutta hiukan kuitenkin, ja vaikka ultrassa viikko sitten kaikki oli ok, siltikin vähän pelottaa. Mutta ei auta muu kuin toivoa, että loppuis toi vuotaminen jo, johan tätä on viikko kestänytkin. Viime raskaudessa vuotaminen tais loppua 9+ viikolla, jospa se nytkin. Anyway, tsemppiä teille muillekin vuotajille!
Väsy on edelleen ja paha olo, että sikäli kaikki on ennallaan, onneksi.
Meri05 8+3
Juu onnikas, kylläpäs me taidetaan sieltä toisemme jo " tuntea" :) En ole nyt hengaillut netissä niin paljon, että tietäisin, että jokos olet siellä tunnustautunut odottajaksi? Minä en ole vielä tohtinut... Välillä kyllä olen koittanut silmäillä odottajien pinoa, mutta eipä ole sitäkään näkynyt. Olen nyt koittanut selvitä vaan tän väsyn yms mielialjen vaihteluiden kans ja jättänyt nuo vaippamurheet ja -kuumeilut vähemmälle :) Jospa sitten ekan neuvolan jälkeen jossain vaiheessa uskalaisi jo lisätä masun allekirjoitukseen. Muakin vaan vielä edellinen keskenmeno painaa vähän mieltä ja huoli on miten tää nyt menee... Mutta onneksi olkoon raskaudesta sinullekin (enpäs olekaan luykenut sinusta ennen tätä päivää täällä, taisit pinoutua ekoja kertoja tuossa kun risteilyllä oltiin...). Paljonkos teille tulee ikäeroa? Kivaa saada tänne lisää virtuaalituttuja pinoon :)
UusiMamma. Juu, tämmöistä tämä alkuraskaus on, mutta erittäin epätodennäköisesti tämmöiset olotilat kovin pitkään jatkuu. Kannattaa vaan luottaa vaikka siihen maagiseen 12 viikkoon, jolloin useimmiten pahoinvointi ja pahin väsymys kaikkoavat! Muistan kun odotin esikkoa ja kävin viimeistä vuotta IB lukiossa...väsy oli ihan järkyttävää ja stressasin kaikista koulu jutuista kamalasti. Joinakin aamuina aloin vain itkeä kun heräsin, että jokos se piti tämänkin päivän jo alkaa... Silloin tuli kyllä jätettyä matikantunti jos toinenkin välistä...joskus koko päivä. Kannattaa seurailla omaa oloaan, eikä ole mikään häpeä jäädä kotiin silloin kun pahalta tuntuu. Hyvä odottajahan se juuri osaa kuulostella itseään ja nukkuu välillä aamulla pitkään tai iltapäivällä muutaman tunnin tirsat, ei välitä ennakkokäsityksistään ja odottajien stereotypioista/ihanteista vaan yrittää kestää omaa oloaan niinkuin parhaaksi näkee. Alkuraskaus on usein väsymyksen ja pahoinvoinnin aikaa myös hyväkuntoisilla ja nuorillakin naisilla, mutta kyllä se siitä varmasti vielä helpottaa sinullakin :)
Joo, täällä on tätä mmmaa taas vähä pikkusen nukuttanut tänään. No johtuu varmaan siitäkin, että menin edellisenä iltana vasta 12 aikaan nukkuun ja tänään esikkomme heräsi ennen kahdeksaa, mutta meikäläinen vetäisi tänään about 3 tunnin pienet unoset. Huh huh. Aika kamalaa, ja minä en muka osaa nukkua päiväunia! Eli kyllä vielä raskaana ja vahvasti ollaan :)
Mullakin on vähän noussut paino jo. Ei kyllä nyt paljoa, mutta kuitenkin. On tullut kyllä vähän mässättyä.laivareissullakin syömiset oli vähän semmosia ja kahvitaukoja tuli pidettyä.. Ja nyt kotona sitten taas on noita laivatuomisia tuhottavana...
En lukenut vielä pinoa ihan loppuun, kun piti rientää onnikkaalle ja uusimammalle vastaamaan, että muistaa... Ehkäpä palaan tässä vielä :)
Niinaemo ja itunen rv 7+6 sekä yöunilla oleva Mimosa 1v3kk
Mutta minkäs teet, mieskin tuolta sohvalta vaan kommentoi, että taasko jotain romaania täällä kirjoitan... Eli mulla vähän tuolloista vikaa tahtoo olla, sori vaan, koettakaa kestää! :|
Kuonokkaalle pahoittelut minultakin ja ennen kaikkea onnea uuteen yritykseen!
" Mamma liikunnasta" ninni kyseli. Kaveri kävi just tuossa mamma joogassa, tykkäsi kovasti, vaikka olikin toissynnyttäjä. Itse olen miettinyt jotain ihan tavallista mamma jumppaa, jos sellaista lähiseudulta löytyisi. Minulla tuo selkä on vähän oireillut edellisestä raskaudesta asti, enkä ikinä oikeastaan mitään säännöllistä liikuntaa ole harrastanut paria kuukautta pidempään, että olisi ihan paikallaan jo tuon selän vuokaikin jotain harrastella! Kesällä jaksoin tehdä noita jumppa liikkeitäkin, nyt nekin on jääneet ja selkä kipeytyy... :( Jospa sitä ryhmässä sais sitten ees raskuaden ajan jotain jumpattua, auttas selkääkin jaksamaan. Mutta mahtaakohan täältä löytyä mitään...? Pitää heti neuvolassa sitten kysellä, voisin mennä vaikka heti, kun nyt jo elkä taas kipeytyy, ja kauhulla kuvittelen millainen selkä ois taas sitten raskauden ja synnytyksen jälkeen yhtä vauvaa ja toista taapertajaa nostellessa! Jaiksis. Jospa yritän ryhdistäytä ees noiden koti jumppa liikkeiden kanssa jo nyt. Mutta tää väsymyskin vie intoa...ja maha on turvonnut...kauankohan nuo mahallaan tehtävät liikkeet on ees turvalisia...?! Kiva ois päästä sinne mamma jumppaan, tietäis ainakin tekevänsä turallisia liikkeitä.
No nyt taas lpetan tämän runoilun.... Öitä, huomiseen!
Niinaemo
Haleja ja jaksamista sinulle, Kuonokas! Olen pahoillani puolestasi...
Täällä itäisessä osassa maata lunta on tullut pitkin päivää taivaan täydeltä. Kävimme aamusta ulkoilemassa tytön kanssa ja kaupassa, kun minulla on nyt viimein se kauan odotettu lomaviikko. Itse en itse henk.koht. ole mikään talven/lumikinosten ystävä, mutta oli ihana nähdä miten pieni riemuitsi hangessa tupsahdellessaan välillä nurin ja tunki lunta suuhunsa molemmin käsin! :D
Huh huh, oireeton olen minäkin näitä pieniä oireita lukuunottamatta, joten jännitys vain tiivistyy...lievää ahdistusta ilmassa, mutta yritän olla liikaa ajattelematta ikäviä asioita. Vielä olisi nimittäin pari viikkoa ensimmäiseen ultraan. Toivon vain niin kovasti, että kaikki olisi hyvin...
Tänään illasta käyn vähän jumppailemassa, kun olen sitä harrastanut jo ennen raskautumistani ja neuvolan täti kehotteli jatkamaan vain samoja harrastuksia kuin ennenkin vielä tässä vaiheessa. Sanoi vain, että nopeita repäiseviä nostoja täytyy välttää. Toki hidastan hieman tahtia, jos siltä tuntuu, enkä revittele hampaat irvessä :D
Ihanaa olla kotona ja lomalla sekä viettää aikaa tytön kanssa oikein kunnolla pitkästä aikaa...
Mukavaa viikkoa muillekin sirkoille!