Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIMASSUT sunnuntaihin

11.02.2007 |

missä te ootteeee??

Tappi

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteks te lähteny synnyttää vai mikä on?? Missä kaikki..onko kaikilla muilla muutakin elämää kun pino? Ei ees voi olla.

ZELDATAR;

Kauppareisu kuulosti kammottavalta. Mä oon joskus yrittäny raahata kainalokeppien kanssa kahta muovikassillista kaupasta ulos ja turhautuneena itkeny kun kukaan ei kysy tarvinko apua, kukaan ei tainnu edes vilkasta mua päinkään!

Mikähän ihme ihmisiä oikein vaivaa kun ne ei enää ollenkaan ajattele - kuinkahan monelle naiselle tuli sunkin kohdalla mieleen, että jonain päivänä saattas olla itse kantamassa sitä kassia viimeisillään raskaana! Mua niin kypsentää ihmisten välinpitämättömyys!!

( . ) omassa navassa ei oo mitään uutta, istuminen on tukalaa, seisoessa väsyy jalat ja selkä, maatessa alkaa särkeä ristiselkää..mitenkään päin ei oo hyvä.

Hän joka sanoo että raskaus on ihanaa aikaa..puhuu paskaa, tai aika kultaa muistoja..mun mielestä tässä ei nyt ole kyllä ollu mitään niin järjettömän ihanaa..tukalaa sitte senkin eestä!

Täytyy mennä lisäämää puita uunii..ja ruokkimaa koirut. Mutta mä palaan vielä..mulla on taas aikaa :)

Tappert ja Puksu-poksu 36+0 *RIKS RÄKS POKS*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Z:lla oli ikävä kauppareissu, nyt sun pitää vaan laittaa ukko asialle! Mulla kävi hieman toisella tavalla kun esikoista odotin, mulla oli 30+ jo iso maha, kävin aamulla kaupassa mies odotti autossa, huomasin sitten, että iso koiranruokasäkki oli tarjouksessa ja ostin sellaisenkin. Kassalla sitten joku täysin minulle vieras mies ei antanut mun kantaa tuota säkkiä, vaan kantoi sen autoon, oli hieman noloa, kun mies istui autossa :). Eihän me tiedetty kumpikaan, että ostan koiranruokaa ja silloin kantaminen ei tehnyt pahaa :).

Leffareissusta meinaan selvitä hammasta purren, valittiin lyhytkestoinen elokuva, yritän nyt sitten juoda hieman vähemmän.

Pitäis pakata pojan hoitokassi ja kahviakin tekee mieli, kun en ole sitä kehdannut keittää.

möhkis ja tiitiäinen 34+2

Vierailija
4/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tahon kans leffaa!! Ja sitte raflaa syömään kans.. vieläköhän sitä jotenki jaksas? Jos koivet ristissä yrittäs tuijottaa leffan loppuu..tai jäis ihan reunaa kattomaa et vois hiipiä käymää vessassa. Syödä mä kyllä jaksaisin..se ei olis ollenskaa ongelma!

Niin kovin tahtos vielä jossain käydä ennenkun on ' kahlittuna' kotiin pidemmän aikaa - ja nyt kun asiasta on täällä jo mainittu niin nythän tekeeki sitte ihan kauheesti mieli jonneki lähtee :) *kirotut*

Taptap..tylsistyyyyy

Vierailija
5/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suosittelen nyt tekemään kaikkea kivaa miehen kanssa. Eihän kukaan tietenkään osaa hoitaa oikein sitä sun vauvaa, niin ei sitä voi jättää hoitoon tai sitten on hirvee ikävä ja huoli :). Sitä kuitenkin alkuun molemmat pyörii sellaisissa vauvahuuruissa ;).

Vierailija
6/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖHKÖ;

Totta turiset..meidän vauva tuleeki olemaa niin erityistapaus etten tiedä voiko sitä koskaan vanhempana kouluunkaan laittaa..kun ei nekään siellä osaa ottaa huomioon meidän Puksu tarpeita :) Puksu on semmone vaativa tapaus..yhtä vaativa kun äiteensä, meille ei kelpaa kun paras *virn..

Taptap

Vierailija
7/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä passaa lasta laittaa kouluun *virn*

Vierailija
8/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ne Tappert ja Möhkis keskenään juttelee :) Minä liityn pikaisesti joukkoon.

Se kauppareissu oli kyllä kamala ja voi itku ette voi uskoa miten kipeä minä olen. Vauvan pää on kai porautunut kunnolla synnytyskanavaan tai jotain kun jokainen liike tekee kipeää. Ja kun nousen istumasta seisalleen, pitää oikein asetella ruumiinsa niin että pääsee ylös. Hemmetti soikoon! Onneksi se lääkäri on keskiviikkona, meinaan pyytää käynnistystä kipujen vuoksi ja jo senkin takia kun olen näitä isoja vauvoja puskenut maailmaan. Kuopuksen synnytyksen jälkeen NLK:lla sanottiin, että kolmannen kanssa käynnistys on yksi vaihtoehto. Syynä nopea synnytys ja iso vauva. Ja tähän kun liittää nämä kivut joita ei kestä ilman lääkettä niin jo on kumma jos ei saa helpotusta!

Vai meinaa se Möhkis vaan leffaan mennä, koita sinnitellä ;) Minä kävin joululomalla lasten kanssa Rossossa syömässä ja sanonpa, että oli ihanaa mutta meni vähän hukkaan rahat. Eihän sitä annosta saanut millään mahtumaan. Normaalisti olisin kyllä jaksanut mutta nyt meni harakoille.

Saisikohan sieltä tilata lastenannoksen?? Sillä varjolla, että on raskaana =)

Laitoin muuten eilen illalla (mies kantoi) kaksi ämpäriä vettä ulos jäätymään ja aamulla kumosin ne ulos. Tuli kivat jäälyhdyt, illalla kynttilät palamaan jos ovat vielä silloin ehjinä.

Meillä on tuon naapurin kanssa välit poikki joten se voi keksiä mitä vaan. Hänellä on mielenterveysongelmia sekä jotain kehityshäiriötä. Lopetti lääkityksen kesällä ja käyttäytyy todella arvaamattomasti. Uhkailee ja on agressiivinen. Emme voi edes ajatella, että vauvaa voisi nukuttaa tuossa pihalla. Ollaankin etsimässä uutta kotia, saatiin perhetyöntekijältä lausunto asunnon tarpeesta ja kiireellisyydestä. Jos siitä olisi vaikka apua. He asuvat tuossa asunnossa avohoidossa, kaksi aikuista ja alle 6 v. poika. Poika on samassa päiväkodissa meidän lasten kanssa ja voin sanoa, että kehityksestään todella paljon jäljessä. Raskausaikana on käyttänyt jotain nappeja ja polttanut ja se näkyy valitettavasti lapsesta.

No, se siitä. Minä menen hellan ääreen. Ruokalistalla on perunamuussia ja jauhelihakastiketta.

Zeldatar 36+1

Vierailija
9/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eilen piiitkän rimpsun kaikenlaista... No sit se teksti vaan otti ja hävis jonnekin teille tietymättömille. Minä tyhmä en tietenkään muistanut sitä kopioida!! :/

Sain nyt viikonloppuna nukuttua ihan hyvin. Olen siis kaksi edellistä yötä nukkunut suht rauhallisesti. On ihan suht levännyt olo. No tietenkin pakolliset veskireissut on pitänyt hoitaa, mutta kuitenkin... :)

Mulla oli se neuvola perjantaina... Heboglobiini oli noussut 96:sta 122:een, vaikka luulin ettei Obsidan imeydy ollenkaan. Mutta niinhän luontoäiti on määrännyt että usein loppiuraskaudesta se rupeaa nousemaan. Verenpaineet oli entistä luokkaa, 120/70. Pissassa ei ollut valkuaista, mutta sokerit oli pompsahatnut kahdelle plussalle. Tätä ongelmaa ei siis ole tässä raskaudessa ollutkaan. Esikkoa odottaessa mun ei tarvinnut kuin katsoa herkkuja päin niin sokerit jo nousi. :) Mun ei ole tarvinnut kuitenkaan käydä sokerirasituksessa. Mulla on nin sairaan hyvät puheenlahjat, että sain aina silloisen terveydenhoitajan puhuttua ympäri!! Heh!! :D Nyt mä sit saan pistellä itseäni ja mittailla niitä tarkempia sokerarvoja. Ne ovat olleet ihan normaalia luokkaa... Mä kyllä teen kaikkeni että mun ei tartteis sinne rasitukseen enää mennä näillä viikoilla!! Mä syön terveellisesti ja kaikesta mistä mä pidän sisältää hiilihydraatteja. esim. juon maitoa litra tolkulla ja sehän on hiilihydraattia... :( Täällä siis sormenpäät hellinä istuskellaan ja yritetään kirjuutella jotain...

Painoa oli tullut 800 grammaa viime viikosta. Eikä mikään ihme, sillä nyt on ruennut vähän turvottamaan. Sf- mittaa ei mitattu, mutta ahdasta on. Muksu on kiinni ihan rintalastassa. Eipä siis ihmekään jos ahdistaa!! Syke oli napakka, siellä 135 ja 145 tuntumassa... Pojan sykkeet!! Heh!!

Kävin eilen kaupoilla... Mun piti löytää häälahja mun isälle ja hänen vaimolleen. Se tuntui mahdottomalta tehtävältä, sillä he ovat olleet yhdessä melekin 18 vuotta ja 16 vuotta siitä ajasta he ovat olleet kihloissa. Sit mä reippaana käpsytelin suoraa päätä Pentikin liikkeeseen ja löysin siltä todella kauniin vadin. Sen värit sopivat todella hyvin heidän kotinsa väreihin... Kävin myös yhden lastevaateliikkeen loppuunmyynnissä (samassa missä Kashmirkin oli käynyt). Mä olin laiska enkä jaksanut mennä sinne perjantaina ja niinhän se menee et nopeat syövät hitaat!! Siellä ei ollut oikeen enää mitään jäljellä... Löysin mä kuitenkin Reimatecin pari hattua, Maximon hatun ja esikolle bodyn kesäksi. Ihan puoli ilmaiseksi= siis vaan 21¿ yhteensä. Yhden Reimatecin hatun hintakin oli normaalisti 29¿!!

Mua vähän harmittaa et nyt tänne ei jäänyt enää mitään vähän laadukkaampaa lastenvaateliikettä!! Tietty onhan täällä Lindex ja H&M, mutta jos laadukkaampaa haluaa niin pitää lähteä Lappeenrantaan... :/

Z: Mä voin yhtyä tuohon sun kauppareissuusi... Mä olen myös huomannut, että nykyään ei kukaan auta!! Kukaan ei edes tarjoudu kysymään. Minäkin aina itkua väännän kassalla ja usein mulla on todella paha olo kassalla ja tuntuu että pyörryn hetkellä minä hyvänsä jne... Musta tuntuu todella pahalta, että kaupasta poistuessa mulla on toisessa kainalossa esikko ja pari ruoka kassia roikkuu toisessa kädessä. Siinä mä sitten raahaudun autolle ja kukaan ei edes viitsi vaivautua vilkasemaan...

No mullakin on vähän tuo aika tehnyt tepposiaan... Mä olin esikkoa odottaessa todella kypsä loppuvaiheessa. Sen mä oli ihan tyysti unohtanut. Nyt tuntuu et mulla on viisi miljoonaa kertaa raskaampaa. Mä vaan itkeä tihrustan ja tuntuu ettei kukaan ymmärrä miltä musta tuntuu. Ehkä noi hormoonitkin ovat vähän sekaisin... :) No on mulla aika raskasta, täytyy myöntää!! Myös henkinen taso on ihan sekaisin... En saa nukutuksi (tämä viikonloppu oli historiaa), monta sressaavaa asiaa muutenkin ja sitten kun löydettiin mun isältä se aivokasvainkin!! Pakko se on vaan pärjätä. Mä itseasias odotan innolla et pikku kakkonen syntyy ja saan olla sairaalassaihan rauhassa. Totta kai vieraita saa tulla, mutta anopilla sinne ei ole mitään asiaa!! Mä en todellakaan halua sinne sitä höseltämään ja kiljumaan... Eihän hän nytkään käy meidän esikoista katsomassa kun ehkä kaksi kertaa kuukaudessa (vaikka asumme samassa kaupungissa), niin kyllä hän voi sieltä sairaalstakin pois pysyä!!

Mutta nyt pitää mennä loihtimaan ruokaa!! Ajattelin tehdä jauhelihapihvejä... Nam!!

Hanna rv 34+6 Huomenna poksuu!!! :)

Vierailija
10/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iski sitten viime yönä astmakohtaus. Olin jo nukahtanut , kun heräsin siihen ettei henki kulkenut. Ei auttanut lääkkeet, onneks sain puhelimessa luvan käydä Kättärillä, eikä tarvinnut sinne Mariaan mennä. Lääkärikin oli just osastolla, joten sain nopeasti lääkettä. Diagnoosi: poskiontelotulehdus (sitä vähän itsekin epäilin, kun keuhkoihin ei paina, mutta räkää on " naama" täynnä).

Nyt täällä taas happea haukon ja odotan että antibiootti alkais vaikuttaa.

Kauhea kauppakokemus Z:lla. Mäkin oon pari kertaa puuskuttanut siinä pakkauspöydällä, mutta kukaan ei koskaan kysy tarviiko apua.

Meen sängyn pohjalle pötköttämään.

-m- ja Hippu rv36+4

Vierailija
11/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin ollaan edelleen yhtenä kappaleena. iltaiset supistelut rauhoittuivat yön aikana. mutta tänä aamuna niitä on taas ollut. saa nähdä missä vaiheessa ne muuttuvat säännöllisemmiksi. mutta eiköhän se aika lähellä ala olemaan, meillä kaikilla... myönnän, että tässä vaiheessa vähän alkaa jo jännittämään. yritinkin miehelle ehdottaa, että hän hoitaisi projektin loppuun...

tytärpuoli on ollut meillä tämän viikonlopun. että voikin viisivuotias odottaa vauvan syntymistä. toivottavasti todellisuuskin tulee sitten olemaan yhtä mukavaa kun tämä pikkuveli maailmaan putkahtaa. kuvittelisin, että noi koirat ovat vauvasta enemmän mustasukkaisia kuin isosisko.

ja sitten pesukoneen tyhjennyspuuhiin...

ruusunpiikki rv 36+5

Vierailija
12/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa puolisentuntia sitten heräiltiin ja nyt on jo kupu täytetty ja kahvia pitää vielä kitata lisää .. Siis Zeldatar ja Tappi teillähän on viikkoja vaikka toisille jakaa .. Wau .. Itsellä alkoi mahtavat rv-34 tänään, ja vielä 6-8 viikkoa olisi kärvisteltävä. Mua ei kyllä vielä ole ruvennut tympäisemään tämä raskaus, ei edes rasittamaan, joten kiva jos muutaman viikon vielä saa masu-vauva olla masussa. Ainoastaan ottaa aivoon, jos tyttö ei käännyt ' RT' asentoon ja en pääse kokeilemaan synnyttämistä :-// Mutta siihen käännyttämiseen EN suostu, sen olen jo omalle th-lle sanonutkin, tulkoot sitten sektio .. Oon kuullut niin paljon kaikenlaista tuosta vauvan kääntämis yrityksistä, joten se ei houkuta.

Huomenna aamulla heti Kelaan, helvetti (anteeksi) että ottaa aivoon virkailijoiden tekemät virheet. Taas saa juosta toimistoon ja pää punaisena paukuttaa .. Mutta niin kuin sanoin tällä kertaa haluan jutella jonkun ' esimies' tapaisen kanssa, koska mulle on tapahtunut aivan törkeän paljon virheitä juuri nyt raskausaikana, ja papereita on kadonnut jnejne .. Jokin selitys siihen pitää saada.

Möhkis menee leffaan (kateellinen) ihanaa, jos vielä jaksaa istua sellaiset 2.5h ahtaassa leffateatterissa, mä olen käynnyt leffassa viimeksi joulukuussa, ja sekin oli työn ja tuskan takana, kun vessassa piti käydä 2x ja juomaa kävin 1x ostamssa, ihmiset jo kattelivat, että mikäköhän tuotakin vaivaa ..

Zeldatar: Kurjaa jos on ' avohoidossa' olevat ihmiset napureina. Siis sairaudellehan ei voi mitään, mutta, on edesvastuutonta yhteiskunnalta, että he voivat purkaa aggressionsa naapureihin, ja tavallaan säälittää lapsikin. Minä sinuna ottaisin yhteyttä sosiaaliviranomaisiin tai alueesi lääkäriin, ja kertoisin, jos he ovat todellakin aggressiivisia, sillä koskaanhan ei tiedä mitä voi tapahtua, jos he saavat kimmokkeen jostakin.

Masuli: Ihan kateeksi käy, kun aattelen, että pidät itsestäsi hyvää huolta, mutta se kaikki on kuin rahaa laittaisi pankkiin. Kampaajalla pitäisi käydä ennen kuin vauva syntyy, ja leikata hieman hiuksia ja ottaa raitoja (nyt pitkät hiukset) Mutta olen miettinyt hieman erilaista leikkaustakin ..

Raisa: Noutajat ovat viisaita koiria !!! Toista lappikset tai siis en voi sanoa, että nuo koirat olisivat tyhmiäkään olleet, mutta itsepäisiä, varsinkin keskimmäinen, eli kun oltiin vaikkapa kävelyllä ja mä kävelin suoraan eteenpäin niin koirapa otti ja kääntyi ympäri vastakkaiseen suuntaan, eikä nähnyt eikä kuullut vaikka kuinka huusin. Tämä viimeisin on ollut kaikista oppivaisin ja muutenkin sellainen mukava koira :-)) Mutta kaikista on löytynyt sama -haukkuja- eli maalla kun ovat olleet -vapaina- pihalla niin koko ajan haukkuvat, ja paimentavat, todella hyviä vahteja. Mun serkulla oli aivan ihana sympaattinen kultainen noutaja, mutta he kohtelivat koiraa niin väärin, antoivat pienelle lapselleen leluksi, ja jos koira ärähti niin heti sai sapiskaa ... Aivan kamalaa !!!! Ja, kun lapsi kasvoi, sai koira olla rauhassa, mutta ketään ei kävelyttänyt sitä se vain makaa röhnötti pihalla ja lihoi muodottomaksi, ja reppana eli vielä pitkän elämän.. Jos mua jokin sapettaa niin se, että ihmiset ottavat eläimiä lapsilleen leluiksi, ja unohtavat, että eläinkin on elävä olento .. no tämä tästä ..

Oma napa: Kaikki hyvin. Yöt olen nukkunut hyvin vaikka pissalla saakin ravata. Vauva myllertää ja tänäkin aamuna miehen kanssa naurettiin mun vatsaa, se kun oli ihan kolmion muotoinen .. Ja selvästi siitä erottui lapsukaisen pää.

Kaikille hyvää söndagia . emmi rv-34+0

Vierailija
13/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotona ollaan kaikista supisteluista huolimatta.Tosin illalla sain aikaiseksi vain 2 ässää, joten liekö jäänyt teho liian vähäiseksi???

Nyt lähden ruoan laittoon.Hyvää sunnuntaita kaikille!!

uupu rv 37+1

Vierailija
14/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoo, kenellä nää viikot vaan hujahtaa silmissä?! Tuntuu et tää odotuskin on menny ihan tosi nopeesti ja et viikossa olis tyyliin 3 päivää, kun aina tajuaa et huomenna on maanantai :) Siis hyvähän se vaan, että tää aika kulkee... alkaa tän mahan kanssa ollakkin ihan toivottavaa jo.

Masussa taas muljutaan melkoisesti... välillä oikein lonksahtelee luut tuolla massussa ja tuntuu aika hassulta. Mutta ei sillä kamalan ahdasta vielä tunnu olevan kun meno on vielä melkoista!

Tapille sanon vaan, kuten kaikille joilla eka tulossa että käykää ihmeessä syömässä ja leffassa ja viettäkää laatuaikaa kaksistaan kun se on vielä mahdollista! Meinaa ei se ainakaan itsellä ole enää esikoisen jälkeen ollut samanlaista huoletonta ja helppoa se lähteminen! Jos sitä yleensä saa lapsen/lapset hoitoon niin sit sitä saa funtsata ja järkkäillä aika lailla... Ja aamulla yleensä jo pitänyt hakea kotiin ja sit itse ihan väsynyt jos pidempään valvonut...

Että se meneminen on sitten ihan toisenlaista sen jälkeen... ainakin meillä.

Ihana ilma ulkona! Lunta vähän ripottelee ja pakkanen on aika lailla lauhtunut... 10 astetta se taisi lupailla tälle päivälle...

Päikkäreiden jälkeen tää poppoo suunnistaa kyllä heti pihalle haukkaamaan raitista ilmaa! Itelläkin ihan hölmö olo, kun tässä viikon verran tosi minimaalisesti tullut ulkoiltua.

Pääsin sitte eilen illasta vielä mattopyykille. Mikä lie esikoiselle tuli ja oksensi sitten molemmat eteisen käytävämatot :( Sit ei kyl enää valitellu mitään pahaa oloa ja olikin loppuillan/tän aamun ihan vedossa... vissii ruoan päälle liikaa riehui. Onneks meillä saa kylppärissä pestyä ja saunaan kuivamaan. Illalla saan jo varmaan ottaa puhtaat matot takasi lattialle... Mutta korpes kyllä, vaikka minkäs tuolle nyt mahtoi... juuriharjalla jynssätä niitä mattoja nelinkontin tän mahan kanssa.

Labbiksista taisi olla puhetta täällä. Itselläni oli kanssa sellainen, metsästyslinjainen... jäi sitten vanhemmilleni kun muutin omaan kotiin miehen kanssa. Se oli siis kerrassaan mahdoton silloin nuorena!!! Tuhos mei taloa varmaan mummonmarkoissa 30.000 eestä ja muutenkin sellanen jääräpää että! Ei voinu kuvitella ottavansa sitä mukaan kun olis sitte vanhaa kotia ja muuta perhettä enemmi ikävöiny tod.näk. mitä miuta. Nykyään se on jo ihan rauhallinen ja oikee sellanen lupsakka tytsy... alkaa olla jo kohta vanhus...

Meillä suvussa kaikki miehet metsästää, tuota omaa miestä lukuunottamatta ja nuo meidän koirat päässeet myös metsälle jopa pohjoseen saakka. Mutta marjassa ja sienessä meidänkin perhe käy ja meillä kun on oma mökki niin myös kalastetaan kesäisin jonkin verran.

Mutta nyt päikkäreille... meinaa tuo kuopus herää ihan takuu varmalla tunnin kuluttua. Nukkuu nykysin enää 1½ tunnin päikkärit ja niitäkään ei sitten minuuttiakaan yli!

Aamulla alkanut myös heräämään 7.30 miltei minuutin tarkkuudella...

Ja tätä äitii väsyttäs viel siihen aikaan vaikka miten!!!

t. K@tju rv: 36+4

Vierailija
15/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä olen alkanut sulamaan,hirvee hikoilu päällä,ahdistaa,mikään ei tunnu hyvältä,mä haluan tän vauvan ulos mun systeemeistä ja nyt heti!!

Mutta näillä mun viikoilla ei ole vielä toivoakaan synnytyksestä.Äh!

Siitä ensimmäisen lapsen saamisesta,

mun täytyy kans yhtyä tuohon mun edelliseen sen verran,että jopa kerran olen mieheni kanssa käynyt leffassa ihan kaksisteen viimesten 6 vuoden aikana.Silloin kun oltiin kahdestaan kaikki oli todella huoletonta,mutta mä en ole sitä tyyppiä joka aina olis kinuamassa jotain lapsenvahdiksi.Meidän kummankin töitten takia poika on saanut olla ihan tarpeeksi mun vanhemmilla hoidossa,joten en ole sitten halunnut sitä meidän (pojan ja minun ja miehen) yhteistä aikaa käyttää siihen että olisin itsekäs ja taas veisin pojan mummille.

En todellakaan siis tunne missään vaiheessa jääneeni paitsi mistään.Leffoja ollaan voitu kattoo ihan koti sohvaltakin ja ulos kun on menty syömään,niin aina on sitten menty sellaiseen paikkaan,mistä saa kaikille sitä mitä kukin haluaa syödä.

Nyt varmaan tulee pienoinen katkos joihinkin meidän tapoihin,kun en halua pientä vauvaa riepotella minnekään.Ja plussanahan on se että esikoinen saa olla enempi kotona,kuin mitä olisi saanut jos vauvaa ei olisi tullut.

Kauhee romaanin alku...

(.)Viime yö meni ihan harakoille nukkumisen suhteen.Vauva ei viihtynyt kummallakaan kyljellä maatessa.Ja joku jossain vaihees sanoi ettei sais maata selällään (VAI SAAKO NUKKUA SELÄLLÄÄÄN????),niin vaihtoehdot olivat todella vähissä.Rullasin sitten itteeni koko ajan toiselta kyljeltä toiselle.

Sitten oli se lentokenttä keikka,ja kun pääsin sieltä takaisin vanhemmilleni ( oltiin pojan kans mun vanhemmilla yötä ton kenttä homman takia) n.klo 6.30 aamulla, poika oli ihan paniikissa mua ovella vastassa ja sanoi olleensa musta huolissaan.Poika oli unohtanut että lähden kentällä käymään ja oli sitten yksin pimeessä murehtinut mihinkäs äiti on hävinnyt.Ei ollut kuitenkaan mennyt herätteleen isovanhempia jostain syystä.

No sain pojan sitten rauhoittumaan ja nukahdin viereen.Sainkos sitten nukuttua kauaa??? Kasilta alkoi ne maikkarin lastenohjelmat ja se siitä nukkumisesta sitten.

Sitten vauva on koko aamupäivän tehnyt taas jotain ihme liikkeitä,mitkä ei tunnu kylkiluissa kovinkaan hyvältä.

Voisinkohan mä viel valittaa jostain?

No onnex tein eilen keittoo niin paljon ettei ruoanlaitto ongelmaa ole tälle päivälle ollenkaan,kunhan työnnän keittoo vaan mikroon.

No mä jätän teidät rauhaan,ja jään väijymään jos mies parkani ilmestyy meseen jossain vaihees....

Hanan 34+1 ( vasta)

Vierailija
16/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut niitä huonoimpia päiviä, turvotus käsissä ja jaloissa on niin paha ja kaiken lisäksi ahistaa, ja on niin tuskanen olo. Voi kun nuo viikot sujuis sukkelammin, ja pääsis tästä vatsasta eroon ja saisi lapsen ulkomaailmaan.

Muutenkin tympii, kun kaksosista toiselle nousi kuume ihan yllättäen tänään ja nyt se tietysti kiertää koko perheen. Ei kai tuo kuumeen sairastaminen niin hirveetä olis, mutta jos paha yskä itkee niin sitten ahdistaa äitiä ja mutta myös lasta. Kun on tuo infektio astma, niin hengittäminen käy aina ahtaalle. No jos tuo iskä ottas tuon lapsukaisen viereensä ensi yöksi ja mä voisin nukkua sohvalla.

Mulla taitaa olla kaikki vauvatavarat valmiina, no pitää vielä kodinhoito huoneeseen laittaa tila hoitoalustalle. Meillä kun on äärimmäisen käytännöllinen pöytätaso kodinhoitohuoneessa ja pesuallas, joten vaipan vaihdot onnistuu siellä parhaiten. Ai niin vanna on muuten ostamatta, ajattelin vanhan vannan antaa isompien käyttöön, koska tiedän, että se kylpeminen siinä vannassa alkaa kiinnostamaan siinä vaiheessa kun iskä vauvaa kylvettää. Meillä kun tuo kylvettäminen on aina ollut iskän heiniä, ja niin myös saa olla tulevaisuudessa.

Pitäs alkaa kehittelemään iltaruokaa ja saada kuumeinen lapsi vähän hereille. Ettei koko ilta menisi nukkuessa ja unta riittäisi vielä yöksikin.

Kaksosmamma1 rv 35+3

Vierailija
17/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli pakko mennä lekurille. Karmea nuha vaan jatkuu ja tuli vielä kunnon silmätulehduskin. Poskiontelontulehdukseen on nyt sitten antibiootti ja silmiin tipat. Meillä alkoi jylläämään vielä mahatauti. Itse eilen kävin nöyränä pöntöllä yökkimässä, mutta ei tullut oksennusta. Lirahti siinä sitte pisutki housuun. Niin minä ajattelin, että nyt alkas riittää sairastelu ja sais vauveli tulla jo kohta pois. Sen verran alkaa paikat vissiin löysäämään. Eilinen päivä meni käytänössä sohvalla viltin alla. Pienin oksensi yöllä sänkyyn. Saa nähdä kuka on meillä seuraava potilas. Että tämmöinen viikonloppu meillä. Toivottavasti teillä muilla parempi. Ei muuta kuin uudella innolla uuteen viikkoon.

Jee, mulla enää kolme viikkoa laskettuun. Jospa tämä tästä.

äitiliini74 rv 37

Vierailija
18/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tänne viestitellyt sitten alkuraskausviikkojen..kotona kun ei vakituisesti ole konetta ja usein vasta iltamyöhällä on mahdollisuus päästä miehen työkoneelle, niin sit ei jaksa kun vaan lueskella päivän pinon.

Olenko ymmärtänyt oikein, et täällä hengailee pari muutakin loppukuun synnyttäjää kuopiosta?? Olisipa ihanaa tuntea teidät, mä niin kaipaisin kavereita.. Olen ollut kauan kahden lapsen kanssa kotiäitinä ja olen vieläkin varmaan sen kolmisen vuotta, eikä mulla ole kuopiossa ystäviä!! Muutettiin tänne juuri ennen kakkosen syntymää eikä tuttuja ole kertynyt, mikä välillä ahdistaa. Esikoinen on eskarissa ja hänellä on siellä kavareita, mut harmittaa kun kohta 3v tytöllä ei ole lapsiystäviä ollenkaan.. Ja puhelinlaskut on tietty kamalat kun ainoat sosiaaliset kontaktit asuu kaukana.. No mutta, tykkään kuopiosta ja nykyisestä asuinpaikasta maalla ja eihän sitä tiedä jos synnärillä tavataan..

Mulla on laskettu aika 31.3 ja mikäli edellisiin synnytyksiin on uskomista, niin tämäkin menee pahasti yli, siis reippaasti huhtikuulle. Viimeisin ultrakin antoi vauvan mittojen mukaan laskettua aikaa aikaisintaan 7.4. Järkkyä kyllä jos tosiaan niin kauan pitää vielä kituutella, olo on jo niin muhkea ja mitään ei oikein jaksa ja närästää... Vaikka tämä kolmas raskaus onkin ollut vaivojen suhteen helpoin, et sikäli ei valittamista.

Tulipa tästä kamala valitusvirsi, sori! Hyviä vointeja kaikille ja onnittelut jo synnyttäneille, teitähän taisi olla jo parikin!!

Närästysterkuin tiiariikka rv33+1 VASTA, AAAARGH!!!!!!!

Vierailija
19/19 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kirjoitin iltapäivällä tänne pitkät pätkät mutta viesti on kadonnut johonkin *ihan ymmyrkäisenä*

En edes enää muista mitä kirjoitin mutta ei kai se mitään tärkeää voinut olla kun kerran katosi :O

Täällä kärvistellään edelleen kipujen kanssa. Vessassa käydessä tuntuu kova painontunne peräaukossa. Ihan samalta kuin synnytyksen edetessä. Taitaa olla tosiaan aika alhaalla tämä vauveli.

Tuosta meidän naapurista vielä (kun avauduin aikaisemmin). Olen ollut yhteydessä perhetyöntekijään. Heidän poika on tosiaan samassa päiväkodissa meidän lasten kanssa ja kun päiväkodissa on ollut pakko kertoa jotain millaisia yhteenottoja meillä on ollut niin sieltä on kehotettu soittamaan. Muuten olisin pitänyt varmaan suuni kiinni mutta kun osan näistä kohtauksista on lapset kuulleet niin ajattelin, että parempi kertoa jos päiväkodissa puhuvat. Muutenhan ne ihmettelevät mitä ne höpisee.

Olen saanut viestiä, että tilanne ei parannu. Naapurin molemmat " aikuiset" ovat olleet ilmeisesti vuosia avohoidossa ja nyt kun kuvioissa on lapsi niin perhetyö on tullut mukaan kuvioihin. Yrittävät ilmeisesti avohoidolla turvata lapsen etua. Mutta paskamaista, että me kärsitään.

Z 36+1