*~*~*~HEINÄSIRKKOJEN maanantai*~*~*
Kommentit (38)
 Olikohan eiliselle pinoa ollenkaan? Aikani aamulla ja päivällä etsiskelin, mutta en löytänyt enkä jaksanut sitten kuitenkaan aloittaakaan.
 Sinda, jos sinulla oli noin vähän vuotoa, pelkäät varmasti aivan turhaan! Jos keskenmeno tulee, vuoto on todella runsasta. Yhä muistutteklen, että normaaleissakin raskauksissa vuodot raskaukden alussa ovat todella yleisiä ja aivan normaaleja!
 Minä yritän koittaa joka päivä luottaa tähän raskauteen enemmän. Huomenna tulis täyteen 8 viikkoa, jolloin viimeksi suurinpiirtein sain sen keskenmenon (en muista tarkkoja päiviä). Olo on sinänsä luottavaisempi nyt, sillä väsymys vaivaa yhä, samoin mielialojen vaihtelut ja välillä yhä jomottaa selkää tai mahaa. Lisäksi minulla tekee kamalasti mieli maitoa ja raejuustoa :) Yleensä juon ruoan kanssa vettä, mutta nyt olen kitannut monta lasia maitoa per ateria, kun tekee vaan niin mieli ja se maistuu niin hyvälle :) Raejuustoa olen myös tuhonnut suoraan purkista... Vissiin vähän kalkin puutosta löytyy siis täältä, ei muuta ku ahmimaan maito tuotteita! Rinnat eivät ole enää kipeät, mutta kahvia ei tee mieli, vaikka voin sitä kuitenkin juoda (aina väsyn yllättäessä). Rintojen arkuus lopui Mimosan raskaudessakin mielestäni aika pian, ne räjähtivät kasvuun ihan heti alusta vaan ja kasvoivatkin silloin kunnolla, nyt ei kummemmin kasvua kylläkään huomattavissa, mutta ehkäpä se on nyt ymmärrettävääkin...kipeät on kuitenkin olleet ja turvonneen tuntuiset, nyt tosiaan helpottanut.
 Kerroin jo isällekin tästä raskaudesta, kun hällä oli 50 vee synttärit, noin niinkuin synttärilahjaksi uutisia kaksinkertaistumassa olevasta pappautimesestaan :) Esikon lisäksi tämä tulokas olisi vanhemmilleni toinen lapsenlapsi. He ovat eronneet, joten vaikka äidille kerroin jo aiemmin, niin nyt isälle. Toivottavasti ei enää tarvitse kertoa huonoja uutisia! Jospa nyt kuitenkin kaikki menisi hyvin, kun kuitenkin nämä oireetkin ainakin jokseenkin jatkuvat.
 Äh, pitää mennä suoriutumaan aamutoimista, tytölläkin taitaa olla lastit housuissa...
 Niinaemo rv 7+6
 Ankea aamu, noin niinku ilmojen suhteen. Olot on samanlaiset ku aiemminkin..elo pahaa oloa, vilua ja väsymystä piisaa. Ja yllätys, yllätys, herään myös yöllä pahaan oloon. Eilen tuli kauheita vihlaisuja alavatsaan, kuin puukolla olis isketty..meni kuitenkin nopeesti ohi.
 Koko ajan on pelko siitä etteä kaikki ei olisikaan kunnossa, ääh että ottaa päähän kun ei voi relata. Kokoajan sitä kuuntelee kehoaan ja jos jotain paikkaa särkee, oon varma et kaikki ei ole kunnossa.
 No kolme yötä ultraan, sit toivottavasti jotain selviää. Välillä mietin kun olen niin pahoinvoiva, että mitäs jos siellä onkin kaksoset.. No mutta kyllä kai tämä tästä..
 Ylihuomenna olis ne pikkujoulutkin..
 Päivänjatkoja sirkoille,
 -Tiziana rv 6+3
 Viikonloppu meni pikkujouluja juhliessa ja maatessa. Mitään ei saa kyllä aikaiseksi. Verottaa niin tää väsymys edelleen voimia. Myös pahoinvontia on parina päivänä pitkästä aikaa ollut. Eilen ja tänään on vatsaa kipristellyt normaalia enempi. Liekö siellä nyt sittn jotain kasvutoimintaa tapahtuu.
 Mun oli pakko käydä jo ostamassa parit äitiyshousut. Kun en tahdo enää noihin omiin pöksyihin mahtua. Muutamat farkut menee vielä kiinni, mutta puristavat sitten niin penteleesti ettei niitä voi pitää. Eikä aina viitsisi toppahousuissakaan kulkea.
 Näin viime yönä unta, että housuihin lorahti kunnolla verta. Yritin -sitten päästä päivystykseen, mutta mulle sanottiin ettei siellä näin viikonloppuisin voi ultrata. Ja siitäkös mä sitten riemastuin. Toivottavasti tää nyt ei ollut mikään enneuni.
 Sindalle voimia oikeiden vuotojen kanssa. Tovottavasti ultrassa kuitenkin olisi kaikki kunnossa.
 Mukavaa maanantaitia!
 mirulii 9+4
 Kävin juuri viemässä esikoisen eskariin ja kakkonen nukahti kotiintulomatkalla.. tais eilen olla niin hurjat 1v synttärijuhlat!
 Kävin siis taas ultrassa perjantaina ja taas siirty la. Eli nyt mennään jo heinäkuun puoleen väliin-> 11.7. (Olen kaksi kertaa jo luullut ylittäväni tuon 8 viikon rajan, mutta huomenna sen pitäis ylittyä..) Mutta siellä se sydän pomppi ihan hurjasti! Kuitenkin lääkäri pyysi taas maksuttomalle!! käynnille perjantaiks! Se sano vaan et se haluaa seurata kehittymistä, kun on se yksi km takana! Eipä mua haittaa!!
 Itellä rupee kyllä olee varmempi olo tästä raskaudesta, vaikka ajoittain tulee huoli pintaan, mutta huomattavasti harvemmin kuin aikaisemmin..
 Olen yrittänyt ajatella niin että olen raskaana kunnes toisin todistetaan ja nautin siitä!! Kuullostaa hölmöltä, mutta selviytymis keinoja on pakko keksiä ettei vaivu epätoivoon!!
 Haleja kaikille ja Sinda: Älä stressaa, vuodot on todella yleisiä alkuraskaudessa!!
 maryanne 7+6
 Voi mahtavaa,lunta satoi tänne kaakkoon viikonloppuna monta senttiä ja ai jestas että koirapojat nauttii.
 Niin on mukava seurata niiden leikkiä pihalla,kaivellaan kuoppia ja törmäillään toisiin. Ja sisällä sitten voikin nukahtaa vällyn alle lämpöiseen :)
 Omasta navastakín voisi jotain kertoa:
 En oikein tiedä onko minulla huono olo vai eikö minulla olekkaan. Eilen ei ollut yhtään ja nyt taas hieman etoo.No ihan sama,kunhan nyytti pysyy ja kasvaa.
 Muita oireita ei nyt minusta olekkaan.Ehkä rinnat ovat lillanisti arat ja turvoksissa mutta en tiedä..ehkä kaikki oireet voimistuu pikkuhiljaa.
 Mukavaa talvipäivää kaikille!
 Oumai rv 5+4
 Minunkin puolesta. Päätin osallistua keskusteluun,olen seurannut pinoa jo jonkin aikaa. Ensimmäistä vauvaa täällä odotellaan ja tunteet ovat onneliset mutta pelottaa kumminki tosi paljon. Kait se kuuluu asiaan.
 Vointi on vaihteleva... aamuisin ällötystä kyllä piisaa,mutta pystyn sitä hyvin hallitsemaan kun vaan ei päästä vatsaa tarpeeksi tyhjäkis,joku siellä jutteli tuosta yö pahoivoinnista ja minulla on myös jonkin verran sitä... muta kun vaan syö niin menee kyllä ohi. Toivottavasti paino ei pääsis heti näin alussa oikein paljon nousemaan kun,olen syönyt lämpimän ruuan 3xpv....heh.. Ja toivotaan ettei tämä ainakaan pahene. Vatsassa on painon tunne,niin kuin kivi olisi mahassa....
 Neuvolaa en ole tilannut vielä, eikä nyt mikään kiiruskaan ole kun viikkoja vasta näin vähän. Vietelen täällä ekaa päivää lomasta...IHANAA kun saa nukkua pitkään. Olen lähdössä isäni luo lappiin keskiviikkona...
 Eipä mulla muuta ku TSEMPPIÄ kaikille!!!
Ihana kun aina pääsee uuteen viikkoon!Huomenna pääsis kohtuun kurkistelemaan pitkästä aikaa en malta odottaa huomista neuvola aikaa..välillä on semmoinen epätodellinen olo tästä raskaudesta että onko se pieni sielä kehittynytkään mutta huomenna onneksi saa selvyyden asialle:O) kaurapuuro maistu aamulla pahalle yök elikkäs jotain täytyy olla..toivottavasti teillä joilla tiputtelua niin loppuis..sen verran voin lohduttaa että jos kauan tiputtellee niin ei hätää itsellä kun oli keskenmeno aikoinaan niin vuoto voimistui seuraavana päivänä ja alkoi kipeät supistelut että kyllä sen aika nopeasti pitäisi tapahtua kun se alkaa ja käsitin että teillä tiputellut jo useampana päivänä.
 Toivottavasti te siellä pohjoisemmassa ette menetä kaikkea lunta kuten meille näyttää käyvän...
 No joo, nälkä täälläkin, tasaisesti pitää saada suuhun jotain. Omilla laskuillani la olisi n. 3.7, mutta kun kierron pituus on ollut epäsäännöllinen niin voi olla ihan yhtä hyvin 1.7. tai 5.7. Loppuviikosta on eka neuvola, jännittävää! Luulen että siellä on sydänäänien kuuntelulaite (mikä sen nimi nyt olikaan) mutta NP ultra lienee meidän eka ultra sitten kun sinne aika saadaan. Kovasti tietysti mietityttää, että kasvaako siellä joku ja onko kaikki ok.
 Missä vaiheessa te muut ajattelitte kertoa uutisesta töissä? Itse ajattelin odotella ainakin tuonne joululoman yli.
 Nyt taas yritettävä tehdä vähän töitä!

Minäkin olen miettinyt että milloin kertoisi töissä.Toisaalta nää sellaisia näätiä että haistaa sen ennen kuin kerkeän kertoa. Hieman minun raskaudestani huomion vie siskoni raskaus,jolla alkaa äityislomakin jo ensi viikolla.
 Ihmettelen ettei nuo huomannut että lopetin käymästä parvekkeella :)
 No,jos minäkin ehkä joulun jälkeen tai sitten vasta tammikuussa,silloinhan se alkaa pikkuhiljaa jo näkymään.
 Kuinka moni heiniksistä muuten tupakoi ennen raskautta? Ja kuinka lopetus onnistui?
 Minulle oli todella vaikea päästä eroon. Vielä viimeviikolla saatoin polttaa yhden tai kaksi tupakkaa per päivä,huonolla omallatunnolla tietenkin.
 Mutta nyt olen ollut ihan savuton ja hyvältä tuntuu.
 Toivon etten aloittaisi pahetta uudelleen.
 Oumai rv 5+4
 Täällä ei mitään lisättävää omaan oloon...kuvotus, väsy ja vilu jatkuu. Mut täytyy vaan sitkistellä!
 Ollaan jouduttu paljastamaan raskaus jo aika monelle, kun ihmiset tuntuu olevan niin uteliaita. Kysyvät suoraan, et joko toinen on tulossa...ei siinä sit viitsi valehdella. No, ei voi mitään. Miehen vanhemmilta ollaan onnistuttu vielä tämä salaamaan...jos sit jouluna kertois (=
 Eipä tässä tälläerää muuta, kun hyvää viikon alkua!
 Saara ja pikkuruu rv6+6
 Huomenta kaikille.
 Olenko luuseri, en mennyt tänään töihin. Koko viikonlopun tosi väsynyt ja oksettava olo. Nyt aamulla olin lähdössä töihin, ajoin pyörällä kilometrin kun piti pysähtyä oksentamaan. Samalla päätin että tänään en töihin mene. Nyt on sitten huono omatunto. Oon kyllä nukkunut koko aamun, nyt vasta heräsin kello jo puoli yksi.
 Tämä on mun ensimmäinen raskaus, oon luullu että olen hyvässä kunnossa ja oon aina luullut tietäväni mitä alkuraskauden pahoinvointi on. Mutta enpä oo tajunnut että se tällaista on. En ymmärrä miten ihmiset selviää elämässä tämän olotilan kanssa, miten pystytte elämään normaalia elämää. Minä oon niin väsynyt, että voisin nukkua ihan koko ajan. Syöttekö jotain vitamiineja?
 Luulin olevani hyvä odottaja ja valmis tähän kaikkeen, mutta nyt vaan itkettää kun tuntuu ettei tästä tuu mitään.
 Anteeksi kun valitan. Yritän ryhdistäytyä, kai tämä tästä helpottaa, nyt on vasta kuudes viikko menossa.
 Voimia kaikille.
 Eli minun kohdallani nuo pahat aavistelut toteutuivat, ja raskaus meni kesken viikonloppuna. Taustaksi sen verran, että tein neljä haamua silloin alkuvaiheessa, jotka eivät millään tahtoneet vahvistua. Oireeton olin lähes koko ajan, ja kun esikosta oksentelin jo alkuvaiheessa ja olin kuolemanväsynyt, niin nyt sitten vähän aavistelin pahaa vaikka toki tiesinkin että raskaudet voivat olla erilaisia.
 Perjantaina rv 6+5 alkoi sitten ruskea niukka vuoto, joka muuttui punaiseksi la (yhä melko niukkaa). Sunnuntaina pääsin ultraan, ja siellä kohdun todettiin jo tyhjenevän. Eli varmaankin ollut tuulimuna, tosin varmuudella ei voi tietää. Nyt vuotoa tullut aika lailla, ja lääkäri uskoi että saattaisi tyhjentyä itsekseen jolloin välttyisin kaavinnalta.
 Näin kävi meille, mutta älkää te joilla vuotoa tai oireettomuutta on, tästä masentuko. Suurin osa noistakin piirteistä yleensä ihan vaarattomia.
 Minäkään en (ihme kyllä) ole kovin masentunut, vaan suuntaan ajatuksiani jo jouluun ja esikoisen kanssa lomailuun ja sitten ensi vuonna ehkä jo uuteen raskauteen...Toivottavasti perässä siis tullaan.
 Turvallista ja onnelsita raskausaikaa teille kaikille!
 *Vilkuttaa hyvästiksi,
 kuonokas
 Omasta navasta..pahoinvointi vähentynyt, voimakkaat hajut etoo, rinnanpäät arat, mut muuten tuntuu etten raskaana oiskaan 8) Vielä pari viikkoa neuvolaan *huoh*, ei jaksa oottaa!!!!
 Me tultiin eilen Oulusta..oli kiva nähdä pienimpiä serkuksiani, tämä toinen heistä Henrin kanssa melkeen samanikäinen. Tädin kanssa naurettiin ku kolmikko vilisti aina johonkin suuntaan ja nämä kaksi pienintä tekivät yhdessä piruuksia jossain hiljaa :D
 Junareissutkin meni hyvin, mitä nyt lähtiessä meinas tulla kiire junaan! Piti äkkiä hypätä ite sinne, miestä hoputin juoksemaan että saadaan kamppeet junaan. No sit olikin seuraava ongelma, et miten saan kamppeet ja pojan puuhavaunuun joka oli monen vaunun päässä  No ei auttanut ku kantaa poika hyttiin, lelut lattialle ja ovi kiinni ja kiiren vilkkaa hakemaan loput kamat. Konnari jo tuli mua vastaan et täällä on poika yksin..no joo mut hyvin pärjäs pari minuuttia.
 Eikä kukaan edes voinut auttaa mua siellä junassa, kyllä otti päähän. Yks likka siihen jäi muka auttamaan mut sit ku lähdin parin kassin ja pojan kanssa etenemään niin eipä näkynyt enää sitä likkaa perässä. sepä lähtikin sit paikalta ja jätti mut yksin kantaan. No joo, seuraavalla kerralla olen taas vähän viisaampi ajan kanssa ja mitä kamppeita otan mukaan.
 Mut taidanpas lähteä käsityön pariin..täti antoi mulle hommaksi kirjoa sen nuorimmaisen tytön taulun, johon tulee synt.pv, mitat jne. Se kun ei osaa ja mä tein vanhemmalle tytölle silloin ku syntyi.
 Ihanaa lumista päivänjatkoa
 Emilia & masulainen 8+1 & Henri 1v3kk
 KUONOKAS, voi kuinka surku! :( Tuota ei toivois kenellekkään mutta niitä vain sattuu :(
 Laittelin tietojani tuossa jonkin aikaa sitten tähän laskettuaika/esittely pinoon. Piti kuiteski hetken aikaa miettiä, että kuulunko sittenkään tänne, kun noissa alkupään jutuissa puhuttiin viikoista 5 ja 6, mulla on jo menossa 8+4 ;). Elikkäs tämä on toinen raskaus ja ihan samalta näyttää/tuntuu kuin aikaisempikin mutta kaksinverroin pahaa oloa ja väsymystä ja palelemista. Täytyy ajatella positiivisesti, kohtahan näiden oireiden pitäsi jo loppua :) (jos kaikkien taiteen sääntöjen mukaan mennään). Mulla oli siis laskettu aika 5.7.
 Joku kyseli tupakin poltosta. Joo, ehdin polttaa kolmisen kuukautta ennen raskautta. Nyt oli suht helppo lopettaa. Kun ensimmäisen kerran tulin raskaaksi (marraskuun loppua 03) oli lopettaminen tosi vaikeeta. Mies lopetti kans polttamisen samaan aikaan, helpotti tosi paljon mutta kyllä kauan teki mieli ja olin kärttynen ym. Pääsin siitä kuiteski niin hyvin eroon, ettei enää haitannu vaikka mies aloitti uudestaan. Harmittaa oikeestaan, miksi nyt sitten edes aloitin mutta en onneksi ehtiny poltella enempää kuin sen 3kk.
 Pitää yrittää kirjoitella tänne useammin. Kuulun edellisen lapsen ajoilta pariin yhteisöön mutta niissä käsitellään suurelta osin näiden isompien lasten juttuja. Kiva vaihtaa kuulumisia samassa tilanteessa olevien kanssa :)
 -Nöftis-
 Ensin: KUONOKAS, olen todella pahoillani puolestasi! Itkettää ihan, meillä olisi ollut sama la ja kaikki! Toivotan sinulle kaikkea hyvää! *haliruttaa*
 Tuli todella paha mieli kun tuollaisia uutisia saa lukea... Itse en ole raskausviikkoja vieläkään uskaltanut minnekään kirjailla, ennenkuin pääsen pidemmälle. Perjantaina olisi ensimmäinen neuvola, ultraan pääsen ilmeisesti vasta kymmenen viikon jälkeen. Pitkä odotus sinne.
 Raskausoireet jatkuu tosi vahvoina. Mulla ne oikeastaan alkoivat tuossa kuudennen viikon kohdilla. Aamuinen oksetus joka aamu, ja vellova paha olo on kaiken aikaa. Väsymystä ei ole niinkuin esikoisesta oli mutta tämä oksentaminen on pahempaa kuin aikaisemmin. Rinnat kipeät mutta kokoa ei ole tullut lisää, riittää minulle kyllä tämä vähempikin.
 Jahas, esikoinen heräsi päikyiltä,
 Palaillaan,
 Hauskaa päivänjatkoa kaikille,
 Kirppu ja masunen
 Voi kuonokas :´(
 Tänne vain väsymystä ja välillä hieman etovaa oloa..Välillä saa yöllä käydä tyhjentämässä mahan sisällön..Viikonloppuna kokeilin mennä tyhjällä mahalla nukkumaan eikä tarttenut käydä yökkäämässä ;) Kyllähän se maha aamulla kurni oikein todenteolla.
 Viime yönä mulla vihloi rintoja ihan sairaasti, en tiennyt miten päin olisin ollut :( Yöpaitakin hierti kamalasti.. Painontunnetta on masussa. Joku kuvasikin niin sopivasti tuossa edellä jo: kuin kivi olisi mahassa..
 G: Joko jollakin on tullut maitotippoja (tms.) rinnanpäihin?! Mulle aina välillä tulee. Ei kiva, kun nyt jo alkaa " tiputtelemaan"  eikä sitten kuitenkaan riitä vauvalle asti vaan pitää antaa lisämaitoa :(
 Siitä tupakoinnista: Mulle tekee tiukkaa täällä koululla, kun melkein kaikki painelee aina tupakille välkällä..Kotona kyllä pärjään. Viime viikolla sorruin pari kertaa, mutta nyt pitää ottaa itseään niskasta kiinni.
 Ai niin, tänään alkoi 8 viikko ja perjantain ultraa ja neuvolaa ei jaksaisi millään odottaa :D
 ~suviande ja rv 8+1~
 Kuonokas, olen pahoillani :´(
 Oma napa:
 Oireet tällä hetkellä:* Pahoinvointi (perusällötystä pitkin päivää), kerran olen oksentanut ja muutaman kerran on ollut aika lähellä.
 * Jotenkin turvonnut olo, tosin saattaa johtua siitä että olen lihonut, tämä pahoinvointi vaatii sen että täytyy jatkuvasti syödä jotain, ettei ylly ihan kamalaksi.
 * Nälkä koko ajan
 * Hajuherkkä nenä, tietyt hajut ällöttää
 * Ajatuskin kahvista ällöttää, vaikka ennen join sitä kuppitolkulla
 * Iltapäivisin väsyttää ihan tolkuttomasti, mutta uni ei tule kun pitäisi nukkumaan mennä illalla
 Eli nyt on ihan kiitettävästi noita oireita ja aika samanlaista tähän mennessä kuin esikoisestakin.
 Tupakka: Poltin muutaman tupakan päivässä ennen raskautta ja ihan alkuraskaudessa vielä meni pari päivässä. mutta nyt olen ollut jo jonkun aikaa kokonaan ilman. Ja oli kyllä helppoa lopettaminen, nimittäin saman tien kun alkoi pahoinvointia tulla, niin alkoi myös tupakka ällöttää, enkä enää edes pystyisi polttamaan yhtäkään, yöks.
 Neuvola on sitten huomenna. Tänään piti tulla postissa jotain lomakkeita täytettäväksi, mutta ei tullut :0  Onneksi ehdin ne vielä täyttää huomennakin jos tulevat aamulla postissa, kun neuvola on vasta iltapäivällä.
 Milloinkahan tämä raskaus alkaa näkyä? Muistelisin että esikoisesta huomasi itse joskus rv 12 paikkeilla että alamasu pikkasen pömpötti, mutta esim. töissä kerroin viimeksi vasta rv 18 eikä kukaan ollut siihen mennessä huomannut mitään :D Nyt ei ole sitä ongelmaa että töissä tarvitsisi kertoa, kun olen kokonaan kotona hoitovapaalla. Mutta toivon että maha pysyisi piilossa np-ultraan asti, silloin vasta kerrotaan kaikille.
 Nyt tästä tulee taas romaani.
 t.myy rv 8+3
 Pahoittelut Kuonokas minunkin puolestani.Paljon onne kuitenkin jatkoon!!!
 Itse en ole pystynyt pinoutumaan kahteen viikkoon,joten en yhtään tiedä,mitä täällä on tapahtunut.Tänään tuli 8 viikkoa täteen.Jo kaksi viikkoa olen kärsinyt  aivan kauheasta pahoinvoinnista,jota kestää vaatimattomasti 24 tuntia vuorokaudessa.Joka aamu alkaa oksentamisella ja mitään ei tee mieli.Väkisin syöminenkään ei helpota.Helpotus tulee kunnon ruoan jälkeen pariksi tunniksi,kunnes taas iltaa kohden kuvotus nousee järkyttäviin mittasuhteisiin...En ikinä olisi voinut kuvitella olon olevan tällainen!!!!Ja toden näköisesti tätä lystiä on odotettavissa vielä seuraavat 4 viikkoa.
 Onnellisesta odotuksesta en ole voinut puhua.Tietenkin kärsisin vielä pahemmat olot,kunhan tuolla masussa vaan olisi kaikki hyvin.Mutta siti odotan todella joulua,koska silloin tulee 12 viikkoa täyteen ja olon voisi toivoa jo helpottavan....
 Kauheen surkeeta valitusta -olen pahoillani,mutta olo on kuin jyrän alle jäänyt....
 Muille parempia vointeja!!! ;)
 T:PauliNea rv 8
 Täällä viluttaa ja ennen kaikkea etoo :( Eikä varmasti tarvitsis edes sanoa, että ajatukset on kaikkea muuta kuin työasioissa.
 En kyllä muista, että ekaa odottaessa olis etonut näin paljon. Onneksi ei sentään tarvitse vessassa rampata. Toisaalta saattais jopa helpottaa. Kai.
 Ruokaa ei varsinaisesti tee mieli, mutta silti tuntuu, että on järjetön nälkä. Ja sit kun on syönyt, niin onkin paha olo. Ekassa raskaudessa etomiseen auttoi kun noin puolentoistatunnin välein söin mandariinin, mutta nyt ei auta sekään.
 Oumai ja muut " pahikset" : mä poltin kanssa lähes päivittäin n. 3 kolme päivässä, mutta kun sain tietää olevani raskaana, loppui savuttelu siihen paikkaan eikä edes tuntunut hankalalta. Sama oli ekaa odottaessa. Ja silloin ajattelin, että tämähän kävi kätevästi ja että eipä tarvitse sitten koskaan enää polttaakaan. Mutta niin vaan kävi, että töihin paluun myötä taas aloitin. Nyt ajattelen taas, että enää en sitten aloita. Toivottavasti näin myös käy.
 Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
 Heinämamma " kohta rv 6+"

[color=maroon]Mikähän siinä on että uusi viikko pitää alkaa aina paskamaisissa merkeissä. Viime su (viikko sitten) 6+0 vuoti ruskeaa vuotoa ja nyt eilen 7+0 tuli aamulla kirkasta verta!!! Luulen kyllä et se tuli emättimen seinämästä, on niin rutikuivat limakalvot. Ehkä joku hiusverisuoni katkesi. Ei onneksi tullut kuin silloin aamulla ja vain pyyhkiessä, housuun tuli pari tippaa päivän aikana. Illalla tuli jo kirkasta ja nyt kaikki ok. Ei menkkakipuja tms. jomotusta. Silti pelottaa... Ultraan vielä 3 yötä, onkohan siellä edes mitään ultrattavaa...[/color]
[color=violet]Huolesta sekaisin,
[size=3]Sinda rv 7+1[/color]