Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on varaa ostaa näin paljon joululahjoja???

Vierailija
28.11.2005 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5742147&p=2&tmode=1&smode…

Siis 24 joululahjaa! Jos ajattelee, että yksi lahja on kympin, se tekee jo 240 euroa. Ja yleensä kympillä ei kovin kummoista lahjaa saa, joten se 15-20 euroa on realistisempi ajatus lahjan hinnaksi. Näin ollen joululahjojen hinnaksi tulee yht. 480 euroa, tai jopa enemmänkin!!!

Eihän siinä mitään, jos on varaa... Mutta siitä huolimatta en ymmärrä, miksi lahjoja pitää ostaa noin tolkuttomasti? Mihin AIKUISET tarvitsevat lahjoja? Muistaminen on toki mukavaa, mutta senkin voi tehdä niin monin tavoin...

Joulu on niin kamala kulutusjuhla!!! Ihmiset ei raaski ottaa kehitysmaista kummilapsia, kun se maksaa kympin kuussa... Silti rahaa syydetään yhteen päivään ihan järjettömiä summia! Sama juttu monen muun asian kanssa.

Eikä tarvi väittää että olen katkera. Rahaa on sen verran, että toimeen tullaan, maksetaan omaa taloa, on varaa uusia huonekaluja ja kodinkoneita jos tarvii. Mutta tähän joulun kulutushysteriaan minua ei kyllä mukaan saa!!!! Joulu on ihana juhla, mutta sen olennaisin idea ei kyllä ole lahjojen ostaminen, antaminen ja saaminen... Hyvän mielen saa mummoille ja kummeille aikaan omatekoisella piparkakkutaloilla, joulukukilla (esim. joulutähti), itse leivotuilla joulutortuilla ym. Lähimmäisiä voi ilahduttaa niin monella tapaa, ympäri vuoden, ja silti suurin osa idiooteista hyvinvointivaltioissa elävistä hyväosaisista muistaa läheisiään vain jouluna... Toivottavasti saan omille lapsilleni opetettua hieman toisenlaisia arvoja...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pojat, 2-ja 5-vuotiaat, eivät toivo mitään. Tai siis eivät osaa selkeästi sanoa/päättää, mitä haluaisivat joululahjaksi. Nuo toiveet saattavat vaihdella päivästä toiseen tms. Sitten kuitenkin odottavat kovasti joulua ja sitä, kun joulupukki tuo lahjoja...

Meillä käy sitten varmaan taas niin, että minä hamstraan kaikenmaailman lelut ja krääsät, ihan kuin varmuuden vuoksi, ettei vaan joutuisi jouluaattona näkemään pettyneitä ilmeitä. Kyllä he viimeistään aattoiltana tietävätkin, mitä OLISIVAT halunneet. Ja ovat ihan ihmeissään, miksei pukki sitä tuonutkaan, vaikka hän juuri sitä toivoi...

Mukavaahan se olisi, jos riittäisi muutaman kunnollisen lahjan ostaminen.

Vierailija
22/29 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostaisin ne kaikki omille lapsille, aihän se tekisi kuin 4 per nenä. Täytyy kai lasten saada 4 lahjaa jokaisen jouluna, että kannattaa joulupukkia edes odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmastikin monellakin ihmisellä on varsin helposti varaa käyttää yli 500 euroa joululahjoihin. Ilman suurta lainaa, kunnon tuloilla, eihän tuo ole summa eikä mikään, varsinkaan, jos ei ole ostamassa kaikkia lahjoja samassa kuussa.

Itse annan lahjat vain läheisimmilleni ja luultavasti saan lahjat vain vanhemmiltani ja mieheltäni, ja se sopii minulle, mutta naurettavaa haukkua ihmisiä pinnallisiksi ja hulluiksi sillä perusteella, että heillä on paljon läheisiä, joille tahtovat antaa paljon lahjoja. Kaikki lahjat myöskään eivät maksa kymmentä euroa - minä olen tänäkin vuonna tehnyt osan itse varsin edullisilla raaka-ainekustannuksilla, ja tehnyt tosi edullisia löytöjä keräileville vanhemmille, kokoelmiensa jatkoksi.

Vierailija
24/29 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi meillä on varaa. Emmekä todellakaan osta mitään 15 euron halpislahjoja kenellekään, vaan jotain pikkuisen laadukkaampaa (ja kalliimpaa). Ihanaa antaa ja saada lahjoja!

Vierailija
25/29 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 lahjaa. Kertoi vielä, että lapsi jaksaa keskittyä kaikkiin innolla ja olla kiitollinen jokaisesta ja kaikkien avaamiseen ja ihastelemiseen käytetään aattona aikaa =) Jos lahjan avaamiseen, ihasteluun ja siihen keskittymiseen kuluu kuhunkin viisi minuuttia, tässä perheessä käytetään aatosta viisi tuntia lahjojen jakamiseen. *reps*

Vierailija
26/29 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esim. 4 omaa lasta, 4 kummilasta, puolisot, mummot ja vaarit. Siitä vaan äkkiä kertyy. Varsinkin lapsille tulee ostettua usein pehmeä ja kova paketti.

Vierailija
27/29 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Omalle lapselle 3

*Kummilapsille yht. 3

*Lapsen kummeille yht. 2

*Isovanhemmille yht. 4

*Sisarusten lapsille yht. 3

*Minulle ja miehelle yht. 2

*Pikkusiskolle 1

*Lisäksi isoisovanhemmille joulukukat 2kpl

Emmekä tosiaan ole mitään kroisoksia. Lahjat tulevat maksamaan yhteensä noin 300 euroa. Ketään yllä mainituista ei voi jättää lahjatta enkä haluaisikaan.

Vierailija
28/29 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon lahjoja, koska osa on kumminkin sellaisia jota muut eivät tarvitse. Joulussa on tärkeää olla perheen ja suvun kanssa ja antaa toisille aikaa.

Vierailija
29/29 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. valokuva-albumi ja muutama valokuva, yhtä. alle 4 euroa, hierontakapula ja hierontaöljy (pieni) yht 5 euroa (näitä muutamalle kaverille), lasten kirja 3-8 euroa (muutamille), kynttilöitä 1-4 euroa (muutamalle), mummoille yleensä yksi joulukuusenkoriste, joku nätti, alle 5 euron... miehelle ja vanhemmilleni ostan kalliimmat lahjat, niihin saa mennä 25-50 euroa per henkilö.