G: Päättötodistuksesi (peruskoulun) keskiarvo ja mitä teet nykyisin?
Kommentit (504)
Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli noin 7.5. Nyt olen FM humanistiselta alalta. Toimin kulttuuri- ja taidealalla.
7,9 sosiaalityöntekijä (valtiotieteiden maisteri).
9 peruskoulu, 9 lukio, tuli tyhjäntoimittaja
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 20:49"]
Peruskoulun ka 7,6. Lukion 6,6 ja C:n paperit kirjoitin. Nyt opiskelen yliopistossa pääaineena historia.
[/quote]
Mihin yliopistoon pääsee C:n papereilla lukemaan historiaa?
[/quote]
Yliopistoonhan pääse ihan pääsykokeisiin lukemalla, eihän niitä papereita sinäänsä tarvita jos on lukupäätä ja motivaatiota.
[/quote]
Ehkä johonkin, mutta oman pääaineeni pääsykokeen ykkösvaiheen pisteet laskettiin sekä kokeesta että yo-todistuksen KUUDEN parhaan aineen arvosanoista. Tämä Tampereen yliopistossa. Ei kiintiötä jossa olisi päässyt pelkällä kokeella. Yo-todistuksen pisteiden painotus oli myös paljon suurempi kuin kirjallisen kokeen.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:19"]
Peruskoulun ka 7,6. Lukion 6,6 ja C:n paperit kirjoitin. Nyt opiskelen yliopistossa pääaineena historia.
[/quote]
[/quote]
Yliopistoonhan pääse ihan pääsykokeisiin lukemalla, eihän niitä papereita sinäänsä tarvita jos on lukupäätä ja motivaatiota.
[/quote]
Ehkä johonkin, mutta oman pääaineeni pääsykokeen ykkösvaiheen pisteet laskettiin sekä kokeesta että yo-todistuksen KUUDEN parhaan aineen arvosanoista. Tämä Tampereen yliopistossa. Ei kiintiötä jossa olisi päässyt pelkällä kokeella. Yo-todistuksen pisteiden painotus oli myös paljon suurempi kuin kirjallisen kokeen.
[/quote]
Minä olen myös hakenut ja päässyt aikoinani Oulun yliopistoon, humanistiseen tiedekuntaan, pelkän pääsykokeen perusteella. Peruskoulun tai lukion arvosanat eivät olisi varmasti riittäneet kun opiskelu ei siinä iässä kauheasti kiinnostanut... :) Yliopistossa opiskelumotivaatio olikin sitten ihan erilainen ja menestyin opinnoissani oikein hyvin, joten minusta tämä on hyvä systeemi. Toivottavasti se on yhä olemassa.
8,2. Matematiikka oli 6. Valmistuin luokanopettajaksi, mutta ei löytynyt koulutusta vastaavaa työtä, niin olen nyt valtiovarainmisteri. Onhan se vähän haastavaa kun juuri ja juuri ymmärrän miksi kakkonen on suurempi kuin ykkönen.
Peruskoulu: 8,0
Lukio: 8,0
Ylppärit: LEMMB
Opiskelen yliopistossa maisterin tutkintoa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:30"]
[/quote]
[/quote]
Veikkaan että menestyksekkäillä pääsykoepisteillä?
[/quote]
No ei Tampereella ainakaan riitä vaikka saisi pääsykokeista täydet pisteet, jos paras kirjoitusten arvosana on C. Siinä lasketaan painotetusti yo-tulokset tietyistä aineista + pääsykoe on osan pisteistä. En sitten muista yliopistoista tiedä kun se on ainoa mihin olen itse hakenut.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä niitä papereita tarvii, koska pääsykoepisteet muodostaa vain osan sisäänpääsyyn vaadittavasta pistemäärästä. Ainakin joillain aloilla, esim. historiassa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:35"]
Minua huvitti kun meidän lukion perseennuolijat saivat opettajilta todistukseensa ysejä ja kymppejä mutta ylioppilaskirjoituksissa korkeintaan C.n paperit.
Opettajat eivät pitäneet minusta koska en suostunut nuoleskelemaan ja esitin heille aika vaikeita kysymyksiä, joten todistuksen keskiarvo oli lopulta 6.8 mutta kirjoitin ällän paperit! =D
[/quote]
Onnea vaan työelämään, jos et osaa tehdä töitä monenlaisten ihmisten kanssa, ei ällän papereistakaan ole iloa :)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:30"]
[/quote]
[/quote]
Veikkaan että menestyksekkäillä pääsykoepisteillä?
[/quote]
No ei Tampereella ainakaan riitä vaikka saisi pääsykokeista täydet pisteet, jos paras kirjoitusten arvosana on C. Siinä lasketaan painotetusti yo-tulokset tietyistä aineista + pääsykoe on osan pisteistä. En sitten muista yliopistoista tiedä kun se on ainoa mihin olen itse hakenut.
[/quote]
Miksi Tampereen yliopiston sivuilla sitten sanotaan näin: "Suomalaisen ylioppilastutkinnonsuorittaneet voidaan valita hakukohteesta riippuen kolmessa valintaryhmässä: ylioppilastutkintotodistuksen perusteella, pelkän valintakokeen perusteella tai valintakokeen ja todistuksen perusteella. Suomalaisesta ylioppilastutkinnosta annettavat pistemäärät vaihtelevat hakukohteittain."? (http://www.uta.fi/opiskelijaksi/hakeminen/yhteishaku/hakijaryhmat.html)
Minä olen päässyt yliopistoon myös pelkän pääsykokeen perusteella.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 23:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä niitä papereita tarvii, koska pääsykoepisteet muodostaa vain osan sisäänpääsyyn vaadittavasta pistemäärästä. Ainakin joillain aloilla, esim. historiassa.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Minä olen päässyt yliopistoon (pääaineena historia) pelkän pääsykokeen perusteella.
8,6 - muistaakseni. Tiedottaja, joka saa kohta kenkää :(
6.5 ja siivooja, mutta tyytyväinen olen :) Siis aivan huikee työjengi meil!