Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä kun mietitte aina halpoja ruokia..

Vierailija
03.09.2012 |

miksi ette tee seitania?

Just tossa laskeskelin, että yksi "annos", josta siis syö nelihenkinen perhe ainakin yhden ateria, riippuen toki ruokalajista, maksaa n. 3,5 euroa. Jauhot n.2,7 euroa/annos ja mausteet päälle.

Mulla on tuolla kiehumassa juuri annos, jonka puolikkaasta (tai alle) ajattelin tehdä iltaruoaksi pyttipannua. Eiliset jämäperunat, hieman sipulia ja mausteita. Pyttärin hinnaksi tulee 2-2,5 euroa. Lisäksi salaattia.

Lopun seitanin pakastan ja siitä saan sitten taas joku päivä halvan, maukkaan ja täyttävän aterian!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä seitan on, olisiko joku soijajohdannainen?

Mä kysyn ennemmin miksi niin harva käyttää papuja, linssejä ja sisäelimiä. Monesti kalaakin saa aika halvalla. Esim haukea, silakkaa, muikkuja, lahnaa tai madetta.

Vierailija
2/8 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän nelihenkinen perhe syö siis neljä annosta.

Ja vähän lisää pilkunviilausta: Ruoka on EDULLISTA, ei halpaa. Halpa on halventava sana hyvälle ruoalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/8 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän semmosta kukaan voi syödä :D

Vierailija
5/8 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vehnägluteenista valmistettu... noh, miksköhän sitä kutsuis... muistuttaa vähän tofua, mutta on hieman kovempi. En ole niin usein seitania syönyt, että kovin hyvin osaisin kuvailla. Oon meinannut kokeilla, mutta en ole saanut aikaiseksi!

Vierailija
6/8 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää kaikkia ihme aineksia ostaa erikoiskaupoista.

Taisi vaan ap haluta blogiaan mainostaa

Vierailija
7/8 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä söisin sellaista teollisuusmössöä, joka on sivu pastastakin? Jos se on halpaa, niin onko vehnägluteeni ikään kuin jätettä muusta tuotannosta jos kokovehnä on kalliimpaa?

Mieluummin rehellistä viljaa, perunaa ym. Vaikea kuvitella halvempaa ruokaa kuin omalla maalla itse kasvatetut perunat.

Vierailija
8/8 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos tonttikaupoista pitää aloittaa.

Seitan on tärkkelyksestä putsattua vehnää, samaa gluteiiniä mitä teollisuus tuuppaa ruisleivät ja karppiset täyteen.

On tehnyt mieli kokeilla, mutten oo saanut aikaiseksi.

Karppileivontaan on gluteenijauhotkin valmiina, eli pääsen skippaamaan sen vehnäjauhon pesemisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi