---SYYSsisterssien UUSI viikko ja UUDET kujeet---
pakko aloittaa pino ees :)
kovasti paranemista ja kiva kuulla harvemminkin kirjoittavista! tsemiä kaikille muuttajille ja remppaajille, kova työ ja uurastus palkitaan ihanalla kodilla, kyllä se vaan on niin ihanaa omata oma koti ja pienen pieni perunamaakin :)
Kipii, täyytyy hehkuttaa, vaikka alussahan tää projjekti on. Esikoinen (2v8kk HUI!!!!) pottaili tänään oikein mallikkaasti. aamulla sai kakan eka kertaa potalle ja kolmet housut pissattuaan onnistui saamaan pisut pottaankin. Huomasin kun piteli kovasti kikkurasta kiinni niin kiikutin äkkiä potalle ja sinnehän tuli tulosta vaikka kuinka. Kyllä kehuin ja pompin riemusta, pojalla nauratti kovasti! Vielä kahdet pissat onnistuttiin sieppaamaan pottiin mutta illan viimeiset meni taas matolle ja kintuille. Mutta jospa se meiläkin tästä. Alkaa paineita olla,, kun tajusin että varmaan alle kk:n päästä jo harjoitellaan päiväkotijuttuja. Poika innoissaan soiti kakka- ja pissa aiheisia puheluja isille töihin ja molemmille mummoille :))) Kesällähän pottailu ei sujunut ollenkaan vaan pissasi aina housuihin tai lattialle pari vkoa. Nyt pidin taukoa kunnolla ja aloitin alusta. meinasin jo päivällä aloitusta kirjoittaa, että mitä teen kun pissii vaan housuihinsa... Jospa se tästä, joohan?
Eilen oltiin muuten Nyttysen kaa koko ilta kahdestaan, olipa hiljaista. Sitten sen vasta tajusi kun esikoinen palasi kotiin niin johan desibelit nousi ja riemu oli katossa. Naatittiin Nyttysen kaa harvinaisesta kaksinolosta, kylvettiin ja syötiin jädeä :) Tuo pikkuinen taapero on muuten tarkka hampistaan. joka ikisen ruoan ja välipalan jälkeen pitää saada purkkaa. Sitä se muka jäystää kaikilla neljällä hampaallaan *suloinen*. Joku hassu sana hällä on purkalla, joku kaukkaa tai jotain. Ja voi mitä huuto jos ei saa! Muutenhan ihan hyväkin asia mutta tahtoo noita purkan jämiä olla matoissa ja lattialla kun en aina muista pyytää antaa pois. osaa kyl itekin viedä roskiin, mutta kun tahtoo paljon muutakin sinne viedä niin roskisovi on kuminauhalla säpissä.
Tällesti meitillä, huomenna jouluvaloja lisää ostamaan, tänään tai siis äsken viriteltiin ulos, heh, muut naapurit jo nukkuu ;) Pojat jo hajoitti muutamat kun innostuivat vetään niitä pitkin kämppää. Joulukuviakin sain otettua, mutta ilman tonttulakkeja, eivät anna olla päässä ollenkaan. Laitoin tylsästi lampaantaljat lattialle, siihen päälle puisen laatikon minne jemmasin palloja ja kuusen niitä värikkäitä nauhoja, niitä sitte innoissaan kaivelivat laatikosta ja koristelivat koiraa ja NuuNuuta (teletappeja). Suloista mutta ah niin vaikeaa saada samaan kuvaan hyvät ilmeet. Saa nähdä miten toteutan kuvat.
Mutta mukavaa aamunalkua ja toivottavasti oon ainoa joka kuppaa.
Unille mars, Tuttis
Kommentit (50)
Patapum on tosi hyvä,hyvältä tuntuu kantaa ainakin näin kotona,mutta.....Viihtyykö typy siinäkään??!!Voi kun osaisi kertoa toinen.Käyttämättömän saa palauttaa,muuta mistäs tiiät onko käyttöä enneku oot kokeillu..ja maksaakin mokoma!!!Jos ei olis vika lapsi ni pitäsin ihan varmasti!!
Selkään sitä ei kai voi saaada ite?????Kellä kokemusta???
Nyt tahtoo puuroa neiti...
jatu
Ilmottaudun vain läsnäolijaksi...
Onnea Kukkuu!!!!! Ihana uutinen =) Minä täällä odottelen kuukautisia alkaviksi (kp29/30), jotta ens kierrosta voitaisiin aloitella pikkukakkosen " yritys."
Hyvää yötä kaikille, moikka =)
ONNEA KUKKUU!!!! Aika jännää kautta sain tietää raskautumisestasi, en nääs ehtinyt pinoa lukee päivällä mutta hain joulukortti-hkusanalla juttuja ja siellä oli otsikkona ONNEA KUKKUU! Joku nääs pinossa oli maininnut sanan joulukortti ja näin pääsin asiaan kiinni. Hetken mietin että minkähän ajan laitoin kriteeriksi, että olikos tää ilmoitusasia syyslapsosesta ;) Mutta tuoreempi tapaus olikin, hienoa ja tarroja mukaan!
Mimmulikohan se purkasta kyseli: oon antanut ihan mitä ksylitolia sattuu oleen, nyt taitaa olla jotain Jenkki juttua pussillinen, monasti Muumipurkkaa ja just sitä yhtä merkkiä en muista missä suurin ksylitolipitoisuus. Olikohan Pikkukakkosessa? Annan puolikkaan palan ja sitä tuo yleensä mäiskyttää ihan onnessaan. Nuo Jenkithän on aika makeita, liekö sillä on niin kova halu " kaukkaa" saada heti kun ruoka on syöty. Hirvee metakka ellei saa :))
Ynis, arvelisin että Kipin hintaharrukka n. 15 egee. Riippuu kaupasta. Me on ostettu lelukaupasta mutta on niitä marketeissakin, siis Cittari, prisma jne. Nyt on tullut jotain uusiakin malleja, jotain magneettisia juttuja, lelukirjasa oli. Meillä tuo " vanhaa" mallia ja ihan perusjuttu. Ainahan nuo uusiutuu ja koittavat keksiä uusia että menisi kaupaksi.
Mutta nyt Nyttynen kiukuttelee ihan kamalasti, iltapalalle ja unille sanon mä.
Ai niin ADE kiva kun tulit piipahtamaan! Koitahan käydä aina välillä. Ja muutkin harvemmin kirjuuttelevat, kyllä teidät muistetaan :)
Tuttis
Mä ihan sikana jänskään sun puolesta! Teehän pian jo testi ;) Mä luen tuolla Vauvakuume -puolella päivittäin kuumeilijoiden kuulumisia ja piinahetkiä =) Ens kierrosta pääsen VIHDOIN itsekin piinailemaan =)
Plussasäteitä -------------------------------------------------
Iltapinoutuja täällä hei! Työpäivä x 2 takana, kun eilenkin oli töitä. Paljon leppoisammalta kiireisetkin päivät nykyään tuntuu ja hankaliinkin juttuihin suhtautuu jotenkin paljon rennommin. Kyllä tämä äitiys kasvattaa!
Eilen mentiin kiinalaiseen syömään kun tulin töistä, typylle tilattiin oma ranskisannos ja jälkkäriksi banaania ja jäätelöä. Itse herkuttelin jättikatkaravuilla ja härkä-bambu-sienikastikkeella. Ai että oli hyvää! Typy ei noista kiinalaisista ruuista perustanut kuten arveltiinkin, vähän riisiä maisteli.
Tänään olikin sisäpäivä (siis miehellä ja typyllä). Mahtavasti lensi loska kun aamulla ajelin kehää pitkin työpaikalle. Huh! Tulisipa taas pian valkoinen maa takaisin, oli niin paljon valoisampaa. Onneksi avoin pk pelastaa kotijoukkojen sadepäivät. Tosin ovat avoimella joka päivä, satoi tai paistoi...
Äsken oli pakko vihdoin leikata typylle otsis, alkoi olla jo nenänpäässä asti tukka. Tuli niin ison tytön näköinen heti. Klassinen tee-se-itse-leikkaus, vähän vinoon ja pari " kuoppaa" , hih. Onneksi on niin nätti kultakutri tuo typy, ettei siinä vähän muotopuoli otsis haittaa (äidin ja isän puolueeton mielipide!).
Tiivii, joo mulla on tosiaan hieno konttori ja teen huippututkimusta :D
Tänään huippututkimuksessani löysin kaksi keuhkokuumetta ja yhden korvatulehduksen ynnä muuta. Eilen oli hurjasti liukastuneita mutta onneksi vain yksi murtuma lopulta. Aina sama juttu kun liukkaat tulevat, ihmiset ei osaa varoa!
Äitikuu, piinailen kanssasi mutta vähän jäljessä, kp22/29-33. Kuumeilupuolella kävin kurkkaamassa mutta en tajunnut mitään ;) Piinailen siis turvallisesti täällä. Joku muukin taisi nyt kohta piinailla mutta unohdin jo kuka. Sama pää kesät talvet.
Kukkuulle vielä, että oliko se taannoinen väsy kumminkin tuota!? Mehän sanottiin! :D (ainakin Ankkis taisi sanoa)
Kohta alkaa iskeä joululahja-ahdistus, tuo jokavuotinen itseaiheutettu tauti. Mitään ei oo mietittynä eikä ostettuna. Rahatkin on nyt tiukalla. Kääk. Perinteisesti on lahjottu toisemme, vanhempamme ja sisaremme sekä puolisonsa ja typyn kummeille vielä jotain pientä (tyyliin viinipullo). Itse toivoisin kunnollista lumiharja-raaputinta autoon ym jota en itse jaksaisi lähteä ostamaan mutta joka päivä kaipaan. Mieheltä toivon lämpöiset pörrösukat kuten joka vuosi, kuluvat vuodessa melkein puhki mulla kylmävarpaisella. Meidän nykybudjettiinkin sopii kuin nenä päähän.
Porvoon putiikit houkuttaisivat, pitäsiköhän vkonloppuna lähteä kun tulee siskokin kyläilemään? Hmmm. Miestä on turha houkutella tuollaisille " hömppäreissuille"
Jaahas, ehkä hölötykset riittää tältä erää. Jees pliis.
- tea -
Kokeile rauhassa ja jos ei toimi teillä, mä ostan sen teidän ja maksan sen minkä olet nyt siitä maksanut. On pitänyt tilata patapum jo pari kuukautta, mutta aina on jäänyt ja tarve ei ole mikään akutti.
Ruettiin vihdoin vaihtamaan eteisten ja keittiön tapetteja. Siksi en ole moneen päivään ehtinyt edes vilkaista pinoa. Tänäänkin hätäseen vain selasin ennen nukkumaan menoa.
Tervetuloa myös heinäsirkkoihin, Kukkuu! Jos oot käynyt kurkkimassa, niin sieltä löydät muitakin tuttuja.
Palailen viimeistään, kun remppa on valmis.
T@hti (rv 7+1, la 16.7, muistaakseni)
Piiiitkästä aikaa pinoon pompsis!
ONNEA KUKKUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olen tautinen. Keuhkoja olen yskinyt pihalle jo 3 vrk ja alkaa ottaa voimille. Sitä ennen oli 2vrk kuumetta ja päänsärkyä.
Vaikee alkaa kirjottaan ku on ollut pitkä tauko. Höh.
Sassa juoksee pitkin kämppää kauheeta vauhtia. Sanat onkin sitten jääneet liikkumisen jalkoihin. Edelleen tulee samat anna, äiti, eikka=veikka, uutena nyt anmi=mummin mielestä anna minulle.
Neiti tekee jatkuvasti pahojaan! Hyvin näyttää energia riittävän pelkällä korvikkeellakin ;-)
Vaihdettiin sitten allergialääkäriä. Ja kyllä kannatti. Otatti Sassalta heti kakkanäytteen. Sieltähän sitten löytyi vaikka mitä " kivaa" ... Rajusti valloillaan hiiva sekä Clostridium Difficile -pöpö. Palsta-tohtorimme Tea varmaan hieman osaa kertoa siitä? Mutta sitä yritetään häätää ensin maitohappobakteereilla. Jota sopivaa ei Sassalla ole ollut :( No, RelaDrops uudelleen testissä ja oireilu ainakin siedettävää. Tänään aloin tuplata annosta, viikon päästä otetaan uusi näyte. Jos ei ole Cl. D:n määrä laskenut niin sitten kaits aletaan pohtia rajun antibiootti-kuurin aloitusta...
Poitsulla todettiin siitepölyallergiat :(
Eli nyt näyttäis siltä että sieltä löytyi selitystä pojan käytökselle....... Mennään vielä oskillometriaan, ikäänkuin poissulkemaan astman mahdollisuus. Alkuvuodesta sitten lääkitys päälle ennen kukintakautta. Jatu muuten, oletko pohtinut tuollaista vaihtoehtoa koskaan??? Kun teilläkin poitsu on ollu allerginen.....Kunhan nyt tuli mieleen.
Sainpa pääasiat kirjuutettua :)
Nyt oirepäiväkirjoja täytteleen :(
Koitan pysyä taas maisemissa.
Ai niin, Leppis, saitko postia? Miten teillä menee?????????????????
*HUOLISSAAN*
Kerppu
Jolla kaikki pinot keskiviikon jälkeen lukematta...
muuten pitkä pino tänään, kiitos Kukkuun ps-uutisten :)