---SYYSsisterssien UUSI viikko ja UUDET kujeet---
pakko aloittaa pino ees :)
kovasti paranemista ja kiva kuulla harvemminkin kirjoittavista! tsemiä kaikille muuttajille ja remppaajille, kova työ ja uurastus palkitaan ihanalla kodilla, kyllä se vaan on niin ihanaa omata oma koti ja pienen pieni perunamaakin :)
Kipii, täyytyy hehkuttaa, vaikka alussahan tää projjekti on. Esikoinen (2v8kk HUI!!!!) pottaili tänään oikein mallikkaasti. aamulla sai kakan eka kertaa potalle ja kolmet housut pissattuaan onnistui saamaan pisut pottaankin. Huomasin kun piteli kovasti kikkurasta kiinni niin kiikutin äkkiä potalle ja sinnehän tuli tulosta vaikka kuinka. Kyllä kehuin ja pompin riemusta, pojalla nauratti kovasti! Vielä kahdet pissat onnistuttiin sieppaamaan pottiin mutta illan viimeiset meni taas matolle ja kintuille. Mutta jospa se meiläkin tästä. Alkaa paineita olla,, kun tajusin että varmaan alle kk:n päästä jo harjoitellaan päiväkotijuttuja. Poika innoissaan soiti kakka- ja pissa aiheisia puheluja isille töihin ja molemmille mummoille :))) Kesällähän pottailu ei sujunut ollenkaan vaan pissasi aina housuihin tai lattialle pari vkoa. Nyt pidin taukoa kunnolla ja aloitin alusta. meinasin jo päivällä aloitusta kirjoittaa, että mitä teen kun pissii vaan housuihinsa... Jospa se tästä, joohan?
Eilen oltiin muuten Nyttysen kaa koko ilta kahdestaan, olipa hiljaista. Sitten sen vasta tajusi kun esikoinen palasi kotiin niin johan desibelit nousi ja riemu oli katossa. Naatittiin Nyttysen kaa harvinaisesta kaksinolosta, kylvettiin ja syötiin jädeä :) Tuo pikkuinen taapero on muuten tarkka hampistaan. joka ikisen ruoan ja välipalan jälkeen pitää saada purkkaa. Sitä se muka jäystää kaikilla neljällä hampaallaan *suloinen*. Joku hassu sana hällä on purkalla, joku kaukkaa tai jotain. Ja voi mitä huuto jos ei saa! Muutenhan ihan hyväkin asia mutta tahtoo noita purkan jämiä olla matoissa ja lattialla kun en aina muista pyytää antaa pois. osaa kyl itekin viedä roskiin, mutta kun tahtoo paljon muutakin sinne viedä niin roskisovi on kuminauhalla säpissä.
Tällesti meitillä, huomenna jouluvaloja lisää ostamaan, tänään tai siis äsken viriteltiin ulos, heh, muut naapurit jo nukkuu ;) Pojat jo hajoitti muutamat kun innostuivat vetään niitä pitkin kämppää. Joulukuviakin sain otettua, mutta ilman tonttulakkeja, eivät anna olla päässä ollenkaan. Laitoin tylsästi lampaantaljat lattialle, siihen päälle puisen laatikon minne jemmasin palloja ja kuusen niitä värikkäitä nauhoja, niitä sitte innoissaan kaivelivat laatikosta ja koristelivat koiraa ja NuuNuuta (teletappeja). Suloista mutta ah niin vaikeaa saada samaan kuvaan hyvät ilmeet. Saa nähdä miten toteutan kuvat.
Mutta mukavaa aamunalkua ja toivottavasti oon ainoa joka kuppaa.
Unille mars, Tuttis
Kommentit (50)
Tuttis!! Onnittelut pottailusta isomman kanssa. meillä tuo potta on vessan nurkassa,kun poikaa olen koittanut istuttaa joskus,istuu tasan 2 sekuntia. Nyt ei ollakkaan taas vähään aikaan kokeiltu.
Ynikselle,toivottavasti saatte helpotusta,joko lääkkeellisessä muodossa taikka sitten muutoin pöpöt häätyy.
Ihana lumisade ulkona,kaipa se päivänmittaan vedeksi muuttuu :(,kummasti vaikuttaa mielialaan lumen tuoma valoisuus.
V:n kanssa ollaan kuunneltu " lasten parhaat kirjat" kirjakerhon levyä " lumileikkejä" poju tykkää kovasti,haluu olla sylissä,niin että mä tanssin. äitikin tykkää,vahoja oman lapsuuden ihania lauluja kuten " pii pii pikkuinen lintu" taaperon laulamana aivan liikkis!!," koska luistellaan" " ratiritirallaa" " kiiltää jo jää,näin kiidättää" voin suositella tätä !!!!
Äitikuu!! oletko tietoinen vaavinkaistenn pikkujouluista! jos elelet kotielämää vois muutenkin joskus tavata,tulkaa vaikka torttukahville meille joskus,ihan milloin vaan!
Hyvää alkvaa viikkoa ,toivottavat tiivii ja vilho
meinaan kirkkovuotta, heh heh. Adventista se alkaa 851 vuosi kristinuskoa Suomessa. Joku on ollut tarkkana, kun noin pitkien aikojen takaa saadaan syntymävuosi Suomen kristikansalle.
Voikaa hyvin, minulla on pää tyhjä, palaan jos tulee sanottavaa.
Kukkuu
Pöyrskyn kanssa verikokeessa käyminen ei ole leppoisin mahdollinen aamunavaus. Jessus sentään.
Verikokeesta saattaa selvitä, josko joku ruoka-aine aiheuttaa harmia viiveellä. Nyt ei ole varmuutta, että tuleeko vatsakivut/alapään punoitus/risaiset yöt jostain tänään syödystä, vai jostain mitä on syöty viisi päivää sitten. En vasinaisesti toivo postiivisia vastauksia, mutta toivoisin voivani helpottaa tyttösen oloa.
Kaveriperheeseen on syntynyt viikonloppuna vauva, hetken olin hirvittävän kateellinen, mutta nopeasti se (kateus) meni ohi :) Vastasyntyneet ovat niiiiiin ihania! Sitten alkaa kaikki muu, ei niin ihana, eikä lopu ainakaan 18 vuoteen.
Tai kulkeehan ne hyvät asiat siinä vähemmän hyvien rinnalla, mutta änk änk... Ehkä te ymmärrätte? *Meillähän on lapsiluku täys, jotenkin se on itselle perusteltava, että en minä edes Haluaisi enää...*
Ynis, hyvä kun pääsette lääkärille! Toivottavasti taudit helpottavat.
Minäkin annan ääneni Piuden " saarnojen" jatkumiselle :) Meillä on korvatulehdukset ajoittuneet ruokasekamelskoihin, eli Väkkärän korvat ovat kipiät, jos ei ruokavalio ole kohdallaan. Sattumaa tai ei, näin on käynyt useammin kuin kerran.
Ja voi sitä Pönksy-parkaa :( Ja Lempo myös, kunpa saisit unta ja lepoa. Voikohan niitä toivoa joulupukilta?
Kovin monta muutakin väsynyttä ja/tai sairastavaa on meidän porukassa, yhteislähetyksenä isosti jaksamista!
Minun piti vastailla vaikka kuinka monelle, mutta huipulla tuulee... Päästä on puhallettu kaik ajatukse poies.
Täällä vielä pieni nuhanenä tuhisee, joten jätettiin muskarikin väliin ja jäätiin kotiin huilaileen. Poika on jo parempi, mutta vielä räkä valuu, sellanen paksumpi lima nyt, hengitys rohisee ja yöllä yskitti kovasti. Mutta kaipa se tästä. Nukuttiin kuitenkin jo paremmin vrt edelliset yöt...
Nyt tarviin kaiken mahdolliset positiivisen mammaenergian mitä voi saada....Pitäkää mulle peukkuja, tänään on SE päivä... kp 29/28...... Jännittää kovasti, vaikkakin uskon menkkojen alkavan hetkenä minä hyvänsä...
Tiivii: joo muistan kyllä pikkujoulut, lukee ISOLLA kalenterissa! En jää sieltä poismistään hinnasta! Ja joo, vois kyllä joskus vaikka päiväkahvitellakin, katotaan kunhan tää flunssa tästä häviää niin sovitaan aika.
Mä tein äsken vintistä löydön, löysin miehen koulussa kekemän kanteleen vuodelta -86! Poju soittelee sillä nyt ihan tohkeissaan, ei haittaa vaikka hiukan epävireessä onkin... Tää on se hyväpuoli kun asutaan miehen vanhassa kotitalossa, vinteistä löytyy vieläkin " yllätyksiä" vaikka muutettiin tänne jo 9 kk sitten.... Toisaalta löytyy sieltä sitten myös anopin tavaraa vielä, mikä sitten taas ei ole niin hyvä puoli....;)
-Paranemista muihinkin sairastupiin, mä meen nyt pukemaan kun sisko tulee kohta tuomaan koiraa *hoitoon (oon viä yöpaidassa... heh, kellohan on vasta 11...:)
Ihanaa kun on lunta!!
äk ja pikkuinen nuhanenä
Lunta sataa, nuha jatkuu, T voi entiseen malliin, väsyttää. Siinäpä se lyhyesti.
Palaan kun saan ajatuksen juoksemaan! Mimmu, T ja masuasukki rv 35+1
Hmm, tänne ei kuulu ihmeempiä. Jouluvaloja täytyisi alkaa laittaa sisään ja ulos. Kalenteri on ollut täälläkin suunnitelmissa isovanhemmille jouluksi. Hyvä Aavis että hoputit! Täytyisi saada nuo 1v kuvatkin teetettyä... :-/ On vähän unohtunut!
Tuttis, hienoa että pottailu edistyy. :-)
Mimmu, ei se lapsesta, tai ainakaan minusta tuntunut pahalle, että olin loppuvuodesta syntynyt. Sain kyllä joulu ja synttärilahjat aina erikseen. Mukavaa oli että aina oli loma kun vietin synttäreitä ja aina ammuttiin raketteja. :-D Hmm, tosin taidat kantaa masukkisi pitkälle uuden vuoden puolelle.. Hyvät puolensa on siinä vuoden alusta syntymisessäkin. :-)
Lila75
että Äitikuu ja Tiivii, laittakaahan sitten kordinaatteja ja kellonaikaa kun näette. Toivon että nämä liitoskivut joskus hellittää niin, että taas kykenen ajamaan pidempiä matkoja autolla.. Ärsyttää kun nykyään tarvitsen miehen kuskiksi että saan itse röhnöttää takapenkillä. :-/
Naurettavan pikkuinen ongelma, mutta miten kipeitä voikaan käsissä olla pienet haavat. Nippusidesavotta saatiin eilen päätökseen. Kyykkiminen, konttaaminen ja näpräily tuntuvat jalan lihaksissa ja noissa sormissa. Kaikki on valmista huomiselle lattiavalulle. Huomenna pileet pystyyn. Ylihuomenna voi viedä tuolin ja pöydän raksalle ja istua oman talon lattialla tuoleineen. =)
Minä tilasin paikallisen kuvausliikkeen kautta kalenterin. Ovat valmiina viikon kuluessa eli tän viikon perjantaina. Tänään pitäisi tilata joulukortit toisen paikallisen kuvausliikkeen kautta. Saa mukavan edullisesti.
Tuttis: Onnea tuloksekkaasta pottailusta! Oottako jo kauan syöneet purkkaa? Minkä merkkistä ja minkä kokoisen palan annat?
Mersu: kiva kuulla kuulumisianne. Onnea uuteen kotiin! Jaksua!
Keilin: Iloista matkaa!
Lila: liitoskipuihin puhalluksia ja jaksua!
Sairastupiin paljon puhalluksia ja voimia!
-Mimmuli ja Nöösä
Pääsin kuin pääsinkin eilen adventtikirkkoon, tosin omalle kotisohvalle telkkarin eteen. Mutta pikkuisen tarttui hoosiannafiilistä ruudunkin välityksellä.
Sain puuttuvat tapetit Värisilmästä, joten tänään mies varmaankin laittaa ne seiniin - jos jaksaa. Oli aika uuvuksissa eilen illalla. Nyt tuolla meitin kylppärissä uurastaa putkimies - vihdoinkin - ja jännityksellä odotan josko meillä tämän päivän päätteeksi olisi suihkukaappi, toimivat pesukoneet, lavuaari ja hana... Kyllä tämä tästä saattaa vielä helpottua.
Korvista on ollut puhetta, kyllä on periytyvää. Minä ja veljeni ollaan oltu korvakierrelapsia, siihen maailman aikaan ei putkitettu mutta kierre katkesi kitarisan poistoon - joka tehtiin viisivuotiaana. Miehellä ei ole ikinä ollut korvatulehdusta, ja lapsistamme kaksi on ollut korvakierrelapsia ja yksi (esikoinen) on sairastanut vain yhden korvatulehduksen, nelivuotiaana. Molempien korvakierrelapsosten korvatulehdukset loppuivat kuin seinään kun putkitettiin, vanhempi 1.3 vuoden iässä ja pakettiin kuului kitarisan poisto, Lilli kymmenkuisena ja sai säilyttää kitarisansa.
Jotain muutakin kyseltiin... Pehmolelut pesen pesuohjeen mukaan, toiset kolmessa, toiset neljässäkympissä, toisia en ollenkaan. Joka talvi yritän muistaa ulkoiluttaa pehmoleluja paukkupakkasissa muutaman tunnin, mieluiten vuorokauden tai parikin. Aika vähän meillä on pehmoleluja käytössäkään, ja nyt ne odottaa jätesäkeissä parempia aikoja ja vähemmän rakennuspölyä.
Kiva kuulla Mersun ja Lempon kuulumisia. Kurjaa Lempo, etteivät putket teillä ole auttaneet.
Mukavaa maanantaita kaikille!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Kukaan ei kertonut mulle, että Mersu on käynyt!!! Jippii Kipii!
Äkkiä lukemaan eilisiä,
Kukkuu
P.s. muistinko sanoa, että meille tulee sittenkin lapsi? Olikin valemenkat, joskus heinäkuussa sitten taas ponnistamaan, huh.
Ei kyllä ollut tuo mikään p.s.-juttu, senkin hassu...
Laatikkokasa on lupaavasti pienentynyt ja mieli sitä mukaan huojentunut. Jouluna voipi olla jo siiwo. Ihanaa, Mersu, kun kävit ruudulla.
Ankkis, on putkista ollut paljon apua sairastamiseen kuitenkin. Helpompaa on nyt, Pönksy nukkuu. Meillä on lähipiirissä muutama korvakierrelapsonen ja kenelläkään ei ole loppunut " seinään" tulehdukset putkituksen jälkeen vaan vasta vähitellen, vaikkei allergioita, astmaa tms. ole ollut. Siksi olen vieläkin aika optimistinen, enkä tee vielä kovin raskaita diagnooseja. Jorvin korvalääkärimme mukaan tilanne on vielä " erittäin tavallinen" , putkilapsista ehkäpä kolmannes saa vielä jonkun tulehduksen, ja vain pienellä osalla heistä on jotain " poikkeavaa" taustalla. Kuuntelen erittäin kiinnostuneena ja innokkaana Pilen mietteitä, mutta vielä pysyttelen jonkin aikaa " yleislääketieteellisellä suunnalla" , eli hoen itselleni, että tulehduksia voi jonkin verran esiintyä ja jos jotain erityistä raskaampaa (kuin alhainen ikä / heikko vastustuskyky / ilmastoinnin käynnistymisen alkukankeudet) diagnoosia täytyy joskus lähteä etsimään, niin se löytyy tasavertaisesti akselilta rakenne/sivuontelotulehdus/kitarisa tai allergia. Sitten kun täytyy näkökulmasta luopua, luovun nöyrästi.
Joku kysyi nuhatippojen käytöstä. Meillä aivan yhtä toimivaksi on osoittautunut sängyn päätyyn asetettu harsoon käärästy sipuli (puolikas pieni sipuli ei-aivan-pieninä paloina). Avaa hyvin rohisevan nenän, eikä lemukaan ole aivan kammottava, jos sipulia ei liikaa harsoon pilko. Tipat eivät toimi, kun lapsonen itkee niitä ja on sitten entistä enemmän tukossa.
Kukkuu: Hurjasti onnea raskautumisesta! Jaksua pienen ihmeen kantamiseen. =)
Linkitelläänpä hiukan.
Eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5728413&p=2&mpage=5&tmode…
Ankkis: Mukavaa, että oikeaa tapettia vielä löytyi. Asuntonne kuulostaa upealta. Mukavaa, että putkimieskin pääsi paikalle. Jaksua!
Ajattelin tehdä hurjan poikkeuksen ja kipaistakin varastoon heti tänään ja kaivella jouluvalot ym. En jaksa odottaa itsenäisyyspäivään (kuten lapsuuden kodissa), koska kaipaan valoa ja piristäviä jouluesineitä meidän sekamelskan keskelle.
-M
Voi miten ihanaa!
Nyt ei ehdi muuta, työ pitää kiireisenä.
[color=9932CC]PALJON ONNEA KUKKUU!!!![/color]
Pöh, ilmoittaa ps. uutisena.. Energistä alkuraskautta ilman niitä alkuraskauden vaivoja toivottaa hän! ;-)
Lila75
kaivoin meidän vanhan esittelypinon vauvapuolelta, ja nostin, mutta sehän nousikin vauvapuolen ekaksi... *nolo*...
Tiedättekö voiko sitä siirtää taaperopuolelle? Olis kiva ettei pino hukkuis....
Meitä oli siellä muuten 90 mammaa! Aika monesta ei ole kuulunut aikoihin mitään. Huhuu? Missä luuraatte?
Niin ja tärkein unohtui, ONNEA KUKKUU!!!!!!!!
Ihanaa!!
onnistuisko se jos loisi uuden otsikon taaperopuolelle, " Syysmammat 04 esittelypino" tjm. johon sitten linkki ko. ketjuun.
Kuka osaisi ja viitsisi linkittää...
avuton tumpelo itse olen, myönnän... ;)
täsä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=3094174&p=1&tmode=1&smode…
ja sitten Kukkuu: MYKISTÄWÄÄ!
Siis ihan ihmeellistä...ja heinäkuussa jo... hui. :)
ONSKUA siis! :)
Määäääääkin haluun *määkii*!!!!!!!!!!1
Meillä tosin tuo ehkäisy toimii mainiosti: appi vartioi poikaansa haukkana koko ajan, ihan varmasti en pääse metriäkään lähemmäs ellen sitten taklaisi ukkoa kenttään... hmmm... pitää miettiä sitä vaihtoehtoa.
Huoh.
Josko kahvista saisi jotain kiksejä... närästystä edes. Möö.
m:) + Hellu, joka hakkaa kivellä keskellä kämppää olevaa teräspalkkia -> helvatallinen mekkala
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5731403&p=1&tmode=1&smode…
Tuolta löytyy keskustelua. Minä kyselin Kuvapaikasta ja sieltä sanottiin toimitusajaksi noin viikko tällä hetkellä. Kunhan laittavat jotain hintatietoja tulemaan, niin voisin vaikka tilata sieltä. Pitäis tosiaan ne kuvat kattoa valmiiksi, että sais sitten vaan tilattua kalenterit.
Me mennään rinsessojen kanssa lääkäriin tänään. Kaikki siis flunssassa ja saatiin mahdutettua meidät kolme putkeen lääkärille. Saa nähdä tyhjeneekö apteekki sen jälkeen, vai palataanko kotiin potemaan ja odottelemaan parempia aikoja:)
T: Ynis