Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hemmetti! Antoivat lapselle karkkia päiväkodissa!

Vierailija
03.09.2012 |

1-vuotias aloitti kuukausi sitten päiväkodissa, pienten ryhmässä. Tänään oli jonkun lapsen synttärit, ja oli tajonnut muulle ryhmälle karkkia lounaan jälkeen! Minulta ei etukäteen kysytty saako antaa, eikä lapsi ole aiemmin karkkia saanut, joten ei olisi tosiaan tarvinnut antaa.

Onko tämä ihan tavallista päiväkodeissa? Ei tullut mieleenikään, että pienten ryhmässä olisi vielä tuollaisia herkkuja.

Voin kuulostaa tiukkapipoiselta, mutta tämä on mielestäni periaatekysymys. En itsekään tarjoa vieraille lapsille mitään, jollen tiedä heidän vanhempiensa kantaa asiaan.

Ja ennen kuin joku viisastelee, että miksi noin pieni pitää ylipäänsä viedä päiväkotiin, niin pitipähän vain. En olisi halunnut.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne päiväkotiin, pilallehan se siellä menee jos yhden karkin saa. Ei kai sulla sitä ruokalistaakaan hyväksytetä?

Vierailija
2/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on saanut sokeria aikaisemminkin.

Tosin aika outoa, koska meillä ainakin pienten puolella saa tuoda vain keksiä, ei karkkeja ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei oliko toi nyt NIIN iso juttu? Ehkei kuitenkaan maailmaa kaada :)

Vierailija
4/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 1 vuotias on päiväkodissa? Miksei ole kotona äidin/isän kanssa?

Vierailija
5/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaan ne kunnallisen välipalat: hodareita, marjapiirakkaa, jäätelöä, tummunutta banaania... karkki on, hauskaa kyllä, kielletty meidän päiväkodissamme mutta kaikenlaista skeidaa saa sitten tarjota lapsille noin muuten. :) Keksejä viikottain jne.

Vierailija
6/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden päästä tajuat, että tuolla ei ollut mitään merkitystä lapsesi kasvuun ja kehitykseen.

Vierailija
7/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maailma tähän kaatuisi, mutta kun isompien lasten ryhmiin ei koskaan päiväkodissa ole saanut karkkia viedä, en tullut mieleenikään että pientenryhmään saisi.

Sokeria on lapsi saanut leivonnaisissa, ei tässä siitä ole kyse. Keksi olisi ollut ok. Mielestäni vain minulla on oikeus päättää mitä lapseni syö. Ja tosiaan, minä kyllä kyylään ruokalistan läpi, mitä lapsille tarjotaan. JOs jotakuta muuta vanhempaa se ei kiinnosta, niin se on heidän ongelmansa.

Minusta minulla on oikeus päättää, koska lapseni saa karkkia ensimmäisen kerran. Tämä karkki ei lukenut ruokalistassa.

Ap.

Vierailija
8/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden päästä tajuat, että tuolla ei ollut mitään merkitystä lapsesi kasvuun ja kehitykseen.

Tämän olen tajunut jo.

Ap.

Vierailija
9/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tarkentaa jo siitäkin syystä et en taida uskoa et yksivuotias söi karkkia.

Mun yli 2-vuotias ei ole tähän mennessä suostunut syömään mitään tarjottua karkkia,keksiä,suklaata ja vaniljajäätelöäkin on maistanut yhden lusikallisen mut toista ei huolinut.

Oletko varma et lapsi söi?Tuskin=D

Vierailija
10/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan iloinen, että sun lapselle on se karkki annettu. Vai sittenkö olisit ollut tyytyväinen, jos sun lapsi ei olisi saanut karkkia vaikka muut olisivat saaneet, ja hän olisi pahoittanut mielensä katsoessaan vierestä kun muut syövät?

Sun lapsi on nyt päivähoidossa etkä sä oikein voi määrätä, miten niiden kaikkien muiden lasten ja heidän vanhempiensa tulee käyttäytyä. Sun lapsi sosiaalistuu nyt valtakulttuuriin, ja jos ajattelet asiaa, niin se on vaan hyvä asia.

Vierailija
11/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä kysyttiin vasu-keskustelussa onko lapsella jotain rajoituksia ruokien suhteen (juurikin näiden herkkujen). Minä kielsin karkkien antamisen, mutta sanoivat ettei niitä saa tarjotakaan koko päiväkodissa, koska niin monet kieltävät.

Vierailija
12/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan sai synttärikarkin. Toivottavasti sille ei ainakaan tullut hyvä mieli siitä.

Et ole yhtään sen parempi vanhempi typerine periaatteinesi kuin muutkaan lastenkiusaajat.

Vierailija
13/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä mahda sille mitään.

Vierailija
14/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä miksi päiväkodeissa pitää jakaa lapsille karkkia. Karkissa ei ole mitään ravinteita ja lapset niitä alkavat syömään joka tapauksessa joskus niin eikö olisi järkevää yrittää pitkittää sitä aloitusta mahdollisimman pitkään myös päiväkodissa.

Minä kielsin aikoinaan.

Vierailija
15/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku yksittäinen karkki saa pois tolaltaan. Toivottavasti käytte samalla tarmolla muidenkin päivähoidon ongelmien kimppuun, kuten useimpien päiväkotien sisäilma-ongelmiin, tilanahtauteen ja henkilökunnan riittämättömään mitoitukseen.

Vierailija
16/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sittenkö olisit ollut tyytyväinen, jos sun lapsi ei olisi saanut karkkia vaikka muut olisivat saaneet, ja hän olisi pahoittanut mielensä katsoessaan vierestä kun muut syövät?

Mun allerginen lapsi saa aina jotein eri herkkua, kuin muiden lasten tuomat synttäriherkut. En uskalla ottaa riskiä (eikä pk:n henkilökuntakaan), että saisi kohtauksen sopimattomasta ruoka-aineesta.

t. ohis

Vierailija
17/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maailma tähän kaatuisi, mutta kun isompien lasten ryhmiin ei koskaan päiväkodissa ole saanut karkkia viedä, en tullut mieleenikään että pientenryhmään saisi.

Sokeria on lapsi saanut leivonnaisissa, ei tässä siitä ole kyse. Keksi olisi ollut ok. Mielestäni vain minulla on oikeus päättää mitä lapseni syö. Ja tosiaan, minä kyllä kyylään ruokalistan läpi, mitä lapsille tarjotaan. JOs jotakuta muuta vanhempaa se ei kiinnosta, niin se on heidän ongelmansa.

Minusta minulla on oikeus päättää, koska lapseni saa karkkia ensimmäisen kerran. Tämä karkki ei lukenut ruokalistassa.

Ap.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, kun käytiin eilen koko oman lapsikatraan kanssa karkkitehtaan myymälässä ja ostettiin säkkitolkulla nameja niin että vieläkin on paha olo.

Pelkäätkö että siitä lihoo jos saa yhden namun? Me ollaan ainakin ihan hoikkia, voikka välillä herkutellaan.

Vai pelkäätkö hampaiden menetystä?

Isälläni ei ole yhtään omaa hammasta vaikka ei koskaan syö karkkia ja itselläni ei ole yhtään reikää vaikka olen syönyt karkkia aina, enkä edes ollut lapsena kovin ahkera hampaiden pesijä.

Vierailija
18/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku yksittäinen karkki saa pois tolaltaan. Toivottavasti käytte samalla tarmolla muidenkin päivähoidon ongelmien kimppuun, kuten useimpien päiväkotien sisäilma-ongelmiin, tilanahtauteen ja henkilökunnan riittämättömään mitoitukseen.

Vierailija
19/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vajaa 2-vuotiaan tyttö aloitti päiväkodin. Siellä sitten oppi suklaalle, kun kotona ei vielä ollut saanut mitään makeaa. Tuli vähän yllätyksenä minullekin, että päiväkodissa tarjoillaan esim. suklaavanukkaita...

Vierailija
20/43 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet vienyt alle vuosikkaana hoitoon päiväkotiin ja sinusta ongelma on nyt yksi karkkitarjoilu jonkun syntymäpäivänä?

Katso peiliin, sieltä katsoo takaisin se pääpahis tässä jutussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän