Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytys perheuinnissa!!!

Vierailija
03.09.2012 |

Olimme lapseni kanssa perheuinnissa, jossa on n 14 lapsen vanhemmat. Yhtä äitiä lukuunottamatta KAIKKI muut äidit olivat järkyttävän ylipainoisia. Kaikilla roikkui vatsan kohdalla iso pussi ja selluliittia hyllyi niin käsivarsissa kuin jaloissakin.

Miten suomalaiset ovat päästäneet itsensä tähän kuntoon? Ihan kuin ylipaino olisi nykyajan normi. BMI alle 25 katsotaan laihaksi ja 25 - 30 normaaliksi? Miksi ei ajatella sydän- ja verisuonitauteja ja II-tyypinn diabetesta? Joo, kyllä kaikki nuoret läskit mammat hehkuttavat kuinka terveitä ovat, mutta entä 20 vuoden kuluttua?

Mua kuvottaa, että nykyään on normaalimpaa olla reilusti läski kuin normaalipainoinen.

T. 165cm ja 54kg eli NORMAALIpainoinen äiti, ei laiha

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei painoindeksiä pitäisi sokeasti tuijottaa, sellainen jolla painoindeksi on 27 voi olla paljon paremassa fyysisessä kunnossa kuin sellainen jonka painoindeksi on 22.

Ruumiinrakennekin vaikuttaa, itse näytän jo tosi hoikalta kun painoindeksini on 26-28.

Se sopii minulle.

Vierailija
42/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan lasten. Lasten uimakoulua katsellessa näkee kyllä selvästi, miten paljon selvästi ylipainoisia lapsia on. Ja kivittäjille tiedoksi: nyt en puhu mistään lapsenpyöreydestä. Mietin vaan että mitä tuo kansanterveydelle tekee tulevina vuosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiinrakennekin vaikuttaa, itse näytän jo tosi hoikalta kun painoindeksini on 26-28.

Se sopii minulle.

näytät varmaan normaalipainoiselta mutta et hoikalta. En tiedä minkälainen on ruumiinrakenteesi, mutta jos jotain vertailukohtaa annan niin itse olen bmi24 ja olen kyllä melkoisen tukevassa kunnossa.

Vierailija
44/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähellä alipainon rajaa. Pidä huoli siitä, että et enää laihdu. Liiallinen laihuus altistaa monille sairauksille, mm. osteoporoosille. Pidäthän huolta säännöllisistä käynneistä terapeutin tai jonkin muun ammattiauttajan luona. On tärkeää, että et siirrä omia laihuusihanteitasi lapsillesi. Ja on myös tärkeää, että pystyt kohtaamaan kaikenkokoiset ihmiset ahdistumatta.

Vierailija
45/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimaan juuri siksi, että paikalla on ap:n hengenheimolaisia tuijottamassa. Tyttö on järkyttävän läski (167 cm/ 52 kg) eikä kehtaa näyttäytyä selluliitteineen muille.

Vierailija
46/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että olisivat tyytyväisiä siitä, että ne kammoksumansa "läskit" yrittävät liikkua ja tehdä asialle jotain, niin täällä mouhoamisellaan aiheuttavat sen ettei kukaan kohta kehtaa käydä uimahallissa!

tekee jotain asialle. Esimerkiksi vesijuoksualtaassa näkee paljon ylipainoisia naisia ja minusta on ihan mahtavaa että ovat löytäneet tuon lajin.

Tuota perheuintia ei kyllä voi oikein nimittää "jotain tekemiseksi" sillä se lämpimässä lastenaltaassa makoilu ei ole mitään liikuntaa, eikä siitä ole aikuisen ylipainolle vaikutusta. se on helppoa ja mukavaa, nimimerkillä kokemusta on.

Vierailija
47/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana tulee syödä normaalisti ja terveellisesti, eikä "kahden edestä". Raskausaikana tulee myös liikkua sekä oman hyvinvoinnin että lapsen hyvinvoinnin takia. Kävelylenkit ovat tosi tärkeitä raskaana ollessa.

Imettäessä ei saa laihduttaa, mutta ylläri, ei edes tarvitse. Edelleen kun syö normaalisti ja terveellisesti, ei "kahden edestä", paino putoaa hiljalleen itsestään.

t. kolmen lapsen äiti, normaalipainoinen

Ei tämäkään asia niin mustavalkoinen ole. Mun bmi on aina ollut jotain 18,5-19,5 välillä ja molemmissa raskauksissa kiloja kertyi paljon ja jo alkuviikoista lähtien. Kaikki tosin kerääntyi vatsaan -takaapäin minusta ei nähnyt raskautta, mutta kilomäärät oli hurjia. Kuitenkin söin normaalisti ja liikuin reippaasti (esikoisen lähdin synnyttämään 10 päivää yli lasketun ajan tansittuani lähes koko yön ja vielä n. 4km kävelyn päälle). Paino on onneksi palautunut suht nopeasti synnytysten jälkeen...

Mutta suuria odottajia ei kannata tuomita suoralta kädeltä.

Vierailija
48/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimaan juuri siksi, että paikalla on ap:n hengenheimolaisia tuijottamassa. Tyttö on järkyttävän läski (167 cm/ 52 kg) eikä kehtaa näyttäytyä selluliitteineen muille.

ap puhuu ylipainoisista ihmisistä ja tyttösi on alipainoinen ja varmasti kaunis vartaloltaan.

Vierailija
49/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla roikkuu vatsan kohdalla iso pussi kahden sektion vuoksi. Se ei katoa vaikka mitä tekisi, ellei kirurgiaan turvaudu..

että vatsanahkalle voi tapahtua mitä tahansa raskauksien myötä. Tuohan ei ollut aloituksen pointti, vaan se ylipaino.

Vierailija
50/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme lapseni kanssa perheuinnissa, jossa on n 14 lapsen vanhemmat. Yhtä äitiä lukuunottamatta KAIKKI muut äidit olivat järkyttävän ylipainoisia. Kaikilla roikkui vatsan kohdalla iso pussi ja selluliittia hyllyi niin käsivarsissa kuin jaloissakin.

mutta käsivarsissa ja reisissä on selluliittia silti eikä vatsakaan sitten kiinteytynyt raskauksien jälkeen. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.

Vierailija
51/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käsivarsissa ja reisissä on selluliittia silti eikä vatsakaan sitten kiinteytynyt raskauksien jälkeen. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.

mutta en koe aiheuttaneeni mielipahaa kellekään. Tämä avaus ei edes koske minua koska olen normaalipainoinen. Voi teitä ammattiloukkaantujia :-D

Vierailija
52/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellahan nykyään on se, että jo ennen lasten saantia on vähän ylimääräistä ja sitten raskausaikana lihotaan vielä lisää, eikä kiloista päästäkään eroon. Sitten kun niin moni ympärillä on pulska, niin tottahan toki sitä pidetään normaalina ja vähänkin hoikemmat ovat sitten laiheliineja.

Jos/kun lihavalla on heikko itsetunto ja on muutenkin vähän ilkeä tai kehittymätön luonteeltaan, hän saattaa jossain tilanteessa heikkouttaan peitelläkseen puhua itseään hoikemmista ihmisistä alentuvaan sävyyn.

Mutta ei se tarkoita, että lihava silti pitäisi omaa painoaan normaalina ja hoikkia/normaalipainoisia outoina. Eikä varmasti ainakaan kukaan nopeasti merkittävästi lihonnut ajattele niin, että huh huh, onneksi minusta vihdoin tuli tällainen normaalipainoinen. (Paitsi ehkä jos on kärsinyt pahoista syömishäiriöistä ja vihdoin saa kehonkuvansa, itsearvostuksensa ja syömisensä sellaiseen kuntoon, että ylipainonkin kertyminen on pienempi paha kuin lähtötilanne.)

Vaan eiköhän lähes kaikki ylipainoiset ole tuskallisen tietoisia painostaan, vaikka eivät sitä ehkä koko ajan ajattelisikaan. Miksi laihdutus ei sitten muka onnistu, onkin ihan toinen juttu.

Vierailija
53/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana tulee syödä normaalisti ja terveellisesti, eikä "kahden edestä". Raskausaikana tulee myös liikkua sekä oman hyvinvoinnin että lapsen hyvinvoinnin takia. Kävelylenkit ovat tosi tärkeitä raskaana ollessa. Imettäessä ei saa laihduttaa, mutta ylläri, ei edes tarvitse. Edelleen kun syö normaalisti ja terveellisesti, ei "kahden edestä", paino putoaa hiljalleen itsestään. t. kolmen lapsen äiti, normaalipainoinen

Mutta silti ymmärrän ettei kaikkien tarvitse edes syödä kahden edestä kun paino vain nousee :) Kait sinäkin sen ymmärrät ;)

Ei se paino nouse ylipainolukemiin, jos ei saa jostain liikaa energiaa. Ilma tai vesi eivät vielä ole ketään lihottaneet. Nesteturvotusta toki saattaa kertyä, mutta se lähtee nopeasti synnytyksen jälkeen pois. Eli jos ei syö liikaa, ei myöskään liho.

Tai sitten kuvittelet, että kun sinä olet normaalista syönnistä huolimatta pysynyt raskaanakin hyvissä mitoissa, niin muutkin pysyvät yhtä helposti :D

Aina vain ei tarvitse raskaus aikana kiskoa ruokaa naamaan kaksin käsin ja siltikin tulee kiloja joiden pudottaminen on vaikeaa. :)

Vierailija
54/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy varmaan enemmän perimään tms. Synnytin 34 ja 37 v, siskoni 35 v ja kummatkin palauduimme tosi nopeasti. Ei ollut röllöä vauvauinnissa, kun ei ollut enää sairaalastalähdön jälkeenkään.

Naiset synnyttävät nykyään vanhempina kuin muutama vuosikymmen sitten.

Vanhempana vartalo ei enää palaudu yhtä nopeasti kuin kaksikymppisenä. Ja ehkä niillä muilla naisilla on enemmän lapsia.

Toivottavasti aloittaja ymmärtää, kuinka hyvin hänelle itsellään on asiat, kun ei ole muuta murhetta kuin MUIDEN läskit.

Vierailija
55/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juuri teidän takia anoreksia sen kuin vaan yleistyy. Mä odotan että teidän kersanne tulevat hoitoon anoreksian tm syömishäiriön takia, voin sitten sanoa että kannattiko? Kannattiko meuhkata koko ajan painosta ja haukkua läskejä.

Vierailija
56/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo oli kauhea maharölly. Selluakin aivan kauheesti kun aineenvaihdunta seis ja toki söinkin paljon kun kokoajan oli niin nälkä (johtui imetyksestä). Imetin 1,5 v ja sen jälkeen alkoivat kilot karista. Sillä tuloksella että 168 cm pitkänä painoin viime keväänä 46 kiloa. Nyt sentään olen saanut "kesäkiloja" ja painan 51 kiloa. Ollaan vähän armollisempia toisiamme kohtaan. Kilojen pudotus voi viedä oman aikansa!

Vierailija
57/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana tulee syödä normaalisti ja terveellisesti, eikä "kahden edestä". Raskausaikana tulee myös liikkua sekä oman hyvinvoinnin että lapsen hyvinvoinnin takia. Kävelylenkit ovat tosi tärkeitä raskaana ollessa.

Imettäessä ei saa laihduttaa, mutta ylläri, ei edes tarvitse. Edelleen kun syö normaalisti ja terveellisesti, ei "kahden edestä", paino putoaa hiljalleen itsestään.

t. kolmen lapsen äiti, normaalipainoinen

Mutta silti ymmärrän ettei kaikkien tarvitse edes syödä kahden edestä kun paino vain nousee :) Kait sinäkin sen ymmärrät ;)

Joillakin se paino alkaa putoa tooooosi hitaasti, itse kuuluin tähän porukkaan ja kuule otti päähän ihan järjettömästi! Ei ole ongelma elintavoissa eikä siinä, että en olisi liikkunut. Kiloja tuli vain 12kg/raskaus. Kaksi lasta. Kesti molemmilla kerroilla puoli vuotta ennenkuin paino alkoi pudota. Mun elimistö on vaan semmonen.

Annathan sen meille anteeksi?