Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytys perheuinnissa!!!

Vierailija
03.09.2012 |

Olimme lapseni kanssa perheuinnissa, jossa on n 14 lapsen vanhemmat. Yhtä äitiä lukuunottamatta KAIKKI muut äidit olivat järkyttävän ylipainoisia. Kaikilla roikkui vatsan kohdalla iso pussi ja selluliittia hyllyi niin käsivarsissa kuin jaloissakin.

Miten suomalaiset ovat päästäneet itsensä tähän kuntoon? Ihan kuin ylipaino olisi nykyajan normi. BMI alle 25 katsotaan laihaksi ja 25 - 30 normaaliksi? Miksi ei ajatella sydän- ja verisuonitauteja ja II-tyypinn diabetesta? Joo, kyllä kaikki nuoret läskit mammat hehkuttavat kuinka terveitä ovat, mutta entä 20 vuoden kuluttua?

Mua kuvottaa, että nykyään on normaalimpaa olla reilusti läski kuin normaalipainoinen.

T. 165cm ja 54kg eli NORMAALIpainoinen äiti, ei laiha

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, kamalaa! Olisiko mahdollista, että palaudut itse nopeasti raskaudesta ja toiset hitaammin. Itselläni kesti yli 6 kk, joten todellakin olin se röllykkä heiluen siellä vauvauinnissa. Pidin itseäni sankarina, että kykenin siirtämään syrjään omat ulkonäköpaineeni yhteisen kivan vuoksi. Vauvan takiahan siellä ollaan eikä siksi, että joku voisi miettiä, miksi tuo ei ole laihempi.

En sitäpaitsi saanut edes kovasti painoa raskauden aikana (9 kg), mutta vaikka se lähti nopsaan pois, niin lantio oli leveämpi enkä mahtunut samaan kokooon tosiaan yli puoleen vuoteen.

Vierailija
2/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun nyt varmaan täytyy jäädä pois sieltä uinneista. Tai vaihtoehtoisesti vaatia kaikkia muita jäämään pois.

On se niin kamalaa, että niiden muiden läskit aiheuttaa sulle kaikenmaailman tauteja. Kyllä niiden pitäis vähän ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset synnyttävät nykyään vanhempina kuin muutama vuosikymmen sitten.

Vanhempana vartalo ei enää palaudu yhtä nopeasti kuin kaksikymppisenä. Ja ehkä niillä muilla naisilla on enemmän lapsia.

Toivottavasti aloittaja ymmärtää, kuinka hyvin hänelle itsellään on asiat, kun ei ole muuta murhetta kuin MUIDEN läskit.

Vierailija
4/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kukakin järkyttyy. Itse olen järkyttynyt viime aikoina esim. noista lasten pahoinpitelyistä ja murhista. Sua taas järkyttää toisten naisten maharöllöt. Me ihmiset järkytytään niin erilaisista asioista. Ehkä sun kannattaa käydä jutteleen jollekkin ammattiauttajalle, jos tuo sun järkytys vaikeuttaa harrastusta.

Vierailija
5/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kukakin järkyttyy. Itse olen järkyttynyt viime aikoina esim. noista lasten pahoinpitelyistä ja murhista. Sua taas järkyttää toisten naisten maharöllöt. Me ihmiset järkytytään niin erilaisista asioista. Ehkä sun kannattaa käydä jutteleen jollekkin ammattiauttajalle, jos tuo sun järkytys vaikeuttaa harrastusta.

Vierailija
6/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...takana rankat lapsettomuushoidot, erittäin vaikea synnytys ja masennus. Kaikkien näiden asioiden yhteisummana lihoin 42 kiloa.

Eli voi siihen ylipainoon olla syykin - ainakin joskus.

Vierailija
7/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset synnyttävät nykyään vanhempina kuin muutama vuosikymmen sitten.

Vanhempana vartalo ei enää palaudu yhtä nopeasti kuin kaksikymppisenä. Ja ehkä niillä muilla naisilla on enemmän lapsia.

kyllähän lihavia ihmisiä on ihan älyttömän paljon nykyään. sitä pidetään ihan normaalina juttuja, ja tässäkin aloituksessa ap saa heti turpaansa kun mainitsee asiasta. Ruokaa on liikaa ja elämä liian helppoa.

Vierailija
8/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se haluaakin. Vielä ei ole kukaan kauhistellut ap:n laihuutta, joten ei kauhean hyvin onnistunut provo. Sorry.

Vierailija
9/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rannoilla kun lihavat suomalaisakat lihavine lapsineen miehittävät rannat. Yök! Suomalaiset ovat todella lihava kansa, Anu Saagim on oikeassa.

Ruotsalaisnaiset ja norjalaiset hoikkia ja kauniita, suomalaiset röllykkämahaisia, persjalkaisia läskejä joilla on tolppajalat ja posket kuin jouluporsaalla.

Ai niin, mä unohdin... Eihän se ole lihavuutta vaan uhkeutta.

Just joo.

Vierailija
10/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo "uhkeus" katukuvassa näkyy eikä se ole komeata katsottavaa varsinkin, jos henkilöllä on vielä huono ryhti, mikä on myös huono sekä yleinen asia!

Vierailija
11/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä kamalampaa on, jos ap:n kirjoituksen johdosta, joku perhe jättää kivan harrastuksen pois kun eivät uskalla muiden arvostelun pelossa uimahallille enää mennä. Onko se vähän sitten ap niin kuin mission completed?? Ei ole ihme että pahoinvointi lisääntyy kun uimahalliinkaan ei voi mennä nauttimaan mukavasta uintiharrastuksesta iloisin ja rennoin mielin.

Vierailija
12/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja useimmiten olin se ainoa läski. Muut kun imettäessä olivat hoikistuneet, niin minä onnistuin lihomaan.

Laihiksella olen ja toivottavati ensi kesänä normaalipainoinen.

Vierailija
13/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no imetysaikana ei saa kovasti laihduttaa, lähtee toksiinit liikkeelle. Toki ne lähtee kun laihtuu imettäessäkin mutta ei niin rajusti kun jos laihduttais. Mä aion todellakin imettää lastani, koska se on suurin palvelus mitä lapselle voi antaa näin vauvaiässä, se etten syötä sille mitään vaskikanmaitoa. Imetyksen edut on varmaan kaikkien tiedossa joten niitä ei tarvi tässä kerrata? Imetän nyt ja aloitan kunnolla laihduttamisen vasta myöhemmin. Mulle lapsi on tällä hetkellä ykkössijalla. Kaikille se ei toki oo.

Vierailija
14/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vauva on nyt 5kk, käydään vauvauinnissa. On viä jotain röllykkää jäljellä mullakin, mut en tosiaan oo niin hukassa itseni kanssa että ottaisin siitä mitään paineita. Enkä ylipäätään oo mitään kuustoista vee joka kuvittelee että niinkin ison urakan jälkeen kun raskaus ja synnytys ja vauva-aika on, äidit palautuis ihan parissa viikossa...

Vierailija
15/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku täällä vertaan ap:n kritiikkiä viimeaikaisiin ikäviin lapsenmurhauutisiin. Vähän älyn käyttöä, kiitos, vaikka nimettömänä täällä skrivaillaankin.

Ymmärrän oikein hyvin ap:n pointin. Nykyään tuntuu olevan ok, että jopa kolmekymppiset hyllyvät vaatteissaan. Amerikan meininki on tullut tännekin. Ei muuta kuin lenkkipolulle, hyvät mammat. Älkääkä vedotko siihen, että kun vauvan jälkeen ei palaudu ja plaa plaa. Ei siellä sohvalla sipsipussin kanssa istuessa tosiaankaan palaudu hei. Pylly ylös ja liikkeelle :)

Vierailija
16/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapseni kuoli 2 vuotta sitten, miltä itse näyttäisit jos näin tapahtuisit sinulle?

Tunnen katseet ja on joskus jokkut kaupassa mutisseet kun ei ole äidillä päällä fiksut vaatteet ja vatsanahka roikkuu mekon alla.

Anteeksi. Mutta minulle se on jo jotain että tekee jotain normaalia kuten ui perheensä kanssa, ilmeisesti niin ei auttasi tehdä?

Vierailija
17/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkään ikäisenä, että olisi normaalia tai hyväksyttävää olla lihava. Päinvastoin.

Siksi tuntuu tosi oudolta tällaiset kommentit, ja vaikka nyt en tietenkään erityisesti järkyty tai pahoita mieltäni kenenkään anonyymin purkautumisesta, niin en kyllä voi silti sanoa, että ymmärtäisin ap:n järkytystä. Tai siis, okei, ehkä voin ymmärtää järkytyksen siitä, että ylipaino on yleistyvä ongelma, jos hän siihen nyt konkreettisesti havahtui, mutta en sitä järkytystä, että ylipaino olisi meidän lihavien mielestä jotenkin kivakiva saati sitten muotia tai jotain.

Toisaalta ei kyllä ainakaan minua auta painonhallinnassa se tieto, että uimahallissa joku hoikempi mittailee minun hyllyvyyttä ja pussituksia kuvotuksen tunteita kokien. Kiva tietysti, jos ap itse pysyy hoikkana tuollaisella ajattelutavalla.

Vierailija
18/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla roikkuu vatsan kohdalla iso pussi kahden sektion vuoksi. Se ei katoa vaikka mitä tekisi, ellei kirurgiaan turvaudu.

Lisäksi olin kortisonihoidossa ja vuodelevossa viimeiset kuukaudet ennen synnytystä molemmissa raskauksissa, se vaikuttaa aika tavalla ulkonäköön.

Ei kaikki läskit syömällä liho. Ja sori vaan, olet alipainoinen ruippana.

Vierailija
19/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan ne sinne vauvauintiin meneekin? Ja kynnys varmaan nousee tällaisista aloituksista?

Mitäs jos me ylipainoiset äidit otettaisiin kaikki normaali- ja alipainoiset samanlaisen parjauksen kohteiksi ja rinnastettais heidät ihan sekopäisiin pro-ana-keisseihin, jotka siirtävät epäterveet ruokailutapansa myös lapsilleen? Yksi rusina päivässä riittää liikkuvan aikuisen ruuaksi?

Suu kiinni ja suvaitsevaisuutta, niin ehkä me ylipainoisetkin hoikumme niin, ettei teidän tarvitse siitä jatkuvasti urputtaa.

Vierailija
20/57 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana tulee syödä normaalisti ja terveellisesti, eikä "kahden edestä". Raskausaikana tulee myös liikkua sekä oman hyvinvoinnin että lapsen hyvinvoinnin takia. Kävelylenkit ovat tosi tärkeitä raskaana ollessa.

Imettäessä ei saa laihduttaa, mutta ylläri, ei edes tarvitse. Edelleen kun syö normaalisti ja terveellisesti, ei "kahden edestä", paino putoaa hiljalleen itsestään.

t. kolmen lapsen äiti, normaalipainoinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi