Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eka ja viimeinen vierailu uudella anopilla

Vierailija
02.09.2012 |

Olen yh, lapset 3v ja 5v. Tapasin kivan miehen, jolla lapset 4v ja 7v. Lapset asuu pääasiassa äidillään, mutta on usein isällä.

Tänään käytiin miehen äidillä kylässä, miehen lapset ei olleet mukana. Kahvipöytä oli olohuoneessa, sieltä ei olisi saanut mennä minnekään. Heti, kun jompikumpi lapsi nousi pöydästä, pomppasi anoppikokelas pystyyn ja lähti perään. Mies yritti toppuutella, mutta tämä vaan kohkasi, että pysytään olohuoneessa eikä mennä muualle.

Kun anoppi haki lisää kahvia, lähti minun isompi tutustumaan taloon ja palasi hetken kuluttua lelukopan kanssa. Anoppi näki sen, tempaisi lapselta pois ja sanoi, että ei saa ottaa, ne on Janin ja Jennin (miehen lasten). Sanoin jotain sellaista, että ei ne lelut siitä kulu ja anoppikokelas siihen, että piti pysyä olohuoneessa eikä tonkia koko taloa. Pienempi lapsi löysi jostain nukkekodin ja toi sieltä nojatuolin näytille ja anoppikokelas riehaantui täysin: onko menty avaamaan suljettu ovi, siellä on Kirsin (anopin nuorin tytär, muutti keväällä kotoa) huone eikä sinne saa mennä.

Loppuvierailu kului siihen, kun anoppikokelas laittoi tavaroita paikoilleen ja marmatti, että kun ei perään katsota niin sotkevat kaiken. Ja se on nuori ihminen, vähän yli 50v!

Kotimatkalla sanoin miehelle, että olisi niistä leluista sanonut, että jos ne on sen lasten niin kyllä niillä saa leikkiä. Mies mutisi, että jos äiti on ne ostanut ja ne on siellä, niin ei hän voi niistä määrätä. Tossu mikä tossu!

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon miehen oikeasta "kivuudesta" ja lopettaisin kyllä suhteen tuohon, ei sillä ole mitään tulevaisuutta jos miehen asenne on tuollainen.

Vierailija
2/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan päästit ne harhailemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo jotain sun miehestäskin kun ei sanonut äitilleen mitään.

Vierailija
4/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo jotain sun miehestäskin kun ei sanonut äitilleen mitään.

Ne oli sen äidin kodissa, ei kai siellä sovi ryhtyä sanomaan, että kyllä täällä saa komerot tonkia?

Vierailija
5/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti kasvatettujen kakaroiden kanssa, jotka penkoo kaikki kaapit ja huoneet niin ei väliä, vaikka ei kävisikään.

Mikä ihmeen oikeus sinun pennuilla oli penkoa miehen siskon huoneita ja heidän tavaroitaan?

Vierailija
6/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon miehen oikeasta "kivuudesta" ja lopettaisin kyllä suhteen tuohon, ei sillä ole mitään tulevaisuutta jos miehen asenne on tuollainen.

peesi.

Vierailija
7/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä annat lastesi juoksennella vahtimatta ympäri taloa vieraassa paikassa kylässä? Aukoa ovet ja penkoa menemään?

Vierailija
8/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja--miksi et vahtinut niitä vaan annoit niiden tonkia taloa?????????

Vierailija
9/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakea mitään leluja ym. esineitä omin päin. Kuule, ihan tosi, anoppisi ja miehesi ovat oikeassa, sinä et.

Vierailija
10/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suhteenne paranisi anopin ajan kuluessa. Kotka mikä kotka.

Miehestä kertoo kaiken oleellisen se ettei tohtinut sanoa äidilleen vastaan.

Vierailija
11/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysymään olohuoneessa eikä ravaamaan ympäriinsä! Lepsu mies.

Vierailija
12/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmille ihmisille liian omituisia tilanteita nämä nykyajan perhekuviot. Saattaa ilmetä kummallisena käytöksenä, yrittää hallita tilanteessa edes jotain.. Tsemppiä! Toivottavasti teidän ei enää tarvitse tavata.

Vierailija
13/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kertoiko ap lapsilleen, miten anoppilassa ollaan ja käyttäydytään? Vai antoiko vaan lastensa mennä miten lystäävät?

Vierailija
14/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähinnä mua kiinnostaa, että jos kerran oli puhe että olette olohuoneessa, niin miksi et vahtinut omia lapsiasi että ne siellä myös pysyvät? Annoitko ihan rauhassa lähteä, yrititkö edes pyytää ovelta takaisin? En käsitä... sinä olet äiti, lasten on toteltava sinua tai sitten olisitte lähteneet takaisin kotiinne.

Vierailija
15/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ihmetyttää miniäkokelaan käytös. Onko sinusta ok että lapsesi tosiaan vaeltelevat vieraassa talossa yksikseen eri huoneisiin ????? Entä jos olisivat löytäneet lääkkeitä tai vaikka jotain muuta jolla loukkaavat ? Tai hajoittavat jotain isäntäväelle arvokasta tai tärkeää ???

Minä en ole koskaan päästänty pieniä lapsia vaeltelemaan kylässä ja he ovatkin tottuneet olemaan vanhempien lähellä paitsi tutuissa taloissa joissa menevät esim. kavereiden kanssa heidän huoneisiinsa jne. Mutta kavereillakaan ei saa mennä yksin kurkkimaan muiden huoneisiin tai aukomaan ilman lupaa kaappeja jne.

Minusta nämä asiat ovat ihan peruskäytöstapoja.

Toki minä sitten puolestani huolehdin että meille kylään tuleville lapsille tuon ikäkauteen sopivia leluja tarjolle olohuoneeseen mutta ei meilläkään ole automaattisesti luvallista vieraiden lasten ottaa kaikki meidän lasten lelut leikkeihinsä. Osa on niin tärkeitä lapsilleni että nostan pois vieraiden ulottuvilta jne ja varmasti loukkaantuisin jos meillä vieraat tonkisivat ominlupine taloani.

Eli ap katsoppa peiliin ja hartaasti.

Vierailija
16/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole minusta sopivaa. Sinä äitinä olet vastuussa lapsistasi, myös heidän mahdollisesta kiipeilystä ja loukkaantumisestaan. Ethän tiennyt vieraassa paikassa, oliko talossa vaarallisia portaita tai muita vastaavia, vaikka jyrkät kellarinraput eteisessä tai iso ikkuna tai parvekkeen ovi auki yläkerrassa tms. Eli toimit jo siten väärin, että annoit lapsesi joutua mahdolliseen vaaraan vieraassa paikassa. Toisekseen annoit lapstesi koskea kyläpaikan esineisiin ilman lupaa. Toimitko aina noin?

Vierailija
17/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ihmetyttää miniäkokelaan käytös. Onko sinusta ok että lapsesi tosiaan vaeltelevat vieraassa talossa yksikseen eri huoneisiin ????? Entä jos olisivat löytäneet lääkkeitä tai vaikka jotain muuta jolla loukkaavat ? Tai hajoittavat jotain isäntäväelle arvokasta tai tärkeää ???

Minä en ole koskaan päästänty pieniä lapsia vaeltelemaan kylässä ja he ovatkin tottuneet olemaan vanhempien lähellä paitsi tutuissa taloissa joissa menevät esim. kavereiden kanssa heidän huoneisiinsa jne. Mutta kavereillakaan ei saa mennä yksin kurkkimaan muiden huoneisiin tai aukomaan ilman lupaa kaappeja jne.

Toki minä sitten puolestani huolehdin että meille kylään tuleville lapsille tuon ikäkauteen sopivia leluja tarjolle olohuoneeseen mutta ei meilläkään ole automaattisesti luvallista vieraiden lasten ottaa kaikki meidän lasten lelut leikkeihinsä. Osa on niin tärkeitä lapsilleni että nostan pois vieraiden ulottuvilta jne ja varmasti loukkaantuisin jos meillä vieraat tonkisivat ominlupine taloani.

Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin vieraat, huonostikasvatetut kakarat tonkimassa omaa taloa kenenkään puuttumatta.

Kyllä siinä on oikeus itse puuttua, jos ei vanhemmat sitä tajua.

Vierailija
18/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko vierailu on ollut omituinen.

Anoppi on vähän yli 50 v. Ei siis mikään "vanhempi ihminen, jolla on erilaiset tavat kuin meillä nykyajan vanhemmilla". Olen itse 48 v, eli melkein sen 50, mutta en miellä itseäni miksikään vanhaksi tädiksi, joka elää eri aikakautta kuin 30 tai 40 vuotiaat.

Ihmettelen myös, että anopilla ja myös sinun miehelläsi on kokemusta pienistä lapsista, sinun lapsesi ovat lähes saman ikiäisiä, vähän nuorempia kuin miehen lapset. Pitäisi tietää, ettei tuon ikäiset jaksa istua kahvipöydässä paikallaan.

Ihmettelen myös sitä, kielsitkö lapsiasi. Mikä oli tilanne, kun jo toistamiseen lapsesi lähtee vaeltamaan toisten ihmisten talossa, etkä mene perään tai kiellä.

Ja tuo miehen asenne. Hän oli siis sitä mieltä, että sinun lapsesi eivät saa koskea anoppilassa oleviin leluihin, koska hänen äitinsä on ne ostanut ja ne on ostettu hänen lapsilleen.

Tässä on kaksi tärkeää pointtia ap: MINUN ÄITINI ON NE LELUT OSTANUT, HÄN MÄÄRÄÄ NIISTÄ.

ja: NE ON OSTETTU MINUN LAPSILLENI.

Kuvittele tilanne että menette sinne koko porukka. Mies, sinä ja kaikki lapset. Sinun lasten kuuluu istua olohuoneessa kädet sylissä ja miehen lapset leikkii ja touhuaa. Anoppi ei noteeraa sinun lapsiasi lainkaan ja kantaa karkkia ja jäätelöä miehen lapsille, koska on ihan itse ne ostanut poikansa lapsille.

Ja miehesi on vieressä ja hyväksyy tilanteen eikä sano mitään.

Lapsesi tulevat koko lopun elämäänsä kokevansa olevan eriarvoisia, ja nämä miehen viikonloppuperilliset ovat aivan eri ihmisarvon omaavia kultanuppusia kuin sinun lapsesi.

Jos haluat jatkaa tämän tosi kivan miehen kanssa, älä muuta saman katon alle. Ei tule onnistumaan. Ei anopin kanssa, mutta ei tuommosen miehenkään kanssa.

Sanon kokemuksesta.

Kuvitelma, että kyllä se tästä.. ei se muutu ainakaan paremmaksi. Kun on jo noin alussa pieniä ongelmia, ne eivät ajan kuluessa pienene, tai poistu, vaan myöhemmin niitä tulee lisää ja ne paisuvat.

Vierailija
19/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäydyit äärimmäisen moukkamaisesti, toivottavasti edes hävettää.

Ja mitä miehesi olisi pitänyt tehdä? Ilmeisesti häntä nolotti uuden kumppaninsa puutteelliset käytöstavat. Ja siinä mies on aivan oikeassa, hänellä ei ole oikeutta määrätä äitinsä tavaroista.

Nyt kannattaisi keskittyä omien lasten kasvattamiseen: kylässä lapset eivät kiertele ja tutki omin päin.

Ihan suoraan sanoen luulen tämän olevan provo, ei kukaan voi olla noin yksinkertainen mitä ap esittää olevansa.

Vierailija
20/91 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se anoppi siitä mihinkään muutu eikä poikansakaan käytöstään tule muuttamaan!

Usko vaan, been there, seen that