Jätin käyttötilille 2000 euroa. Sillä on pär,jättävä syyskuu.
3 henkeä. Ei enää velkaa. Okt kustannukset n. 300 e/kk+ muut laskut päälle. Pärjäisittekö te?
Kommentit (74)
mihin ne loput rahat meni piiloon ja paljonko. Toiset 2000e?
Mä en saa palkkaa edes sitä 2000 bruttona. Revi siitä sitten huumoria. Silti jää joka kuukausi myös säästöön. Eikä me edes kituuteta. Toki meillä mieskin tienaa, mutta yhteenlasketut nettotulot on jotain 3000 kuussa. Siitä lainanlyhennykset ja muut laskut. Ruuat ja bensat ja ihan kaikki. Ja tosiaan siitä riittää säästöönkin useampi satanen. Että on kyllä ihan riittävästi tuo
Sähkölasku 200, bensa 400, ruoka ja kuivatarvikkeet 400 noin, puhelinlasku ja netti yhteensä n 60. Eli nämä joista ei oi tinkiä tekee yhteensä joka kk 1060. Sitten tulee kuukaudesta riippuen laskuja esim. Nyt tässä kuussa kiinteistöverot 300 e. Vakuutusmaksuja tulee useana kuukautena kun on kotivakuutus, autovakuutukset ym. Eli ihan joka kuukusi on varmasti jokin lasku maksettavana, esim vesilaskujoka tulee joka kolmas kk. Laskuja oi siis lisää vielä 300-400 euron edestä. Nyt ollaan jo summassa 1660-1760. Sen lisäksi tuen muualla opiskelevaa nuorta 200-300 e/kk. Ny summa on jo lähllä 2000 euroa. Ja vielä en ole tuhlannut latin lattia turhuuteen. Vieläkö olette siä mieltä, että jossain mätää taloudenpito?? Eläminen suomessa on kallista, ap
Ensimmäiseksi vähentäisin tuon muualla opiskelevan nuoren 200 - 300 euroa kuukaudessa. Totta kai vanhemmat saavat auttaa omien voimiensa mukaan, mutta on kyllä aika outoa hyväksyä noin isoa summaa kiinteäksi menoeräksi itselleen.
ei velkaa, joten mihin saa 2 tonnia kulumaan? Tietenkin jos pitää lämmitysöljyä tilata 1500 ja sitten 500 jää ruokaan, bensoihin ja muihin laskuihin...
paljon niitä laskuja on, 500 vai 1500..
Meillä 7 henkeä ja ruokiin menee n. 1800€/kk. Asumiseen 400€/kk ja muut laskut on sitten varmaan jotain 500-800€/kk riippuen kuukaudesta.
Eli voitaisiin juuri ja juuri pärjätä jos ruokakuluissa säästettäisiin reippaasti (varaa kyllä olisi)
on nyt ulkomailla vaihdossa missä asuminen on kallista ja tuemme siinä. Nettotulot on meillä 4500 e eli kyllä säästöön jää, mutta nut päätin pakottaa meiät elämään tuolla parilla tonnilla. Te, jotka hehkutatte kuinka elisitte luxuselämää 2000 eurolla ja smaan hengenvetoon haukutte mua tuhlariksi, mikä on asumismuotonne ja kuinka pitkä on työmatka? Arvaan, että kerrostalo ja 0-1 autoa ja työmatka kilometrin päässä. Ap
Nämä rahakeskustelut on aina tosi mielenkiintoisia. Oikeasti.
Ainoa mikä mua alkaa lähes joka kerta risomaan, on se, että jos joku sanoo ruokaan menevän vaikka 800€/kk, niin heti ollaan huutamassa että "Kauheaa tuhlausta, olet uusavuton idiootti kun et osaa soijarouheella ja porkkanaraasteella jatkaa jauhelihakastiketta". Ja samaan hengenvetoon kerrotaan kuinka kunnon av-mamma ruokkii 5-henkisen perheen pula-ajan opein 20€:lla viikossa.
Joillakin tuntuu unohtuvan, että kaikkien EI TARVITSE tulla sillä 20€:lla viikossa toimeen. Toiset käy töissä ja saa siitä palkkaa, jolla voi kaupasta ostaa ihan mitä vaan.
Nämä rahakeskustelut on aina tosi mielenkiintoisia. Oikeasti.
Ainoa mikä mua alkaa lähes joka kerta risomaan, on se, että jos joku sanoo ruokaan menevän vaikka 800€/kk, niin heti ollaan huutamassa että "Kauheaa tuhlausta, olet uusavuton idiootti kun et osaa soijarouheella ja porkkanaraasteella jatkaa jauhelihakastiketta". Ja samaan hengenvetoon kerrotaan kuinka kunnon av-mamma ruokkii 5-henkisen perheen pula-ajan opein 20€:lla viikossa.
Joillakin tuntuu unohtuvan, että kaikkien EI TARVITSE tulla sillä 20€:lla viikossa toimeen. Toiset käy töissä ja saa siitä palkkaa, jolla voi kaupasta ostaa ihan mitä vaan.
sisältää pesuineet ym :). Samaa luokkaa kuin, että mammaa luullaan AINA 20 votta nuoremmaksi, miehellä on 20 cm levossa ja tienestit on 100.000 e kk YHDELTÄ :))))
Mä olen joutunut tuolla summalla elättään suuren perheen jo pari kuukautta. Eipähän sillä osteta ku ruoka ja pakolliset laskut..
että asuminen kaukana työpaikasta on valinta, jota on ihan turha kenenkään vastaajan niskaan kaataa. 400 euroa kuussa bensoihin on minustakin ihan hemmetin paljon. Pitäisi olla todella suuri nettopalkka, että tuollaisiin työmatkakuluihin suostuisin.
Me olemme perhe, joka elelisi ihan peruselämää tuolla kahdella tonnilla. Meillä on yksi auto, olemme miehen kanssa töissä samalla suunnalla, joten hän tiputtaa minut töihin joka päivä ja noukkii mukaansa tullessaan. Vähän joustamistahan se vaatii, mutta kahden auton pitäminen taas olisi aivan typerää meidän tilanteessamme.
Tulot 9000€/kk. Menot syyskuulta:
-Ruoka 646 euroa, 4 henkeä vakituisesti taloudessa, 1 isot bileet, ja kolmet ulkomaalaiset vieraat kahdessa eri setissä majaili meillä yhteensä 2 viikkoa...
- Lastenhoito ja siivous 400 euroa
- bensa 540 euroa! (koska kolme retkeä ympäri Suomea)
- muita kuluja 380 euroa (synttärilahja isälle, apteekkia, kahvinkeitin hajosi, ulkokukat, ravintolaan 95 euroa/synttäri-ilta, konserttiliput ystäville jne)
- Tässä kuussa oli todella paljon ylimääräisiä menoja, joten menoja tuli noin 2000 euroa, kun yleensä ehkäpä 1500 euroa
Sijoituksiin ja asuntolainaan 3300 euroa
KOrkoihin 800 euroa
ennakkoveroihin tonni tästä brutosta
bisneskuluihin 1800 euroa/pakolliset
Ennen oli paremmat tulot, kun oli kaksi. Mutta olen kirinyt tuloja sen jälkeen.
Sähkölasku 200, bensa 400, ruoka ja kuivatarvikkeet 400 noin, puhelinlasku ja netti yhteensä n 60. Eli nämä joista ei oi tinkiä tekee yhteensä joka kk 1060. Sitten tulee kuukaudesta riippuen laskuja esim. Nyt tässä kuussa kiinteistöverot 300 e. Vakuutusmaksuja tulee useana kuukautena kun on kotivakuutus, autovakuutukset ym. Eli ihan joka kuukusi on varmasti jokin lasku maksettavana, esim vesilaskujoka tulee joka kolmas kk. Laskuja oi siis lisää vielä 300-400 euron edestä. Nyt ollaan jo summassa 1660-1760. Sen lisäksi tuen muualla opiskelevaa nuorta 200-300 e/kk. Ny summa on jo lähllä 2000 euroa. Ja vielä en ole tuhlannut latin lattia turhuuteen. Vieläkö olette siä mieltä, että jossain mätää taloudenpito?? Eläminen suomessa on kallista, ap
En tiedä mitä edes tehtäis jos olis asumisen jälkeen noin paljon rahaa kuukaudeksi. Tällä hetkellä lapsilisäpäivään asti on 200 euroa käytettävissä. 2 aikuista ja 2 lasta. Eiköhän pärjätä jos en liian usein käy kaupassa ja lapset onneksi tykkää puuroista.
on 250 euroa, ja sillä pitää pärjätä lokakuun puoliväliin asti. Voi mua. Mut mä olen onneks sentään yksin. Ei tarvi elättää muita.
Mä jätän käyttötilille yleensä 800 e ja elämme sillä 3 henkinen perhe vallan mainiosti. Tietty tuosta summasta on lainat vähennetty sun muut, mutta tuo summa on ruokaostoksiin ja vaatteisiin. Tostakin jää kuukausittain käyttämättä vaikka kuinka paljon. Joten älä jaksa.
4hlöä käyttää asumisen jälkeen elämiseen ja laskuihin 1500€. ollaan pienituloisia, eli kaikki menee mikä tulee, mutta tuolla päästään oikein kohtuulliseen elämään.
tulot meillä vanhemmilla yhteensä reilun puoltoistatonnia. Asuntolaina ja yksi auto. Uskotko että meillä oikeesti jää joka kuukausi säästöön useampi satanen.
Perin juuri miljoonan. Pärjäisittekö jouluun asti vai tekisikö tiukkaa? Pelleilyähän tuo aloitus on.