Da Vinci-koodi????kysymys kristityille siis;)
Katsoiko kukaan neloselta?Kyllä sydäntä särki ja itku pääsi!Vielä enemmän kun tuo näkökulma joka oli tietyissä tahoissa vallalla keskiajalla,nyt on nostamassa päätään taas!=(niinkus nämä muutkin liikehdinnät,jotka muka todistavat ettei Jeesus,Messias olisi muka noussut kuolleista)vaan kristityille haluun muistuttaa PYhästä Hengestä!Se on aina ollut meitin voimavarustus!!=)Vaan surulliseksi laittoi tollanen ohjelma jossa todistellaan todistelemisesta päästyä ja lopuksi todetaan että nämä ovatkin vain arvailuja!!!!!!!!?????????En ymmärrä sitä himoa todistaa Kristinuskon epäpätevyyttä,kus kaikki Kristityt,jotka saaneet PyhänHengen TIETÄVÄT miten tämä homma etenee!;)Kun mä ajattelen omalla vähäisellä järjelläni,niin,jos uskoisin TOISIN,yrittäisin tuoda oman uskoni erityispiirteitä esiin sensijaan että TODISTELISIN valtauskoa vääräksi!!!???Pysykäämme vahvana PyhässäHengessä armaat kanssasisaret(tämä ei siis teille muille;))ja minä näistä heikoimpana puhun!=(=(
Kommentit (12)
mutta minunkin mielestä ajatus siitä, että Jeesuksella (AS)olisi ollut tytär ilman että siitä olisi avoimesti kertoa on pelkkää valhetta. Wa Allahu Aliim.
Se kyllä hieman arveluttaa, että osa evankeljumeista on haluttu tuhota ja salata kun eivät ole käyneet yksiin kirkon päättäjien tahdon kanssa.
Katsoitteko ohjelman, jossa oli Etiopian kristittyjä. Siellä kristinusko ei ole muuttunut 300-luvun jälkeen. Kummasti muistutti heidän tavat muslimien (rukoilivat maahan kumartuneina)ja juutalaisten tapoja.
Kai nyt da vinci-koodista piti tehdä dokkari kun kirjakin on niin hyvin menestynyt... saa vähän lisää mainetta... :)
Mutta kuka on väittänyt että käsitys oli yleinen keskiajalla??
Elokuvassa Kingdom of Heaven, jota sanottiin ns. tasapuoliseksi sekä kristityille ja muslimeille, oli muuten keskiajan uskonnollisuudesta melko outo kuva (lähinnä se miten kristitty päähenkilö käyttäytyi: uskonto tuntui olevan leffan kristityille vähän yks ja hailee... kunhan nyt käydään katsomassa missä Jeesus muutti veden viiniksi ja sitä kertoessa vähän flirtataan...). En tiedä onko näissä dokkareissa otetty joku " käsikirjoitus ö" syynin alle ja sieltä löydetty jonkun munkin pikku selostus asiasta, miten on?
ekaksi minä henk.koht. en koe sitä mitenkään uhkaavaksi,jos joku haluaa todistella Kristinuskon TOSIasioita epäpäteväksi,eiköhän sitä ole " harrastettu" jo 2000v.!!!???=)ainoa asia mikä tuntuu olevan monille ,muille ei-kristityille se tärkein todistettava asia on tämä ylösnousemus,historiallisille faktoillehan ei voida enää mitään!;)Ja tässä ohjelmassa näitä vastaan nimenomaan todisteltiin!ja erittäin surkein perustein,ja se sai mulla kyyneleen silmään,kuinka joku ihminen voi noin hukassa olla historiallisten tosiasioitten kanssa...ja kyyneleet tuli nimenomaan näiden ihmisten takia!=(..Että mikä saa noin taistelemaan Kristinuskoa vastaan!
Jos jollakin on raamattu satukirjojen joukossa ei kosketa mua(en itke tähtesi!;))sehän on sun valintasi!=)
Kirjaa en ole lukenut,mutta dokkarissa tuotiin esiin keskiaikaset uskomukset jne.tähän muka-Jeesuksen tyttären sukuun,joka meni naimisiin jonkun Ranskalais-aatelis-suvun kanssa(tai erään sen jäsenen=)=))joilla oli parantamisen taito jne.jne.ja dokkarin mukaan keskiajalla tämä käsitys oli vallalla enämpi Ranskassa(niimpä;)) keskiajalla nimenomaan!mie oo kuullukka moisesta,mutta niinku raamatussa sanotaan,että aika vie siivet hömpötyksiltä(oma suomennos!;))
Se,että niitten etiopialaisten Jumalanpalvelusmenot " näyttivät kumarruksineen niin paljon muslimeitten kaltasilta" (huooh)...ehkä ne on ottanu ne sieltä vanhasta testamentista!!!!!;););)ja ehkä siinä hivenen vaikuttaa kulttuuriympäristökin!;)Eiköhän nuo juutalaiset kumarrelleet jo ennen Kristittyjä saatika muslimeita!=)
Niinpä, ehkei aleta pohtia ketkä kumarteli ensin ja minne ;) kyllä huomaa tässäkin keskustelussa että ehkä eräällä on vielä jotain hampaankolossa kristinuskoa kohtaan... mistä lie se johtunee.
Eipä tuo DaVinci- koodi kuitenkaan ole minkäänmoinen dokumentti. Kai se jaksaa kiinnostaa: länsimaiseen kulttuuriin kuuluu arvona tutkiskelu ja uusien (ehkä räväköidenkin) näkökulmien avaaminen. Aiheesta on olemassa toinenkin kirja, jos kiinnostaa: sen nimi on Marian evakeliumi. Ihan hyvin kirjoitettu, ehkäpä myös jotkut saivartelijat voisivat löytää sieltä kristinuskon vastaista materiaalia? ;)
että oliko se jostain keskiaikaisesat tusinaromaanista joku lausahdus, jossa todetaan että ihmiset ajattelevat näin, ja ketkä niin ajattelivat? Joskus historioitsijat olettavat ihan liikaa hatarien dokumenttien perusteella.
Katsoitteko ohjelman, jossa oli Etiopian kristittyjä. Siellä kristinusko ei ole muuttunut 300-luvun jälkeen. Kummasti muistutti heidän tavat muslimien (rukoilivat maahan kumartuneina)ja juutalaisten tapoja.
No nyt se on sitten todistettu.
Kristinusko 300 luvulta lähtien - eli ainakin pari vuosisataa ennen islamia. Joten muslimit saivat tapansa kristityiltä.
Ehkä jonain päivänä kirjoitetaan kirja Mohammedin salaisesta tyttärestä - siis siitä jonka äidin kanssa hän ei mennyt naimisiin.
Nykyaikaan se on niin helppo sanoa kuka makoi kenen kanssa pari tuhatta vuotta sitten.
kiinnostavin kysymyshän on tietysti se, KUKA oli jeesuksen isä?
ateisti:
kiinnostavin kysymyshän on tietysti se, KUKA oli jeesuksen isä?
" Joosef ei ollut Jeesuksen isä. Siinä oli joku juttu aasin kanssa, mutta en muista mikä."
Sanna 6v.
lupicaia:
Meillä raamattu kuuluu satukirjojen joukkoon :)
Kuin myös. Lasten vuoksi kirkkoon vielä itse kuuluvana käymme kerhon joulukuvaelmissa jne., mutta itse psyykkaan itseäni sillä, että satu se on raamattukin siinä missä joulupukkikin =) Uskon asioita molemmat.
Eli satu ja uskonto eivät oikein ole ihan sama asia.
En sano lapselleni että nuo uskovat satuihin. Se on mielestäni toisen uskonnon loukkaamista.
Annan heidän itse tehdä päätelmänsä sitten isoina immeisinä, mihin uskovat ja mitä pitävät taruna. Nyt tuputtamatta mitään, käyn valtion pääkirkon tilaisuuksissa ihan minimoiden ja tänään viimeksi sanoin jouluevankeliumista, jotta olipa kiva tarina... Itselleni siis annan nämä kirkkovisiitit anteeksi sillä, että tiedän itse oman arvomaailmani vuoksi niiden olevan satua.
Minäkin olen saanut " oman herätykseni" uskonnon turhuudesta vasta iiiisona ihmisenä - päälle kolmikymppisenä, kun olen tätä elämää ja sen uskomattomia asioita seuraillut ja samalla on tuo aivokuori ottanut tietoa vastaan.
Enkä ole kristittykään, mutta olen lukenut ko. kirjan, ja se oli mitä mainiointa ajanvietettä.
Jos kerran kristityt on niin varmoja asiastaan, niin kai sitä sitten saa epäillä ilman että kukaan suuttuu, vai?
Minä en todellakaan usko, että Jeesus on jumalan poika, raamattuun uskon vielä vähemmän. Meillä raamattu kuuluu satukirjojen joukkoon :)