Koiravero kaikille, joilla on koiria
Kommentit (23)
puututaan kyllä heti, mutta jos viatonta lasta rääkätään, ketään ei kiinnosta.
Siksihän sitäkin osa-aluetta yritetään parantaa.
Lapsilisät pois ja lastenteko luvanvaraiseksi
Emme käy koskaan koirapuistossa, joten meidän vuoksi niitä ei tarvitse ylläpitää. Emme roskaa ja likaa paikkoja, koska poimin aina kakat mukaani. Mistä mun pitäisi veroa maksaa?
Jotkut koiranomistajat antavat kullannuppusensa tehdä jätöksensä nurmikolle. Odotan sitä päivää milloin näen tyypit itseteossa.
eikä sillä varmasti mitään valvontaa saatais. Olet kyllä oikeassa siinä, että suuri(n) osa koiranulkoiluttajista ei jätöksiä kerää, ja se todella ärsyttää! Mä kerään aina, vaikka koirani pieni onkin (ja jätökset sen mukaiset), en vaan tosiaan halua sotkea pientareita ja reunuksia.
että se on pelokas eikä tule tervehtimään. Koira ei osaa puhua, mutta sen käytös paljastaa.
meillähän on täällä oikee koiranero :DDDDDDDDD et oo varmaan kuullut koirien luonne-eroista tai rodunomaisista piirteistä? erittäin monille roduille on ominaista olla tervehtimättä ei-perheenjäseniä ja olla muutenkin välinpitämätön.
ei vittu empä oo vähään aikaan taas tällaseen urpoiluun kohdannut
Koska on minustakin melko kallista lystiä.
meillähän on täällä oikee koiranero :DDDDDDDDD et oo varmaan kuullut koirien luonne-eroista tai rodunomaisista piirteistä? erittäin monille roduille on ominaista olla tervehtimättä ei-perheenjäseniä ja olla muutenkin välinpitämätön.
ei vittu empä oo vähään aikaan taas tällaseen urpoiluun kohdannut
sosiaalisen kaupunkikoiran. Ai sua harmittaa, että sulla on epäsosiaalinen piski, jonka kanssa ei voi liikkua ihmisten ilmoilla?
noh, noh.. tuskin ihan jokaisesta rodusta, ehkä suurimmasta osasta, muttei takuulla jokaisesta yksilöstä. mun korvaan "sosiaalinen kaupunkikoira" kuulostaa pikemminkin rääkkäykseltä, toisinkuin koira joka saa olla rotuominaisuuksiensa kaltainen, ja toteuttaa luonnollista vaistoaan.
minun koirani kyllä tervehtivät nätisti kaikkia heitä tervehtiviä, osaavat kaupungissakin olla ihan kivasti, vaikka maalla ovatkin tottuneet kirmaamaan (mikä nyt on muutenkin ideaalia koirille).. mutta tiedän kyllä perhekoiria, jotka ylikaiken rakastavat perhettään, eikä muita. tulevat kyllä toimeen muitten kanssa, muttei sen enempää.
on vaan oikeesti ihan vitun urpoa väittää rääkkäykseksi, jos koira ei heti hyppää syliin tervehtimään -.-'
mielellään lisätään myös lisääntymisvero ihmisille, jokasesta uudesta vaavista maksettas syntyessä oisko vaikka 500e vero vuodessa.
ja sitten viina, tupakka yms täyskiletoon, kahvin ja kofeiinijuomien nauttimisesta nykynen tupakkaveron korkunen maksu.
mitäs kivaa vielä keksittäs? kaikki sokeria tai rasvaa runsaasti sisältävät tuotteet ankaran verotuksen alle?
ne kaikissa iloisimmat ja sosiaalisimmat koirat? Kyllä siitä koirastakin tulee aika lailla omistajansa kaltainen. Ja sama lasten suhteen: seurallisilla vanhemmilla ja usein seuralliset lapset. Käyttäytyminen on mmyös opittua.
siis nyt kyllä menee niin hiton kovaa yli että huhhuh :D
jos sä itse edes vähää alusta uskot tota soopaa, niin sä oot aika pihalla.
se on kyllä todistettu niin monesti, ettei seurallisilla vanhemmilla ole seurallisia lapsia tai toisinpäin. tai mitään muutakaan tuollaista piirteitten automaattista siirtymistä/oppimista. muutenkin ihmisten ja koirien vertailu on läpeensä naurettavaa!
koirien luonne-erot näkee parhaiten luovutusiän saavuttaneissa pennuissa. osa pennuista on leikkisiä, avoimia ja sosiaalisia. toiset varautuneempia ja ennakkoluulosempia. kaikki käytös ei ole opittua, vaan oikeasti kuuluu luonteeseen ja luonnollisiin vaistoihin.
Koira voi olla monen yksinäisen ja syrjäytyneen ainoa kaveri. Lapsille ja vanhuksille koira voi antaa turvaa ja hellyyttä/kosketusta, jota ei muuten saa tarpeeksi. Juuri näillä ihmisillä ei olisi rahaa maksaa tuollaista koiraveroa.
Jos siis kaikille, joilla on koiria laitettaisiin koiravero, niin olisi täällä paljon onnettomampia ihmisiä, joilla ei olisi varaa pitää koiraa. Voisi jopa olla että tämä tulo korvautuisi suuremmilla menoilla sosiaalipuolella.
Eli ap et taida olla järjen jättiläinen...
Rääkätyn koiran tunnistaa onneksi siitä,
että se on pelokas eikä tule tervehtimään. Koira ei osaa puhua, mutta sen käytös paljastaa.
Jepjep, ilmeisesti meidän karjalankarhukoirakin on siis rääkätty, kun on rodunomaisesti luonteeltaan juro, eikä tule tervehtimään, jos on sisällä, ja joku tulee kotiin. "Hieman itseensäsulkeutunut" kun tosiaan lukee rotumääritelmässäkin. Siihen kun lisätään "erittäin itsevarma, saattaa käyttäytyä aggressiivisesti toisia koiria,
muttei koskaan ihmistä kohtaan. Voimakas taistelutahto", niin ei tuosta sosiaalista kaupunkikoiraa kovin helpolla saa.
(lähde:kennelliitto)
oliko silloin jotain ap:n toivomaa valvontaa? Vai mihin tarkoitukseen ap koiraveroa toivoo?
Ei koiraveroon ole monestikaan etenkään täällä maalla perusteita. Koira ulkoilee omalla tontilla ja koiran lääkärikulut maksamme ite. Niin ja ei täällä muuten edes ole koirapuistoa...
ja suostuisin kyllä maksamaan koiraveroa, mutta ei mulla nyt ole varaa laittaa koiraan 200e/kk+ mahdolliset eläinlääkärikulut. Verotus samaan tyyliin, kuin muukin verotus tällä hetkellä. Eli olisin valmis maksamaan vaikka 5% ylimäärästä veroa tällä hetkellä koirani takia. Mutta haluan vastineeksi paaaaaljon koirankakkapönttöjä (täällä niitä on vain siellä täällä. Itse tykkään vaihdella reittiä päivittäin), koirapuistoja, jotka on hoidettu erinomaisesti (minun kaupungissani on vain kaksi koirapuistoa ja tällä hetkellä niitä hoidetaan ihan koiraihmisten oman aktiivisuuden ansiota), sekä mahdollisen kunnalliseen eläinlääkäriin, joka toimii 24/7. Koirakerhotkin olis kivat saada, että mun koirani pääsee sosialisoitumaan muuallakin kuin vain puistoissa. Ja toki vero sais olla vapaaehtoinen ja koirille tulis siru siitä, että omistaja maksaa veronsa. Luonnollisesti mitään verorahoilla hankittua eivät saisi verottomat koiran käyttää. Ei haittaisi minua, mutta en oikein usko että tämmöistä ihmettä pääsee suomessa tapahtumaan.
jonka tuotto ei mennyt koiriin vaan yleisiin menoihin, esimerkiksi kunnanisien pikkujoulukemuihin (otin tästä selvää entisessä kotikunnassani). Koiravero poistettiin, koska sille ei ollut perusteltua syytä ja koska se altisti lemmikinomistajat epätasa-arvoiselle kohtelulle.
Toki siis voidaan hommata takaisin koiravero, mutta siinä tapauksessa täytyy myös joutua maksamaan kissan, undulaatin, liskon ja kaikkien muidenkin lemmikkien pitämisestä. Akvaarioharrastus taitaisi tulla kertaheitolla aika kalliiksi.