Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko valmis tinkimään omasta yksityisyydestäsi, että seuraava Erika selviää?

Vierailija
01.09.2012 |

Ei seuraava lapsi selviä sillä, että annetaan lisää rahaa tai resursseja sinne ja tänne.

Seuraava lapsi selviää, jos kulttuurimme muuttuu. Kulttuurimme täytyy muuttua niin, että perheiden pyhät rajat rikotaan. Siten, että tästä maasta ei löydy enää yhtään perhettä jonka yksityisyyden suojassa voi tapahtua karmeuksia.

Mitä se sitten käytännössä tarkoittaisi? Sitä, että kuka tahansa naapuri tai sukulainen voi ilmoittamatta astua sisään ovestasi koska vaan. Sellainen kun olisi yleisenä tapana. Sitä, että muut tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse. Sitä, että itse havaitessasi jonkun läheisen pahoinvoinnin, olet velvollinen toimimaan ja auttamaan häntä muun yhteisön kanssa. Sitä, että yhteisö, joka kannattelee ja välittää, myös sanelee elämääsi; joudut tekemään yhteisön puolesta ilmaista työtä, hoitamaan muitakin kuin omia asioitasi, valvoen välillä öitä murehtien yhteisön murheita, ei omiasi.

Oletko valmis? Todella?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun metodilla varkaitaki tulios sisään ja ulos koskavaan ja johan sitä tulis vaan hullummaksi koko yhteiskunta :D

mieti ny, kaikki randomit astelis ovesta sisään ja ulos... kyllä ite tulisin hulluksi siinä vaiheessa. ja sittenkö sitä tapahtuski kamalia ku yhteiskunnasta noin hullu tulis.

Vierailija
2/7 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ovet auki, siitä seilaavat sisään ja ulos naapurit ja etenkin naapurien lapset sekä myös sukulaiset.

Jos varas lähestyisi, naapuri varmaan huomaisi sen ennen meitä.

Tottakai ovet laitetaan lukkoon, kun lähdetään pois ja yöksi.

Aloituksessa taidettiin puhua jostain muustakin kuin siitä, pitäisi ovensa konkreettisesti lukita vai ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostahan lestadiolaisia moititaan. Että kaikkien asiat (jopa petiasiat) kuuluvat yhteisölle ja kaikki pitää jakaa. Onko se sitten hyvä vai huono asia, sitä en tiedä. Minä en sellaiseen suostuisi enkä suostu.

Vierailija
4/7 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modernissa Nyky-Suomessa todennäköisesti kyllä. Olisin ainakin halukas kokeilemaan.

Elän monilla tavoilla hyvin erikoisesti, joten tiedän että sanomista tulisi aluksi paljonkin. Joutuisin puolustamaan itseäni ja näkemään vaivaa, että ihmiset antaisivat minun olla sellainen kuin olen. Mutta siitä voisi seurata hyvääkin. Nytkin joudun sen vaivan näkemään tietyissä tilanteissa, esim. heti jos haluan päästää jonkun ihmisen lähelleni. Jos kaikki tietäisivät jo valmiiksi kaikkien asiat, tuollainen voisi jäädä vähemmälle ja ystävystyminen kävisi helpommin, kun pääsisi vähemmällä vaivalla tekemisiin samanmielisten ihmisten kanssa.

Olen ollut suuri yksityisyyden suojan ja individualismin kannattaja tästä erilaisuudestani johtuen. Mutta nykyään olen alkanut ajatella, onko siitä kuitenkin ihmisille enemmän haittaa kuin hyötyä. Kun ihmiset eivät tiedä toisistaan juuri mitään, ihmisten keskinäistä erilaisuutta ei tajua, kun sitä ei näe. Tämä vaikuttanee siten, että suvaitsevaisuuden ja erilaisuuden sietämisen taito unohtuu. Vaikutus mielestäni näkyy yhteiskunnassa, joka on jatkuvasti menossa arvoiltaan kylmempään ja kovempaan suuntaan.

Olisin valmis yrittämään avoimempaa elämäntapaa.

Vierailija
5/7 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maita missä on yhteisöjä mutta ei siellä lapset sen paremmin turvassa ole. Aina löytyy tapa väkivaltaan

Vierailija
6/7 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan elää edelleenkin rauhallista elämää, kuten meillä on tapana. Vihaan sitä, että meille tunkee vieraita, joiden kanssa pitää suerustella ja keitellä kahvia, ja keskeyttää ne omat asiat, kuten kirjan lukeminen. Olemme rauhaa rakastava perhe, joka aikoo jatkossakin elää rauhassa.

Vierailija
7/7 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään salattavaa ja ehkä siksi koen, etten itse menettäisi mitään.

Öitä mä en ehkä olisi valmis valvomaan kuin jonkun todellisen hädän takia, tämäkin siksi, että valvottujen öiden takia olisin kohta itse autettavien listalla. Mutta periaatteessa aivan kannatettava idea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi