Ystäviä, jotka eivät löydä kumppania?
Onko sinulla ystäviä, jotka eivät kolmikymppisinä ja siitä eteenpäin ole vieläkään löytäneet elämänkumppania?
Mistä se johtuu? Ovatko he liian vaativia vai ollaanko heitä kohtaan liian vaativia?
Kommentit (4)
Mulla on yks ystävä, joka just täyttää 30 vuotta. Eros pitkästä parisuhteesta muutama vuosi sitten koska on _todella_ hankala tapaus, ja lisäksi painaa n. 120 kiloa, joten ei ole helppoa sinkkumarkkinoilla.
Itselläni on jo lapsikin, ja lukuisia 2 kk - 1 v kestäneitä seurustelusuhteita, mutta aina se johonkin loppuun, jomman kumman aloitteesta. Välillä tuntuu, että minä olen liian vaativa, ja taas välillä tuntuu siltä, että miehet etsii jotain superkumppania, joka ei ole ihminen ollenkaan, vaan joku taruolento, kun normaali nainen ja tavallinen elämä ei enää kelpaa. Lisäksi pari suhdetta on kaatunut siihen, että mies on ollut niin traumatisoitunut exänsä tekemistä inhottavuuksista, että ei ole luuloistaan huolimatta päässyt niistä yli. Esim yks ei kestänyt minkäänlaista erimielisyyttä mistään (kaksi aikuista ei voi olla samaa mieltä mistään asiasta, aina on jotaain mielipide-eroja jne) koska oli joutunut exän kanssa tappelemaan niin paljon, ja pelkäsi että sama toistuu. Mies oli omasta mielestään päässyt exästä ja erosta jo yli mutta minun mielestä eli vielä sitä vaihetta kun purkaa vanhaa traumaa omasta mielestään eikä ollut varsinaisesti minun kanssa vaan käsitteli vielä mielessään eroa ja "hullua" tappelevaa exää.
Yksi noin nelikymppinen ystäväni (nainen) on mielestäni selkeästi liian vaativa. Hän on itse aika pahastikin ylipainoinen eikä huolehdi kunnostaan, mutta etsii adonista. Tavismiehet eivät tunnu kelpaavan.
Paitsi tuota vaativuutta, en myöskään millään voi ymmärtää, miksi hän ei tee mitään itselleen. Sinkkuus on ilmiselvästi tragedia hänen elämässään, ja hän toivoo yli kaiken löytävänsä miehen. Hän on ihan kauniskasvoinen eikä terveydellisiä esteitä liikunnan harrastamiselle ole. Me ystävät yritämme tsempata mukaan liikkumaan ja syömään terveellisesti, mutta ei...
Sitten tunnen miessinkkuja, joissa ei ole oikeastaan mitään muuta vikaa kuin että ovat sekä taviksen näköisiä että ujoja. Sillä yhdistelmällä on vaikea löytää naisseuraa.
ulkonäöstä. Kamalaa sanoa, mutta näin se on.
On mulla yksi vanhempikin ystävä, joka ei löydä ketään, mutta sillä on taas niin huono itsetunto, että siitä tulee roikkuja ja valittava ripustautuja heti kun tapaa jonkun ja sillä pelottelee kaikki pois.
Itse olen vain liian vaativa.