Julkisesti imettävistä ei olla nahisteltu pitkään aikaan..
Kommentit (31)
ja vielä lasten kanssa. Se imetetty sai porukasta ainoan kunnon aterian.
Mitä järkeä antaa vauvalle rintamaitoa, kun sen jälkeen siirtyy Hesen lihavaksi kanta-asiakkaaksi. Ei se rintamaitokaan nyt ihmeitä pysty tekemään.
ja vielä lasten kanssa. Se imetetty sai porukasta ainoan kunnon aterian.
Mitä järkeä antaa vauvalle rintamaitoa, kun sen jälkeen siirtyy Hesen lihavaksi kanta-asiakkaaksi. Ei se rintamaitokaan nyt ihmeitä pysty tekemään.
ällöttää, siinä menee itseltä ruokahalu. Tietenkin saatte imettää, mutta menkää jonnekin vauvojen hoitohuoneeseen tai vähintäänkin nurkkaan imettämään huivin suojassa. Todellakaan en halua nähdä hesessä tuollasta julkista luputusta. Se nyt vain ei ole sopivaa, en muuta sano! Vaikka kuinka se just teidän kultalutunen mussukka on just nyt nälkäinen, niin ajatelkaa muitakin ihmisiä.
ällöttää, siinä menee itseltä ruokahalu. Tietenkin saatte imettää, mutta menkää jonnekin vauvojen hoitohuoneeseen tai vähintäänkin nurkkaan imettämään huivin suojassa. Todellakaan en halua nähdä hesessä tuollasta julkista luputusta. Se nyt vain ei ole sopivaa, en muuta sano! Vaikka kuinka se just teidän kultalutunen mussukka on just nyt nälkäinen, niin ajatelkaa muitakin ihmisiä.
nähdä porvoolaisia trolli-ihmisiä syömässä, joten seuraavan kerran mene ravintolassa jonkun huivin alle nurkkaan syömään, koska oksetat mua.
nähdä porvoolaisia trolli-ihmisiä syömässä, joten seuraavan kerran mene ravintolassa jonkun huivin alle nurkkaan syömään, koska oksetat mua.
naiset näyttävät jotenkin muuttuvan. Hämärtyy, mikä on julkisesti sopivaa. Kotona on helppo olla yläosattomissa ja aina sitä rintaa tyrkkäämässä. Täälläkin oli kerran jokin aloitus, jossa se Ap valitti kun 2-vuotias karkailee ovesta, hän hoitaa vauvaa ja joutuu juoksemaan tissit paljaana isomman perässä ulkona. Silloin niistä tisseistä tulee sellainen arkinen asia, ja luulee kaikkien ihmisten ajattelevan samoin.
Mutta uskokaa jo, kaikki eivät teidän tissejänne halua nähdä ravintoloissa, ostoskeskuksissa, liikennevälineissä yms julkisilla paikoilla. Lasten kasvaessa myös naisen mieli muuttuu, uskokaa pois. Ei tosiaan ole kiva, jos menee jonnekin syömään ja toinen kaivaa siinä lähellä esiin pitkän paljaan tissinsä lutkutettavaksi. On luonnollista, että vauvalla on nälkä, mutta se imetys kuuluu jonnekin muualle, ei ravintolaan eikä muutenkaan nähtäväksi. Kiitos, hus lastenhoitohuoneeseen tai huivin suojaan siitä.
Ja kun minä maksan ravintolassa annokseni ja syön sen eleettömästi, niin kyllä se imettäjä on joka sitä huivia käyttää enkä minä.
Luitteko mun tekstiä ollenkaan? Pahoittelin sitä, että TISSI EI VILAHTANUT!!! Mä imetän aina julkisesti imetyspaidalla, lisäksi laitan vauvan päälle harson, kun vauva ottaa otteen rinnasta. Kun ote on hyvä, siirrän harson vauvan suun ja rinnan "väliin", niin että imetyspaidan ja vauvan suun välinen kaistale peittyy. Mitään ei näy. Ei muuta kuin vauva ja mun paita ja harso. Ei mitään tissin ihoa.
Miksi vauva on ällöttävä? Tai äiti?
T.heseimettäjä (ja ei, en jättänyt muita lapsiani yksin ja mennyt ulos imettämään, mitään lastenhoitohuoneita ei ollut ja vessassa en ikinä tule lastani ruokkimaan)
naiset näyttävät jotenkin muuttuvan. Hämärtyy, mikä on julkisesti sopivaa. Kotona on helppo olla yläosattomissa ja aina sitä rintaa tyrkkäämässä. Täälläkin oli kerran jokin aloitus, jossa se Ap valitti kun 2-vuotias karkailee ovesta, hän hoitaa vauvaa ja joutuu juoksemaan tissit paljaana isomman perässä ulkona. Silloin niistä tisseistä tulee sellainen arkinen asia, ja luulee kaikkien ihmisten ajattelevan samoin.
Mutta uskokaa jo, kaikki eivät teidän tissejänne halua nähdä ravintoloissa, ostoskeskuksissa, liikennevälineissä yms julkisilla paikoilla. Lasten kasvaessa myös naisen mieli muuttuu, uskokaa pois. Ei tosiaan ole kiva, jos menee jonnekin syömään ja toinen kaivaa siinä lähellä esiin pitkän paljaan tissinsä lutkutettavaksi. On luonnollista, että vauvalla on nälkä, mutta se imetys kuuluu jonnekin muualle, ei ravintolaan eikä muutenkaan nähtäväksi. Kiitos, hus lastenhoitohuoneeseen tai huivin suojaan siitä.
Ja kun minä maksan ravintolassa annokseni ja syön sen eleettömästi, niin kyllä se imettäjä on joka sitä huivia käyttää enkä minä.
Mulla ei ole tapana näytellä tissejäni imettäessä. Mitään huivia en kuitenkaan käytä, koska a) vauvalle tulee kuuma, b) vauva repii sen pois.
Jos vauva pitää lutkuttavaa ääntä imiessään, kyseessä on väärä imuote.
Kun nyt sinä haluat tehdä tässä yleistyksiä "meistä", eli lapsia saaneista naisista, pitääkö olettaa, että sinulla ei ole lapsia? Haluaisitko, että minä teen jotain yleistyksiä sinun kaltaisistasi ihmisistä?
Luuletko muuten, että imettäjä ei maksa itse sitä ruoka-annostaan ravintolassa? Maksaa, meille ei tarjota ilmaisia ruokia. Siksipä kai minullakin on oikeus nauttia se annokseni lämpimänä siitäkin huolimatta, että vauvani on nälkäinen.
Jos todella olet lapseton ihminen, et ehkä välttämättä ole käynyt näissä mainitsemissasi lastenhoito"huoneissa". Minä olen! Ne ovat yleensä vessoja. Tiedän, että muunlaisiakin on (kuulemma semmoisiakin, joissa on sohvia), mutta itse en ole koskaan käynyt semmoisessa. Näissä vessoissa ei välttämättä ole paikkaa, missä imettää, eivätkä muut ihmiset vättämättä innostu, jos imettävä äiti pitää vessaa varattuna. Minä en muuten ainakaan halua imettää vessassa, minusta se ei ole semmoinen toiminto, joka pitää virtsaamisen ja ulostamisen lailla suorittaa piilossa.
Neuvo: Jos imettäminen kiusaa sinua, älä katso imettäjää.
Lähtihän se raivo nousemaan kun vähän tyrkkii... Hetken jo kuvittelin, ettei tämä aihe enää saa porukkaa hiiltymään, mutta ei pelkoa, imetys ei petä. Kiitos ap:lle hyvästä lauantain piristyksestä :)
Lähtihän se raivo nousemaan kun vähän tyrkkii... Hetken jo kuvittelin, ettei tämä aihe enää saa porukkaa hiiltymään, mutta ei pelkoa, imetys ei petä. Kiitos ap:lle hyvästä lauantain piristyksestä :)
että vituttaa se, että lapsen syömisestä tehdään joku iik apua -juttu. Mä luulen, että jos vähän vanhemmille ihmisille kertoisi, että jotkut ihmiset paheksuvat imettämistä, he saattaisivat hämmästyä - ainakin täällä maalla.
Toisaalta, mä en vieläkään varmasti tiedä, ovatko nämä palstan imetyksen vastustajat kaikki trolleja, vai onko osa ihan tosissaankin. Oikeassa elämässä mä en ole koskaan tavannut ihmistä, joka olisi keksinyt vaivaantua imettämisestä.
Musta julki-imetys on jokseenkin kiusallista, mutta oon vauvan takia kestänyt sen. Sen verran mulla on kuitenkin omanarvontuntoa, että mihinkään vessaan en mene vauvaani syöttämään.
Minä olen se vastaaja, joka ainoana tässä ketjussa ei tykkää julkisesta imetyksestä. Ja en ole lapseton, omat lapseni ovat kaikki jo aikuisia. Silloin kun he olivat vauvoja, oli neuvoina ruokinta säännöllisesti, tietyin välein - oliko tuo nyt 4 tuntia. Niillä mentiin, ja ihan kelpo ihmisiä heistä kasvoi ;) Siksi kirjoitinkin. Nimittäin, mun mielestä ei ole kivaa katsella imettäjää ravintolan pöydässä. Ettekö te voi ruokkia niitä vauvoja ennen sinne Heseen tai muualle tuloa, pitääkö se toimitus juuri siellä aloittaa kun toiset syövät? Olkoon kuinka luonnollista. Itse en ainakaan nykyään juurikaan pidä muiden vauva- tai taaperoikäisistä lapsista, ne eivät ole suloisia. Ja siellä Hesessä tms tai ravintolassa se ruokailu ei kestä kovin kauaa, niin pitääkö se imetys juuri sille ajalle ajoittaa?
Ihmetyttää muutenkin nykyään, kun melkein jokainen kantaa jatkuvasti vesipulloa mukanaan. Lyhyttä metro- tai paikallisjunamatkaa ei kestetä ilman että on mukana mukillinen kahvia. Ovatko nämäkin sen vapaan, jatkuvan imetyksen lapsia?
En ole muuten mielipiteessäni yksin, mm. mieheni on samaa mieltä.
imetin tällä viikolla hesessä! Mut voi hyvin olla et mun tissi vilahti