***HAAHUT uusi viikko 48***
Kommentit (64)
mulla oli kanssa viime kierrossa tuollaista,mulla alkoi se etominen jo ennen ku täti tuli,ja siks vähän ajattelinkin et...no sit menkat alkoi,kesti siis mullakin 3 päivää,yleensä 5-6,siis oli oikee ihme tapaus tosiaan,ja sitäkin epäilin et näinköhän ne kuitenkaa oli oikeet menkat(kun oon kuullu valemenkoista jne..) nooh mutta kyl se etominen sitte loppui.Mulle yks " asiantuntija" sanoi,että noi oireet voi liittyä sellaiseen että on ollut yritystä jäädä raskaaksi(niin et alkio kiinnityy jne)ja siksi hormoonit on jo alkanu valmistautua.Tai sitten voi olla muuten vaan hormonit sekasin.Itse mä epäilen että näinköhän tässä ees ovuloidaan kun en oo saanu tikutettuu yhtään,tosin en kyl joka pv tikutellutkaan.
Kohta olis meillä vauva,jos....la oli 7.12 :(
Mulla on jokaisessa keskenmenossa vuotanut viikkoja. Nytkin vuodan jo kolmatta viikkoa, mutta vuoto runsastui vasta maanantaina. Loppua ei näy. Sehän tässä turhauttaa, mutta toisaalta en panikoi, koska näin on tähänkin asti mennyt. Toivotan siis jaksamista sullekin!:)
porkkana05 kiitokset tiedotuksesta! Sen muistin kanssa puhelusta, että lääkäri puhui SPR:n hyytymispaketista, kun se kuulosti korvaan kummalliselta. Niitäpä siis odottelen, toivottavasti täällä Satakunnassa homma rullaa!
Onpa täällä hiljaista.... Missä kaikki ovat?
Nyt on sitten vanhemmat saatettu linja-autoasemalle ja saatto-itkut itketty. Tosin kyllä tässä on todella surkea olo vieläkin, täytyy myöntää. Koitin olla reipas, mutta ei siitä tullut mitään..
Femmamamma: Kiitos tuosta eilisestä vinkistäsi. On todella kummaa tämä olotila, välillä etoo kovasti ja taas ei yhtään. Jo olen meinannut käydä apteekin kauttakin.. Mutta, sitten taas en.
Katri: Mikäs sinun tilanteesi on??? Toivottavasti viiva on vain vahvistunut.. =)
Oma napa: kp 6/29-31.. Edelleen on tuota " painavaa" tunnetta alavatsassa ja välillä tekee todella huonoa. Eilen illalla kun join kupillsen kahvia niin hetken päästä teki huonoa oikein kunnolla. Nyt on pari päivää närästänytkin kovasti. Taitaa kyllä olla jotkut hormoonit ihan sekaisin.
Kaapissa on vielä noita ovistikkuja jäljellä, joten ovista yritän kovasti tässäkin kierrossa bongailla. Jos tässä kierrossa päästäisiin oviksen kanssa yhtäaikaa peittoja pöllyytteleen.. =)
Pakkaspäivää kaikille! =)
Kaksonen76
Nyt jotenkin tuntuu,että aika vaan junnaa paikallaan :( Oon viettänyt muutaman päivän taas jonkinlaisessa masiksessa,johtuu varmaan osittain pimeydestä ja siitäkin kun ne ekat menkat oli km:n jälkeen.Se oli taas sellanen muistutus :( Tänään olis raskaus puolessa välissä...viime yönä näin unta,että yhtäkkiä vauva olikin taas elossa ja syntyi hirveästi huutaen,pieni tummatukkainen tyttö.Ja tää aamu on ollu sit jotenkin tahmee,itkin silmät päästäni kun luin lehden syntyneitten palstaa.Mutta onneks alkaa toi keli parantua,piristää ihmeesti mieltä kun on lunta maassa ja pikku pakkanen.Ja kun nyt päästään siihen uuteen yritykseenkin ihan tosissaan.Ukon jörrikkä välillä vähän empii,mutta onpa tuo ennekin empinyt ;)Eikä kai tässä mikään hengen hätä ole (ai ei vai...kuume alkaa olla kohta niin kamala,että järki lähtee) tänään on kp 8 kait,eli h-hetkeen on ainaskin viikko,yleensä ovis on ollut kp 17-18.Hohhoijjaa...odottavan aika on pitkä...
Sari +5 ja hirvittävä vauvan kaipuu
Ensinnäkin tervetuloa uusille haahuille ja pahoittelut keskenmenojenne vuoksi.
Kaksonen: en ole vielä testaillut. Neuvolasta neuvottiin, että testaile joulukuun ekana viikonloppuna, joten nyt sunnuntaina ajattelin sen sitten tehdä. Silloin on aina enempi aikaa. Joten jännitys tiivistyy viikonloppua kohden... ;)
Omaa napaa: Tuossa välillä ei oikein mitään ihmeellistä tapahtunut, joten on jäänyt kirjoittelematta. Olen kyllä joka päivä käynyt lukemassa uutiset. Vaikkei niitä kyllä kovin paljoa ole. Mikäs kato tänne on tullut??
Onko kukaan raskauden aikana nähnyt painajaisia? Mä vain olen nyt kolmena viime yönä, myös siis tänään nähnyt hirveitä painajaisia ja niihin olen aina herännyt. Viime yönäkin heräsin klo 3:n maissa ja oli jotenkin aika hirveä olokin sen painajaisen jälkeen. En sitten saanut heti nukutuksikaan, joten tuossa klo 10 maissa oli pakko mennä maate ja nukahdinkin melkein saman tien. Heräsin joskus tunti sitten ja TAAS kauheaan painajaiseen. Mikä kumma tässä nyt oikein on kun joka kerta alkaa näkemään näitä painajaisia?? Eihän tässä kohta uskalla edes nukkuakaan, kun niitä ihan joka kerta näkee.
Ja vielä nyt kun heräsin oikealta kyljeltäni, niin jostain syystä se oli ihan tulikuuma. Samon patja siitä alapuolelta. Olen ennenkin nukkunut pitkään samassa asennossa eikä ole noin kuumentunut. Mistäköhän sekin voisi johtua?
Entä onko joku ollut haistavinaan jonkin raadon hajua? Mä vain haistoin tänä aamuna, mutta mies ei huomannut mitään eikä meidän koirakaan ole samoissa kohdin mitään haistellut. Eli näyttäisi vain mun nenä sen haistavan. Ja kun asutaan vielä kerrostalossa ja maanpäällisessä kerroksessa, niin mistä tänne muka raato pääsisi. Mutta yöks, oli kyllä hilkulla etten oksentanut siihen paikkaan kun sen haistoin. Ihan kuin pilaantuneen raadon haju... hyi olkoon! =(
Eli siis tuollaisia uusia juttuja on nyt tullut. Kuuluuko raskausoireisiin, niin siitä en tiedä. Kesällä ei noita ainakaan ollut.
Tänään olisi illalla sitten eläinlääkärikin. Meidän koiran toisessa etutassussa on pieni karvaton kohta, joka märkii. Huomasin sen viikonloppuna. Välillä on ollut vähän surkeata koiraa. =(
Mies kävi eilen varaamassa ajan. Siellä epäiltiin, että voisi olla jokin tulehdus..
No niin, eiköhän tässä ole tullut jaariteltua ihan tarpeeksi tällä kertaa. Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
Missä sulla noi verikokeet otetaan ja missä oot käyny lääkärissä!?! Mä nimittäin itsekin olen Satakunnasta ja käyn tuolla SatKs:ssa!
-Porkkana-
Kuopuksen synttärit lähestyy, kääk. Onneks ollaan ite miehen kanssa risteilyllä viikonloppuna, ei ehdi murehtia eikä juhlia oikeana päivänä :S. Eli ens viikolla vasta synttärit. Eilen ostin Brion puuhajunalle pojalle junarataa lahjaksi. :)
Lapset on taas vähän kipeenä. Esikoisella antibioottikkuuri taas vaihteeksi päällä. :( MEillä sairastetaan IHAN Koko ajan. Aika tylsää.
Oma napa: taas tänäänki sitä paineen tunnetta häntäluuntienoilla ja alhaalla. Näinköhän menkat on alkamassa taas ihan liian aikaisin, kp on nyt jotain 22 tienoilla vissiinki. Toisaalta, ihan tälläsiä jomotuksia ei kaiketi menkkoja ennen oo ollu, vaan sillon tosiaan km-raskaudessa näitä oli. Eli jos nyt oisin raskaaks tullu, niin pieleen ois kaiketi menossa. Eli tuli menkat tai plussa, niin ....... no joo, ei ennakoida vielä. Kunhan ne menkat nyt alkais sitte vasta vaikka sunnuntaina!!!!!! Enhän mä milään pärjää siellä laivalla, jos menkat alkaa tänään tai huomenna, sit osuu se kamalin vuotopäivä just risteilypäiväks ja saan sit siellä istuu vaan vessassa. Huh. Viimeks oli vuotopäivistä toinen tai kolmas kaikista kaamein. Isoin tamponi+ yöside ja tuli puoles tunnis läpi niin että välihousutki likaantu. Näin oli muutamien tuntien ajan, seuraavana päivänä vähän helpotti jo sentään.
Nyt jatkamaan hommia...
-Porkkana-
Eli eipä tässä sitten mitään kiirettä ole...tuntuu vaan että ihan heikottaa kun verta tullut niin paljon. Voin varmaankin syödä muutaman rautatabletin ihan omin päin, tuskinpa siitä mitään haittaa on.
Äsken soittivat vielä poliltakin, oli hcg laskenut jo hiukan alle 200:n, joten ainakaan ei ollut kohdunulkoinen. Lauantaina arvo oli vielä n. 1500.
Lääkäri sanoi, että kierto voi käynnistyä periaatteessa piankin, heti kun hcg laskee alle 30. Toivotaan niin.
Jospa sitä ne yhdet menkat odottelisi, ja alkaisi yritykseen vasta sitten...
Nyt pitää lopetella ja hoitaa alta pois yksi erittäin vastenmielinen tehtävä: soittaa neuvolaan ja perua aika...inhottavaa.
Plussasäteitä teille kaikille, jotka jo olette päässeet niin pitkälle että yritys on käynnissä. Toivottavasti odotuspuolen ovet aukeavat taas pian.
Nyt siis luuri käteen. Moi!
kuonokas
Mulla on tosin km:n jälkeen tehty kaavinta, joten vuodon kesto voi olla siitä syystä lyhempi. Mutta, mulla oli vuotoa vain pari päivää, sit oli viikon tauko ja taas muutama päivä vuotoa. Menkat tuli 5 viikkoa kaavinnasta ja olivat ihan normaalit (niukat tosin).
Me ei käytetty välissä mitään ehkäisyä, vaikka pari lääkäriä kehottikin odottaa ekat menkat ja niin luki myös km-ohjeissa. No, kahteen ekaan kiertoon en bongannut ovulaatiota lainkaan (huolimatta sen suuntaisista oireista), joten eipä sillä ehkäisyllä olisi ollut merkitystäkään. Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, että jos kohdun limakalvo ei ole kunnossa, tuskin alkio edes kiinnittyy siihen! Ja eiköhän limakalvo ole terveempi luonnollisen vuotamisen kautta, kuin kaavinnan jälkeen.
Tsemppiä jatkoon!
KK
Sain tänään tämän sähköpostissa. Jos, ette ole vielä allekirjoittaneet, tehkääs se nyt :)
Adressi lastenohjelmien puolesta.
http://www.lastenasialla.net/index.htm
Taisitkin silloin jo heti kuumepuolella kommentoida viestiini, kun tuskittelin plussattuani viivojen haaleutta tai lähinnä sitä, että viiva ei millään meinannut vahvistua vaikka päivät kuluivat..? Muistan kai oikein, sinulla samantapainen kokemus?
Kiitos siis joka tapauksessa.
On helpottavaa tietää, miten homma muilla on edennyt.
Eli tuskinpa tässä mitään hirveitä ehkäisyvirityksiä varsinaisesti täytyy haalia, tosin ei kyllä seksi ole päällimmäisenä nyt mielessäkään:/
Onneksi vuoto tuntuisi olevan vähenemään päin. Ehkä se tästä!
Tsemppiä muillekin,
kuonokas
onneksi sisälläon lämmintä ja tunnelmallista jo viikonloppuna laittettujen jouluvalojen keskellä!
Eli samaa sairaalaa käytetään porkkanan kanssa!:) Mulla on tosiaan tutkimukset vasta aloillaan. Joka kerta kun kesken on mennyt, on ollut eri lääkäri, joten saas nähdä kuka mun asiat ottaa hoitaakseen... Muuten olen Tainalla käynyt, mutta kuulemma sekin alkaa lähestyä eläkeikää, joten saas nähdä kenet pongaan seuraajaksi.
Kuonokkaan kanssa mennään sitten samoissa tunnelmissa eli mullakin on tänään vuoto vähentynyt huomattavasti verrattuna viime päivien kaameuteen ja samaten en ole tänään tarvinnut yhtään särkylääkettä eli toivoa siis on! Vähän mulla on pieni pelko olemassa siitä, että josko vielä kaavintaan vois joutua. Mielestäni vuotoni on ollut sen sorttista, että mahtaako kaikki olla vielä poistunut. Tämä arvailu toivottavasti osoittautuu virhearvioinniksi.
Muuten ei kummempaa. Piristin tänään mieltäni ja miestä eli lähdetään jouluksi reissuun. Kummankaan vanhempia ei olla asiasta informoitu, mutta näin meneteltiin viime joulunakin...:)
Hende
lumi tuli ja piristi mieltä. Voi kun minä olen ollutkin aika saamaton kirjoittelemaan, oikeastaan minunhan pitäisi siirtyä tuonne alakertaan, mutta taidan pitää matalaa profiilia vielä.. luen kyllä kuulumiset ja saatan kommentoidakin, mutta taidan oikeasti nyt hieman antaa aikaa ajatuksille, joita riittää :)
Voi kun viikot kuluisivat nopeammin, voi kun minä saisin tämän lapsen..
niin paljon toiveita, joita ei edes uskalla ajatella. Olen niin hämmästynyt, ja jo hieman onnesta höpsö..mieli myllertää ja mies saa osansa :)
Se osaa suoralta kädeltä sanoa kolme raskausoiretta joita minä en itse ole niin havainnut (villavaatteet: palelen, haukottelen koko ajan: väsymys ja ennalta-arvaamattomuus: ilosta suruun sekunnissa:) Itse olen pientä ajoittaista menkkajuilintaa havainnut, muuten olo ollut ok.
Neronja mitä kuuluu??
Voimia kaikille tasapuolisesti!!
Lämmöllä
tekisi mieli huutaa ääneen, että kun tämä pieni näkee päivänvalon, se on elokuun ensimmäinen päivä.. en sano sitä ääneen, mutta toivon :)
ISO KIITOS kaikille kannustavista kommenteista ja tervetulotoivotuksista!
Viikon sairasloman jälkeen aloitin työt maanantaina ja kiirettä piisaa... Vointi on jo hyvä, viikon vuoti runsaammin, nyt enää hyvin vähän. jälkitarkastus parin viikon päästä. Tuskin maltan odottaa milloin päästään taas " hommiin" =)
Täytyy täällä välillä piipahtaa ainakin lukemassa viestit, niissä kun näyttää olevan juuri samoja kysymyksiä ja vastauksia, joita itsellänikin pyörii mielessä.
Oliko se Hende? joka kysyi että miten vuoto vaikuttaa veriarvoihin, niin kyllähän se pidemmän päälle vaikuttaa, varsinkin jos on jo luonnostaan matala Hb. Rautalääkkeestä ei ainakaan haittaa ole, sitähän saa apteekista ilman reseptiäkin. Ja kannattaa muistaa juoda riittävästi, ettei elimistö kuivu.
Sydämestäni toivon ja pidän sinulle peukkuja ja varpaita pystyssä, että pikkuinen kasvaa ja pysyy masussasi loppuun saakka!!!
Minnilotta
Hienoa, että pystyt jo iloitsemaan ja olemaan " onnesta höpsö" . Toivon kyllä koko sydämestäni, että te nyt sen oman nyytin saisitte! Voi kun saisit nyt kokea n. 40 viikkoa kestävän onnellisen odotuksen!!!
Itse olen ottanut nyt välimatkaa tähän palstaan. Lähtökohtana on oikeastaan ollut se, että olen ainakin toistaiseksi luopunut aktiivisesta kuumeilusta ja vauva-asioitten ja km-tutkimusten ym. ajattelusta. Viime sunnuntaina vietettiin meidän kuopuksen 3-v. synttäreitä, joita ennen leivoin pipareita oikein reilun määrän ja koristelin ne, tein torttuja ym. Sit synttäripäivälle sattui vielä kauneimmat joululaulut ja puurojuhla kyläkoulullamme (joka tosin on lakkautettu :-(. Oli tosi kiva käydä siellä ja pystyin oikein nauttimaankin ja olemaan ylpeä tyttäristäni (poika halusi jäädä isänsä kanssa kotiin), kun kerrankin käyttäytyivät tosi mallikkaasti. Nätteinäkin vielä olivat, kuopuksella ihana mekko päällä ja pitkät hiukset kiharoilla, kun letit oli yöllä :-).
Sitten on ollut hammaslääkäriä, kerholaisten adventtikirkkoa ym. Jouluvalmistelut on jo ollut kovasti mielessä ja tänään pistin oikein tuulemaan. Uunissa on valmistumassa tälle illalle jo kolmas kahvikakku. Tutkailen reseptejä ja mietin, mitä ruokia laittaisin joulupöytään tarjolle ym. ym.
Ihanaa ollut keskittyä tähän oikeaan elämään eikä vaan koko aikaa haaveilla jostain, mitä en välttämättä koskaan tule saamaan. Tällä palstalla en ole nyt lukenut mitään muuta kuin pelkästään haahujen kuulumiset. Jotenkin vaan viime viikon lopulla alkoi tuntua, etten halua kiusata itseäni lukemalla runsain määrin kirjoituksia ja siellä seassa on sitten esim. niitä, joissa todella innoissaan ilman pelon häivääkään odotetaan plussausta. Ehkä eniten just nuo viestit satutti ja ajattelin, että pakkokos noita on lukea. Eikä mulla ole tehnyt ollenkaan tiukkaa vähentää palstailua. Taisi välissä olla muutama päivä, etten käynyt täällä ollenkaan.
Jeps, mutta nyt sitä kakkua katsomaan ja keittiötä siivoamaan (siinä riittääkin hommaa vähäksi aikaa...).
Oikein ihanaa joulun odotusta kaikille ja roppakaupalla plussia joulukuulle!!!
neronja kp1 !!! ;-)
ja se sanoi ihan niin kuin arvasinkin että nostetaan lääkeannos yhteen tablettiin ja menet sitten helmikuussa labraan ja maaliskuussa polille kontrolliin. Ja tästä hyvästä sitten maksoin yli 50 euroa kun sairaalan lääkäri olis voinut saman sanoa puhelimessa jos vain olisivat suostuneet antamaan mulle sen puhelinajan! No, toivottavasti tämä annos jo laskee prolaktiinin riittävästi että saatais se oviskin aikaiseksi.
Selvästi kuitenkin tuo lääkärikäynti vaikutti mun mielialaan, nyt on taas paljon seesteisempi ja toiveikkaampi olo. Sitä ei tiedä kuinka kauan se kestää joten nautitaan nyt sitten! Ja kiitokset siis tuuppimisesta teille jotka kehotitte mua sinne yksityiselle menemään, tulipahan tehtyä se mitä tässä tilanteessa nyt pystyy tekemään.
Neronja, voi miten ihanalle kuulosti nuo sinun jouluvalmistelut ja juhlat, oikein tuli joulumieli itsellekin tässä lukiessa! Kävin tänään ostamassa joulukorttitarvikkeet ja aion huomenna ruveta askartelemaan - joo, yksivuotiaan kanssa on varmaan tosi helppoa... ;o)
Nyt alkaa väsymys painaa joten kauniita unia kaikille.
rosmariini, kp8
Täällä taas parin päivän tauon jälkeen... On ollut kaikkea muuta ajateltavaa, kun olen tehnyt lanttu- ja perunalaatikot valmiiksi pakkaseen. Tämän lisäksi viimeistelin joulukortit valmiiksi ja kävin eilen jouluostoksilla. Nyt on sitten lähes kaikki lahjat hankittu. Viimeiset täytyy vielä askarrella, kunhan saan kaikki tarvikkeet vielä tänään hankittua. Siivoustakin pitäisi taas jatkaa... Sain onneksi jouluvalotkin laitettua parvekkeen kaiteelle ennen lumimyräköitä. Nyt onkin ollut ihana nauttia niistä pimeällä :-).
wbm: olipas mukava lukea, että pystyt jo vähän nauttimaankin tästä raskaudesta. Toivon sydämeni pohjasta, että saat nauttia täyden raskausajan ja lopulta saatte ihanan pikku nyytin syliinne.
Pahoitteluni kuonokas ja femmamma keskenmenoistanne. Tervetuloa joukkoomme kirjavaan. Toivottavasti visiittiinne jää mahdollisimman lyhyeksi ;-).
Katri72: kunpa sinulla nyt tuo plussa olisi kunnon vahva plussa viikonlopun testauksessa. Täällä on peukut pystyssä +bd +bd +bd +bd
Kaksonen76: kuulostipa menkkasi omituisilta... Jospa oireesi olisivatkin ihan oikeita raskausoireita... Jännää...
neronja: kuulostipa ihanalta sinun viime aikojen joulujutut... Kiva, että olet saanut muuta ajateltavaa ja tekemistä. Oikein mukavaa joulunodotusta teille koko perheelle! Kyllä tämä kuumeilu on välillä liian rankkaa. Itsekin olen vähän vähentänyt tätä palstailua. Itse asiassa olen lukenut vain haahujen pinoa ja sitten tuota lapsettomuuspuolta...
rosmariini: hienoa, että sait lääkityksen toivottavasti kohdalleen! Kurjaa, että jouduit siitä maksamaan " turhaan" yksityisen maksun, kun kunnalliset ovat niin byrokraattisia ja hitaita. Toivottavasti prolaktiiniarvot laskevat nopeasti ja pääsette tositoimiin ;-). Mukavia askarteluhetkiä!
porkkana: toivottavasti lapsesi paranevat jouluksi ja saat nauttia risteilystä ilman tätipunaista.
Nonnaa? Mitä kuuluu?
Ulriinaa, joko primot on popsittu?
ON: vihdoinkin täti kurvasi paikalle eilen... kp37 vaihtui siis kp1:ksi. Huomenna aloitetaan sitten taas clomit - nyt kahdella tabletilla. Saas nähdä tuleeko se ovis sittenkin...
Nyt mentävä keittämään puuroa.
masunasu
Tulin sellaista teiltä " kokeneemmilta" kysymään (kunnia sekin...olla kokenut keskenmenoissa), että miten kauan vuotoa yleensä kestää? Mulla vuotanut nyt melkein solkenaan lauantaista, ja vielä näkyy jatkuvan...
Itse tipahdin heinämammoista, mutta en kovinkaan korkealta. Osasin vähän aavistella, ja kun vielä km tapahtui aikaisilla viikoilla 6+5, olen ihmeen vähän järkyttynyt (toivottavasti en järkytä ketään muuta, en siis suhtaudu kenenkään km-kokemuksiin kevyesti. Ymmärrän hyvin tuskan.)
Omaa kohtuullisen toiveikastakin oloani selittänee osaltaan se, että olen ainakin tähän asti kuulunut niihin onnekkaisiin, joilla raskaus alkaa helposti. Esikko siis terve liki kaksivuotias, ja nyt pikkukakkonen tärppäsi ekasta kierrosta mutta meni siis kesken.
Jaksan siis uskoa uuteen raskauteen, mutta nyt tietysti pelottaa että jospa en tulekaan enää raskaaksi tai jos se kestää vuosia tai menee sitten taas kesken...no, te jos ketkä varmasti tiedätte nämä tunteet.
Kysymyksiäkin tässä tietysti pyörii päässä. Miten kauan vuoto kestää?
Nyt lorotellut lauantaista asti... Minulla lääkäri arveli kohdun tyhjentyvän itsekseen, mutta hcg-arvojen seurannassa olen ja jälkitarkastus kai tehdään jo joskus ensi viikolla.
Entä missä vaiheessa voisi odottaa menkkoja saapuviksi? Entäpä missä vaiheessa te olette aloittaneet uuden yrityksen? Minulle lääkäri sanoi, että uutta putkeen vaan jos siltä tuntuu, mutta eikö osa lääkäreistä suosittele kierron tai kahdenkin odottelua?
Näihin varmaan löytyy vastauksia haullakin, mutta jos joku jaksaa vastata...Kiitos.
Omanapaisen päivän keskeltä,
kuonokas