Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko vielä kotona asuva 18-20 vuotias vielä kotiintuloajat?

Vierailija
31.08.2012 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kotiintuloajat niin kauan kunnes asuin kotona, kun sain opinnot päätökseen 22-vuotiaana ja muutin pois. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisin tuonut jonkun pojan kotiin yöksi tai mennyt itse jonnekin yöksi tai könynnyt neljältä aamuyöllä kotiin.

Vierailija
2/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 20v. ei saa päästää muuttamaan kotoa.

Alle 30v. aivot kehittyvät vielä- ei saa seurustella.

Ja nyt tämä.

Tässä viikon parhaita :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soveltaa perheen käytäntöjä. Jos perheen elämää häiritsee esim. myöhäisillä kotiintuloajoilla niin sitten tarvii. Jos kotona asuu niin sen paikan säännöillä mennään...

Vierailija
4/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on ei. Aikuinen ihminen kärsii aina siitä, jos hänen elämäänsä tuollaisilla säännöillä rajoitetaan. Sulla toki on oikeus päättää talosi säännöistä, mutta sääntöjä kiristämällä luultavasti hankaloitat lapsesi elämää.

Vierailija
5/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kotiintuloajat niin kauan kunnes asuin kotona, kun sain opinnot päätökseen 22-vuotiaana ja muutin pois. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisin tuonut jonkun pojan kotiin yöksi tai mennyt itse jonnekin yöksi tai könynnyt neljältä aamuyöllä kotiin.

Vierailija
6/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyyhän nyt kotona yhteiset pelisäännöt olla, eihän mistään muuten tulisi mitään. Jos ei miellytä, niin ehkäpä olisi jo aika muuttaa omilleen?

Vierailija
7/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyyhän nyt kotona yhteiset pelisäännöt olla, eihän mistään muuten tulisi mitään. Jos ei miellytä, niin ehkäpä olisi jo aika muuttaa omilleen?

Sittenkö vahditte toisianne? Ihana suomalainen perhe-elämä.

Niin kuin joku jo sanoi, kysymys koski tarvitsemista. Yhteiset pelisäännöt on eri juttu.

Vierailija
8/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vanhemmat tietää, monenko aikaan on suunnilleen tulossa kotiin vai tuleeko ollenkaan. Eli minun mielestäni tarvitsee

Vierailija
9/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäinen voisi hyvin asua jo omillaankin, ellei ole jotain todella pätevää estettä.

Vierailija
10/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona asuvat aikuiset kuitenkin ilmoittavat, milloin noin suunnilleen ovat tulossa tai ovatko yötä pois. Itse olen sellainen hätääntyjä, että mun pitää tietää, niin en menetä yöunia. Jopa mun muualla asuva tyttö laittaa mulle viestin, kun on päässyt kotiinsa lähdettyään meiltä.

Vierailija
11/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäinen voisi hyvin asua jo omillaankin, ellei ole jotain todella pätevää estettä.

se muutto ole välttämättä ollenkaan niin yksinkertaista kuin voisi kuvitella. Sitä paitsi, 18-vuotiaana on useimmiten vielä koulukin kesken.

Vierailija
12/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu perheen kanssa, ottaa perheen huomioon. Eli jos ei ole kotona 23.00, menee muualle yöksi. Meillä ei öisin heräillä siksi, että aikuinen lapsi niin tahtoo.

Vierailija
13/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asia niin kovasti lasta häiritsee, niin ehkäpä se kertoo, että hänen olisi jo aika muuttaa itsenäisesti asumaan?

Vierailija
14/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sen verran käytöstapoja pitää olla, että kotiin ei tulla hirveän metelin kanssa keskellä yötä. Sekä minä ja mies ollaan sen verraan hyväunisia, että emme herää normaaliin liikuskeluun, joten keittiössä saa ottaa yöpalaa ja vessan vetää. Ja jos oven kolahduksen kuuleekin, niin kyllä me nukahdetaan uudestaan.

Lapset ovat ilmoittaneet tekstarilla, jos eivät tulekaan kotiin vaan jäävät kavereilleen yöksi. Eipähän tarvitse sitten aamusella huolestua, onko sattunut jotain.

Mun oma äiti oli hirveän herkkäuninen. Jos vaikka jouduin keskellä yötä käymään vessassa, niin seuraavana päivänä oli puhuttelun aiheena "taas sai valvoa koko yön, kun toisten pitää koko ajan vessassa laukata" - siis vaikka kuinka hiljaa hiivin.

Vierailija
15/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen on lain mukaan täysivaltainen yhteiskunnan jäsen, vanhemmat eivät ole enää vastuussa hänestä eivätkä elatusvelvollisia häntä kohtaan.

Vierailija
16/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan yöllä ja sellainen hiippailu on kielletty joka häiritsee muun perheen unia.

Vierailija
17/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiallista olisi ilmoittaa menoistaan tai onko tulossa yöksi kotiin jottei tarvii kyttäillä. Tietty jos tuonikäinen asuu vielä kotona niin saa osallistua perheen arjen pyörittämiseen omalta osaltaan, ei käy että käy vaan syömässä ja nukkumassa kotona, joten sillä tavalla pätee munnkoti, mun säännöt.

Vierailija
18/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein, että täysi-ikäistä määräillään ja komennellaan ja päätetään hänen asioistaan.

Vierailija
19/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan yöllä ja sellainen hiippailu on kielletty joka häiritsee muun perheen unia.

Mutta jos tuleekin vasta aamulla esim. 10.00.

Kotiintuloajoilla suojellaan alaikäistä.

Vierailija
20/30 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim arkisin ollaan kaikki kotona viim. 22, jotta töihin ja kouluun menevät saavat unirauhan. Viikonloppuisin ja vapaalla olkoon rennompaa.

äippä 26v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme