Onko 32-vuotias muka keski-ikää lähestyvä?
Pete Lattu eli Salkkareiden Kalle, joka on 32-vuotias, sanoi Ilta-Sanomien TV-maailmassa olevansa "melkein keski-ikäinen". Kuulostaa hieman oudolta. Olen aina mieltänyt keski-ikäisen n. 45-60-vuotiaaksi.
Kommentit (8)
Pete Lattu eli Salkkareiden Kalle, joka on 32-vuotias, sanoi Ilta-Sanomien TV-maailmassa olevansa "melkein keski-ikäinen". Kuulostaa hieman oudolta. Olen aina mieltänyt keski-ikäisen n. 45-60-vuotiaaksi.
keski-ikä on ollut tilastollinen elämän puoliväli? Minusta se on ennemminkin elämänvaihe.
varhainen keski-ikä alkaa 35-vuotiaana.
Eiköhän se keski-iän lähestyminen tarkoita, että ei ole vielä keski-ikäinen. Mieluummin mäkin lähestyn keski-ikää kuin olen keski-ikäinen tai peräti loitonnun keski-iästä.
Minusta noin, koska asiaan vaikuttaa:
-Se paljonko elämää edessä/takana on, ennen ihmiset kuolivat nuoremppina =keski-ikäinen oli nuorempi mitä nykyään kun eletään vanhemmiksi.
-Millainen ihmisen elämänvaihe on. Ennen se "elämävaiheellinen keski-ikä" saavutettiin aiemmin, koska töihin mentiin nuorempina, lapsia saatiin nuorempina jne. Nykyään moni 30-v on vasta työuraansa aloittamassa ja lapseton, ennen useimmilla on 30-v jo ainakin 10 työvuotta takana ja lapset kouluiässä.
Eli ihan oikeasti aikuinen, ei siis enää nuori aikuinen :)
Hitaasti mutta varmasti :).