mistä ostaisin parhaan sahapukin?
Tarvitsisin sahapukin halkojen pienentämiseen takkapuiksi. Mistä ostaisin parhaan halvimmalla?
Ja kummasta tykkäätte enemmän, pokasahlla sahaamisesta vai tiikisahalla? Mä tykkään pokasahasta, mutta mun mies on timpuri ja se halveksii kaikkea muuta kuin tikkisahaa.
Kommentit (6)
Kun miehesi on timpuri, niin hänhän nikkaroi sinulle pukin yhdessä hujauksessa. Jos ei, niin osta esim. K-Raudasta metallinen kokoon taittuva malli. Riittää pieniin tarpeisiin oikein hyvin.
enkä muutenkaan ole mikään nikkari itse. Mies on tosiaan timpuri ja häneltä sen pukin tekoon menisi tosiaan varmaan 10 minuuttia, kunhan hän ensin ryhtyisi hommiin. Sitä vaan on odoteltu jo pari talvea.
Joten ajattelin ostaa sen pahuksen pukin. Mutta misä.
Minä myös ajattelin suositella kokoontaitettavaa sahapukkia, toki riippuen siitä paljonko teillä on tilaa/missä sahaat.
Sain pari vuotta sitten äitienpäivälahjaksi (pyynnöstä) metallisen kokoontaittuvan sahapukin, on kevyt nostella syrjään aina välillä. Käsittääkseni ihan jostain rautakaupasta sen hakivat, Rauta-Otra, Starkki, mitä näitä on.
Ja minä sahaan pokasahalla, pidähän vain huolta, että on terävä sahanterä!
Nro 6 jatkaa. Sori, meinasi unohtua: tuon metallisen jalat painuvat helposti pehmeään maahan, joten jos sahaat sellaisessa paikassa, tarvitset sahapukille jonkun alustan.
Lautoja vaan ristiin ja tuki alaosaan. Ite en sahapukkia tarvitse, kun mulla on traktorikäyttöinen klapikone.
Ennenvanhaan sahasin puut moottorisahalla sopiviksi pätkiksi ja sitten vaan kirveellä kimppuun.